Am traversat România ,pornind de la mine de acasă, de la 8 la 1 noaptea, de fapt am mers până la Seghedin ( Szeged, pentru ăia care credeți că Ungaria nu e România mare :p )
Pe tot drumul am întâlnit doar doi bombardieri, unul era cu tirul, care s-a un băgat periculos și nesimțit – in rest, bă toți am condus ( nu eram foarte mulți, dar eram ) surprinzător de bine pentru România.
Eu aveam ceva greutate după mine și nu puteam să mă manifest la adevărata mea valoare, m-am păstrat până la destinație, când am spart o triplă, dând în marșarier, lucru pe care o să îl tratez drept e vina mea că eu sunt pe covrig, nu o să zic nimic de distragerea șoferului de către pasageri și că îmi place liniștea, că e bine așa, însurat.
Dar altceva voiam să spun. Am numărat pe degete mașinile care mergeau repede – nu rău, doar repede, erau grăbiți, pe autostradă înspre Nădlac.
Surprinzător .
Surprinzător că am găsit comportament mai agresiv în afara României…
Cred că eram toți plecați, de aia.
Altfel, citind articolul lui Petreanu, cu care sunt de acord parțial, e ceva ce nu se corelează.
În trafic, pe unde merg eu acum, prin România zic, nu-s prea mulți bizoni, agresivi. Ocazional mai sunt. Ocazional mai sunt eu, voiam să zic. Nu agresiv, nu prea. Bizon, da. Mă mai apucă să mă încur ca bovina pe tarla. Știu, nu e strada lu’ mama, nu e tarlaua mea, dar nici eu nu-s perfect.
De aia nici nu-i judec pe alții prea aspru, că de ce se bagă, că de ce pula mea. Fiecare dintre noi suntem proști cel puțin ocazional și schema ca să ieșim vii din situație e să ne așteptăm rândul, să nu ne înghesuim toți odată.
Aici e partea cu care sunt de acord în articolul lui Petreanu. La treaba cu interpretarea schimbatului benzilor. Eu sunt handicapatul care încearcă să se tragă pe dreapta pe cât posibil. Și este problematic.
Nu fac bine. Că pe cât posibilul ăsta nu are o linie trasată pe asfalt, ci o percepție proprie, care uneori e greșită, funcție de atenția mea la momentul respectiv și dinamică .
Șoferii cu mai multă experiență și meserie de șofer pe care îi cunosc și au avut mai puține accidente decât mine sunt divizați, dar cei care conduc mai mult tind să rămână mai mult pe bandă.
Motivul e că cea mai valoroasă calitate pe care o poți avea pe șosea este predictibilitatea.
Dacă prevezi că nu vine nimic din spate – NU, nu e vorba de a te asigura, o fi esențial s-o faci, dar la viteze de autostradă e esențial, pentru că capacitatea de a te asigura în oglinzi e limitată de diferența de viteză dintre tine și cel ce vine mai repede din spate, iar DACĂ e deja unul acolo, care ție ți se pare că se mișcă încet, sau nu suficient de repede, te uiți, semnalizezi, te miști și poate lejer să intre în tine. Mi s-a întâmplat de mai multe ori, ultima dată nici nu era în România, Germania. Nu a intrat nimeni în mine, dar m-am uitat în oglindă am semnalizat, am început să mă mișc ușor în dreapta, în timp ce unul ajunsese în 1-2 secunde la colțul mașinii și claxona disperat, iar soția avea ceva de comentat, că așa crede ea că funcționează șoferia, cu crainic și comentarii; nu s-a întâmplat nimic că mișcările mele, în general, sunt previzibile. Când mă aflu cu alți ocupanți în mașină și mă constrâng să nu fiu bizon.
Dar, chestia e că nu văd oameni așa de agresivi ca pe facebook și ca în accidentele prezentate și cred că-s două chestii.
Una , că oamenii sunt frustrați în zonele cele mai aglomerate ale țării – știu că am fost unul dintre ei. N-am sfaturi, dar soluția cea mai la îndemână e să se mute, dacă au nevoie să circule pe străzi des, din orice motive, natura meseriei, sau plăcere.
A doua e că comentacii de pe facebook sunt, în general, oameni care au timp, ăia care n-au timp, nu-și prea pierd timpul cu păreri pe temă că au treabă. Și cine are timp face din ăstea. Nu de comentat vorbesc. Știu, că am avut timp. Apoi, cred că sunt bule și insule de agresivitate și agresivi care-și caută și găsesc subiecte, anume nu cred că agresivitatea din comentarii de pe facebook reprezintă cantitativ statistic situația din trafic. Cel puțin pe unde circul eu, nu văd asta.
Confirm… S a cam redus agresivitatea din trafic, mai ales de când se dau amenzi pentru condusul agresiv.
Mai nou poți sa filmezi și apoi sa trimiți online astfel de fapte.
Și e suficient sa pedepsești câțiva, căci apoi se duce vestea, lumea vorbește între ei… Și treaba e deja rezolvată.