S-o zic si p-asta, ca uit. Se stie ca varsta si kilometrii determina valoarea de piata a unei masini. Cam ca si cu femeile.Na’ , c-am bagat-o p-aia misogina.
Oamenii care isi cauta masina second hand , sunt in general tot la fel ca si cei care vor masina noua , doar ca ceva mai saraci, sau mai zgarciti, dupa caz.
In practica, omu’ vrea tot o masina noua dar care sa nu aiba pretul de nou, ci sa fie cat mai devalorizata cu putinta. Dar ce devalorizeaza masinile? Cum am zis, trecerea timpului , kilometrii, cum am spus , si ma rog , accidentele. Lucrurile ar trebui sa fie simple , doar ca apare o divergenta comportamentala care le strica , cel putin barbatilor cumparatori de masini, jocul. In ceea ce priveste femeile lucrurile sunt simple. Daca nu-mi permit tanara si cu putini kilometri, macar sa fie tanara. Si-aici inchei cu paralelele misogine , pentru ca in cazul masinilor cumparatorii le vor cat mai batrane si cu cat mai putini kilometri .
Sunt cateva lucruri care ma distreaza si care nu inteleg cum determina apetenta romanilor pentru masini aduse din Germania ( Olanda, Franta , etc) .
Din capul locului vreau sa spun ca asta nu e un post in care protestez ca se aduc masini din Germania. Din contra. Sunt oarecum indignat ca nu se importa suficiente masini din UK. Daca ar conduce toti cu volan pe dreapta , as putea sa-mi iau si eu o masina normala , cinstita din Romania , la pret de bicicleta . Daca-ntelegeti ideea.
1. Faptul ca toate masinile aduse din Germania , la prim proprietar , desigur , au mai putini km decat masinile de aceeasi varsta din tara. Orice masina de 7-10 ani are in jur de 130 000 km . Adica cu putin dupa a doua schimbare de distributie ( daca e la 60 000) ,sau cu suficienti km inainte de a doua , daca e la 80-90k . Bine , un samsar cu sange in el , o da intotdeauna inapoi pana la 90 000 sau chiar mai putin. Adica , daca tot cauti prosti , ce te mai complici sa fi catusi de putin rezonabil. Prostii nu inteleg conceptul asta. Concluzia ar fi ca in Germania oamenii circula mai putin decat in Romania . Dar e clar pentru toata lumea , ca in Germania oamenii circula mai mult ( probabil dublu ) decat in Romania . Mai sunt prostii care cred ca toate masinile din Germania au fost detinute de babe, sau femei vaduve. Ca aici. Dar daca ai creier in cap , e logic ca masinile alea au kilometrajul dat inapoi.Mult. Si-atunci de ce ai cumpara o masina cu kilometrajul dat inapoi cu 150.000 -200 .000 de kilometri , cand poti sa-ti cumperi o masina cinstita care are 250 000 – 350 000 km pe bord , la banii corecti?
2. Pentru ca , ” kilometrii facuti in Germania nu sunt la fel ca si kilometrii facuti pe drumurile noastre naspa” . Clar , toata lumea a aflat pana acum ca kilometrul din Germania e mai scurt cu vreo 200 de metri. Pe bune acum , singurele argumente sunt praf si gropi pe drumurile noastre contra lipsei prafului si a gropilor pe autostrazile din Germania.
- E adevarat , daca masina aia a mers numai pe autostrazi . Fireste ca asa e. Doar ti-o spune samsarul. El a mers cu ea toti cei zece ani cati ii are masina. Dar daca a mers prin Berlin , sa zicem… Voi stiti cum sunt drumurile la aia ? Nu toate , dar prin cartiere asa. Bucurestiul e frumos. Zici ca n-au terminat reconstructia dupa bombardamentele din WW2. Da, e o gluma proasta pe care le-am spus-o unora de-acolo si probabil ca ma urasc acum.
- In orisice caz, m-as intreba care elemente ale masinii sufera de drumri proaste ? Suspensii , tren de rulare si roti , in mare. (Suspensii – 1000 -1500 lei ). Sigur se mai lasa caroseria si scartie. Bai dar asta poti sa verifici si tu , n-ai nevoie de inspectie service. Suspensiile la o masina , ca a mea sa zicem . Costa 15-20 milioane. Ok sunt bani , dar cred ca diferenta e de vreo 1-2 ani pana va trebui sa le refaci oricum aca mergi prin Romania? Si-atunci unde e castigul?
Hai s-o luam pe partea ailalta. Ce ti se poate intampla daca iti iei o masina adusa din germania cu 350 000 km reali , dar care afiseaza 150 000, fata de o masina cu 250 000 km reali din Romania , care afiseaza 250 000. Pai in primul rand , pentru aia din Germania platesti cu 10%, poate 15% mai mult , ca e din Germania si are km putini. Dupa ce ca platesti mai mult , pierzi de fapt si vreo 50000-100 000 km la combinatie. Ce inseamna asta?
La majoritatea masinilor germane diesel, motoarele merg peste 500 000 km fara probleme , in functie de cum au fost intretinute. Asta e folclorul din service-uri. Nu e clar insa cat peste si nici cum au fost intretinute. Realitatea arata ca dupa 350 000 km mai apar probleme la elementele conexe ( EGR, pompe , injectoare ( se poate si mai devreme) , iar dupa 500 000 problemele la elementele conexe motorului sunt comune, in unele cazuri si motorul dand semne de oboseala. Ambreiajele se duc cam la fiecare 100 -200 mii km , in functie de masina. Cutiile automate rezista intre 350 -500 mii km fara probleme. Pe urma costa ca dracu’.Benzinarele cu motoare mici produc probleme mai devreme. Uzura e o chestie proportionala cu numarul de ture efectuate de motor in toata viata lui, nu in mod direct legat de numarul de km. Am invatat asta la cursul de fiabilitate. Ca sa n-avem discutii ca de unde-s eu asa mecanic, ca nu sunt. Dar e la mintea cocosului. Socotiti si asta cand va balositi tricourile cu gandul la masini care au mers doar pe autostrada. Intr-o tara unde nu prea exista limita de viteaza pe autostrada.
Pai si-atunci intreb : Vrei o masina mai ieftina , care are 200 000 – 300 000 km , sau o masina mai scumpa care are 250.000 -450 000 km , dar este etichetata la 130 000? Eu am facut 45000km in 3 ani si jumatate . Da, am mers putin , din motive personale. Masina mea are acum 220 000 km. Daca-i curat interiorul , si-i schimb cauciucul de la pedale , as putea s-o dau inapoi pe la 130 000. As putea nu? Dar degeaba, ca nu e din Germania si kilometrii din Romania sunt lungi si amarati, asa ca va trebui sa o dau pe la 50 000 si sa pun cartea de service pe foc.
Subliniez cu sarma inghimpata ca e mult mai probabil ca o masina cumparata din Romania , cu acte si istoric verificabile sa aiba real 250 000 km dupa 7 -10 ani , decat ca o masina adusa din Germania sa aiba 130 000 la aceeasi varsta . E mai probabil si ca o masina sa aiba 250000km daca e din romania decat 250 000km daca e din Germania. Ce dracu’ e asa greu!
3. Cautati pe mobile.de , autoscout24 sau ce siteuri mai stiti voi din germania si observati ca masinile cu kilometri incredibil de putini ( gen 150 000 la 10 ani) costa cam ca la noi. Luati in calcul si timbrul pulii. Credeti ca samsarii le iau mult mai ieftin ca sunt ei super negociatori? In limba germana ? Intr-o tara straina? Nu credeti ca le e mai usor sa va pacaleasca pe voi? Nu vi se pare ca nu e rentabil ,pur si simplu, sa-ti aduci o masina din Germania la km putini si s-o vinzi in Romania ? Sigur sunt o gramada care zic ca le-au luat pentru ei , pentru fra’su , pentru mortii ma-sii , si ca d-aia. Hai sa fim seriosi. Business is business. Daca te duci tu sa-ti iei masina de acolo, posibil sa gasesti ce vrei si sa platesti cam ca aici. Nu sa faci profit. Decat daca o mai tii 5 ani si dai kilometrajul inapoi la cat era cand ai cumparat-o tu.
Exista in Germania masini de 130 000 km cu vechime de 7-10 ani. Putine . Mai putine decat la noi. Insa nu poti sa le aduci p-alea in Romania , si sa le vinzi aici pe piata libera la acelasi pret cu cele care-s date inapoi . Ca nu castigi la ele. Si nu poti sa le vinzi mai scump , ca sa faci profit , ca prostii le vor prefera p-alea date inapoi. Ca-s mai ieftine. Pricepi de ce nu cred ca cineva poate face un business corect cu asa ceva?
Si-atunci tot ce cumparati toti astia care visati masini aduse cu kilometri putini , sunt povesti care sa explice de ce dracu’ au masinile alea vechi rulaj asa mic. Intotdeauna.Si/sau povesti despre cat de bine sunt intretinute masinile in Germania si ce naspa sunt intretiunte cele de aici. Si povesti despre oameni care nu merg cu masina . Sigur se gasesc o droaie care sa-mi certifice ei ca au luat masini la combinatie d-asta si ca a fost pe bune. In foarte putine cazuri ma astept ca se poate intampla. Restul sunt doar prosti( gramada) . Jucati mai bine la loto.
Eu nu cumpar povesti si vise.
La fel ca in privinta femeilor. Cand iau din piata , prefer una mai tanara cu kilometri mai multi daca n-am bani de una noua. La pret corect. Iar pe urma , daca am , o prefer p-aia din curte , ca-i stiu kilometrii. Atat cat e ea folositoare.De masina vorbesc.
Poate ca titlul corect ar fi fost ,,De ce nu vreau masina adusa – de samsari – din Ge”. In general, samsarii/dealerii romani ,,masluiesc” masinile scoase la vanzare fara sa conteze provenienta lor, atat la nr. de kilometri cat si la defectiuni/accidentari. Mi-am luat pana acum doua masini di Germania, am fost eu dupa ele si am avut ceva noroc cu cumnatul neamt ca mi-am permis sa vizitez linistit pana am gasit ce mi-o placut. Sa cumperi masina de 3-4 ani la mai putin de jumatate pretul uneia noi, mi se pare foarte ok, plus ca nu trebuie sa ma… Read more »
Poate ca titlul corect ar fi fost ,,De ce nu vreau masina adusa – de samsari – din Ge”. Nu , pentru ca in Romania toata lumea se vrea samsar . Nu stiu ce faci tu, dar la noi si cei care nu sunt samsari platesc un 50-100 de lei sa dea 100 000 de km inapoi inainte de a-si vinde masina adusa din Germania. In fond , de ce nu , daca te costa 1 leu sa-ti intineresti masina cu 1000 de km. Masinile cumparate de germania au oaresce avantaje Da, dar in majoritatea cazurilor sunt anulate de taxa… Read more »
Ce-i drept, nu m-am gandit la masinile cu moatoare mari si nici nu stiu pe la ce sume se invarte timbrul de mediu pentru masinile alea. Cum am de circulat destul de mult, ma intereseaza masinile care sa consume decent, asa ca la motor de 1.4~1.6 ce am avut si ce intentionez sa cumpar taxa de ,,mediu” o fost 300E si probabil ca va fi sub 100 de E pentru norma de poluare Euro5. Diferente mari de pret nu ar fi (daca socotesc biletul de avion, motorina, taxe de drum, timpul pierdut pentru inmatriculare), poate mai degraba la dotari (inclusiv… Read more »
Pentru un Jeep Grand Cherokee din 2007 cu motor de 3l diesel e ~6000 EUR daca-l inregistreaza ca EUR4. Am auzit ca uneori RARu’ le recunoaste ca EURO3, caz in care e 16 000 EUR :).
Motoarele din 2004 de 2.7l chiar sunt EUR3. Pentru motoare de 2.0 l e mai ieftin car tot peste 2000 EUR
In Germania se gasesc masini foarte bune, avantajul este oferit de faptul ca nu dau km inapoi.
Domnule Razvan de la http://www.rent-a-car-otopeni.ro/ , Am observat faptul ca ai emis o platitudine intr-un rand cu scopul ascuns , dar evident, de a avea un link pe site-ul acesta care are putini vizitatori si probabil efortul tau de a-ti face reclama este in van. In general ma simt jignit de modul asta invechit de a impinge linkuri fara a avea nimic de spus. Pe principiul: E ok sa beneficiezi de pe urma traficului de oriunde , dar parca ar fi ok sa si oferi ceva , ca altfel ar fi toate blogurile pline cu linkuri si nicio informatie. Si… Read more »
cumparati masini cu verificare dekra … acolo numai poti face nimic ;)!!!
Verificarea aia costa cca 80-100 de eur. E ok, la fel ca orice alta verificare făcută la un service în Germania. Doar că te lovești de aceleași probleme ca în România. 1) încearcă să mergi la un autohaus sa le spui ca vrei verificare dekra sau la orice service vrei tu și Vezi câte autohausuri stau după tine. Nici nu știu dacă suntbl rau intenționați, treaba e că ei vând oricum la greu la samsari din est și nu-și pierd timpul cu pretenții prea mari de la clienți. Been there, tried that. 2) Să zicem că reușești sa duci mașina… Read more »
Domnule Admin, sunt Razvan de la rent-a-car-otopeni.ro am vazut comentariul postat de dumneavoastra, insa nu asta a fost scopul (obtinerea unui lin) sau ma rig nu a fost singurul scop, insa imi permit sa va contrazic, in Germania riscul de a gasi o masina cu km dati inapoi este cu 80 la suta mai mic decat in Romania. Asta am vrut sa spun in comentariul trecut.
O zi buna!
Nu stiu daca cu 80% mai mic, nu m-as avanta in procente. Mai mic, da. Aia au o lege penala care incrimineaza asta in timp ce la noi nu prea e nimic. Sunt ceva legi ce vizeaza onestitatea contractului de vanzare , dar atat timp cat kilometrajul nu e parte din contract nu conteaza absolut deloc. Eu am vazut mai putin de 20 de masini, ce e drept, in Germania, insa la cam jumatate dintre ele am avut suspiciuni legate de kilometraj .
Bai desteptule care ai scris articolul asta de 2 bani.Hai sa-ti zic eu cum e cu masinile aduse din Germania:Nici nu se compara cu cele din Romania,de la țepari de romani sau de la toate ciorile de țigani(in mare parte a timpul cand te intalnesti cu un posibil vanzator ai sa vezi ca e o cioara,care sigur e mai cinstita decat un vanzator privat din Germania nu-i asa?(si asta se cheama ironie,nu,un cioroi nu e mai cinstit ca un neamt).Intradevar dealerii din Germania,ca si toti dealerii de altfel nu sunt ok,ca de aia sunt dealeri da?ca sa castige doar ei… Read more »
.Acum sunt curios daca moderatorul imi afiseaza mesajul,pt ca de obicei cea ce nu le convine nu afiseaza (alta forma de manipulare a populatiei de rand),sau daca am noroc il afiseaza ca sa arate ei ca nu!ei nu mint oamenii,ei nu ascund nimic.Vrajeala!!!! Ti-l afisez, coaie, ca ai ceva de zis in afara de injurii si invective, chit ca cred ca esti retardat,sau iti place s-o arzi in trolaje pe net. Ti-am schimbat “numele” pentru ca nu cred ca “Masinile din Germania sun Mai Bune!” e un apelativ , ci mai degraba vrei un titlu indexabil pentru comentariu, ceea ce… Read more »
Ai mare dreptate dar gresesti in cazuri :
– masinile ptr piata estica sunt mai prost fabricate decat ptr Germania ( ca sa nu amintesc de drumuri superproaste si reparatii neprofesionale la toate service-urile )
– Nu gasesti in Romania orice masina , ex eu vreau un T4 mixt , cate oferte gasesc eu de VW T4 cumparate de noi din Ro
Cu ce poți dovedi aliniatul 1? Înainte de a te aventura în speculații îți spun că în ultimii doi ani am lucrat pentru doi producători auto germani; BMW și Daimler.
Cu aliniatul al doilea sunt de acord nici eu nu am găsit ce căutam în România. A trebuit să îmi ajustez căutarea. Desigur, nu toată lumea vrea să facă asta.
Cumnatul meu lucreaza la cisco si are printre clienti vw, audi si alte cacaturi, fratele meu la wurth si vinde printre altele si subansamble pentru masini. Inteleg de la ei ca linia de ansamblare, motorul si caroseria sunt identice atat pentru masinile ptr Ge cat si pentru celelalte dar, anuminte componente si subansamble pot sa difere calitiv (nu au un singur producator pentru amortizoare, rulmenti, sistem de franare scl). Inteleg ca o picat si timbrul de mediu si nu mai ii problem sa luam masinile de acolo? P.S. mecanicul meu injura de vreo doua luni de nu mai poate masinile… Read more »
Timbrul s-a scos dar grăbește-te. Se lucrează de zor la varianta 3.0 :). Apia face spume :). La fel și Dacia. Nu le place concurența cinstită.
Știu că există mai mulți furnizori de piese. De unele piese. Se lucrează de obicei pe loturi. Mi-e greu să cred că fac mașini mai ieftine cu totul pentru România :). Gen, din cele mai ieftine piese. Oricum au niște standarde minime de calitate.
no offense, dar tu crezi ca cineva ajusteaza linia de asamblare pentru Europe de est si restul? Se poate sa ai dreptate la partea cu service-uri, sau customer care, garantie si toate alea, dar masina in sine? Ai ceva dovezi in sensul asta, in afara de “un prieten” care stie el ca…?
Moderatoare, citesc si râd ca prostu’ la 3 dimineața … Incerc sa prind esența printre ,,claie” si alte ,,pule”…:)…Sincer nu aș prea vrea sa fii suparat pe mine. L-ai adus frumușel din condei pe mitocan. Citind f mult tot felul de informatii despre masini sh din Germania am ajuns la soluția de a merge personal acolo si sa iau de la privat ceva. De 6-7000 euro ce gasesc mai bun intre 3-4 marci/modele de mașini. Asta ma interesa mult….cum sa te feresti de tepe de la privati sau asa-zis privati. Multumesc.
Lucrurile s-au schimbat putin de cand am scris eu articolul asta. In sensul ca a disparut taxa de prima inmatriculare, sau timbrul de mediu. Acum chiar merita sa mergi tu in Germania sa iti aduci masina.