Eu văd un pic altfel caietul de sarcini pentru BMW-uri

Hotnews zice că raportul Direcției Generale Organismul Intermediar pentru Transport ( DGOIT) cu privire la achiziția de BMW-uri de către poliție indică favorizarea firmei preferate în dauna altora.

Da, dar au exagerat cu analiza.

Cerințele restrictive sunt astea:

  • cutie de viteze automată exclusiv cu 8+ 1 trepte
  • ampatament de min. 2.800 mm și max. 3.000 mm
  • lățime de min. 1.800 mm și max 2.100 mm
  • înălțime de min. 1.410 mm și max 1.450 mm – lungimea de min 4.500 mm și max 4.800 mm

O să le iau în ordinea mea proprie.

Raportul motivează că ampatamentul minim 2800mm exlude posibili candidați precum Scoda Octavia ( 2680 mm) deținute de alte forțe de poliție.

Irelevant. Inclusiv poluția română are mașini cu ampatament mai mic. Dacia Logan au ampatament de 2650mm mai mic decât Skoda Octavia – care are 2680mm, sau VW Polo care are ceva 2460mm – nici nu poți sta în spate decât dacă ești copil, sau Dacia Duster , care are ampatament 2673 mm.

Depinde CE VREI să faci cu mașina. vrei să transporți suspecți și reținuți în spate? Ai nevoie de un Ampatament generos, să poți pune și o plasă să să îți încapă și suspecții mai voluminoși, sau echipamente. Ampatamentul 2700mm e cam minimul pe care îl iau eu în considerare, pentru o familie de 5 oameni care nu suntem nici înalți nici grași. Pentru o mașină performantă instituțională, cred că se cade mai mult.

Volvo V60 se califică la lungimea asta. Sau S60. Sau XC60 ( care nu se califică la înălțime).

Mercedes C Klasse.

Latimea e de bun simt, este in zona mai mare din Europa si merge pana la zona de masini americane. Adica pana aici e clar că nu vor o cutie de chibrituri, ci o mașină cu spațiu generos.

Șmecheria maximă e la înălțime, iar aici au sărit calul. Înălțimea e specificată ca să corespundă unui sedan/ break și să excludă SUV sau monovolume, ceea ce ar fi cinstit, dar plaja între 1.41 și 1.45 cm e prea mică și bate la ochi, plus că aș vrea să văd justificarea pentru asta. Acolo nu încape nici măcar C-Klasse Break, doar sedanul.

Acuma, s-a dat o notă explicativă, pe urmă, pentru cerințele exigente, care pute rău de tot.

Am extras-o aici.

Practic, înălțimea superioară zic ei că e limitată de coeficientul aerodinamic care se crează când adaugă girofaruri și ăstea, că ei sunt ingrijorați de consumul de combustibil, dom’ne. AIA E, că se știe că BMW-ul e o mașină economică.

_____

Cu cutia de viteze, în mod clar au dat în cap dacă au zis FIX 8 trepte de viteză.

Chiar și așa , Volvo S60, V60 se încadrează.

Dacă, că ei zic că nu au limitat la 8 , au zis MINIM 8 – adică mergea și 9, 10, mergea și Mercedes, la o adică.

De ce 8 și nu 7? Au dat-o p-aia cu hiperbola ideală de tracțiune, rachete de inginerie, nene, nu așa. Pă economie, pă ecologie și CO2 redus.

Pe de o parte, eu știu că ăstea-s lozăli aiurea, la fel ca și pretenția mea de a analiza raportul – oameni voiau BMW și gata, ce atâta scandal.
Pe de alta nici nu poți să-i iei la pulă prea tare că ”au și ei dreptatea lor ” în contextul curent de coerciție de mediu și de ”economie” pe toate planurile.

Unul mai țăran decât mine ar putea întreba simplu că ce le trebuie mașini așa scumpe, de ce nu le iau Loganuri, dă-i dracu’. Bă, știi ce ? Eu nu.

Eu cred că e bine că au cumpărat BMW-uri și ar trebui, după părerea mea să ia niște M3/ M5-uri , sau măcat ceva cu M packet, ca la cocalari, să ia ochii.

Nu, nu ca să-i prindă mai bine pe infractori – aia e colateral.

Ca să stea ei mai confortabil în rabletă, să se simtă mândri că au tehnologie și nu știu ce.

Că altfel, salariile de polițiști sunt ălea care sunt, ei nu cred că își permit să-și cumpere BMW-uri decât din șpăgi și asociere la grupuri infracționale.

În contextul ăsta cum permiți un tânăr care ar vrea să fie de partea legii să se facă polițist? Cu salarii mici și cu Logan, nu prea merge, care vine, e pe interes.

O știi p-aia cu oameni mândri de mașina lor de serviciu? Eu nu sunt unul dintre ei, n-am avut vreodată una, nici nu mi-am dorit, eu vreau să văd doar banii, că mă descurc eu.

Dar sunt destui care cad la așternut pentru un salariu mic, dacă le arăți niște beneficii pe care altfel nu și le pot permite. Iar diferența de preț de la Logatron la BMW, amortizată în 8-10 ani, sau cât țin ăștia mașinile în serviciu e mai eficientă economic decât un salariu mare și ajută și la imaginea instituției; te prinde pulea cu Loganul. Dar cu BMW-ul e altceva.

5 2 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
9 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
buntzi
buntzi
5 months ago

La partea cu 8 trepte nu sunt foarte lămurit. Dacă întrebi foarte multă lume (foarte multă, pe bune), or să-ți spună că DSG-urile sunt proaste, se strică des, se repară greu, etc. Iar dacă scoți DSG-urile din peisaj din motive obiective (cum ar putea fi ăla de mai sus – nu vreau tipul ăla de cutie și gata), atunci iese din schemă TOT ce înseamnă VAG (VW, Audi, Seat, Skoda). Pe de altă parte, ZF-urile de la BMW și Merc sunt vestite pentru calități, așa că nu e chiar așa de trasă de păr cerința aia.

Stropic
Stropic
5 months ago

Unul mai țăran decât mine ar putea întreba simplu că ce le trebuie mașini așa scumpe, de ce nu le iau Loganuri, dă-i dracu’

Eu, eu.

Ca să stea ei mai confortabil în rabletă, să se simtă mândri că au tehnologie și nu știu ce.

Pai e minunat pt aia pt care ajung banii de bmw. Restul o sa stea cu loganul vechi, ca deh, in loc sa luam logan nou tie si colegului, i-am luat doar colegului bmw.

0040
0040
5 months ago

Primul turist al tarii nu era ala de tot primea atentii de la BMW?

Catalinx
Catalinx
5 months ago

@buntzi: Da, măi, dar nu ai voie să spui că “nu vreau VAG” sau nu vreau “DSG”. Mă rog, cred că ar putea spune că nu vor DSG, dar atunci trebuie să justifice cu date , cu cifre, că le atacă ălora direct tehnologia și eu posibil să conteste pe nume și prenume, că le afectează imaginea. Dar eu așa făceam . @Stropic. Pai Așa și trebuie. Ăia care merită – scule mai bune. Aia care dorm în mașină, pot să o facă în Logan. @0040: Da, mă, e clar că au vrut BMW și că a fost cu direcție.… Read more »

buntzi
buntzi
5 months ago

: da, și eu zic la fel și aș fi făcut (probabil) la fel. Am vrut să editez comentariul fix cu remarca asta, dar cumva pluginul a zis că vreau să comentez prea repede și m-a șutat, apoi am uitat.
Dar dacă te uiți pe forum la Auto ai să vezi fix opinia asta – VAG-DSG suge (și e o comunitate mică de tot)

Catalinx
Catalinx
5 months ago

Da, chestia e că treburile cu economia de combustibil , că motivație pentru 8 trepte sunt mincinoase.
Am fost aseară cu un prieten care are un A6 din 2016 sărit de 250k km ( diesel, modelul clasic de 2.0 TDI ) cu cutie din aia DSG, rebranduită S-tronic pentru Audi și merge smooth de tot , consumul mediu al omului pentru ultimii 11k km e de 5.6l/100 km, pe traseul pe care l-am.facut azi-noapte , vreo 200km consumul mediu a fost 4.5l/100.

buntzi
buntzi
5 months ago

<blockquote>treburile cu economia de combustibil , că motivație pentru 8 trepte sunt mincinoase[…] Absolut, de fapt cred că e cel mai ridicol motiv pe care puteau să-l pună 😀 Asta spuneam (sau mă rog, am vrut să spun în partea editată a comentariului) că nu era politic probabil să spună “cutiile DSG suge că așa mi-a zis mie văru’ Dorel care a auzit de la cumnată-su” fără să se lase wide open la ceva proces frumos de tot. […]A6 din 2016 […]cu cutie din aia DSG, rebranduită S-tronic pentru Audi și merge smooth de tot[…]</blockquote> Știu, că am avut cutia… Read more »

Catalinx
Catalinx
5 months ago

instrucțiunile pentru citare,

Acolo unde scrii comentariul , sub chenarul albastru ai butoane de formatare de test. Dacă selectezi un test și apeși pe butonul double quotes [ ” ] se transformă textul selectat în citat.
Eu speram că o să fie mai ușor așa.

buntzi
buntzi
5 months ago

Dacă selectezi un test și apeși pe butonul double quotes [ ” ] se transformă textul selectat în citat.

Eu speram că o să fie mai ușor așa.

Păi chiar este ușor, dacă știi ce trebuie să faci…