Au ăștia din UK un fix cu lărgitul autostrăzilor.
Nu prea mai au unde să le lărgească că aveau deja 3-4 benzi și și că e scump .
Mie nu îmi trebuie mai largi, nici musai autostrăzi dacă mă întrebi pe mine, dar ce știu eu , sunt de la țară.
În fine, ăștia cred că au nevoie de 4 benzi și cine sunt eu să îi contrazic. Ca să fiu sincer, la densitatea din jurul Londrei, la cât de departe naveteaza oamenii la muncă pentru un job in Londra, la prețul trenului și la faptul că nu de peste tot ajungi in 30-40 minute ca din Reading, e de înțeles.
Am o singură problemă de principiu cu ceea ce cred ei că fac și ce se întâmplă. Motivul pentru care au făcut treabă asta și au înlocuit banda de urgență cu bandă de mers e ca să încapă mai multe șiruri de mașini. Când ai nevoie de asta? Când se circulă încet, că sunt autostrăzile deja pline sau se fac aglomerații la ieșiri și joncțiuni . Sau, mai des, că e un accident care blochează o porțiune de autostradă.
De aia și banda de urgență. O bandă liberă unde să tragi în relativă siguranță orice rablă stricată, sau boțită, ca să meargă restul pe lângă la viteza normală de 70Mph.
Au șters banda asta, acum se circulă pe ea, iar când ( nu dacă) se întâmplă un accident , sau rămâne o mașină în până ( zilnic sau aproape zilnic , și de mai multe ori pe zi ) , folosind semnalizare electronică, banda aia se scoate din funcțiune pe o distanță și pe distanța aia scade limita de viteză la 50 sau 40 Mph. Pentru o perioadă mai lungă decât perioada ocupată de mașină că nu fac schimbările imediat.
Dinamicitatea face ca pericolul să fie oricum mai mare într-o astfel de situație, comparabil cu banda de urgență dedicată.
La fel, când se aglomerează , că ce crezi – TOT SE AGLOMEREAZĂ ȘI AȘA – se limitează viteza prin semnalizarea electronică tot la 50-40Mph.
Prin urmare , pentru mine diferența e că mai des decât înainte merg la viteze mai mici, fie că este sau nu este aglomerat pe autostradă.
Deci nu e vorba de Smart Motorway , ci de slow Motorway.
Nu am o problemă cu slow Motorway, dacă aș avea, m-aș muta in Germania. Aici așa se merge, încet și sunt de acum OK cu asta.
Dar dacă mergem încet la ce bun să mai avem încă niște asfalt în plus. Adică putem merge încet în șir, nu e nevoie să mergem în paralel, știi ce zic?
au scos smart motorways din program, alea care urmau sa fie facute sunt anulate, si se uita la solutii pentru astea deja modificate, vor sa faca refugii in afara benzii din exterior cumva. a fost o prostie cap-coada intreaga dileala, nu de putine ori vezi ca pericolul nu mai exista de juma de ora, ei o tin langa cu mizeriile alea de semnalizari cu 2 benzi inchise, cu limitare la 40 si cu coada de 5 km. cand ajungi in locul implicat, vezi ca-s aia de la tractari acolo, au incarcat masina si s-au mutat cu ea in primul refugiu,… Read more »