Masinile hibride sunt de bine, nu de rau

 

Lumea crede ca in curand masinile vor prelua controlul si cel putin in auto  tehnologia va inlocui omu’. Hmm, am spus cumva si eu asta mai devreme? Da.

Probabil de aia unii sunt reluctanti si refuza tehnologia. Refuza cutii automate , refuza sisteme de siguranta , refuza hibride, refuza orice , pentru ca , nu-i asa , nimic nu-i mai bun ca un motor turbo , clasic, unii ar spune chiar aspirat. Eventual de 5 litri.

Realitatea nu tine insa cont de  fricile cel cu capul in nisip ( in cur, as zice eu). Realitatea e a celor mai indrazneti.

E de notorietate ca Tesla Model X e super sportiv , de fapt e doar super sprinten. Nu e construita ca un super-car.

Insa super-car-urile hibride sunt deja pe piata. Sunt timide dar beneficiile aduse de tehnologie sunt neverosimile , oricat le-ar nega traditionalistii.

Acura NSX e un  exemplu.

Alt Exemplu e McLaren P1 GTR

Si daca asta e un hybrid RE ( range extender , adica ce poate merge si numai pe baterii – inclusiv cu plugin. Cu doua motoare. Made of stuff from the future , cum zice gibonul sef de la emisiunea cu pricina.De fapt e stuff from the present and past.


Si Porsche are 918 testat de celalalt .

Lamborghini are concept hibrid . Jaguar , la fel ceva cu turbina electrica.

Si mai sunt de venit.

Jargonul anilor viitori in automobilism va include termeni ca:

vectoring the torque  – directionarea tractiunii – in limbaj pamantean un fel de ESP bazat pe tractiune nu pe franare. Asistenta la viraj prin adaugarea de tractiune electrica la rotile care au nevoie – vezi NSX.

linear throttle –  acceleratie liniara , prin umplerea  curbei de putere si cuplu  al motorului diesel cu  putere de la motoare electrice.

Uitati cuvantul de “turbo lag”.

asa ca nu fiti tristi. Viitorul suna bine. Incurajati-l cumparand cutii de viteza automate 😛. Ca bani de NSX nu aveti.

Toata lumea se indreapta catre electric , vreti nu vreti. Degeaba trambiteaza lumea ca o Toyota Prius e mai poluanta per total decat un automobil pe petrol.

Nu mai conteaza. Masa critica a fost atinsa si aia e directia.

 

Intre timp eu ma bucur ca a scazut motorina sub 4 lei/litru. Youpee!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Nautilus
8 years ago

Tesla Model S e construită exact ca un supercar. Adică: – are centrul de greutate foarte jos, aproape la sol. Un hatchback modern îl are cam pe la nivelul mânerelor de uşi. Dacă eşti norocos, îl are la o palmă sub mânere; – are masa foarte bine distribuită între axe, 48:52. Cu încărcătură se apropie de 50:50; – are suspensie cu braţe suprapuse; la o maşină cu motor în faţă, e mult mai uşor şi mai ieftin de montat suspensia McPherson, dar Tesla nu are motor în faţă; – are discuri de frână uriaşe, de peste 350 mm, la toate… Read more »