Online Behavioral Tracking, sau Jeep.ro -WTF?

E interesant, dar deja cliseu, conceptul de behavior tracking. Nu detailez ce inseamna, vreau doar sa spun ca Jeep.ro au aflat cumva ca mie imi place de ei ( n-am intrat pe site-ul lor de o mie de ani – pana azi) si mai ales au aflat ca mi se tot rablageste masina si ca imi caut alta.  Dracu’ sa-i ia cum  ( fireste ca pot sa explic, dar e tehnic , deci plictisitor).  Cred ca e o chestie totusi complexa si foarte interesanta sa relationezi faptul ca eu caut pe Autosamsar.ro   o masina , s-o transmiti la cine  dracu’ face  triajul informatiei astia , si apoi sa ma bombardezi peste tot pe unde navighez , cu orice browser, bai dar  si la calculatoare diferite cu reclame la Jeep.ro,  pana cand imi curge sange pe nas si-mi fuge un ochi intr-o parte .

Chiar sa nu vreau  sa intru pe site , tot apas odata in zona banerului aluia din greseala . Adica, ce cacat, de doua saptamani 80% din banerele pe care le vad sunt de la astia.  Cum masina mi se rablageste din ce in ce mai grav , devin paranoic si cred ca astia mi-au pus gand rau , probabil ca vorbesc cumecanicii de pe la service-uri sa ma saboteze, ca sa-mi iau in mortii lor odata alta masina , ca s-or fi saturat de cand alearga dupa mine. Ei nu stiu ca au dat peste nepotu’ optimizat al lui Hagi.

Hagi Tudose, evident.

Acu’ , ca sa fie clar . Eu din principiu ( ala de mai sus)  sunt cam impotriva conceptului de masina noua , pentru ca se devalorizeaza repede , iar bucuria de a avea o masina noua , cu toate avantajele ei , nu poate compensa in mintea mea de zgarcit chiciuros cat de mult se devalorizeaza. Pur si simplu nu pot trece peste asta. Ar mai fi si faptul ca bucuria aia  iti e furata iute de  comportamentul service-urilor de reprezentanta , atunci cand ai nevoie de ei fireste. Asa pare sa fie la noi  in tara. Daca n-ai nevoie niciodata sa repari ceva pe garantie, masina noua rullz , fireste.  Deci sanse mici pentru cei de la Jeep.ro , dar, nu se stie niciodata in ce moment de slabiciune ma prind. Poate ma cert cu nevasta , vin beat acasa , iau banii familiei , trec pe la banca si ma infig direct in salonul Autoperugia , care-i la cateva sute de metri de casa mea  cu buletinu’n dinti.

Ok , dar sa revin la idee.  Bai frate , si apas pe butonul vietii sa vad ce-au de oferit. Si uite-asa intru pe site-ul lor. Dau la noul GC. O minunatie de masina . As dormi in pat cu ea, in loc de nevasta vreo 2 saptamani. Probabil dupa aia as dormi in ea , in fata blocului, sau oriunde in camp ,pentru restul vietii, singur fireste.

Ok , deja ma injurati dar NU, acesta nu este un advertorial. Mi s-a suit sangele la cap sa vad cu  font de 30  titlu de poza  “Fi vazut”. Am facut screenshot mai jos , ca poate corecteaza si nu mai credeti. Sper sa corecteze.

Deja  devin usor dezamagit.  Bine bai frate , si voi ? Si voi va adresati tot analfabetilor tot manelistilor? Pai am inteles, Meleu, Bemveu , Q7.. dar ce sa-mi mai iau frate.

Nu vreau sa fiu inteles gresit. Daca-mi iau o masina , nu e din considerente de status. E o decizie subiectiva bazata pe cum imi place masina , culoarea masinii, cat de bine ma integrez in ea, si 49% parerea nevestei.

Dar imi lasa un gust amar.

fivazut

Dar , sa trecem peste asta, ca mai e!

Si asa  caut eu pe siteul lor ceva brosura, fisa informativa , adicatelea cu motivele  pentru care cer ei  54.000-70.000 EUR pe masina asta. Chit ca-mi vine oricum sa ma duc direct la banca , sa cer un leasing pana la 54.000 si sa imi vand  un rinichi , sau pe fie-mea , daca nu e cuminte pana la 70,000 ca sa-mi iau varianta de top.

 

Asa, si cum caut eu , intr-un final ajung la o pagina , dupa ce restartez browserul de trei ori si astept minute in sir sa se incarce.  Si pagina aia e un fel de formular de contact unde tre’ sa-ti scrii nume prenume , telefon , mail…the usual. Bah , eu credeam ca pe astea le-aveti deja, din tracking!

Pe langa asta trebuie sa mai selectezi marca si tipul masinii in doua campuri diferite. Gen Jeep  si Grand Cherokee. E ok, ca astia de la Autoitalila ( Grup Fiat) comercializeaza mai multe marci. Doar ca lista lor de marci arata ca selectia de pe orice site de vanzari masini: Adica incepe cu Acura si se sfarseste  cu Volvo.  Sa moara Gibilan ca aveti voi  brosuri pentru toate astea?!

Nici nu conteaza dealtfel ,  ca orice ai selecta, nu ramane selectat . Deci n-ai cum sa comanzi cacatu’ de formular. N-ai cum sa-i contactezi, punct.   Nu din site-ul lor.

 

 

 

Am simtit ca ma ia un fior de nevroza , frate cu ala care te transforma in criminal in serie . Pai cum frate vine asta! Niste tocilari fac calcule de comportament , fac tracking comportamental , implementeaza softuri super-geeky si super-misto , ca sa stiti voi cand mi se strica mie pompa de benzina si cand incep sa pierd antigel de la masina , fix oportun sa-mi bagati reclama  pe sub nas ca pe cocaina, iar voi va bateti pula de inteligenta mea  cu un site de 2 lei , ca si daca ma imbat crita il fac sa mearga mai bine , fara ca eu sa lucrez ca programator de siteuri web. Pai chiar asa frate ? Chiar credeti ca eu sunt un zombie , pe care ma aduce programul vostru de tracking la usa salonului de prezentare , imi puneti chielie in mana , imi amanetati viata si gata , va imbogatiti? La munca ba!

Nu , nu! Tot n-am terminat .  Le-am scris alora de la autoitalia un mail , la care am primit un raspuns din care am inteles ca ei n-au inteles nimic.

In primul rand , de la cine vine mailul :

expeditor

 

 

 

 

 

In al doilea rand uite mailul. Schimbul de mailuri.

N-am ce comenta. N-am ce sa mai raspund.  Ce  tracking frate , ce tehnologie , ce marketing.

Nu-ș’ ce dracu mai lucram cu oameni. Robotii rullz.

nicinuvasalut

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.