Un SUV mai puțin încăpător decât un Opel Meriva: BMW X1 2021

25,000 km - modelul F48, că ăla nou nu se livrează încă. 

Nu mi-am imaginat că o să fie chiar așa, nici nu am cerut eu rabla asta . Nici nu e mult mai puțin încăpător. De fapt, m-am așezat eu in spate și cred că e cam la fel de încăpător , dar copiii au declarat că stau mai comod in Meriva.  Ceea ce nu îi face cinste. Iar bagajele, aceleași bagaje pe care le-am scos din Meriva in Heathrow și încăpeau in portbagaj cam la limită, tot la limită încap și în BMW X1 un pic mai la limită, că e portbagajul un pic mai strâmt la gură.

Mai multe bagaje in Meriva

Întâmplarea a făcut să primesc mașina asta , in sensul că s-au întâmplat să se întâlnească hoțul cu prostul și ghici care am fost eu.  Am rezervat eu la amicii mei de la Europcar un Audi A3 ( cred că am fost idiot că nu știu dacă încăpeau bagajele astea in ăla ) , dar nu contează că am băgat data de expirare a cardului prost, nu s-au luat banii, nu am observat la timp și mi s-a anulat rezervarea. In ziua când să plecăm din UK și voiam să printez rezervarea am văzut Io că nu am ce și că e belită, că nu știu ce autobuze, trenuri sau biciclete sunt din Stuttgart până dâncolo de Karlsruhe, unde aveam eu treabă, oi găsi. Iar dacă e vorba de taxi, pentru vreo 250 de kilometri în total , o să fiu pungășit, că suntem și 5 și o să ne trebuie o dubă.

Norocul a făcut ca la 11:30 noaptea, când am debarcat noi, să mai fie deschis la Sixt, că restul aveau toate lacătul pus. Norocul lor zic , că le-a intrat pe poartă prostul fără rezervare, forțat să ia orice aveau ăia de oferit. Când mi-a zis tanti că are “doar mașina asta ” ( normal in pula mea ) și că costă 420 de euro  pentru două zile , i-am spus respectuos că cred că o bag in pi … mă întorc eu dimineață  și văd dacă au altceva mai pe ieftineală. A percutat la statementul meu de sărăcie și a zis că îmi face reducere  semnificativă și mi-o dă la 370 de euro, că și când aș inchiria-o dimineața. După care m-a întrebat dacă vreau să merg mai mult de 450 de km. I-am zis daca știe câți sunt până unde merg eu și a zis că “costă doar 8 euro” să extins până la 750km. Fiind ziua aia in care sunt prost ca noaptea am pus 8 euro, am mai luat un scaun booster pentru un copil și aia e , s-au făcut înapoi 400 de euro.  De ce să mă păcălească nesimțiții aia cu taxiuri, când pot să conduc eu de banii ăștia, păi nu ?!

Am dat cu cardul  în timp ce mi-am tras mucii in cel mai țărănesc mod posibil, le-am lăsat și 350 de euro garanție de pe card și am plecat în parcare care era plină de mașini mai ieftine. Deh, cred că erau rezervate toate.

Acuma despre rabletă.

Când am văzut-o am zis că taci că e bine, că plătesc chiria și dacă e mișto îmi iau și eu una, că mă uitam la ceva de genul să am și eu o mașină cu care pot pleca cu încredere din UK să mă plimb, că puteam sa merg in Vestul Germaniei și fără să iau avionul, dacă aveam poftă să conduc 9 ore . Dus . N-aveam , dar și dacă aveam, nu prea am încredere să merg cu furia argintie așa pe lung și și dacă aș avea încredere , nu știu dacă stă toată lumea confortabil atâta timp pe scaune. Eu sigur nu, la volan, că mașina aia la drum lung și foarte lung e o troșcoletă, nu pentru aia am luat-o.

Când am intrat în ea am inceput să mă răzgândesc și după toată experiența am așa o senzație de sentimente amestecate.

Soția a zis că ei nu-i plac mașinile BMW deloc.  Eh, foarte bine, dacă plătesc eu o să conteze mai puțin. Dar alte lucruri contează mai mult.

1.Scaunele din față.

Astea erau cu reglaj manual , dar nu asta contează. Era “full piele”, lol .  In teorie ele sunt mișto, cu pernă de pulpe, cu aripioare pentru suport lateral, dacă ești fiert pe sportivitate.

Practic, eu nu am găsit până am returnat mașina o poziție ca lumea .  In poziția cea mai comodă pentru mâini pe volan , atingeam aripioarele alea cu coatele la viraj. Ca să evit astea aveam opțiuni : Să mut scaunul mai in spate și să stau cu picioare întinse până la pedale și mâinile la fel. Să ridic volanul  și să las scaunul in pozitia cea mai de jos și să stau cu mâinile ridicate și întinse. Pe scurt , să mă piș in ele de scaune cu aripioare.

2. Scaunele din spate.

Pasager în spate la BMW X1

Din poza de mai sus pare că ai loc berechet in spate chiar pe locul din mijloc, crăcănat peste tunelul de transmisie. Dacă pui picioarele pe tunel, îți umfli buzele cu genunchii.

Eu am loc . Considerând  că scaunele din față sunt așezate tot pentru doi oameni de înălțimea mea , nu mai mult de 1,70 m. Dacă șoferul și pasagerul din față au la 1,80 genunchi mei vor fi foarte aproape de scaun. Daca pasagerul are 1,80 nu prea încape e locul ăsta decât contorsionat.

Doi părinți și 2 copii stau foarte bine. 2 părinți și 3 copii , OK.

Cum se conduce?

De menționat că eu până acum am mai condus doar BMW cu cutie manuală, cu excepția unui seria 7 mai de demult dar aveau altfel se schimbătoare. Știu că au un schimbător , cu control digital, el e frumos, dar nu îmi place deloc. Sunt fanul celor PRND clasice. Nici cel de la Mercedes, in locul ștergătorului, nu îmi place prea tare, dar asta e și mai nasol. Nu atât de nasol cat o mașină cu cutie manuală, dar na.

Problema nu e asta, problema e însă că nu prea simt mașina asta. După vreo 100 și ceva de kilometri am învățat-o cât să o intuiesc, dar să o simt? Nimic. Lemn.

După ce te uiți ce motor are, e de înțeles . Rabla era SDrive 18i, deci tracțiune pe 2 roți ( e ok, am mers pe stradă ) , motor de 1500cmc cu 136 CP. In 3 cilindri :/ – adică troșcoletă. Tracțiune pe față. Da, mașina are podeaua deformată ca pentru cardan, dar nu e nimic acolo, doar spațiul ocupat.

Pentru 1.5l e OK motorul, am mers un pic cu 160km/h beneficiind de lipsa de limite de viteză pe autostradă și mai putea, dar nu mai putea să mă rabde soția din dreapta și a trebui să evit un conflict conjugal.

Dar nu simți nimic. Nu cred că doar motorul e problema, nici direcția nu prea e ce trebuie, la viteză constantă pe autostradă mă aștept să pot trage de volan ca să fac un arc paralel cu arcul curbei străzii ( și nu , nu mergeam fantastic de repede ). Deosebit de dificil să nu iau curba cu colturi , să nu calc dungile. Cred că e de la direcția electrică, care nu are răspuns deloc liniar.

Legat de care, are asistență la păstrarea benzii de mers, nu nu corectează direcția, desi cred că există opțiunea asta. Doar vibrează volanul. E enervant și înțeleg că trebuie să facă cumva să te corectezi, dar nu simt că ajută, mă distrage.

Erau niște reclame cu “BMW, placerea de a conduce”. Nu am simțit absolut nicio plăcere. Nici la Opelul meu nu simt vreuna ( la Hyundai DA) , dar la Opel mă aștept de la asta.

Nu am condus suficient să testez stabilitatea, frânarea de urgență și comportamentul sportiv , am observat că nu are ruliu și în viraje e relativ rigidă, considerând că are o platformă înălțată.

Luminile Bixenon, cred , sunt lux . 10/10.

Cotiera e ca să fie acolo, un jeg ieftin. Are un port de USB, care cred că e mai mult cu rol de date, că încarcă mai greu decât încarcă tac-tau mare cumpărăturile în geantă de pensionari. Dacă vrei să încarci telefon, îți cumperi ceva pentru portul de brichetă. Are două suporturi de pahare sunt OK, decât nimic.

Asistența la parcare . Am avut un model cu cameră și radar și în față și în spate, nu știu dacă sunt standard acum la BMW , dar am văzut din astea și în 2014 pe Golf. Merge, faci treabă cu ele, mai ales dacă ești chior și ciung ca mine.

Sistemul media nu l-am încercat pe muzică, doar pe navigație. Navigația e un pic cu probleme. Are opțiuni mișto , la unele chestii e mai tare decât google maps, se vede că a fost făcută pentru mașină și încep să apreciez ecranul deasupra bordului. Am ras de el, la Mercedes in 2015. Am greșit. Asta avea și HUD, adică proiector pe parbriz cu instrucțiuni și semnele de circulație – că detectează și semnele de limita de viteză. Am văzut așa ceva tot la un BMW seria 5 din 2013 prima dată, iar atunci nu s-au părut treabă de fițe. Bine , și acuma, dar chiar e util. La stabilirea traseelor, la navigația in sine însă nu e infailibil, dar te descurci cu el. Mai întri in câte o buclă infinită zcdar dacă o rupi își revine.

Mașina arată bine pe dinafară ( părerea mea, soția și-a spus-o pe a ei) , pe dinăuntru se vede că e de calitate un pic mai bună decât la Opel și, in general, pare destul de sigură.

Există un lucru pe care îl apreciez foarte mult. Că nu au trecut ca toți handicapații la butoane virtuale desenate pe un ecran. Chiar dacă sunt cu control digital unele dintre ele, găsești butoane reale, tactile, pe care le simți și le memorezi. Dumnezeu. Sistemul media permite ȘI control tactil și din butoane, fix cum trebuie. Din motivul ăsta încă mă gândesc. Nu vreau să aud de android auto sau car plat, totul pe un toucb screen gigantic fără nimic palpabil. Nu încă.

Consumul.

La două lire ( și respectiv 9.36 lei în România ) pe litrul de motorină, consumul incepe să fie important. Băi e “redus”. La 130km/h era de 6.8-7.2 la sută, în funcție de înclinație.

Redus pentru un SUV, nu pentru o mașină în care ai loc cat într-un Opel Meriva. Chiar și așa, consumul a fost de 25 de litri pentru 290 km(8.6) , in regim de condus legal și moderat, asta pentru că am avut din nou ocazia să gust din minunatele “STAU”-uri de pe autostrăzile nemțești. Pentru 5 persoane și bagaje și aer condiționat blană ( 30 de grade afară) e ceva ce consider, meh, normal.

Legat de asta, mașina vine cu Start / Stop. Față de mașinile cu cutie manuală, la automată e suportabil in majoritatea timpului. Te mai trezești că ești staționat la semafor in rampă și motorul se oprește fix când apeși accelerația să pornești , enervant că dracu, dar are hill holder și nu pleci înapoi. De câteva ori l-am dezactivat , că mă enerva. Dacă ar fi fost mașina mea aș merge cu el dezactivat, că nu mă poate convinge nimeni că e sănătos pentru un motor să îl oprești și să îl pornești într-una . O fi sănătos pentru planeta noastră, pentru buzunar ( până fuți motorul ) dar nu. Partea proastă e că se activează automat la oprirea motoeului și trebuie să îl dezactivezi la fiecare pornire dacă nu îți place. Butonul e pus într-o asemenea poziție ca să nu vezi in ce stare e , fără să te holbezi – jeguri ordinare. Asta e, așa face toate, zilele astea.

O bilă albă pentru izolarea fonică. La 160km/h vântul nu se aude deranjant.

Probabil că nu am să o fac și o să mă uit după un X1 , dacă mă uit la BMW, o să fie la un Seria 2 Active Tourer, sau Grand Tourer, că e mai ce caut eu de la o rablă în UK, dar nici pe asta nu pot să o declar un jeg total.

13 Replies to “Un SUV mai puțin încăpător decât un Opel Meriva: BMW X1 2021”

  1. Nu nu explica deloc. Faci o confuzie intre Romania si tari civilizate si cu alte activitati decat “se intorc capsunarii in vacanta si vor o masina”.

    Explicatia e destul de simpla. Daca voiam o masina mai ieftina, faceam rezervare in avans si puteam avea o masina de 5 persoane cu 250 de euro/ 2 zile si asigurari.

  2. Nu știu cum e Meriva dar am prieteni de familie cu X1. Doi copii, unul de 3 ani ei sunt mulțumiți. L-am condus peste 500Km și experiența a fost pozitivă. Nu aș da banii pe unul nou, dar oricum eu am un pitic cu suma maxima de 20k pentru mașină. Iar in banii astia primești Duster. Și am condus un Duster de la Petrom cam tot atât si cam pe același drum. Nu e deloc aceeași treabă.

  3. Fara indoiala 2 adulti si doi copii, din care unul de 3 ani incap lejer in masina aia. Desi la 3 ani poti sa mai ai probleme de carat carucior, astea.

    dar oricum eu am un pitic cu suma maxima de 20k pentru mașină. Iar in banii astia primești Duster.

    Daca vrei noua, da, si nu imi e clar nici cat Duster mai primesti de banii astia 🙂 . In 2015 cand am luat eu in calcul un Duster si am decis ca-s prea sarac incepea de la 18k EUR unul cu 4×4, cel mai mic motor si optiuni doar AC manual, in rest mai usor cu optiunile. Daca vrei camera de parcare si AC automat nu mai incapi nici la Duster in 20k .

    Și am condus un Duster de la Petrom cam tot atât si cam pe același drum. Nu e deloc aceeași treabă.

    Eu inca n-am apucat sa conduc Duster, dar imi imaginez, da, ca nu e deloc aceeasi treaba. Tot cutie manuala?

  4. Eu am condus X1 ala mai vechi la o fosta plantatie, d-ala cu “nari” ma mici si mereu aveam probleme la parcatul cu spatele, misto cu camera asta de back acum. Dar ca masina utila… e dearte de a fi. Am avut de carat niste echipamente la cutii, cam aceeasi cantitate de o livram normal cu o skoda octavia, in X1 am aranjat cutiile pana sus, peste acoperitoarea aia de la portbagaj. La Skoda incapeau lejer, stiu ca am facut mai mukte drumuri cu aceeasi cantitate.

    Duster am condus, dar pe vremea cand am condus nu aveam nimic de carat, nici nu am deschis in spate :)) Stiu doar ca arunca o droie de namol pe praguri si sub clantze, ca mai bagam si drumuri neasfaltate. E misto ca pleci cu a 2a si urca lejer dealuri. Ca referinta ma refer la urcusul de la plaja de la Corbu, acum mai bine de 7 ani. Acum am vazut ca e mai lejer… Inainte unele masini isi cam luau avant ca sa urce 😉

    Dar daca va uitati la spatiu, de ce nu Jogger? Sub 20k noua, i-a facut review pozitiv si ala de la carwow.

  5. Da Dusterul ala avea cutie manuală.
    Si da eu le prefer noi datorita km-lor parcurși si a modului de condus preponderent urban. Parcă am mai explicat pe aici cum se văd lucrurile prin prismă din zona mea.
    Apropo de cand am conserva electrică nu am mai folosit cealaltă mașină decat la ieșiri spre București.

  6. Si da eu le prefer noi datorita km-lor parcurși si a modului de condus preponderent urban.

    Nu criticam, e de inteles si de apreciat ca cineva trebuie sa vada si avantaje in a cumpara masini noi, altfel eu de unde plm sa cumpar numai SH-uri?

  7. as cumpara o toyota de noua. Doar pentru ca are 10 ani / 100k mile garantie. E cea mai buna garantie de pe piata. Kia are 7 ani, Hyundai 5 parca.

  8. In toamna vor scoate varianta hybrid de la Dacia Jogger. Motor de 1.6 benzina aspirat si 2 motoare electrice. 140 CP in total
    Ei zic ca 40% din timp va putea circula doar electric.
    Cutie automata, bineinteles.
    7 locuri.
    aproape 1300 de kg.
    masina noua la aproximativ 19k euro (sau pe acolo, sa speram).

  9. Am condus zilele astea un Mercedes Vito Tourer. Nu stiu cum sta cu fiabilitatea sau altele dar experienta de condus cat si spatiul disponibil se simt grozav.

    Mi-a placut mult mai mult decat cu X1 . Ar trebui sa incercati un test drive

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.