Nici în UK nu duc grija cauciucurilor

Acum mulți ani observam romulanii și grija lor inexistentă pentru cauciucuri.  Până m-am plictisit.

Am observat însă un pattern rezonabil. Românii au o vagă idee despre cauciucuri, bani n-au iar aia e manifestarea, în general a sărăciei.

No problema, ajuns în UK, văd și pe aici mașini cu pingele în loc de anvelopele , dar până la un punct am presupus că or fi și ăștia tot săraci de-ai lor, că nu știi ce are fiecare în pungă. Văd rablă veche cu slik-uri, decretez că nu are bani și aia e.

Nici nu au condiții de vreme extreme, ca în România, dar orișicât.

Băi, dar am văzut asta și la mașini mai noi și la mașini mai scumpe.

De exemplu ăsta.

Acesta este un Lexus.

Cu cauciucuri Brigistoane , dar arată de zici că sunt ale lui bunica-meu de la căruță. Zic de când trăia și avea una.

Poza asta nu arata numai uzura cauciucurilor, dar și aia, cât și geometria direcției stricată. Știu că am avut-o și eu, dar nu am stat până să ajungă cauciucurile in halul ăsta.

Mașina e destul de nouă. Uităndu-mă după numărul de înmatriculare am văzut și posibilul motiv pentru starea cauciucurilor. In afară că este vară. Rabla e înmatriculată în 2020 și are primul MOT ( ITP ) in ianuarie 2023.

Iar ăștia sunt cam așa, da, până ajung la ITP nu fac nimic, merg cu rabla aia cum se nimerește.

Și sunt 2 aspecte, la prima vedere care ciudat să mergi cu rablă de 30-40k lire, cu cauciucurile uzate, când te costă , dacă ești sarak în momentul ăla, inclusiv sub 300 să le schimbi pe toate 4, dacă pui ieftinituri, oricum mai bune decât opinci.

Pe de altă parte ăștia le iau în leasing, rate și îi doare un pic in pulă, una că în 2024 expiră leasingul și dacă nu plătesc valoarea reziduală rabla nu se întoarce la ei, alta că rata la leasing nu e musai așa mare, la mașina asta poate să fie 350-400 de lire , deci nu trebuie să fii musai foarte bogat să ți-o permiți. Dai 3-4000 avans și aia e tot. Când expiră contractul, dai mașina îți dau ăștia alta și tu continui să plătești rata. Cu speranța că te in cauciucurile până atunci.

Treaba asta cu leasingul afectează puțin calitatea parcului auto in sensul că deresponsabilizază utilizatorul prin transferul proprietarului. Cum ar veni ție nu îți pasă așa tare de maintenanță , dacă nu ești tu proprietarul. Cumva normal , dar așa ai pe șosele rable I’m stări similare cu cele din România, deși, in principiu, ăștia sunt mai bogați.

Mă rog, firmele lor de leasing, că nu prea mai dețin ei capitaluri din astea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.