Scurt cu Dacia Jogger

E noul Lodgy, dar luat un pic la pilă.

Dacia Lodgy arata cam neatractiv si nu prea s-a vandut. Era un MCV cu roți mici : ” ce e cu rotilele ălea mici” ( citez soția).

Nu cred că a cumpărat ”nimeni” rabla aia, deși propunerea e OK, mașina compactă de 7 locuri ( aka 4.5m lungime). Un fel de 7 locuri part time.

Asta noua are roțile la fel de mici, sau de mari ( de 16”) dar se văd mai puțin urât.

Spatele a fost redesenat mai atractiv. Altfel are cam aceeași lungime.

Văd două probleme și nu o să mă refer la motorul mic, asta e, ”așa face toate”.

Nu o să mă refer nici la spațiul mic de bagaje dacă pui 7 locuri, pentru că intră în aceeași categorie. Orice mașină care nu e van ( dubă) sau folosibilă cu scop de 7 locuri permanent are spațiu minuscul de bagaje dacă ridici locurile 6-7.

Nu-i nimic în neregulă cu asta, rabla mea, care are 4.85 lungime și e SUV, are loc la picioare pentru pasagerii din spate mai mare și loc pentru pasagerii din rândul 3 să stea la fel de confortabil ca cei de pe rândul 2, are tot spațiu de bagaje minuscul, cu scaunele 6-7 ridicate. Bările de deasupra mașinii, cu un ”sicriu” sunt fix pentru a rezolva situația asta. Nu le-am folosit niciodată, dar cine are nevoie folosește.

Problema 1) e lipsa cutiei automate . Dacia se laudă că vor pune CVT, dar momentan n-au pus. Aia ar fi corect.

Problema 2) e prețul. Nu știu cât e în România, în UK văd că începe de la 17,500 de lire. Asta-i 20,450 de euro, în varianta coteț.

În România există variante și mai coteț, inclusiv doar cu 5 locuri, care-s ceva mai ieftine, adaptate pentru bugetul local. Și contribuie și tax de import la prețul mai mare în UK. Plus transport, costuri cu showroom, etc.

Oricum ar fi, prețul de pornire de 7 14000, sau 14500 EUR pentru un break, respectiv un monovolum cu 7 locuri e cam sus. Nu se mai încadrează la ”cea mai ieftină rablă”.

Dacă nu cumva asta e imaginea inflației pe 2021. Că imaginea mea de reper pentru o mașină compactă cu 7 locuri era VW Touran și nu am mai văzut una sub 25,000 ( preț de nou) anul ăsta, sau Seat Altea și Opel Zafira, care nu se mai produc – deci e ceva spațiu liber în nișa asta.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
10 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Lucian
Lucian
2 years ago

Eu chiar am pus ochii pe un Jogger pentru ca altceva nu se “preteaza” ca sa inlocuiesc Logan MCV dCI 85 CP, 7 locuri. E nasol cand te inveti cu volum mare, consum mic si intretinere mai mica decat o am la una din biciclete. Daca ma uit la ceas, azi suntem in 27 Ianuarie 2022!!! Si in sfanta zi de azi Dacia-Renault propune fraierului din Romania modele de masina FARA aer conditionat. Asta e optional cica. Serios??? Sa nu mai zic ca motorasele lor de 1.0 sunt mai slabe ca periuta mea de dinti. Ar fi fezabil (pentru cost-consum… Read more »

Alex
Alex
2 years ago

Nu vor pune CVT pe Jogger. (CVT-ul de pe logan presupune convertizor de cuplu, deci automat performanta motorului de 1Litru va scadea vertiginos)
Anul viitor vor scoate si hybrid-ul. Va avea cutie automata si 140CP.

Preturile sunt ok-ish, as zice. De unde ma uit eu, par cam acri strugurii, dar csf, ncsf.

La inceput se va vinde bine, dar daca vor incepe si ceilalti producatori sa scoata crossovere mai mari, de 7 locuri, atunci posibil sa le mai scada vanzarile.
Momentan nu are concurent pe segmentul ei.

Catalinx
Catalinx
2 years ago

IN halul asta s-au scumpit celelalte rable, de a ajuns 14,000 un pret OK pentru o dacie manuala cu motor de prastie, dotari minimale si putine stele ncap

Adi
Adi
2 years ago

Da, inflatia la masini e mult peste cea generala.

Doru Vlad
Doru Vlad
2 years ago

Nene vorbești de DACIA. Pe Europa te poti si peste cap, tot ei sun cei mai ieftini din toate pozițiile. Nu neg ca pe ei sa nu ii coste asa de mult pe cat au scumpit dar sunt alineați la piață.

Catalinx
Catalinx
2 years ago

Pai asta e, ca ma surprinde daca la 14,000 pe un break aproape compact ei sunt cei mai ieftini. Ce mai e suta in ziua de azi, maica.
Tre’ sa cer in plm marire la rata.

Adi
Adi
2 years ago

O masina compacta (clasa Polo, Fabia) se invarte in zona de 15,000 de euro, atunci 14,000 pe un break cu 7 locuri suna bine pe hartie. Desi nu stiu cum incap in 4.5 m lungime, masina mea are peste 5 si are doar 5 locuri.

Catalinx
Catalinx
2 years ago

Mda, cam scump Polo, era 13,000 ultima oară când știam eu, iar VW e totuși la altă clasă de calitate și echipare față de Dacia. Legat de lungime: Probabil ai Sedan cu portbagaj de îți incap 2 oameni întinși înăuntru și probabil cu motor mare ( 6 – 8 cilindri ) dispus longitudinal+ distanță mare intre rândurile de scaune. Rabla mea din Romania are 4.84 și încap lejer 7 persoane. Pe scaunele din rândul 3 pot sta adulți de 1.80 m și grași lejer . Testat. Diferența e că are motor 6V dispus transversal ( deci capotă scurtă și lățime… Read more »

Doru Vlad
Doru Vlad
2 years ago

Ah da so nu cred că e pentru Ro. Pe afară am văzut multe Lodgy si Doker mașini ca și mașini de lucru. Aia de vin in Franța la legat vaporul am văzut ca au schimbat prima generație de Duster cu un Doker si prin Belgia am avut echipă de service cu Lodgy. E ceva sa vezi ca de la Touran s-a trecut la Lodgy

Catalinx
Catalinx
2 years ago

Da, sarakie, cost reductions!