Cineva face pushing cu un clip în care se laudă că Tesla nu vede un zid pictat și, bă, m-a luat cu nervi, că sunt primul să-i dau la muie lui Musk, dar prin zidul ăsta trec și io mai ceva ca Wile E. Coyote. Nici nu mă uit.

Merită văzut însă clipul pentru altceva.
Că se vede unde tăiatul colțurilor și ieftineala te arde la cureci. Filmul e reclamă la Lexus, lol – și e foarte bine!
Unde suge puli de cai morți Tesla e în 2 locuri. Locuri reale, că nu construiește nimeni ziduri pictate pe străzi.
- Probleme de apă – ceață și ploaie. Camera suge pula – la fel și ochiul uman, ca să fim clari. Lexusul se bazează pe lidar și merge blană. Ca să fie clar și să fac și io reclamă, dacă cumperi Lexus, care are un sistem de detecție mai bun și mai scump ești mai în siguranță și îi protejezi și pe alții mai mult. Aplauze.
- Probleme cu autopilotul. Tesla lovește și pietonii de pe stradă, cu vizibilitate bună, dacă autopilotul e oprit. Încetinește dar lovește. Asta nu ar fi, în mod normal o problemă – pornești autopilotul ȘI GATA, ce mare lucru. Și nu e mare lucru, singura problemă e că autopilotul are falsuri pozitive, lucru care nu prezintă mare pericol, doar că mașina frânează din timp în timp fără motive reale. Lucru care face utilizatorii să oprească autopilotul.
Ce vreau să subliniez, e că Elonie Muscă, atât de lăudat pentru cum reușește el să eficientizeze costurile și procesele de producție cu mintea lui genială care vede lucruri redundante fără rost, a decis să arunce lidarul la gunoi, că costă bani – așa și este. Iar acest lucru se vede clar unde face diferența, și nu e vorba de pericolele inventate și promovate pentru retardați, gen ziduri invizibile – ci cele reale, ceață și ploaie – falsuri pozitive.
Îmi pare rău că trebuie să dau share la clipuri făcute de oameni care pozează în retardați, uită-te la ăsta cu șapca la spate – ce fețe face , cum se adresează și se filmează ca niște retardați, pentru retardați, dar asta e, inginerii suntem toți cumpărați de corporații și oricum nu se uită nimeni ( retardații sigur nu) la alea.
L-am vazut si eu… Prea bine pictat zidul, prea ca la tzara…
Am avut la munca odata unul de a intrat cu masina in zidul parcarii subterane. Like… cu fata in el. :))
La BMW au de mai bine de 10 ani franare la impact iminent cu masini si pietoni.
Si acolo au fals-pozitive, cam 2-3/an, dar majoritatea avertizare acustica fara sa ajunga la franare.
Nu numai la BMW, acum 10 ani conduceam multe masini inchiriate și am mers inclusiv cu Nissan Qashqai care avea așa ceva. Dar ideea e alta, legată de tehnologie și limitările camerelor video, față de lidar. Lidarul trece prin picături de apă, ceață – camera vede cam ce vezi tu. Sunt niste diferente pe linie de gradiente de luminozitate, dar daca ai filtre de ceată sau apă – papa .
Si prin vegetatie trece lidarul. Ma uitam la History sau Viasat, la descoperiri arheologice au folosit lidarul pus pe o drona si au plimbat-o pe deasupra la padure. BAM, si uite asa au descoperit nush ce ancient city natzia lui. Dar ziceau si aia ca bah, it’s not cheap.
Acum nah, daca s-a mai ieftinit cat sa-l pui pe-o rabla, foarte bine. Astept si laserul de la Magurele sa vina cu ceva mai ok pentru faza lunga :))
apai, aparent in timpu covid au fost niste probleme cu livrarea unor chipuri si alte componente, asa ca nea musca a zis “lasa bre ca merge si asa”. Ca la model 3 de l-au facut fara semnalizator “las-o bre ca merge si asa”. S-a vazut ce idee buna a fost, cand l-au pus la loc pe juniper. problema la tesla nu e ca a facut ca coiotu. Ci ca mai trece STOPuri si rosii. Si ca fanclubii is retarzi. Am citit la unu “nu stiu cum am mers inainte de FSD, practic ne riscam viata mereu…” plm. D-aia tesla ruleaza… Read more »