Eftimie zice ceva bine. Și reiterează.
Și a mai vorbit lumea despre asta. Despre cum e cu audiența TV, ratingul fake, targetul de audiență și publicitatea.
Nu știu detaliile tehnice sub care se calculează în acest moment audiența.
Dar acum vreo zece ani intr-un studiu d-ăsta se includeau vreo 2000 de case cu minim un televizor în casă ( am înțeles ca s-a redus numărul, de ce, nu mai găsesc 2000 de proști care vor să die monitorizați?) , în telecomenzire căror televizoare se montau peoplemeterele pulii care înregistrau tot timpul pe ce canal stau deschise televizoarele alea.
Tot statistic se știe câți locuitori nu au televizor deloc și astfel se calculează audiențe.
Dar e pervers, că îți dai seama că :
-Aia cu panelul nu vin să mă includă pe mine vreodată în studiul lor de căcat, că în afară ca le bag peoplemeterele în cur, s-ar pune păianjenii pe ele. Am 3 televizoare intr-o casă plătesc cablu la erdeesh, deci reprezentativ. Doar că nu pentru audiența, ci pentru ne audiență și pentru nepublicitate.
Că la mine în casă sunt așa.
2 copii care rup canalele de desene în două, fără mare putere de decizie în cumpărarea de chestii, mai ales că unul nu știe să vorbească.
Mama lor care se mai uită din când în când la nu știu ce seriale pe digi și diva, care e în targetul comercial dar pe care nu am vazut-o uitându-se la televizor mai mult de juma de ora ieri și azi.
Bunica copiilor care se mai uită din când în când la emisiuni d-alea mizere ( la mine în casă e democrație) dar care nu e în targetul publicitarilor și eu 5-6 luni pe an.
De când au scos ăștia BBC knowledge ( am înțeles că l-au băgat la loc), mă uit doar cât i se termină nevestei filmul în birou să mă lase să bag un film fără publicitate de pe online. Și rup desenele în două, sau dacă mă sună cineva ca, dă băh pe nu știu ce canal sa vezi nu știu ce căcat. Până îl găsesc se termină. A, și rup desenele animate în două. Și vorba aia, eu sunt targetul ala de umezește pizdele din toate agențiilor de marketing. Dacă vreau ceva casnic îl cumpăr și gata. Iar reclama la tv mă lasă rece. E agasanta, vorba lungă și făcută prost. Cine pula mea are timp să îmbătrânească așteptând sa se termine reclamele ăstora. Mă pis pe publicitatea și emisiunile lor. Nu există, repet, nu există emisiune respectiv film, care să merite nevroza de a fi întrerupt 15 minute la fiecare jumătate de ora, să ți se bage mizerii pe gât.
Sunt atât de multe alternative: Orice film TV îl găsești pe Netflix, Hbo Go, Amazon, sau servicii de streaming ilegal, sau torenți fără publicitate.
Orice emisiune e depășită din punct de vedere al informațiilor traficate, al interacțiunii de articolele de pe bloguri, cu tot cu toate trolajele și cu tot idioții care se manifestă la liber. Iar publicitatea e mult mai puțin intrusiva.
Lumea vorbește pe net ca nu au campaniile success, ca nu vin clickuri destule și care vin nu sunt ” cu finalizare”. Așa o fi. Că nici eu dacă citesc la Zoso pe blog despre o bormasina, probabil ca nu dau click pe profit share, ca nu am nevoie de așa ceva fix când se gândește el să scrie. Și, chiar dacă dau click nu cumpăr atunci că nu am încredere. Iar când mă gândesc eu să cumpăr, peste 5 luni, s-a dus dracu cookieul de la Zoso.
Nu există produs cumpărat în ultimii 2 ani pentru care să mă fi inspirat din reclamele TV. Nici unul. Nici detergenți, nici alimente, nici medicamente,nici telefon, nici televizoare ( culmea) .
Nici tratamentele pentru pomi pe care tocmai le-am luat azi, deși în ultimii doi ani.Am văzut fix 2 emisiuni viața satului
Și aia a ajuns o mizerie.
Pentru orice am cumpărat, dacă a fost nevoie de research am facut-o pe NET.
Dar e la modă să spui că nu vin rezultate din campanii.
Că tot ce nu se poate măsura online se caralogheaza ca rezultat din TV, radio și panotaj ( dacă mai există așa ceva)
-Pe de altă parte, tot de acum 10 ani știu că se dădeau bani, șpagă adică, la telespectatorii cuprinși în panel să își petreacă ore/ minute la diferite televiziuni. Da, da se fura ca la vot în Teleorman, mai că scoteau morții de sub pat să se uite la tv pentru audiențe.
Nu ma uit la meciuri, nu știu cine mai e sponsor la echipele de fotbal.
Dacă publicitatea TV care țintește spre audiențe 25-50 intră în doliu și nu mai aruncă nimic pe sticlă 1 lună, pariez că nu se schimbă nimic notabil în trendul de consum.
Lumea se plânge că reclamele pe net de tip YouTube sunt închise devreme și că nu au retenție, că 5 secunde, nu 30, că har că Mar.
Așa trebuie. Producătorii sunt proști ca țintesc pentru 30 de secunde.
5 secunde e tot ce ai nevoie dacă reclama e bine tintita. Practic tot ce trebuie să ofere e un soi de link să dai click și sa nu te disturbe de la ce te uiți dar să îți fută o adresă în favorites.
Adresa care sa te pună intr-un site, sau intr-un pool de site-uri cu advertoriale sau fix cum obișnuiești tu să te informezi personalizat, că la cate cookieuri de behavior tracking se perindă peste tot, ar trebui să știți și câtă hârtie igienica consum când mă cac și cât durează.
Ca și cum ăștia cu marketingul se fac ca nu înțeleg ca pe om îl doare pulă de ce vor ei, că a trecut vremea aia când îți dădea omul timpul lui să-l prostești la televizor, când bateai la ușă comis voiajor să vinzi mizerii și îți deschideau oamenii și pierdeau o oră din viața lor, timp pe care îl aveai să-i prostești.
Pe consumator îl doare în pulă doar de treaba lui, și îți fute una după cap dacă îl întrerupi și el cumpăra, dar ce are el nevoie, iar ca să introduci un produs nou pe piață trebuie să creezi o nișă media în jurul lui.
Cică lumea nu mai consumă publicitate. Duceți-vă băh de aici! Consumă de prea.
Zice Eftimie bine, că nu mai pleacă nimeni de la muncă în grabă să vadă nu știu ce emisiune.
Ca idee în vară, munceam la Munich. Colegii mei au ieșit într-o seara la băut.
Le-am dat flit și m-am dus întins la hotel sa vad lansarea Apple IPhone 6s și a altor mizerii.
Practic eram călare pe o emisiune de publicitate neîntreruptă, de peste o ora, prezentată de Tim Cook. Eu și milioane de alți oameni din lume. Live, vorba aia. Fără să mă pună cineva și nici măcar nu mai dețin vreun echipament Apple, dar e interesant să știu ce apare nou.
Normal ca nu s-a gândit vreo televiziune să transmită asta, ca s-ar fi umplut de bani.
Nu știu dacă televiziunea în forma în care vinde și produce acum conținut mai are loc în lume. Cu siguranță dpv tehnic va trebui să se schimbe. Va trebui sa emită toată pe net, sa fie interactiva, pe o parte și modul de supraveghere va trebui lărgit ca sa poată fi monitorizați toți spectatorii.