Trebuia să pun o virgula între cuvintele din titlu.
Legat de accidentul de pe A2, dar nu numai.
Oamenii au impresia ca le poarta cineva de grija , că celorlalți trebuie sa le pese de ei.
-Alo, domnu, nu vă supărați , îmi dați și mie voie să pun frână?
Lecția numărul unul e ca atunci când conduci mașina ești pe pula ta.
Că să fie cineva vinovat pentru proștii ăia trei care au murit pe autostrada, preferabil nu ei.
Că să fie ăla din fața ta vinovat că frânează, pentru că tu te deplasezi cu viteza luminii ”legat” de el și ce pula mea reacție să mai ai.
Da, da, să fie cineva vinovat că nu ai tu strada ta să mergi tu ca vodă cu ce viteză vrei la orice distanță de ăia din fața ta fără grijă și sa aiba cineva, coaie, grijă de tine.
Noroc că legea zice că atunci când dai cu ascuțitul o belești.
Pentru toți aștia care îmi urați printre dinți ca să fie să se întâmple să ajung și eu în situația aia – muie cu flegme! E posibil, nu zic nu. Până acum nu am dat în curul nimănui, dar dacă o să se întâmple probabil c-o să fie din neatenția mea, sau pentru că-s un idiot, nu pentru că a pus ăla din fața mea frână. Și da, ce crezi? Mi-au pus și mie destui dilimaci frână blană în față, că doar nu sunt eu ăla singurul care nu s-a întâlnit cu ei.He-he…
Și-acum că de ce zic asta.
Mi-am promis că nu mai plec înspre București sa prind aglomerația de pe A1, ci în urma ei. Nu, pe A1 nu e ca pe DN1, sau ca pe A2 când se vine de la mare după 1 Mai, dar e aglomerat.
Și am vaga impresie ca e un accident pe fiecare Duminică la ora de vârf. Vaga impresie , inseamnă că pe fiecare duminică in care ajung pe autostrada intre orele 15:00 -19:00 vad un accident. Minim. Si mai multe pe cale sa se intample.
Asa a fost data trecuta. Și data anterioara când am venit pe “cu valul” tot așa a fost. Și acum doua dați. De aia cred ca mereu. Poate mă înșel.
Problema cu accidentele nu e ca oamenii fac greșeli. Și eu fac. Nici că din când în când mai dai de cate un prost ( nu-i numesc proști pe oamenii care nu-s atenți, care greșesc) , ci pe ăia care merg pe drumul ăsta până la capăt. ( Go full retard).
Nu mă (mai) deranjează aia care vin cu flashuri tot drumul, care își închipuie ca sunt în coloana oficiala a lui Oprea, de vor sa se dea toată lumea la o parte din calea lor. Nope. Dacă sunt pe banda 2 probabil ca depășesc sau sunt pline ambele benzi și stau acolo ca vreau sa merg cu viteza benzii 2, nu cu A benzii 1 și nu am unde să mă bag decât dacă frânez și mă pun în pericol. Cand e vreun nerăbdător d-asta de face apoplexie în spatele meu, ma trag pe banda cealaltă cu primul spațiu decent care se face și îl las sa îl bântuie pe următorul. La pasul asta, îl consider grăbit, mârlan, arogant,plm, dar nu prost.
Problema e când nu e prea mult spațiu sa ma bag pe banda 1- că nu, nu ma inserez intre doua mașini sa stau cu botul în curul ăluia din față și cu curul în botul ăluia din spate ca să îl forțez și pe el sa frâneze. Nu că nu pot, dar nu vreau – nu vad motivul pentru care nu as respecta eu distanța față de ăla din față sau incomoda pe altul, ca să îi fac loc vreunui pulifrici. Gen , muie, bă , pulifrici, ia cu pâine. Înjură, claxonează, fă din faruri, orice te face să te simți bine, cu proxima ocazie fii sigur că-ți fac loc, nu că mă doare în pulă de tine , dar una că așa trebuie și a doua că nu vreau să risc să te bagi pe dreapta nervos și cine știe ce dracu să faci în timp ce spumezi acolo pe volan.
Si-aici proștii se dau în fapt. Majoritatea ăstora din categoria de mai sus se apropie de mine dincolo de limita accidentului. Practic, dacă ating frâna din orice motiv s-au înfipt în curul meu. Mă cam doare în pulă că am curul mare și nici nu apăs vreodată frâna de dragul de a încurca pe cineva, dar dacă trebuie, stai liniștit că am să o apăs până la fund și ai să mori în fiare. Nici nu clipesc. Interesul și siguranța mea primează. Asta e, îmi bag picioarele în ea de mașină, poate ai asigurare la Euroins, dar dacă trebuie să frânez, am să frânez și ai să mori.
ACTUL 1.
… Și flăăshuie în disperare și semnalizează, fac ca pomul de Crăciun, dar ce nu știu ei, pentru că sunt proști, e că dacă stau la 1-3 metri în spatele meu îmi este foarte greu sa vad schimonoselile lor din faruri, mai ales dacă mașina lor nu e un SUV, ci una joasă.
Ba mai mult dacă e întuneric nu ii observ nici în oglindă dacă nu ma uit explicit după ei, ca am geamuri întunecate. Pentru cocalarii care au ceva de comentat – sunt omologate pe bune si ma supun limitelor legii.
Și mai sunt bineînțeles aia care după ce te depășesc îți frânează în față ca să te învețe ei minte ceva.
Ce pula mea spera sa obțină cu asta nu îmi pot da seama. Asigurarea mea? Sigur, se pot șterge cu ea la cur, cred că și mie îmi place ieftineala. Nu-s eu prostul satului. Bine, de când am mașina asta în mod hilar nu am mai întâlnit pe nimeni sa facă d-astea, ca dacă uit sa apăs pe frână ma opresc dincolo de scaunele lor din spate.
Și repet, nu am lovit pe nimeni – nimenea din spate pana acum, ca îi cam miros pe ăștia răi. Și ii las sa se desfășoare în voie. Am mai spus-o.
ACTUL 2
Pe de alta parte mai sunt aia care merg pe banda a doua deși prima e libera.Nici p-astia nu-i consider proști. Nu. Se mai întâmplă să mai uiți sa fii distrat, sa te doară în bască de restul lumii la ora aia, sau plm.
Doar ca, ma trag usor pe banda 1 din spatele lor , daca bag seama ca nu m-au remarcat. Merg putin in zona unde cred ca m-ar vedea in oglinda si apoi , trec pe acolo, ce dracu’ sa fac. Fix cand ajung in coltul masinii lor proștii se sperie ( cred) si trag de volan sa revina la banda. Why ze fuck?
ACTUL 3
Merg foarte des pe autostrada cu chilotul automat, deci în principiu, dacă nu ești bolnav de Down îmi poți anticipa deplasarea , dacă sunt în fața ta, că viteza e constantă.
Tu vii din spate un pic mai repede și te văd. Din față mă apropii de un camion care merge mai încet și poți să vezi și tu asta și cu ochii închiși dormind la volan. Și poți să-ți dai seama că dacă mergem toți în același ritm nu ai să mă depășești până ajung la tir.
Te aștept, hai termină de vorbit la telefon, hai să te termine femeia de supt, sau cu ce te preocupi și nimic. Ești tot în spatele meu și cam nu mai vreau să ma apropii mai mult de camion că eu nu-s ca tine să merg ”la ștangă”.
Dacă tot nu faci nimic, semnalizez să intru în fața ta. Știu că are să te deranjeze faptul ăsta – nu știu exact de ce, ai avut tot timpul din lume să mă depășești și poți să o faci, oricum , cu următoarea ocazie, că eu nu mă întrec cu tine, dar știu soto că te oftici și accelerezi, să nu mă lași , să mă șicanezi, să fii tu vita dracului. Pentru că ești un prost.
Dar cum eu nu sunt, prevăd asta și în momentul în care semnalizez accelerez pe banda mea, de obicei dincolo de capacitatea ta de a ma prinde din urmă în următoarele 5 secunde. Și mă bag pe bandă și îmi văd de treabă, depășesc obstacolul și mă întorc la loc pe banda 1.
Nu contează! Tu atunci vrei să depășești, ce dacă nu mai ai nicio șansă să mă prinzi măcar , darămite să depășești, eu ți-am furat locul, coaie, era locul tau ăla! Flașuri și claxoane, chiar dacă doar lumina mă mai prinde din urmă.
După care, la fix următoarea ocazie faci absolut la fel , ca o moluscă fără memorie ce ești.
Eh, cu toți oamenii ăștia eu mă întâlnesc pe drum și nu consum nici măcar un claxon sau un flash, sau o injurătură pe ei că nu sunt eu instructor auto. Mă mulțumesc cu faptul ca depășesc momentul și încerc să stau departe. Sau mai în față sau mai spate.
Problema e ca la orele de vârf sunt mulți și se înâlnesc și între ei, și și-o fac unul altuia, până nu le mai iese.
[stextbox id=”mystyle1″]Aș vrea să știu și eu în ce univers un prost care a frânat în fața mea că nu mai vede drumul, sau că are orice altă problemă, e vinovat că intru eu în el, deoarece circulam dincolo de limita legală, dincolo de limita la care mai sunt în siguranță pe vremea aia și mult mai aproape de el față de cât ar fi trebuit să fi putut să frânez.[/stextbox]
Mi-ar plăcea să nu mai avem limite de viteză e autostradă. Serios.
Discuțiile de tipul , ăla are Logan , nu are voie să depășească , să meargă pe banda a 2-a, sau pe autostrada sunt de domeniul mă-ta e proastă și săracă , dar tu ai impresia că ți-a luat stradă.
A doua jumatate de articol e scrisa din 18 decembrie anul trecut sa stiti. Nu am dat publish atunci, dar e la fel de valabil oricand.
Din câte ţin eu minte, chiar dacă se zice că a fi cocalar cu maşină afectează raţiunea şi memoria, în iarna 2004-2005 mergeam pe Centură în condiţii la fel de nasoale (ceaţă deasă ca o vată albă, noaptea, umed pe jos) şi n-am dat peste nimeni, nici n-am ieşit în decor ca la WRC. Cu proiectoarele şi lampa de ceaţă la locul lor, atenţia la drum şi viteză moderată, nu ca a melcului.
Din cate tin eu minte, cam tot prin vremea aia , cand eram mult mai tanar si nelinistit, mergeam pe o ceata moderata cu covor de zapada pe jos cu viteza nu chiar moderata, ci apropiata de WRC, raportata la conditiile de trafic. Un fel de 90-suta . Cand am intrat intr-o perdea de ceata mai densa, ca vata – cum zici tu, de nu mai stiam daca ma misc pe strada, sau intr-un volum omogen de zapada, primul instinct a fost sa franez, dar era inutil si periculos, ca eram pe zapada si ABSul si ESPul erau mai putin… Read more »