D’ale lui infrastructură București: Dar nu mai bine nu-l mai facem ?

Nu face azi ce poți lăsa pe mâine, că poate nu mai e nevoie – ideea care răzbate, metodic, din articolul ăsta care vrea să cântărească argumentele pro și contra contruirii liniei M6, aia la aeroport, după ce au intârziat vreo 30 de ani cu ea.

Chiar așa, după atâta timp, chiar mai e necesara? Ia mai bine dă-o dreacu. Că acuma e și tren, e și taxi, și autobuzele care încep cu 7x .

Pe undeva au și ei dreptatea lor, ăia care văd lucrurile așa. Că să nu ia din traficul de la tren , că n-ar fi pasageri suficienți, că doar aeroporturile foarte mari au și metrou și tren . Din cele menționate acolo am fost cu tren/metrou în Copenhaga, Heathrow, Madrid și Atena. Adică doar în Barcelona nu am fost la aeroport.

Ce le deosebește pe toate 3 e că trenul ăla te duce undeva. De exemplu la Paris la aeroport nu ai metrou, dar ai TREN EXPRESS – RER – ii zic ei , care te duce undeva UTIL. La Copenhaga, oraș mai mic decât București metroul te duce în centru, trenul prin țară. Băi la ăia e GENIAL. Am ajuns cu metroul la aeroport, am așteptat familia în vizită ( eram la muncă), am luat trenul și am plecat direct la Billund, cu tren de viteză. Nu mare viteză, dar de viteză.

Criticii nu văd problema renunțării la linia de metrou, care este și problema de design, anume că au vrut să împuște toate rațele cu un glonț că mai multe nu au și , așa cum e acum, linia aia nu o sa fie prea mișto pentru aeroport. TOT GREU o să ajungi acolo , tot mai bine iei un taxi. Că are în pula mea 12 ( DOIȘPE ) stații de la 1 Mai, care e cam meh. Sub jumătate de oră nu ai cum să faci 12 stații cu opriri- porniri. E exclus. Tot atât faci și cu taxi când e aglomerat. Păi PULA MEA.
Ideea e să ai o linie express de ceva . Trenul te duce la Gara de Nord in 21 de minute, ceea ce nu e chiar rău , e problemă doar de unde te duce. Că acolo se duc oamenii să moară, doar ăia care nu au loc de veci și vor să moară pe tren, ca până ajung la destinație li se descompune și scheletul.

Și da metroul NU MAI POATE acum fi linia aia expresă. Era bună una, dar s-a dus.

Însă cartierul ăla acum NU ARE metrou, ălea 12 stații. Oamenii ăia vor să ajungă în centru și nu prea au mai bine de autobuz și mașină/ taxi. Metroul ajută. Era bun legat de Aviatori, sau și DE, că sunt birouri și acolo, dar decât nimic, e bun.

Ce nu văd proștii ăștia e traficul auto din cartierul ăla când o ard cu ”nu e densitate destul de mare de populație”. Dar DE MAȘINI E?

În fine, eu nu mai am piele în joc cum se spune, dar mă amuză.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
8 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Doru Vlad
Doru Vlad
11 months ago

Ai fo uimit de câți oameni folosesc trenul in Ro. Chiar si așa lent cum e acum!

Catalinx
Catalinx
11 months ago

Nu sunt uimit. Știu. Și foarte bine că îl folosesc. Ar fi bine daca ar plăti și bilet.

Doru Vlad
Doru Vlad
11 months ago

Băi dar cârcotaș mai ești! În plus dacă nu ești obligat și nu pățești nimic de ce ai plăti? Ia vezi cum stă treaba pe trenurile aleea private! Bine și acolo mai plătește statul dar așa cu manta!

Alex2
Alex2
11 months ago

” Ar fi bine daca ar plăti și bilet.”
Eu nu am mai auzit pe nimeni sa calatoreasca fara bilet.
Ultima data am mers cu trenul in februarie.
E total diferit fata de ce stiam acum 12 ani.

Afli direct de pe internet cate minute are intarziere trenul.
Vine domnul controlor si iti da bilet direct in tren (are ceva PDA). Parca poti plati si cu cardul, direct in tren. Civilizatie. Nimic de zis.

Dar de mers fara bilet, nu am auzit (cel putin pe distante mari).

Catalinx
Catalinx
11 months ago

E total diferit fata de ce stiam acum 12 ani.

De acord, dar asta pentru ca atunci cred ca eram singur in vagon cu bilet, sau ceva de genul.

Eu nu am mai auzit pe nimeni sa calatoreasca fara bilet.

Eu da, dar e drept ca n-am mai folosit trenul din Romania de mai bine de 5 ani, deci nu stiu la prima mana si e posibil sa am o perceptie distorsionata de ce mai aud ici-colo.

Stropic
Stropic
11 months ago

Da, mai bine cu metrou decat fara, altfel, zau, rau au mai pozitionat statiile alea.

Imagineaza-ti ca lucrezi in pipera/aviatorilor/romana etc si trebuie sa schimbi la 1 mai si apoi iar la victoriei si mergi vreo 12 statii sau cat or fi si astepti vreo 2 trenuri separate.

Deja parca iti cauti cheile de la masina.

Asta daca fac metroul langa tine, ca daca mai mergi si vreo jum de ora pe jos sau cateva statii de autobuz, deja le pune capac ca na, oricum treci sa faci cumparaturi in drum spre casa deci iei masina.

Stropic
Stropic
11 months ago

Aaa subscriu la tren, nu prea mai merge nimeni fara bilet, ca altfel nu ai loc de studenti si pensionari si stai in picioare de urasti. :)))))

animaloo
animaloo
11 months ago

trenu ala de la aeroport merge repede, exceptand unu :), si e destul de comod. Si ai controlor in el deci toata lumea da cei 5 lei
metrou pana la otp pare cam over the top, sincer. d-abia s-a facut spre DT si ala ardea