Obsesia mea cu schimbat becuri la rable

Când cumpăr o mașină mă interesează cât de ușor se schimbă un bec. Măcar în teorie, că în teorie, la Hyundai le schimb destul de ușor, în practică, îmi trebuie pentru unul o cheie tubulară , nu îmi încap mâinile – moarte.

La șareta de am avut-o anterior în UK se schimbau ușor, dar avea lumini cam babau. Citroenul e altceva, bă nene. Capace largi să îți încapă mâna până la cot, dacă ar avea unde, spațiu aerisit în fața motorului, tot ce ai nevoie să schimbi halogene H7 în condiții ușoare, efectiv 5 minute un bec, fără să fiu mecanic.

Ăsta e doar unul din motivele pentru care mă trag pe cur să o schimb. Bine, partea proastă ar fi că e nevoie să schimb becurile ăstea. Anul și becul de fază scurtă , pe aceeași parte. Are el ceva, dar nu o să caut ce, la 10 lire becul și 5 minute operațiunea de schimb, pe care pot s-o fac și noaptea în beznă, sau cu ochii închiși.

Partea cea mai proastă e că nu prea mai e cazul la mașinile mai noi care au leduri, minim Xenoane. Oriunde mă uit cum se schimbă un bec îmi curge o lacrimă pe la colțul ochiului.

5 2 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
6 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Alex2
Alex2
1 day ago

Ciudat mai ești…
Adică am văzut mulți ciudați la veața mea, dar ca tine nici unul

thunderstrike
thunderstrike
Reply to  Alex2
1 day ago

Omu e inginer cu diploma; mie mi se pare ciudat sa nu stii sa schimbi un bec sau uleiul daca esti inginer; asa cum daca esti dermatolog, poate ar trebui sa stii cum se ia tensiunea.

Catalinx
Catalinx
1 day ago

Nu e treabă de inginerie. Conduc destul de mult noaptea, procentual din timp. Că ziua lucrez. Nu prea sunt multe service-uri deschise noaptea și chiar dacă ar fi. Pot să merg cu un bec ars până acasă, dacă sunt in oraș. Dacă nu e lumină, tot pot să ajung, dar mai încet. Și este mai util să îl pot schimba. Chiar și fără justificarea asta, cel mai apropiat service , atât în România cât și în UK e undeva la 10-12 minute. Cu mașina. Pula taxi. Ceea ce înseamnă că pierd jumătate de oră cu asta doar să merg acolo.… Read more »

Fery
Fery
20 hours ago

vezi ca sunt la osram leduri in socluri clasice de H4, H7 etc. si merg inlocuite direct. schimba total masina, nici nu e din acelasi film, plus ca nu mai au moarte.

daca iti arde permanent un halogen, e din cauza ca il scutura la filament, ori are farul intreg joc, ori numa soclul, dar e cert ca de aia iti arde becurile.

Catalinx
Catalinx
Reply to  Fery
19 hours ago

Am cumpărat unele pentru faza lunga la Hyundai, că pe scurta am xenon, și alea tot h7. Unul s-a ars in prima zi. Celălalt rezistă, dar vine prost pe poziție – un pic mai lung – și bate cam în crăci, fiind fază lungă nu prea e bai, dar na. Ce e drept , nu sunt OSRAM, ci ceva China, că nu am găsit atunci de la producători redutabili , decât cu un soi de murdare diferită – deși cred că ieșeam mai bine daca cumpărăm așa . Legat de motiv, nu știu, dar becurile le găsesc afumate. E posibil… Read more »

Last edited 19 hours ago by Catalinx
Fery
Fery
Reply to  Catalinx
16 hours ago

Cauta Osram Ledriver xtr, e ce trebuie. Au mini ventilator pe radiator si de alea. Dar vezi sa fie originale, ca-i plin de copii chinezesti.
Le gasesti in uk la dealeri osram certificati, ai holograma si serie pe cutie, cu verificare online.
Cand se ard halogenele, asa face toate, arata neagra sticla, indiferent de cauza.
Am avut H7 care se ardea lunar la duba, pana i-am dat un surub lipsa la far. Apoi n-a mai comentat deloc.