Preturile la mașini #228

Ajunsesem prin mall cu soția încălțat în adidașii de muncă din greșeală, am uitat să îi schimb și am zis că să nu intru prin magazine de haine, nu de rușine, cât că le murdăream ălora pe jos așa că mă uitam la rablele expuse pe holul principal.

Pentru mine prețul mașinilor noi e fix al ălora expuse din care poate mai scoți ceva la o negociere, că s-a invechit mașina aia expusă, sau ceva. Nu cred in prețurile de configurator,  nici în alea negociate la sânge în ușa reprezentanței, că alea sunt pentru bunuri care nu au fost fabricate încă și poate sosesc ele peste timp.

Și am văzut două rable. Un VW Taigo la 25,000. Nu știu exact ce e mașina asta dar arată ca un Golf înălțat, un fel de Golf Cross-over, adică cu aromă de SUV.

Are el niște opțiuni dar ce trebuie reținut e că are motor de 1 litru în 3 pistoane  în linie.  Cel mai echilibrat motor care este!

Măcar are cutie automată.  Bă , dar serios acuma, 24 de mii pe o versiune de Golf, nu știu ce să zic.

E bine că nu știu, că am văzut și o Toyota RAV4 hibridă.

Incepe de la 37k Euro, iar pe versiunea expusă vor 40k.

Apreciez la ea motorul de 2.5l benzină , deși au tăiat din el pentru norme și nu e foarte dinamic, chit că e trecut acolo cu 222 de cai.

Tot ce pot să spun e că “scump, dom’ne, scump”, nu e niciodată un moment bun să cumperi o mașină nouă și cu siguranță nu o să urmeze unul în lunile următoare.

Pe lângă asta măcar sunt și din ce în ce mai scumpe.

Acum incep să înțeleg de ce alege lumea să dea sume gen 40-50-60k pe electrice. Pai dacă dai 40 pe o Toyota hibrid cu numele, că e “mild” , nu e de băgat în priză, normal că electrificatele nu mai par așa de scumpe.

Nimic. N-am zis nimic, eu doar mă uitam.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
12 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0040
0040
2 years ago

Asa si ala de la CarWoW, care compara Dusterul cu nush ce ultim model de RangeRover Defender sau Evoque doar de 5x mai scump :)) Ca dom’le Duster e cam nush cum, ca nu are nush ce, ca bla bla…

Dar 1:5 la buzunar, normal ca merge…

Catalinx
Catalinx
2 years ago

Eu nu le compar pe ăstea două, dacă asta se înțelege. Zic că ambele sunt prea scumpe, pentru ce oferă.

Iar comparația cu electricele e relativ la ce aud destul de des de la martorii motoarelor termice, cum sunt și eu – că astea electrice sunt prea scumpe. Corect, dar acum sunt scumpe și celelalte.

Alex
Alex
2 years ago

Motoarele în 3 cilindri nu sunt chiar atât de rele pe cât ați crede. Lucrurile s au modificat mult în bine. Mai toate au căpătat injecție directa, au cuplu suficient pentru majoritatea cazurilor. Părinții mei conduc o fabia în 3 cilindri, aspirat, de mai bine de 17 ani și 140k km. Și încă se tine bine motorul. Tabla de pe mașină da semne de rugină bună dar motorul de 1.2 litri e încă în firea lui. Pentru mașini de clasa b sau c, mi se pare ideala alegerea unui motor de 3 cilindri. Mi se pare ideal. No joke. Majoritatea… Read more »

Catalinx
Catalinx
2 years ago

Din păcate, sau din fericire , din 2015 nu am mai lucrat pe proiecte care sa necesite călătorii săptămânale cu închiriat mașină până la mama dracului. Dar atunci am dat cu botul in miniaturizare. Am condus , pe vremea aia Golf cu motor 1.2 și 1.4 benzină, 1.6 și 1.9 TDI. Și cred că am condus toate mașinile de la Europcar care aveau motor de 1.2 . Conduceam prea repede și îmi dădeau aia rable cu motoare de praștie să nu pot merge mai repede. La cum mergeam eu nu am văzut niciun avantaj in a conduce rable cu motor… Read more »

0040
0040
2 years ago

La asa consum iei naiba o duba, Mercedes Vito ceva… Si tata are o Fabia da nu-i fac reclama ca scoate si sub 4 cu motor de 1.9 daca nu ii dai pedala :)) . Vara asta bagai 1000+ km cu un Renault Megane 2016 1.5 dCi combi … average 4.5l/100km. Si trage si la deal, am fost sus la Straja si pe Transvalcan, unde panta medie e de 12% , dar ai si o portiune mai spre varf cu 21%. As vrea sa vad o electrica sau chiar si o benzina mai mica urcand 21%… Am vazut unul cu… Read more »

Doru Vlad
Doru Vlad
2 years ago

Lol deci am făcut o super afacere cand m-a ajuns tinicheaua de Spring sib 6500 de EURO.

Doru Vlad
Doru Vlad
2 years ago

Păi 18800E pretul ei minus 10k E ecobonus , 7500 Lei Rabla, 10k Lei vechea mașină care are 14 ani si care era de fapt pregătită de dat la Rabla până mi-a zis soacra ca tine in garaj masina fratelui Dacia 1310 și că e bună doar de plătit impozit la autorități. Deci 12500E in total. Ar fi de adăugat că masina mea avea 14 ani si era cam Dacia, dar întreținerea era la zi cu ITP luat pe bune si revopsită prin mila celor de la Cityinsurance și a statului cu totul funcțional ca la ieșirea din fabrică. Dar… Read more »

Catalinx
Catalinx
2 years ago

Presupun ca pretul asta era atunci, cand ai cumparat tu, ca acuma vad in configurator 21800, au mai pus 3,000, daca adaugi si cabluri, adaptoare, de care banuiesc ca cam ai nevoie, se face 22.5. Cu toate reducerile banuiesc ca ajungi la 9,000. Stii ce sunt curios? Cum trage. Adica, 45CP imi e clar ca nu-s multi, ca am mers cu Dacia Break de o avea tata si atata avea si aia , dar ma gandesc ca poate asta o avea cuplu mai bun – gen poti urca o panta mai serioasa cu ea si 4 oameni, sau se lesina?… Read more »

Doru Vlad
Doru Vlad
2 years ago

Până in 80km/h trage mai bine ca orice mașină obișnuită, ai băgat piciorul in accelerație ai cuplu instant. Împreună cu direcția faci muci cam orice e la semafor.
Da știu de scumpire, de aia am zis că am prins ultimul tren.

Adi
Adi
2 years ago

Motoarele in 3 cilindri sunt superbe pe motociclete, zgomotul cel mai frumos si trag bine, dar vorbim de 900cc la o motocicleta de 190-200kg, nu de 1 litru la o masina care ajunge la 1.5-1.8 tone. Consumul depinde foarte mult de bocancul greu al lui Hulk, am facut drumuri lungi prin tara (>1000 km) cu consum de 4 litri/100 km pe benzina sau Bucuresti-Atlantic (Normandia)-Bucuresti cu 4.5 litri/100km pe motorina, cu masina incarcata cu 4 oameni si bagaje. Soferul uzual al masinii pe motorina scoate medie de aproape 6 in afara orasului si al celei pe benzina peste 5. VW… Read more »