N-o să auziți știri din ăstea, le dau eu de la fața locului, dar cu întârziere, că nu mă pasionează să fiu agenție de știri, mai degrabă să îmi programez textele cum cred eu de cuviință.
Din 1 iunie , ieri sau alaltăieri, în Edinburgh au introdus ceea ce se numește LEZ ( low emission zone). Nu s-au căcat pe ei să îi spună Ultra Low Emission Zone, ca ok Londra, dar este la fel de strict – practic ai voie doar cu Euro 6 sau mai curat, dacă nu cumva ai un vehicul istoric , sau ești handicapat cu insignă albastră, că handicapați suntem toți fanii motoarelor termice vechi și mai ales dieseloase, dar fără insignă care să ateste dizabilități, nu ai voie.
Partea mișto, cu care rezonez, e că nu e ca la Londra, interzicem , dar punem o taxă, care să fie ceva mai mult decât rata la o mașină ieftină daca circuli zilnic, dar nu prea mult dacă îți permiți ( pe mie nu mă sperie , de exemplu, dacă aș vrea să circul cu ceva euro 3-4 bandit pe acolo ).
La ăștia este cu penalty charge ( amendă). Și costă – 60 de lire la prima abatere , plătibilă la jumătate dacă recunoști fapta, după care, dacă repeți în mai puțin de 90 de zile, se dublează , redublează și tot așa până la câteva sute de lire. #Asada.
Bun, eu am intrat în oraș pe 31 mai și nici nu aș fi aflat de asta , că sunt un ignorant, și am și bani, să recunoaștem acuma. Dar mi-au scris mesaj pe booking aia de la care am inchiriat apartamentul , gen ” puță, vezi că te prinde lezul și iei amendă” – știu ei că circul cu ciurucuri , pesemne “. Bine, ei au scris mai demult, dar atunci am citit eu, că sunt blană pe organizare.
Pe mine nu mă afecta oricum, că eram călare pe Euro6, dar am observat cu amuzament că seara s-a umplut centrul de janghine și că le turau șomerii, ăsta, voiam să zic șoferii, și le chinuiau ca pe dracu, așa , ca de ultima noapte de dragoste, înainte de apusul unei ere plină de cai putere și fum.
Cu atât de multe restricții în marile orașe, devine tot mai neprofitabil sa deții mașină (veche) .
Ceea ce nu e un lucru rău, doar ca nu știu cât de pregătiți suntem noi, cei de rând, sa acceptăm noua paradigmă.
Avantaje pentru cei care stau în centrul orașului… sigur sunt
Eu am crescut cu masina. In Bucuresti. Era folosita doar pt iesiri in afara orasului si la cumparaturi babane. In rest transportul in comun. E adevarat ca nu era murdar si nu erau homlesii prin el. Era aglomerat la orele de varf.
Problema e, acum, siguranta din transportul in comun si de pe strazi.
Masina e mai safe ca nu stii cand apare unul cu maceta si vrea sa o spele in cineva random