Știu cum sună, iarna e mai rău, că iarna nu e că vara, dar vara se întâmplă lucruri mai repede și fără avertisment, când călătoream din Bulgaria in România , la ieșirea de pe autostrada ălora ( A2) , în drumul către Ruse începuse să plouă un pic, un pic așa. Și bătea vântul cam tare.
După ce am ieșit de tot, am ajuns într-o zonă unde trecuse furtuna cu câteva minute în urmă. Nu mai am filmarea dar erau crengi ( groase ) de copaci pe stradă, arăta un pic a situație de urgență. Se terminase furtuna de puțin timp eu nu am avut probleme cu rabla pe șosea – cauciucuri de Bagă Champion și gardă înaltă, alții mai aveau , dar nu asta e important.
Important e că dacă m-aș fi aflat acolo în timpul furtunii cred că era risc major de ramuri și trunchi de copaci luați de vânt.
Și ca o notă personală, cred că o să îmi car un topor in portbagaj, pe viitor pentru astfel de situații. Nu știu dacă e legal sau se consideră armă, dar mă interesez.
Sa ai SUV, e doar ideea ca esti mai in siguranta (in fata dezlantuirii naturii).
Nu e doar ideea. Gradele de siguranță sunt măsurabile și diferite în funcție de mașini; “mai in singuranță” nu înseamnă invulnerabilitate – însă e o diferență între o mașină de 2.5 tone și una de 1 tonă, între tablă rezistentă să reazemi mașina pe ea în șanț, versus tabla pe care o îndoi apăsând cu mâna, între geamuri infoliate și ne, între cauciucuri AT testate in deșert cu pietre ascuțite, versus cauciucuri joase, gardă la sol cu clearance 20+ cm versus 10+, motor de 450Nm , șufă de tractare în portbagaj versus motor eco de turism, 4×4 vs 4×2. Nu… Read more »
E discutabil. Ai vazut autobuzul care a fost aruncat de vant( in RO) ? Si masina aia din BV care a fost strapunsa de un bustean? Sau pomi cazuti pe masini in mers?
Da, masina ta e mai buna decat o berlina/break dar natura e imprevizibila.
Eu stiam pe unul de a murit cu Tuaregul si nu era furtuna.
De acord. Altfel scriam – luați-vă SUV, nu atenție la vreme.