Cauciunge #23.  Că de ce vreau eu mașini ieftine

Și două golănii cu ASDA .  Din capitolul “d-ale lu’ Hagi”. Tudose.

Prima cheltuială cu noua rablă e un set de două cauciucuri , că a venit cu cele de pe spate în stadiu de opinci de muzeu, uzate pe lateral –  cred că au fost luate de la o mașină care le-a avut pe față și nu a trecut inspecția tehnică cu ele, altfel nu îmi explic, că cele de pe spate de obicei nu se uzează pe lateral, dar o să văd eu.

Și nu mai merge cum mergea la rabla veche, cu cauciucuri Chinezer , 80 de lire două, cu tot cu montaj. Că s-a schimbat mărimea jantei, de la 16 inch, la 17.  Bine, au chinezării ieftine și pe 17 inchi, dar nu așa de ieftine. Mai degraba 92 de lire o bucată. A trecut și timp, e și inflație, dar orișicât.

Să ne înțelegem, au și mai ieftine, dar eu umblu doar cu gume de iarnă, haaai all season ( că e UK și ninge rar).

Și pentru diferența de bani , n-am mai vrut nici eu chinezării, am luat polonezării, următoarele cele mai ieftine, 98 de lire bucata. Cinstit era să iau englezării, că au unele Avon produse local, care nu-s cu mult mai scumpe.
Dar nu vreau eu că am eu un beef personal și vreau să-i văd p-ăștia pe faliment, lucru contraintuitiv câtă vreme o ard p-aici, dar așa e când la ăștia în țară eu aș fi șomer, sau sărak – adică 4 ani și încă n-am lucrat o zi pentru o companie, nu neapărat britanică, dar care să aibă birouri în UK. Nu e neapărat rău, dar dacă ei nu-mi dau, nu prea vreau să le mai dau nici eu. Oarecum și de aia n-am mai cumpărat alt Vauxhall SH. Ăstea frațuzești ce-au, ia…

Așa că, altă mașină, acuma sunt alți bani, altă distracție.

Care-s golăniile ASDA, că parcă văd că nu mai cumpăr nici de la ăștia, mă uit la Autodoc, că-s nemți.

Cea mai golănească e că banerul ăsta cu codul de bank holiday, reducere de 10 lire la 2 anvelope, nu a fost afișat până imediat DUPĂ ce am cumpărat, că eu le văd pe ăstea și le urmăresc. Nu e că n-am bani să cumpăr fără reducere, deși după clasa de buget la care mă înscriu trebuie că asta e impresia și așa trebuie să și fie.

Bun, aicea m-au făcut de 10 lire ca pe fraier. OK, data viitoare o să caut și eu alții și mai ieftini. Dacă găsesc. Până acum mergeam la ei direct, că îi știam că-s furnizorul săracului, dar m-au mirosit ei pe mine mai bine. 

A doua golănie e că, deși eu căutam  All Season ȘI Winter, până am cumpărat nu mi le-au arătat și pe ălea  all season, tot așa, le-au pus imediat DUPĂ ce am cumpărat. Culmea e că le-am văzut când am căutat strict după all season, dar după aia, când am pus și și le-au pitit, pe sistemul, lasă că-ți dăm noi din ăstea mai de banii tăi, nu te mai uita după chilipiruri, și evident că mă enervează asta că am ajuns de la 87-5 = 164 lire / 2 cauciucuri la 198 de lire.   Aș putea să anulez, dar nu e așa simplu la ăștia, trebuie să sun la ei, să pula mea.  E evident că după ce le văzusem puteam să caut înapoi cu all season, că m-am gândit că e ceva eroare, dar aici problema e la mine, că am zis că ”hai, lasă așa”. Dar tot e golănie modul cum operează.

In teorie, am cumpărat totuși anvelope un pic mai bune, în practică  un cormoran e un cormoran și le preferam pe ălea all season că sunt un pic mai puțin zgomotoase.

Treaba cea mai nașpetă e ca am pus gumele și nici nu prea îmi plac, că sunt cam suvuroase ( un nou cuvânt care descrie anvelopele potrivite pentru SUV-uri), lucru care e bine, dar eu nu am SUV.
Aceștia au fost nu neapărat cel mai bine cheltuiți bani de anul ăsta.

Mai ales că am plătit și o aliniere și când să alinieze – boss, nu se poate că nu se mișcă , trebuie încălzite articulațiile cu foc și evident că nu avem foc aici , trebuie să mergi la un service și după aia te intorci – bă de du-te in pula mea, că eu sunt fugit de la muncă acuma, nu iau toate atelierele la rând. Măcar am fost notificat că e o deviație de 3 grade pe o roată și de un grad pe alta.

Ce mă amuză e că ăștia din UK sunt OK să pui câte un cauciuc de câte un fel separat pe fiecare roată, dacă atâta te duce mintea și cam așa și vezi rablele, cu excepția celor de primă echipate. Pula calului.  Așa că acum am tot cauciuri de tot feluri că alea pe spate sunt unul Pirelli Cinturato, iar altul Michelin nu știu de care.

Dacă mai am mașina la anu’ , o să le schimb și pe astea.

Din mai multe motive, care se adună, să vezi tu că îmi place rabla asta, deși ESTE mai bună fără doar și poate, mai puțin decât fosta Meriva.  O să le trec pe o foaie și dacă îmi tot stau pe creier, cred că o să scap de mașina asta mai repede decât de cealaltă.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
8 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
buntzi
buntzi
11 months ago

Eu unul nu-ți înțeleg filozofia. OK, iei mașină ieftină că nu-ți pasă. Cauciucurile sunt singura legătură între mașină și asflat. De ele depinde să rămâi pe drum sau să te încolăcești pe pom/ înfigi entuziast în camionul din față etc.
Și tu pui “chestiile” (că nu le prea putem numi cauciucuri) alea pe mașină, de parcă ar merge dușmanii cu ea nu tu și famila ta…

Catalinx
Catalinx
11 months ago

Pai, pot sa o explic. Cauciucurile astea sunt foarte bune pentru ce e nevoie. Sigur ca nu sunt cele mai bune, dar conteaza use case-ul. Eu circul incet. Nu musai ca asa vreau eu, dar asa vor astia din UK si cam asa e si masina . Si asa e si cel mai bine. Aspectul unde sunt schioape e la circulatia pe asfalt uscat. Dar e normal, ca sunt de iarna. Pentru cauciucuri de iarna si ce vreau de la ele sunt OK. Sunt confortabile, au aderenta, acolo unde am nevoie mai bine ( parcari, asfalt umed si cu mazga… Read more »

Fery
Fery
11 months ago

bai aia ti-au zis ca ai GRADE abatere la aliniament? nu minute?
ca daca ai 3 grade, dispari urgent la remediere, ca-ti arunci gumele in tomberon in 1k de mile urgent.
daca ai minute, atunci sa-i zici lu pisica lu ala de la vulcanizare sa suga pula. ti-a dat hartia de la citire?

ipo
ipo
11 months ago

Să mor dacă înțeleg cum merge treaba în UK cu anvelopele. Mașini ieftine, mașini scumpe, tot cauciucuri de doi lei. Eu în.ro nu pun pe o rabla 2007 ceva sub Continental vara sau Nokian iarna, hai, m-am calicit la Debica acum o tură, dar era cea mai scumpă de la ei… Am văzut și pe yt că se poartă pe insulă Mercedes cu chinezării de doi penny. E o chestiune de siguranță, chiar așa zgârcit să fii?

Catalinx
Catalinx
11 months ago

@Fery . A zis grade, nu cred că știe oricum ce sunt alea și nu mi-a dat nicio hârtie. Că trebuia să merg după ce încălzesc articulațiile alea, dar nu am timp de prostiile lor. Nu știu dacă sunt grade sau minute, dar știu că gumele existente , pe care le-am mutat pe spate, sunt din 2020 și am mers eu aproape 1000 de mile cu ele / sunt uzate uniform . Eu i-am zis să facă geometria așa preventiv, nu că am observat vreo uzură suspectă, dar nu am cu cine. O să cer când ajung la service la… Read more »

Buruc
Buruc
11 months ago

Boss, surubu/cuiu se infige la fel in cauciuc scump ca in ala ieftin. Am patit o acu 2 sapt … evident tot unu de 4jde £ am luat ca replacement. Faza e ca n am gasit sa l dreaga pe ala vechi (vechi de acu 6 luni, deci tot nou)

Surubu era ceva fin, nici nu perforase ca lumea pneul … nu se compara cu ditai cuiu luat in ro, roata flat instant si peticita cu 15 ron la baetii de langa deloitte coltz cu polizu. Am dat masina inainte sa se foota cauciucu ala. Slava vulcanizare made in ro.

Doru Vlad
Doru Vlad
11 months ago

Cum plm 3 grade? Ăla fie nu stia ce zice, fie cat de curand o sa cumperi anvelope noi din nou!

catalinx
catalinx
11 months ago

3-5 grade, merge, bă. Ce, voi n-ați avut cal cu căruță pân-acum? Credeți că e totu’ la linie așa?