De-a lungul timpului am avut mai degrabă rable cumpărate deja în momentul când modelul nu se mai fabrica. N-am avut niciodată Saab, deși m-au atras.
Dar rabla din România – nu se mai fabrică din 2012, de unde și probleme. Am avut în UK Meriva, care nu se mai fabrica din 2018 ( eu am cumpărat-o SH în 2019 , cu asta n-au fost probleme), acum am C4 Picasso, care nu se mai fabrică din 2020 cred, a fost înlocuit cu ceva SUV C5 Aircross. Toate rablele au motive pentru care nu se mai fabrică, ce se traduc, într-un fel sau altul, că n-au fost succese comerciale, adică nu prea s-au vândut.
Și asta e , eu sunt un client de nișă , nu accept compromisuri în unele locuri, ci numai în altele.
Acum mă uit după alte rable, din motive diferite.
Ăstea pe care le am mai merg, dar mă trag pe cur, cum o să mai zic Aia din UK e chiar blană, dar soția are altă părere și eu niște scheme economico-financiare pe care nu vi le detaliez.
Și uitându-mă cu diferite filtre prin UK, am ajuns la o mașină despre care nu știam nimic-nimic.
Fisker Ocean.
Rablele ăstea se vând cu circa 20,000 de lire. În State se vând pe la 15,000 de dolari. DACĂ mă bag la o loterie, cam pe la prețul ăsta mă uit. În general nu am tupeu de borfaș chiar la nivelul ăsta, dar pentru că sunt ITrist, am o mâncărime în cur ca de la mâncare indiană…
Nu sunt chinezării, sunt produse de Steyr , în Austria.
Nu e o mașină perfectă. E buggy.
Cea mai mare problemă e că Fisker au dat faliment-faliment. Adică de 2 ori, că au mai dat faliment încă o dată, acum 10 ani. Destul de perseverenți! Nu știu dacă o să vândă drepturile și patentele către alții pentru că rabla e interesantă.
Din unele puncte de vedere rabla e mai bună decât Tesla Y.
SUV care arată mai bine.
Interior de calitate mai bună.
Băț de semnalizare.
Vizibilitate bunicică.
Spațiu la picioare în spate căcălău în spate.
Partea proastă.
Softul e babau. Rău de tot, la nivel de încercările din 2015, dar nu de la Mercedes. Renault așa.
N-are torpedou.
Are phantom drain și DACĂ se golește toată bateria ai cam belit pula. Mă rog, trebuie s-o încarci.
Nu prea poți să faci asigurare CASCO la ea. #numerită . Asigurătorii îți dau la muie. La Tesco am găsit sub 2000 – CASCO. Treaba e că nu prea găsesc să fac nici 3rd party only.
Presupun că la mașina asta orice daună e daună totală 🙂
Și asta e tot ( ce știu).
Mă rog, ce știu cu certitudine e că dac-o cumpăr probabil nu e loc s-o vând vreodată, sunt all in.
Dacă se strică ceva ? All in! Habar nu am cum și cine o s-o repare, dacă! Poate, dacă ești în Statele Unite, tipii ăștia de la organizația non-profit a deținătorilor de Fisker. Fac și update-uri de soft, dar e nebunie. Vedeți clipul, e amuzantă , partea cu tehnicianul care a fost concediat în timp ce repara mașina. Ăsta a cumpărat-o pe 10k dolari.
Dacă NU se strică, DACĂ, de banii ăștia nu există ceva mai bun.
Prețul de nou era 60-70k dolari.
Uită-te la asta. Bateriile ar trebui să țină minim 100k mile.
O Dacia Spring costă cu 2000 de lire mai puțin.
Baterie de 5 ori mai mică.
Motor electric cu putere de 10 ori mai mică versus dual motor ( 4×4).
Mașină la mișto vs mașină de 5 pasageri full.
Ești sado-maso.
Adică ești foarte masochist.
În loc sa iei și tu o tesla cinstita, pe leasing, ca tot omul sărac… Tu visezi trufandale.
fiskeru asta e trunfandaua?
.
Ai atatea masini electrice asa ca te-ai gandit
ma…care e a mai proasta rabla pe care o iau, ca io nu fac compromisuri tip – “sa fie si oke masina”
Eu am calcule d-ăstea cu best bang for your buck, iar asta pare cea mai chiliproasă și cel mai mare bang în buci.
Iar la sub 20k lire sau echivalent, nu prea sunt mașini electrice fabricate în Europa.
best bang – adica cel mai futay pe care ti-l poti trage sau cum? N-am inteles niciodata cum dracu poti sa iti iei cele mai infioratoare rable. Zgarcit zgarcit…dar 2 falimente. alea nu iti zic nica? Stii de la inceput ca “daca se strica mi-o pot baga in cur” dar iei asta drept “best buy”? La 20k au reno meganu. Cu ceva gen ~20-30mii mile la capataiu dansului. Decent ca range, are un prieten. am vazut acum un filmulet despre fisker ala. E rau de tot. Rau rau. Are cateva idei simpatice (ecranu care se misca) dar multe is satana.… Read more »
N-am inteles niciodata cum dracu poti sa iti iei cele mai infioratoare rable Pentru mine sunt cele mai mișto. Problemă de optică. Zgarcit zgarcit…dar 2 falimente. alea nu iti zic nica? Ba da,că pot să iau rabla ieftin, că nu e o rablă de succes din diferite motive – în cazul ăsta bug-uri de software și stângăcii de design și că o să am pula suport în caz de orice. Stii de la inceput ca “daca se strica mi-o pot baga in cur” dar iei asta drept “best buy”? Nu. O iau ca pe un pariu bun. La 20k au… Read more »
Sa ne intelegem: la 20 de mii o iei noua?
Daca da..plm.
Stai ca ma uitai mai atent
5700 mile deale voastre, nu? Nu dalea suedezestile.
Probabil merita la banii aia, da mi se pare un pariu ciudat. 20k, 0 suport. Teoretic e ieftina, la ce date are. Practic te risti rau
Da, mile din alea ×1.6km.
Eu mă uit să văd dacă pot să cumpăr sub preturile listate de ăia. Că nu se înghesuie lumea nici la 20k. Am scris articolul ăsta acum 1 luna și l-am preprogramat. Sunt tot mașinile ălea la vânzare.
In creierul meu cam 15,000 merge, așa.
Risc maxim – preț minim .
Bine. La 15-20 e aproape moca.
Eu astept primavara
“acă nu are băț de semnalizare nu cumpăr mașina, nu mă interesează dacă e electrică, dacă semnalizează singură , dacă nimic. N-are băț de semnalizare ȘI ștergătoare, nu cumpăr.”
Esti mult prea sensibil si delicat, inplm.
Pe banii mei imi rezerv dreptul să fiu ce vreau și nu primesc nici sugestii nici reclamații.
si, ca idee, dar aici is chestii care evident tin de ochiu privitorului
Bah….ma mai uitai la niste reviewuri la masina asta. Sambag pula ce fail de rabla. Mama mea.
1min sa reporneasca sistemu. Frana merge, cand nu merge. Butoanele la fel.
masina de 70 de mii euro.
I’m a heartbroken Fisker Ocean Extreme owner and I agree with almost everything in this review. I also mostly agree with the previous one and I really don’t want to. Also if Marques had spent more time with the car he would have found so many more UX issues. 1. My Ocean Extreme did receive its 2.0 Update over the air. It required me to manually accept it and consciously unplug and lock the vehicle while it updated. Note: A Fisker engineer did come to look at it after the update for other issues I’d reported. IIRC there was also… Read more »
si ultimu comentariu, ca am ras: Is it called California mode because it allows people to steal from your car without breaking the windows?
Dar pt copil te-ai uitat ce sa-i iei? Ca timpul trece acus-acus…
Tu vrei sa-ti faci un moft. Asa pare. Criza varstei mijlocii 🙂 cand se zice ca-ti iei ferrari rosu ori nevasta noua.
La cat muncesti si ai muncit, ia-ti ce jucarie te-ncanta. Mai bine decat motocicleta.
Odata ziceai de un Hyundai.
Copiii din câte știu nu conduc mașini. Când sunt adulți se presupune că muncesc. Nu înțeleg întrebarea. Tu vrei sa-ti faci un moft. Asa pare. Înseamnă că pare greșit. Eu nu am detaliat ce și cum , dar ar trebui să fie clar că nu e un moft auto. Nici nu știam de rabla cu pricina. Nu-s îndrăgostit de ea sau ceva. O privesc ca pe o ocazie de chilipir. Autocitez: Ăstea pe care le am mai merg, dar mă trag pe cur, cum o să mai zic Aia din UK e chiar blană, dar soția are altă părere și… Read more »
🙂 Eu stiu ca nu e un capat de tara pt tine.
Ideea era ca te indemn sa cumperi ce vrea pipota ta.
Tu nu esti Iisus sa te sacrifici ( been there, done that :/ )
O placere facuta inseamna endorfine care-ti curata creierul de toxicitatea aia ce da boli
Orice ar fii go for it
Înțeleg, eu tocmai ziceam că văd în treaba asta business. Nu că nu mi-aș putea cumpăra o mașina din plăcere – mă rog, lumea din jurul meu zice că n-aș putea, că am un handicap, dar oricum, nu e cazul aici.
Daca-i pe firma si-ti place atunci nu vad dilema. Se amortizeaza, e green deal si, in functie de regimul tau fiscal aici si acolo, poate fi trecuta pe cheltuieli( pierdere daca-i cazul)
Eu am intrat doar ca sa te încurajez să iei rabla aia. Să am și eu ce să citesc dimineața pe veceu. O să fie amuzant, mai ales că văd că te pricepi la mașini, cu un C4 Pickasshole. /S
cu comentatori atat de prietenosi orbu nu are nevoie de inamici
Nici nu am inamici. ”We’re all friends here.”
Eram șugubăț.