Chei de Opel

Cheile de la rabla din UK sunt cele mai proaste care există, cred că și Loganul are mai bune.

Lucru care nu ma deranja foarte tare, până când la prima n-a mai mers telecomanda. Am schimbat baterii am frecat-o am pensat-o. Nimic. OK, mai era una.

După o lună s-a futut cauciucul de pe ea și nu mai puteai apăsa butoanele prin gaura nou apărută, decât cu scobitoarea. Lux.

În România am vrut prin 2013 să fac o cheie pentru un Ford. Am renunțat la idee că mă costa pe vremea aia vreo 600 de lei și nu puteam să fac chei oriunde. Iar asta în București.

În UK e puțin altfel. L-am sunat pe un nene, care se ocupă cu așa ceva și a zis că vine a doua zi, apoi s-a răzgândit, că nu, că el vine în 40 de minute. Aveam treabă că voiam să plec la o plimbare, dar am rămas să-l aștept.

A venit cu o dubă, atelier mobil, i-am dat cheia, timp în care eu m-am întors în casă la calculator , iar el a tăiat 2 chei, le-a legat la calculatorul mașinii folosind un laptop și ceva interfață OBD – presupun, și aia a fost. 20 de minute și 150 de lire mai târziu aveam 2 chei briceag, cu telecomandă, din aceeași calitate proasta, marca Vauxhall.

Mă întreabă omul: Știi că cheile ăstea de la Vauxhall sunt notorii pentru că se strică?

-Da, știu. Dar e OK, că înseamnă că există ofertă de înlocuire.

El: Da, ai noroc că nu ai Mercedes, te costa o cheie 3-400 de lire.

-Mda, noroc. Cum crede toată lumea că mie norocul îmi guvernează viața de la un cap la altul nu știu.

Noroc că n-am Mercedes, auzi…lol.

Și încă o chestie. Omul făcea cam 5-8 operații din astea pe zi .

Nu e mult, in funcție de ce chei sunt, estimez că poate încasa undeva la 600-1500 de lire pe zi.

Omul era cat de Hill Billy se poate, cu pantalonii de ii cădeau de pe el, nu e o meserie fantastic de complicată , deși are un grad de calificare că trebuie să știi ceva tehnologii sa conectezi cheile alea la calculatorul mașinilor și face un ban cinstit din confortul clienților lui.

In România , până am plecat eu din București nu prea am văzut genul ăsta de servicii și nu cred că e pentru că nu s-a gândit nimeni, bănuiesc.

7 Replies to “Chei de Opel”

  1. E in Constanța. Deblocat usi de apartamente chei si siteme centralizate auto, copiere tot felul de chei, tocilărie, tot felul de accesorii pentru chestiile de mai sus. M-a costat o cheie de Spring 600 de Lei in condițiile in care mașină fiind atat de nouă pe piață clonarea la modelul ăsta e extrem de dificilă. Din banii ăștia interogarea bazei de date Renault pentru codul frecventei încheierii centralizate a costat 70 de Euro. Unei prietene i-au înlocuit 3 motorase de la închiderea ușilor la un Logan. Ultima parte e ca să îți faci idee cam cât de bune sunt sistemele de Dacia că tot le comparai cu alea de la Opel, adică sunt atât de bune pe cat de ieftine. Acum 6 ani tot la ei am făcut o cheie la Sandero pe fix același motive ca și tine. A costat 150 cheia si 50 împerecherea nu știu ce brand dar cheia arată fix ca in prima zi. La astia ultima inovație ar fi ceva grup de baterie care să îți dea curent dacă ramai cu masina electrică in pana prostului.
    Concluzia? Există progres chiar su in România desi clar piața e mult mai mică

  2. Le
    Cheia de la Spring ar fi fost mai ieftină dacă luăm normală dar am vrut sa se plieze. Bonus omul mi-a dat si codul de la închidere asa că dacă mai fac o cheie procesul ar fi cu 70 de Euro mai puțin. Si da văzui cam am scris 600. Fu de fapt 800

  3. Din banii ăștia interogarea bazei de date Renault pentru codul frecventei încheierii centralizate a costat 70 de Euro.

    pai nu mai e cu cod de cheie, cu astea?
    Ce pula mea? In cazul asta vreau 5 chei cand cumpar masina! Ca la casa.

    Concluzia? Există progres chiar su in România desi clar piața e mult mai mică

    Interesant, aparent da.

    Si da văzui cam am scris 600. Fu de fapt 800

    Cum ba, la rabla de sub 20k eur costa 300 cheile ??
    Aparent la Dacia merita sa furi cheile, nu rabla .
    Apropo de unde incarci Spring? De la priza normala de la casa, sau pe USB 😀 ?

  4. e un prag oarecum ridicat de intrare, interfetele alea cu ECU-uri si Immo-uri costa niste mii, nu merge chiar asa ca ‘factureaza’ baiatu’ 1500 pe zi si aia e. cheile virgine nu-s nici alea chiar moka.
    la mercedes, daca tot veni vorba, ma costa 120 o copie la cheie, dar n-a reusit ala s-o copieze ca are keyless de toate si n-avea chiar ce interfata trebe pentru astea. e 400 daca te duci in reprezentanta si ceri originala la mama ei, dar cred ca nici la opelul tau nu scapi mult mai ieftin in caz de reprezentanta.

  5. ieri mi-am facut si eu o copie la cheie la masina. Honda.
    Am vorbit cu un roman si mi-a venit, s-a chinuit omul si m-a lasat cu 2 chei £120.
    S-a chinuit mult ca autel-ul pe care il foloseste la mai toate, nu mergea. Snap-on a mers din prima.
    Si la sfarsit l-am intrebat cat costa sculele, si mi-a zis £1600-1700 autel, snap-on oleaca mai mult. Dar ca astea “e eftine”, ca pentru bmw f series are nus ce tool pentru care l-a costat 5k licenta.
    Ideea e insa alta pe care merge tipul, nu te beleste maxim la pret, ca el clienti tot are. Asa ca isi scoate banii din volum.
    Reprezentatele sunt nesimtite peste tot, nu-i intereseaza. Fac bani din serviciile post vanzare, asa ca te violeaza cum pot si cat pot.

    P.S. zicea tipul ca cele mai scumpe chei sunt cele de toyopa post 2016(?) care numai la mama lor se pot reface si te costa £1000. Hihi.

  6. Ia uite, e anotimpul naparlirii cheilor auto, trololol. Credeam ca-s singur in suferinta. La mine e prima data cand e nevoie sa fac vreo cheie auto.

  7. Cele mai nasoale chei auto erau cele de SuperNova: aveau un singur cod care devia in frecventa cu timpul si dupa 3-4 ani nu mai mergeau. Costa vreo 500 de lei prin 2007 un set nou, vreo 900 de lei prin 2012 sau 100 de lei la un baiat din Pitesti care in parcare la un hypermarket de pe-acolo dezactiva complet codul din ECU si foloseai in continuare cheile. Partea de descuiat usile mergea oricum, doar ca nu mai pornea motorul cand se buseau cheile, deci cand se busea prima cheie era momentul sa comanzi un set nou.

    La VW se uzau butoanele, dar se putea schimba doar carcasa cu butoanele, cheia de metal si placuta cu electronica se transferau. Daca schimbi bateria e un proces simplu de re-imperechere dupa ce pui baterie noua, altfel nu merge.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.