Am mai zis, cred, că și pe aici merge samsarlâcul de rable cam ca prin România. Doar rablele sunt, în general, adică în medie, mai bune, strict ca o condiție a parcului auto mai nou, pentru că dealuri financiare mai bune și, istoric, preturi mai mici la mașinile noi, decât pe continent. Nu neapărat valabil in prezent, de unde și mașinile se cam duc dracului și aici, și ca o consecință a scăderii calității produselor de nou.
Ce vreau să spun cu asta e că nu e britanicul mediu, sau samsarul mediu mai cinstit sau mai grijuliu cu rabla lui decât un român, stă doar un pic mai bine cu banii încât să schimbe rabla mai des și să lase la preț, dacă e uzată, astfel că poți cumpăra rable uzate ieftin.
Azi este despre unii Sterling Cars. Ei spun pe site-ul lor că vând mașini cumpărate de la licitații și că sunt “Grade B, conditioned, high mileage”. Adică rable uzate , atâta că sunt, de regulă pula conditioned.
Nu voiam să cumpăr eu nimic de la ei, i-am vizitat o dată, prin 2021 sau 2022, pentru un BMW Seria 3 sau 5 GT, care în anunț părea blană, doar cu un pic cam mulți km.
La fața locului, era atins, cauciucuri opinci, o singură cheie , pula istoric , nici nu am deschis capota. Am dat o tură prin parcul lor, am vorbit două minute cu cineva de la ei și am plecat cu intenția clară să nu mai dau pe la ei, că am văzut ce rable vând și ce poame sunt.
Așa sunt eu, mă lămuresc repede și nu am răbdare să caut diamante in gunoi, timpul meu e mai important de atât.
Omul meu are și cred că îi place să facă asta. Mă rog, nu găsește el chiar diamante, ci tot rable dar la preț mai mic decât valorează alea.
Mă sună să mă duc să văd rabla asta de la ei, dacă vreau .
Eu i-am zis că mă duc și o văd dar , presupun că are ea ceva , că aia nu sunt oameni ca lumea.

I-am sunat pe ăia, am făcut o programare pentru după masă, dar omul meu n-a avut răbdare și m-am trezit cu el și cu încă un prieten la ușă că sa mergem tustrei. Mergem.
Că pare mașină bună, un singur proprietar. Pare.
Ajuns la fața locului mașina era lovită pe toate părțile, se vede vag in poză dacă te uiți, dar e fotoshopat, pe mașină se văd ambele uși acordeon, lovită și în față.
Cureaua de distribuție, strălucea , trebuia schimbată de cine știe când, părea aia originală, la 127,000 de mile.
Ocazie cu care am observat că rabla asta , pe dinăuntru nu e cu nimic mai bună decât un Duster, de fapt , mai înghesuită. Pe afară arată mai bine modelul, dar interiorul – materiale de buget peste tot.
Nu contează, a trecut omul meu mai departe la mai multe mașini din parcare. Asta era cea mai OK dintre toate cele văzute , lol. Că celelalte aveau uleiul târâș pe te miri unde, sau urme de marmeladă pe bușon – semne de întreținere bună de tot.
Masini luate de pe Copart.co.uk si revandute dupa ce le-au facut o cheie ca sunt zgarciti sa faca doua. Posibil sa fie facute tot de romanii de la Valcea.
https://www.youtube.com/shorts/BnYNgCLUyws
Generalizezi, cam în necunoștință de cauză. E posibil, dar în general coparts vând salvage cars – adică le vezi inclusiv în anunțuri cu tag de ”CAT S”, sau ”CAT N” – ambele însemnând că mașina e ”writte-off”, adică clasificată ca daună totală și vândută ca epavă, fie pe motive de daune structurale ”S”, fie ne structurale ”N” – caz în care înseamnă doar că costul reparației e mai mare decât valoarea de piață trecută în asigurare . La ăștia nu era vorba de asta ( deși au câteva și de alea) , nu prea vând dealerii mașini cu CAT S/… Read more »