5 persoane din UK în Maurițius, nu-i chiar aceeași logistică precum pe undeva prin Europa, nici măcar Tenerife.
Mai ales dacă pleci, ca toată lumea și CU toată lumea din țara asta în perioada vacanței școlare, că na, am zis 5 personale, 2 sunt copii.
Nu prea mă mai interesează rezervări cu agenții , ATOL protected, nimic, că nu valorează nici cât două cepe degenerate ( știu ce zic) șă mă piș pe ei, vreau să-i văd pe toți faliment, începând cu booking.com și terminând cucine vreți voi.
Mai cumpăra soția vacanțe cu Eturia, nu mă deranjează, de merg merg oriunde, eu nu mai rezerv/ plătesc . Să se roage de mine – cum ar veni la ultra last minute, la rupere – așa da.
Cu asta în minte am început cu soția rezervând zboruri către destinație, care au costat, ceva, cam la 1000 de lire de persoană așa – luate cu vreo 6 luni în avans. Aia e, sunt 12 ore de zbor direct cu British, nu-i chiar Wizz ( cu Wizz ar fi mai scump, cred, dacă vrei și loc și bagaj mare de cabină și să mănânci ceva). Dar bine că nu zboară, că cine știe ce-mi trecea prin cap. Îmi trecea prin cap Mauritius Airlines, dar ”s-a decis” British , că e soția membru privilegiat la ăia – OK. Și că avem voie cu două bagaje de cabină și nu mai avem nevoie de bagaje de cală, că noi călătorim light și într-o săptămână încăpem în acelea – câte se vedeau în poza asta, plus un rucsac. Iar zborurile au fost ață. De plecat am plecat sâmbătă seara – gen vineri au luat copiii vacanță, iar de întors, am aterizat, am condus ca un nebun , chiar și cu 73 de mile pe oră pe autostradă ( adică circa 117 km/h) unde s-a putut, că pe M25 se mergea ca pe Valea Oltului când cad pietre, și am ajuns de am dus copiii direct la școală. Asta pentru că am dormit pe zboruri și la dus , și la întors.
După care m-am uitat eu la hoteluri. Și am descoperit ce am descoperit și când am fost în Antigua, că Booking are doar oferte de căcat , sau la lanțuri mainstream, iar eu nu prea mai vreau la lanțuri maintream , bă, ce chestie.
Am descoperit chestia asta, nu de mult, în Seychelles, când am fost la Constance, au hoteluri și în Mauritius dar erau pe partea de răsărit a insulei, ori mie îmi place mai mult către vest.
Lanțul local de hoteluri este Beachcomber – țineți minte numele ăsta dacă mergeți acolo și dacă vă permiteți și nu vă apucă zgârcenia, ca pe mine, alegeți la 5*.
Ăla la care ”trebuia” să fi mers era ”TROU AUX BICHES BEACHCOMBER” și data viitoare când ajung în Mauritius, o să iau în calcul renal mai serios. Am luat și acum, dar fix durere de calcul renal am avut când am văzut că mă costa 8500 de lire / euro – nu mai țin minte, că tot mult e, să rezerv ceva apartament de familie pentru o săptămână. Atunci în perioada aia cu vacanța, altfel sunt ceva mai ieftine puțin scumpe, mergea la un 6 mii și ceva.
Am ajuns la hotelul ăla căutând Trou aux Biches, că ăla e unul din locurile principale unde vrei să mergi dacă mergi în Mauritius. Că acolo am fost eu la snorkeling acum 5 ani și n-aveam echipament. Dacă nu te duci acolo, merge și la Le Mourne, dacă ești pe plajă și surf, Flic and Flag și Tamarin. Grand Baie e cu peisaje mișto, dar cam multe bărci. Dacă nu, mergi ca săracii mai acana – pe coasta cealaltă dinspre est n-am ce recomanda, eu nu prea…
Și cum am ajuns i l-am arătat și soției și i-am zis ”aici nu mergem”, că m-a mâncat în cur. Am zis că lasă că mergem noi la scufundări… și n-am mai ajuns. Plm, așa-mi trebuie.
Prin urmare ”am ales” un hotel de-ale lor de 4 stele, au 4 de 4 și 4 de 5.
Nu zic că am ales rău, până la coadă mi-a plăcut, dar s-a văzut și nu pot trece peste să mă prefac că e tot aia, că nu e.
Chiar și așa n-a fost la jumătate de preț sau ceva tot a fost spre 7k cu HB, dar asta pentru că am rezervat 2 camere.
Cu ce am mai consumat p-acolo, am ajuns tot la suma aia – evident că cu ce mai consumam la celălalt ajungeam la 10k. Pe vremuri ziceam că a costat cât un Logan, dar acuma s-au scumpit și Loganurile deci presupun că aia e – e normal. Io știu?!
Asta și pentru că avem un stil – impus de soție, lol, dar are dreptate. Toată lumea vrea să stea în vacanță până la apusul-apusului și cam așa sunt și zborurile respectabile. Gen ne ducea Britishul la 11:30 AM în aeroport, dacă nu întârzia , numai bine să ajungi la cazare pe la ora de check in și ne lua de acolo la 21:30. Eh, aici e o mică problemă.
Anume că hotelurile te dau afară pe la prânz. Nu de tot, dar trebuie să predai camera și poți să o mai arzi tu prin complex până pleci, cum am făcut și în Antigua, că am zis eu că știu eu o schemă și-am știut pula mea. Ăia aveau ceva vestiare special pentru ăștia ca noi, unde puteai să mai faci un duș să schimbi costumul de scafandru cu hainele de avion, civilizat. Dar nu e destul.
Cel mai civilizat e să poți să folosești camera până în minutul când vrei tu să pleci la avion, nu să te dea cineva afară și este întotdeauna o metodă simplă să faci asta. Mai plătești o noapte în plus. Parte din motivul pentru care nu-mi ieșeau calculele la celălalt hotel, dar nu chiar.
Ideea e că prefer să aranjez lucrurile corect, decât să mă laud că am stat la 15 stele , dar cu bagajele în băț o zi. Mă rog, preferă soția, nu mai zic ce prefer io, că în februarie nu prea e de pescuit pe Olt și am observat că nici nu ne plac astea cu skiuri și ce mai e.
Și am căutat să rezerv cum am zis. Pe booking îmi arătau ăia niște configurări imposibile și erau mai scumpe decât pe site-ul lor așa că m-am enervat și le-am dat mail, la care n-au răspuns, așa că i-am sunat și după aia au răspuns la mail și am rezervat direct prin ei. Și a contat, oarecum.
Băi, prima impresie, mă rog, a doua,( primirea la recepție a fost elegantă) a fost nașpa.
M-am dus la mașină cu garconul de bagaje, am pus gențile și rucsacii pe camionul electric, am mers către camere, ne-au dat două suite gemene, cu ușă între ele la parter, frumos, civilizat, cum mă așteptam.
Dar când am intrat în cameră ușile pareau un pic jegoase/ stropite/ pătate, standarde cam ca de Anglia așa, a început să mi se bată un ochi.
Am intrat in camera unde s-au cazat copiii, răcoare de mașină frigorifică – în parametri, când am intrat în camera unde urma să stau eu cu soția mi s-a părut că miroase un pic dubios, dar zic stai să mă lămuresc, să nu mă plâng imediat, poate puțim noi , plecați de acasă în aceleași haine de mai bine de 16 ore, te aștepți. A plecat băiatul cu bagajele, i-am dat bacșiș civilizat – îmi zice și soția că miroase nașpa, zic OK , deci înseamnă că nu e de la ea; dar, băi, ziceai că s-a pișat cineva în cameră. Erau și urme de inundații.
Am zis că au avut ceva ciclon nasol – cred că de la aia li s-a tras, că se vedeau urme de inundații, dar nu prea e o scuză și nu m-a încălzit nimic, primele 2 zile. A doua zi, mirosea deja mai bine, era clar că a fost ceva umezeală în pereți lemnărie, pe care a scos-o aerul condiționat care mergea tot timpul. Nu înțeleg ce i-a oprit să-l țină blană non-stop, presupun prețul curentului, că perioada când am fost noi erau una de maxim aflux în mijlocul perioadei de antisezon – tocmai că plouă ca la nebuni și probabil n-a fost nimeni în camerele acelea perioada imediat anterioară sau nu știu. Asta NU mi-a plăcut – treaba asta NU a fost nicicum de 4* și asta-i chestia cu hotelurile de 4 stele, că-s destul de des hit and miss și poți să ai și unele gherle mai deranjante. Oamenii făceau curat, dar se vedea că e ceva în neregulă. Gen , se vede că pe draperia asta și-a șters altul pula înaintea mea, sau ceva.
Gen , OK , făceau mentenanță destul de intens, efectiv mă deranjau cameriștii care veneau mai des decât îmi aduceam eu aminte să pun semnul DND, ba să mă intrebe dacă vreau ceva de minibar, cole, fante, bere , apă și nu știu mai ce, ba să mă întrebe dacă mai vreau prosoape, ba îi vedeam cum strângeau frunzele gen … OK , bravo, da de draperie n-ați mai avut bani, sau mașină de spălat? Că eu de plătit am plătit. Destul aș zice, dar ce ți-e și cu prețurile ăstea, nici nu mai știi cât e destul.
Și asta a fost cred că singurul aspect care m-a deranjat. Și bineînțeles, aveau cafea de căcat la restaurantul de mic dejun / cină, dar imediat la ușa lui era bar și făceau o cafea latte, sau de care vrei tu, de stătea mâța în coadă, așa că efectiv n-a contat.
Și mai treci și peste pretențiile la cafea, când iei micul dejun, sau bei un pahar de suc / apă și o ceva de patiserie, dacă ești ca mine și ai autorestrctionat la micul dejun, ca să nu te bage la vizionare de balene, pe post de cașalot. Gen mai dă-o în pula mea, că de aia am și-acasă, da’ Oceanul Indian n-am acasă, momentan, așteptăm încălzirea globală.
Aveau în schimb dulciuri stive și am gustat câteva numai să văd ce gust au – OKish, ca de cofetărie normală.
Excluzând aspectul ăsta, trebuie că era un hotel apreciat, că în weekend era plin de maurițioși , care aia veneau la mare pe weekend. Inițial n-am prea înțeles-o p-asta, gen cum pula mea să mergi la mare la hotel, insula asta are pe o dimensiune vreo 40km și pe alta vreo 60 toată, deci șansele sunt că locuiești fie pe primul rând de case/ blocuri la mare, fie pe al doilea.
Dar, văzând turiștii, am înțeles că e un fel de cum merge lumea un weekend la Mamaia să se distreze, un pic de dezmăț, care cu gagica, care la agățat, astea.
Seara ăia găteau tot așa binișor spre foarte bine. Ce simțeam deosebit era calitatea produselor – că era vorba de pește ( top-top-top), sau vită, sau miel, aveau ei surse bune, că din Noua Zeelandă, că de peste tot, scria p-acolo, dar m-am plictisit după vreo două etichete. Cum am zis nu eram în vacanță să mănânc, ci să nu.
_____
Că de ce zic atunci că totuși e mai bine la genul ăsta de hoteluri. Lanțurile ăstea sunt un pic altfel decât ălea clasice la care ai tratamentul de corporație și niște standarde. Nivelul de atenție nu prea se compară și fiecare au câte ceva aparte.
Trebuie privită treaba corect proporționat, anume , de la hotelul ăsta de 4 stele nu pot avea aceleași așteptări ca de la ăla de 5* . Nu mă așteptam să fie aceeași calitate a serviciilor și facilităților la hotelul ăsta ca la Sandals, sau la Constance Ephelia – nu știu dacă se poate în sumele ăstea. Dacă mergeam anul ăsta cu copiii în Seychelles la Constance, costa între 8-10k hotelul, tot cât am fi plătit aici la ăla recomandat mai sus. La Sandals am zis că nu primesc copii și bine fac.
Dar altfel vorbind – aveai piscină ”deschisă” toată ziua, nu de la 10 la 6 ”că ne pleacă salvamarul”, cum se obișnuiește la lanțurile standard. Era centru de sporturi de apă și ofereau inclus în preț excursii de snorkeling, sau cu barcă cu fund de sticlă să vezi peștii – aveau școală de scuba ( asta e mereu pe bani ) și puteai să faci diving, cum am și făcut ( și ăsta pe bani, dar super OK). Îți ofereau tot inclus în preț, canoi, plăci de padling, chiar și placă de windsurf și te și trăceau să faci schi nautic, dacă voiai . Asta e tematica lor și fiecare hotel / lanț are câte o tematică de genul ăsta.
Piscina era mai caldă decât apa oceanului, care are gen 28 de grade acolo.
Șezlonguri căcălău , restaurantele din incintă erau standardele pe care le găsesc la hoteluri de 4 stele chiar și prin Europa.
Era cât p-aci să le ciupesc o reducere de influensăr de în jur de 700 de euro, dar n-au vrut bă, ai dracului, s-au prins și m-au sunat să le dau banii, ba au sunat și la aeroprt. Glumesc cu jumătate de gură, dar e o poveste care mi s-a părut interesantă.
Plata sejurului s-a desfășurat după cum urmează:
- Jumătate din bani când am făcut rezervarea.
- Jumătatea cealaltă când ne-am cazat
- Pentru consumație au deschis un cont și am plătit restul când am plecat / făcut check-outul.
Acuma, pentru că avem stilul de mai sus, noi am plecat înainte de ultima noapte, a fost un fel de late checkout. Dacă am fi sosit prin booking, situatia ar fi fost deja calculată – că știu cum funcționează astea, și am fi primit direct consumația de plată. În cazul ăsta ei fac balanța la final și pentru că nu a trecut ziua, nu mi-au mai calculat ultima noapte pe ambele camere și a ieșit cam cu suma de mai sus mai ieftin. Mi s-a părut suprinzător, că îmi calculasem și eu cât plătesc, că am făcut poză la toate notele de consum, excelat frumos și inițial nu m-am prins de ce e mai ieftin ( prima data în viață, de obicei e mai scump) decât mă așteptam eu, dar nici n-am zis nimic, gen sărutmâna, să fie primit. Am luat plicul cu nota finală , am plătit cât au zis și am plecat la aeroport.
Soția a zis că probabil au prețuri preferențiale în funcție de tipul de pachet ales, însă ajuns la aeroport am văzut că m-au sunat și bănuiam de ce. I-am sunat înapoi și erau disperați, că “domnul, domnul, n-ați plătit o noapte din cazare”.
-Pardon?! Am plătit toată cazarea la sosire. Iar la plecare am plătit tot ce mi-ați solicitat să plătesc, corect?
– Că da, dar pentru că ați plecat mai devreme sistemul nostru nu a pus pe notă ultima noapte și practic ați plătit mai puțin. Că puteți să verificați pe notă că nu apare ultima noapte.
Zic: – Aa, sistemul dumneavoastră, deci. OK. Băi, băieți. Eu sunt acuma la aeroport și nu mă pot întoarce la voi să văd ce și cum. Trimite-ți-mi pe mail cât mai am de plătit, calculul corect și un link de plată și vă plătesc, că am semnat notele ălea de consum și sunt om de cuvânt.
Iar aici mi-au servit una din voleu, că mi-a venit să îmi aduc aminte că sunt român și să le trag la muie, dar am închis ochii și-am zis să nu fiu și eu ăla care fute PR-ul românilor pe glob, că în definitiv, am zis că am fost foarte mulțumit de serviciile lor, cu excepțiile sus-menționate.
Anume mi-a cerut să-i dau eu la telefon detaliile de card ca să oprească el suma care era de plată.
Gen : – Bă ești nebun? Numărul, data de expirare și CVV-ul așa direct? I-auzi pula mea . NU. Îmi trimiți tu ce mai am de plată link de plată cum am plătit rezervarea și plătesc.
Ăia de la recepție încercau să facă o românească. I-am mirosit din propuneri. Anume, să încaseze ei fără să treacă prin sistem suma aia – de ce? Păi noaptea, efectiv , nu a fost consumată, a fost un late check-out, de aia. Ăla putea trece pe good will sau să nu se consemneze.
Dar am făcut eu ce am considerat că trebuie și le-am dat mail alora de la rezervări să rezolve problema corect, le-am spus că nu le dau detaliile de card la telefon sau pe mail, că nu-i sigur.
Mai frumos era să fi făcut eu o românească – gen dacă vreți să le trageți clapa așa se face.
Mai amuzant e că au sunat la aeroport să vină cineva să îmi transmită să plătesc.
Chestia asta m-a deranjat semnificativ, ca s-o zic așa politicos, futu-le muma în cur de incompetenți, păi ei mă fac pe mine de râs în lume? – gen chiar meritau să le dau clapa, că nu aveau ce să-mi facă ăia de la aeroport – le-am zis că am vorbit cu ei deja și că le plătesc, numai să-mi dea detaliile și erau la modul ”nu ne interesează, noi doar am primit mesajul acesta să vi-l transmitem.”. Dar hai, să fiu eu înțelegător, că-n fond, a fost o vacanță mișto. Mi-au dat ăia de la rezervări link de plată corect și le-am făcut plata post-mortem, cum nu trebuia.
Haida, puneți mâna și rezervați-vă vacanțe de vara asta , că deja sunteți pe late checkout. E final de martie, ce mai așteptați. Click aici pe link cu profitshare.
Poti lasa datele cardului si aici intr-un comentariu, sa fii sigur ca nu au probleme cu plata. 😀
Trebuia sa ii zici “Aloooo, pai eu vin din Romania, ce crezi, lasa-mi tu datele cardului TAU sa iti fac transferul, pai unde ne credem aici…” avem o reputatie de mentinut.
Altfel, eu nu inteleg cum adica nu a aparut in sistem. Nu aparea data de check-out maine? Adica nu vad cum s-au putut incurca din cauza sistemului si nu din vreo eroare umana.
Cica mai poti inlocui cu AI…
A fost intentionata chestia. Testul este cat de lejer le dai datele de pe card. Pot sa-ti incarce nota de plata semnificativ mai mult. Imediat sau dupa cateva luni. Am avut card incarcat si dupa mai bine de un an. Nu mult, ci o suma pentru care sa ma gandesc daca fac charge back.
Exact, că mi-au făcut check-out-ul in ziua aia, ca la un late check-out, sistemul a calculat fara ultima noapte.
Deci daca plecai dupa prima zi, nu plateai decat o noapte? :))
Pai dacă era așa nașpa să plec după prima noapte, tu cat vrei să fi plătit?
Dacă plecam după prima noapte, le plătisem deja în avans toate nopțile și ar fi urmat să plătesc toate nopțile – consumația. Trebuia să fac într-o zi consumație cât costau toate celelalte nopți, lucru care nu era o idee era, dar nu cred că sunt capabil de asta.