Haios!
Si mai am si eu o intrebare extra pentru cand ai o farima de timp …pentru ca le documentezi super bine
Ce parere ai de Subaru Forester ? Asta daca ai avut de-a face cu ea vreodata evident
Se gasesc informatii despre padurar pe forumul dedicat marcii subaru 🙂 subarufanclub … ro 🙂
@Marian
E mai mult decat ma asteptam, ce am gasit acolo.
Multumesc. Apreciez ca ai dat link.
Nu am condus. Am văzut 🙂 ( e urât ca un dulap de haine, după mintea mea).
Am mers înauntru ca pasager cu versiunea mai veche de prin 2005 sau asa ceva. Mi s-a părut cam spartan pentru gusturile mele și nu chiar mulțumitor de mare pentru gustul familiei mele :), dar luasem în considerare pentru o vreme. Doar pentru ca are un sistem 4×4 foarte bun, mai bun ca la a mea de acum. Marian de mai sus, care are cam aceleași diferențiale dar garda mult mai joasa a urcat pana în vârful muntelui fără mari probleme.
Deal breakerul pentru mine a fost motorul pe benzină care consuma mult -mai mult ca barca mea, și se uzează repede dacă o abuzezi.
Au și motor diesel, dar din ce știu nu cu cutie automată, iar asta e deal breaker din nou.
Știu ca are animaloo, mi-a dat linkuri cu ceva filmări când urca/ cobora printre vai și pe drumuri forestiere și mi-a cam plăcut atunci. El zicea ca e mulțumit.
O sa radeti. Eu sunt fan Toyota Avensis. A mea e din 1999, pe benzina. (dap, nu sufar de status symbol ba chiar sunt gata sa tolerez si suspiciunile de zgarcenie si de rupt in cur). Am luat-o cu banii pe care-i aveam in portofel la momentul ala si in timpul asta consortu’ se uita siderat la mine si ma intreaba ‘what the hell just happened’?
Fostii proprietari au fost niste nenea si tanti in varsta care au tinut-o ca pe un bibelou in garaj.
Arata a masina de oameni saraci si in varsta dupa criteriile societatii civile. Eu pe langa ea arat din alt film dar ca design asa prima data cand am vazut-o am apreciat ca are forme rectangulare mai spre Pontiacul anilor 70 (nu-mi vine in cap alt exemplu acum)si nu rotunjite, cocosate precum majoritatea .
Si ma duce intotdeauna din punctul A in punctul B fara probleme. Am uitat sa precizez ca asta e tot ce imi doresc de la un autovehicul. Nu trebuie sa ma recunoasca cartierul de la trei mile distanta, nu trebuie sa le arat la dusmanii mei, nu senzatii tari (oricum nu exista senzatie mai tare decat condusul fara permis pe orice masina functionala gen, indiferent de ce spun altii)
Toyota mea e genul de masina in care te urci in toiul iernii si nu tre’ sa sufli in pumni ca sa poti sa apuci volanul. Izolatia mi se pare extraordinara. Gen cum e posibil sa fie temperatura ok intr-o masina care a stat o noapte in ger si are geamurile inghetate? Si fac comparatia cu Ford Fiesta de exemplu care iarna e bocna si inauntru nu numai afara.
O folosesc de doi ani. I-am schimbat discurile de frana, bujiile, si transmisia acum un an si merge absolut fara cusur. Mananca ulei cam mult gen 1 L la 3-400 km si consumul e de 6% la motor de 1800cmc dar pentru etatea ei mi se pare de super bun simt.
Am trecut si printr-o coliziune cu un Renault Clio. Toyota nici n-a clipit pe cand Clio a iesit cam sifonat (sunt gata s-o tolerez si p-aia cu ma machiam in oglinda 🙂 desi nu e vina mea ca in India se da permisul contra unei capre gen.)
Toyota mea e old school. N-are sapte mii de setari computerizate si senzori. De-asta te urci si observi instantaneu cum functioneaza toate pe bord.
Acum as avea nevoie de un suv pentru ca ai mei s-au mutat in comuna ‘fa-i cu mana’ dar sa fie acolo si in caz ca vreau s-o tai pe la munte.
:))). Mi-a atras atenția – consum de ulei 1l la 300km – adică, consuma ulei cam ca și benzina, altfel spus cam cat consuma Dacia lui tata după ce rămăsese fără segmenți aproape la toate pistoanele. Lol.
Cand îți consuma atât de mult ulei ai nevoie de un motor. Opelul lu’ tata de acusi e din 95 și ii consuma 1l la 10000km, probabil.
În rest e treaba de gust.
Ti-am zis ca e funny 🙂
S-o numim eufemistic parte din ceea ce ma califica a fi o persoana excentrica 🙂
Acum ca sa mai povestesc despre ea nitel. E o masina cu care te trezesti langa tine si nu stii de unde a aparut pentru ca atat de silentioasa e.
Apoi cand te urci in ea, ca dai drumul la ventilatie sau nu, simti ca ai aer as in ‘quality breathing air ‘.Pentru ca la mine in masina nu trebuie sa miroasa a masina, a odorizant de masina, a tapiterie, a plastic, a cauciuc, a gaz de esapament si alte mirosuri odioase pe care le intilnesti intr-o masina. Am pretentia sa nu fac diferenta intre mediul ambiental si interiorul masinii. Si crede-ma ca e foarte greu sa depistezi o astfel de masina.
Si am spus de chestia aia ca nu e niciodata frig in ea pe timp de iarna si tot la fel vara nu se incinge inauntru. Si are corp rectangular nu rotunjit . Daca pretul pentru toate astea e ulei cu galeata, atunci ulei sa fie.
Pentru ca eu nu prea am intilnit ceva care sa intruneasca toate calitatile pe care le vreau eu exceptie BMW 5 saloon body style din 2013 care costa cu mult peste cat as da eu pe o masina. Nici macar alte editii de toyota avensis nu m-au dat pe spate pentru ca am cautat.
Asa ca raman la ‘batrana doamna’, momentan. Cand o sa moara de tot, ii fac macheta, o ‘imortalizez’ eu cumva.
Orice masina cu data de producție relativ recenta de clasa sa zicem nu chiar budget miroase ok înauntru dacă e întreținută ( filtru de aer schimbat regulat, instalație A/C curățată periodic și folosita constant (daca are).
Mai tine și de viciile pe care le introduci tu înauntru, gen dacă mănânci înauntru și eventual nu cureți, dacă ai copii care…, dacă păstrezi sau transporți înauntru chestii care emana miros…
Mirosul de carburant/ulei e prezent doar la mașinile foarte vechi cu scurgeri și arderi incomplete.
Sau la vechiul meu Mondeo, cand avea pompa de benzina montata prost.
Mirosul de plastic e caracteristic mai mult mașinilor ieftine ( Avensis nu se încadrează), sau în primii ani în care plasticul îmbătrânește, mai ales dacă stau în soare.
Tare faza cu mașina silentioasa care nu știi de unde a apărut, dar poate te iei după mirosul de ulei ars, sau după urma de fum? 🙂
Nu îmi dau seama dacă conduci masina asta în UK, sau România, mai ales ca ziceai ca vrei pădurar sa ajungi în satul alor tai care din înțelegerea mea sunt în România, dar îmi imaginam ca în UK sunt reguli mai severe legate de emisii – presupun ca ma înșel și ca e doar o percepție.
Oricum, în funcție de ce ulei folosești, ieftin (3EUR/l), sau mai scump (5EUR/l) îmi imaginez ca plătești în jur de 300-500EUR/l pentru ulei la 30,000km.
Preturi de România.
Tot în România, sa repari motorul costa cam 350-500EUR, în funcție de cat de uzat e.
Probabil ca e aproape de valoarea mașinii în UK și nu merita sa investești, dar ma distrează divergenta dintre neni care au ținut masina ca pe un bibelou și ce spui pe urma.
Nenea de 70 de ani de care mi-am luat eu Mondeo, tot asa mi se părea, ca a întreținut masina ca pe bibelou și am fost încântat de ea, iar mai apoi mulțumit dpv. Al costurilor, iar apoi exasperat, atunci când am incuiat-o și am plecat.
Mi-am dat seama în timp ca avusese câteva accidente serioase, dar fusese reparata binișor.
În ultimul an am rămas în drum de 3 ori (pana atunci nu), de fiecare data în parcări, de doua ori la 5 minute de casa, iar ultima printr-un oraș.
Ce vreau sa spun e ca percepția unei mașini bune,bibelou, se poate schimba relativ repede în timp, dacă o ții un pic peste vârsta la care începe sa se deterioreze mai repede decât ai avea pofta sa o repari, reconditionezi.
Ultima data cred ca am gripat motorul pen’ca sub influenta mașinilor închiriate în Germania, începusem sa conduc și rabla mea pe autostrada din România cu 160, și consum de ulei de 1l/ 2000-2500km.
Și n-a putut. I-am lasat-o unui unchi care se ocupa cu mașini sa o dea la gunoi. A reparat-o și era incantat de ea. Pana la proxima necesitate de reparație, presupun :).
Ca rezumat, am văzut mașini bătrâne și bune/întreținute, Toyota sunt legendare pentru asta. Tata are un Opel mai fiabil decât muuulte mașini, dar ce descrii tu nu prea se încadrează decât la o masina de care ești sentimental sau subiectiv atașată. Cunosc sentimentul :).
Ma obliga legea sa va spui ca pe aici se folosesc cookie-uri. Daca nu-ti convine iti recomand cel mai bine sa iesi frumos de pe site-ul asta ACUM. Sau poti sa faci si niste setari.Primesc. Bagă mare!Nu. Mi-e frică de diabetMai multe pe tema
Privacy Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Haios!
Si mai am si eu o intrebare extra pentru cand ai o farima de timp …pentru ca le documentezi super bine
Ce parere ai de Subaru Forester ? Asta daca ai avut de-a face cu ea vreodata evident
Se gasesc informatii despre padurar pe forumul dedicat marcii subaru 🙂 subarufanclub … ro 🙂
@Marian
E mai mult decat ma asteptam, ce am gasit acolo.
Multumesc. Apreciez ca ai dat link.
Nu am condus. Am văzut 🙂 ( e urât ca un dulap de haine, după mintea mea).
Am mers înauntru ca pasager cu versiunea mai veche de prin 2005 sau asa ceva. Mi s-a părut cam spartan pentru gusturile mele și nu chiar mulțumitor de mare pentru gustul familiei mele :), dar luasem în considerare pentru o vreme. Doar pentru ca are un sistem 4×4 foarte bun, mai bun ca la a mea de acum. Marian de mai sus, care are cam aceleași diferențiale dar garda mult mai joasa a urcat pana în vârful muntelui fără mari probleme.
Deal breakerul pentru mine a fost motorul pe benzină care consuma mult -mai mult ca barca mea, și se uzează repede dacă o abuzezi.
Au și motor diesel, dar din ce știu nu cu cutie automată, iar asta e deal breaker din nou.
Știu ca are animaloo, mi-a dat linkuri cu ceva filmări când urca/ cobora printre vai și pe drumuri forestiere și mi-a cam plăcut atunci. El zicea ca e mulțumit.
O sa radeti. Eu sunt fan Toyota Avensis. A mea e din 1999, pe benzina. (dap, nu sufar de status symbol ba chiar sunt gata sa tolerez si suspiciunile de zgarcenie si de rupt in cur). Am luat-o cu banii pe care-i aveam in portofel la momentul ala si in timpul asta consortu’ se uita siderat la mine si ma intreaba ‘what the hell just happened’?
Fostii proprietari au fost niste nenea si tanti in varsta care au tinut-o ca pe un bibelou in garaj.
Arata a masina de oameni saraci si in varsta dupa criteriile societatii civile. Eu pe langa ea arat din alt film dar ca design asa prima data cand am vazut-o am apreciat ca are forme rectangulare mai spre Pontiacul anilor 70 (nu-mi vine in cap alt exemplu acum)si nu rotunjite, cocosate precum majoritatea .
Si ma duce intotdeauna din punctul A in punctul B fara probleme. Am uitat sa precizez ca asta e tot ce imi doresc de la un autovehicul. Nu trebuie sa ma recunoasca cartierul de la trei mile distanta, nu trebuie sa le arat la dusmanii mei, nu senzatii tari (oricum nu exista senzatie mai tare decat condusul fara permis pe orice masina functionala gen, indiferent de ce spun altii)
Toyota mea e genul de masina in care te urci in toiul iernii si nu tre’ sa sufli in pumni ca sa poti sa apuci volanul. Izolatia mi se pare extraordinara. Gen cum e posibil sa fie temperatura ok intr-o masina care a stat o noapte in ger si are geamurile inghetate? Si fac comparatia cu Ford Fiesta de exemplu care iarna e bocna si inauntru nu numai afara.
O folosesc de doi ani. I-am schimbat discurile de frana, bujiile, si transmisia acum un an si merge absolut fara cusur. Mananca ulei cam mult gen 1 L la 3-400 km si consumul e de 6% la motor de 1800cmc dar pentru etatea ei mi se pare de super bun simt.
Am trecut si printr-o coliziune cu un Renault Clio. Toyota nici n-a clipit pe cand Clio a iesit cam sifonat (sunt gata s-o tolerez si p-aia cu ma machiam in oglinda 🙂 desi nu e vina mea ca in India se da permisul contra unei capre gen.)
Toyota mea e old school. N-are sapte mii de setari computerizate si senzori. De-asta te urci si observi instantaneu cum functioneaza toate pe bord.
Acum as avea nevoie de un suv pentru ca ai mei s-au mutat in comuna ‘fa-i cu mana’ dar sa fie acolo si in caz ca vreau s-o tai pe la munte.
:))). Mi-a atras atenția – consum de ulei 1l la 300km – adică, consuma ulei cam ca și benzina, altfel spus cam cat consuma Dacia lui tata după ce rămăsese fără segmenți aproape la toate pistoanele. Lol.
Cand îți consuma atât de mult ulei ai nevoie de un motor. Opelul lu’ tata de acusi e din 95 și ii consuma 1l la 10000km, probabil.
În rest e treaba de gust.
Ti-am zis ca e funny 🙂
S-o numim eufemistic parte din ceea ce ma califica a fi o persoana excentrica 🙂
Acum ca sa mai povestesc despre ea nitel. E o masina cu care te trezesti langa tine si nu stii de unde a aparut pentru ca atat de silentioasa e.
Apoi cand te urci in ea, ca dai drumul la ventilatie sau nu, simti ca ai aer as in ‘quality breathing air ‘.Pentru ca la mine in masina nu trebuie sa miroasa a masina, a odorizant de masina, a tapiterie, a plastic, a cauciuc, a gaz de esapament si alte mirosuri odioase pe care le intilnesti intr-o masina. Am pretentia sa nu fac diferenta intre mediul ambiental si interiorul masinii. Si crede-ma ca e foarte greu sa depistezi o astfel de masina.
Si am spus de chestia aia ca nu e niciodata frig in ea pe timp de iarna si tot la fel vara nu se incinge inauntru. Si are corp rectangular nu rotunjit . Daca pretul pentru toate astea e ulei cu galeata, atunci ulei sa fie.
Pentru ca eu nu prea am intilnit ceva care sa intruneasca toate calitatile pe care le vreau eu exceptie BMW 5 saloon body style din 2013 care costa cu mult peste cat as da eu pe o masina. Nici macar alte editii de toyota avensis nu m-au dat pe spate pentru ca am cautat.
Asa ca raman la ‘batrana doamna’, momentan. Cand o sa moara de tot, ii fac macheta, o ‘imortalizez’ eu cumva.
Orice masina cu data de producție relativ recenta de clasa sa zicem nu chiar budget miroase ok înauntru dacă e întreținută ( filtru de aer schimbat regulat, instalație A/C curățată periodic și folosita constant (daca are).
Mai tine și de viciile pe care le introduci tu înauntru, gen dacă mănânci înauntru și eventual nu cureți, dacă ai copii care…, dacă păstrezi sau transporți înauntru chestii care emana miros…
Mirosul de carburant/ulei e prezent doar la mașinile foarte vechi cu scurgeri și arderi incomplete.
Sau la vechiul meu Mondeo, cand avea pompa de benzina montata prost.
Mirosul de plastic e caracteristic mai mult mașinilor ieftine ( Avensis nu se încadrează), sau în primii ani în care plasticul îmbătrânește, mai ales dacă stau în soare.
Tare faza cu mașina silentioasa care nu știi de unde a apărut, dar poate te iei după mirosul de ulei ars, sau după urma de fum? 🙂
Nu îmi dau seama dacă conduci masina asta în UK, sau România, mai ales ca ziceai ca vrei pădurar sa ajungi în satul alor tai care din înțelegerea mea sunt în România, dar îmi imaginam ca în UK sunt reguli mai severe legate de emisii – presupun ca ma înșel și ca e doar o percepție.
Oricum, în funcție de ce ulei folosești, ieftin (3EUR/l), sau mai scump (5EUR/l) îmi imaginez ca plătești în jur de 300-500EUR/l pentru ulei la 30,000km.
Preturi de România.
Tot în România, sa repari motorul costa cam 350-500EUR, în funcție de cat de uzat e.
Probabil ca e aproape de valoarea mașinii în UK și nu merita sa investești, dar ma distrează divergenta dintre neni care au ținut masina ca pe un bibelou și ce spui pe urma.
Nenea de 70 de ani de care mi-am luat eu Mondeo, tot asa mi se părea, ca a întreținut masina ca pe bibelou și am fost încântat de ea, iar mai apoi mulțumit dpv. Al costurilor, iar apoi exasperat, atunci când am incuiat-o și am plecat.
Mi-am dat seama în timp ca avusese câteva accidente serioase, dar fusese reparata binișor.
În ultimul an am rămas în drum de 3 ori (pana atunci nu), de fiecare data în parcări, de doua ori la 5 minute de casa, iar ultima printr-un oraș.
Ce vreau sa spun e ca percepția unei mașini bune,bibelou, se poate schimba relativ repede în timp, dacă o ții un pic peste vârsta la care începe sa se deterioreze mai repede decât ai avea pofta sa o repari, reconditionezi.
Ultima data cred ca am gripat motorul pen’ca sub influenta mașinilor închiriate în Germania, începusem sa conduc și rabla mea pe autostrada din România cu 160, și consum de ulei de 1l/ 2000-2500km.
Și n-a putut. I-am lasat-o unui unchi care se ocupa cu mașini sa o dea la gunoi. A reparat-o și era incantat de ea. Pana la proxima necesitate de reparație, presupun :).
Ca rezumat, am văzut mașini bătrâne și bune/întreținute, Toyota sunt legendare pentru asta. Tata are un Opel mai fiabil decât muuulte mașini, dar ce descrii tu nu prea se încadrează decât la o masina de care ești sentimental sau subiectiv atașată. Cunosc sentimentul :).