Urmărind mai departe ”zero emails inbox” policy am dezvoltat un obicei, gen cum îmi aruncă outlook-ul pop-up cu un mail, dacă titlul îmi sugerează că n-o să citesc mailul ăla prea curând nu mai apăs ”X”, apăs direct delete și zboară. Diiirect.
Așa am șters câteva mailuri pe care mi-am dat seama în secunda următoare că trebuia să citesc ”imediat”.
Și am decis că imediat ce termin ce făceam atunci, le voi căuta în folderul de șterse și le voi citi și muta în inbox. Care nu s-a întâmplat până am uitat sau până am fost presat să răspund și nu mai erau acolo, ca în clipul video.
Și-acuma ce?
Găsești suficiente materiale educative pe yt, despre procrastinare
În aceeași notă și la fel de pertinent aș putea să adaug că pentru a schimba politica de retenție a emailurilor în diferite foldere pot fi consultate materiale educative pe site-ul microsoft.
În loc să le ștergi, poți să le arhivezi.
Dacă poți particulariza interfața clientului de mail cu care lucrezi, schimbi butonul de ștergere cu unul de arhivare.
Dacă clientul de email cu care lucrezi nu are conceptul de arhivare, poate are tags/etichete, ceva ce poți configura să:
E outlook pe un cont de office365. În mod normal aș putea seta folderul de ”deleted” să nu le mai șteargă. Dar fiind un cont corporate, am drepturi limitate și pot suge pula cu talent.
Interfața de outlook habar n-am dacă poate fi customizată să afișeze sau să acționeze în loc de ”delete” cu ”archive”.
În Outlook,etichetele alea se pare că se numesc categorii și poți da click-dreapta > categorize pe mailuri să le atribui o categorie.
https://support.microsoft.com/en-us/office/use-categories-in-outlook-87f27f03-4d9f-48dd-9623-2702692a4480#id0edf=new_outlook
Poți configura interfața să arate implicit doar anumite categorii:
https://support.microsoft.com/en-us/office/filter-items-by-category-899f160c-0a65-43a1-987d-f070051d3ea2
Faci o categorie “Șterse”, pe care o configurezi să nu apară în lista principală.
Pe urmă, aplici categoria respectivă mailurilor pe care vrei să le elimini.
Știu aia dar cred că vorbim de lucruri diferite. Am notificare când vine un mail , apare un mic pop-up in colțul din dreapta jos, care dispare dacă nu fac nimic în câteva secunde. La ce poți să faci e să dai click să deschizi mailul, să apeși pe ”X” să dispară mai repede notificarea sau să apeși butonul ”delete” ca să zboare de acolo. Evident, eu apăs pe butonul delete, pentru că de cele mai multe ori – aia e fix ceea ce vreau. Nu văd să am opțiune de aplică category in pop-up ăla. Iar dacă e vorba… Read more »
Nu ar fi mai simplu daca ai seta sa nu iti apara pop-up cand vine email ?
In felul acesta, nici nu mai ai cum sa il stergi, apasand X.
Plus ca, nemaiffind deranjat de notificari enervante si inutile, esti mult mai productiv la munca. Si mai linistit. Si mai calm… Si mai bogat 🙂
Radem-glumim, dar cei care fac bani cu lopata nu se lasa deranjati de orice tip de notificare insignifianta.
Ba da, pe principiul, dacă ce nu știi nu te poate deranja! lol
Păi nu sunt deranjat de notificare, ci de faptul că șterg eu mailurile.
Din alerta aia de notificare nu cred că poți face mare lucru, are o interfață limitată.
Dacă vrei să lucrezi direct din notificare, o variantă ar fi să dezactivezi notificările din Outlook și să instalezi un alt client de email care permite notificări particularizate, unde să poți lăsa un singur buton de “Mark as Read”.
Pe urmă, din Outlook, poți configura ca în lista implicită să nu ți le mai arate pe alea citite.
Yeah, nu cred că merge, că singurul client de mail pe care îl știu compatibil cu office365 e emclient, dar nu imi înregistrează niciun cont de business pe motiv că plm, presupun că serverul refuză autentificarea și nu prea pot să mă trag de șireturi cu clienții pe tema asta – că mai mult ca sigur o să îmi iau un ”folosește MS Outlook” în bot.