Jos RCA. La Victoriei. Trafic.

Camionagistii protestează la Victoriei pentru că RCA. Azi lucrez pe muzică de claxoane.

image

image

Victoriei e blocat dinspre Titulescu. Posibil și din alte părți,  dar atât am văzut eu. ENJOY.

9 Replies to “Jos RCA. La Victoriei. Trafic.”

  1. Ştiind ce furtişaguri fac asigurătorii, care îţi iau câteva mii de euro la un camion şi te ţin cu lunile până plătesc daunele, dacă le mai plătesc vreodată, e de mirare că le dau doar claxoane şi nu dau cu camionul peste ei.

  2. Dificil să dai cu camionul peste asigurător. Presupunând ca ai știi cine e, e greu să te întâlnești cu el în poziția potrivită. Poți, maxim să calci niște agenți de asigurări amărâți. Asiguratorii reprezintă business-uri private, problema e la autoritatea care controlează asta și la cadrul legislativ. Atât.

  3. De ce e o problema cresterea tarifelor RCA la cei care baga milioane de km pe an? Care daca au eveniment valoarea daunelor cauzate este uriasa? Care din asta traiesc, e profesia lor, deci e mai mult decat o simpla asigurare de raspundere civila, mai degraba seamana cu una de malpraxis la un medic? Cat e rca la transportatori in europa de vest, in conditiile in care transportatorii romani au acces direct si nerestrictionat la piata EU? Putina concurenta neloiala?
    Ce ii impiedica pe transportatori sa transfere aceste costuri catre clientii finali, la fel ca orice afacere normala? Poate ca nu ar mai putea da apoi preturi de dumping la km, si ar trebui sa concureze pe seriozitate, siguranta si predictibilitate? Si nu numai pe cine da cel mai bun pret si cine cheltuie cat mai putin pe intretinerea camioanelor, da de nu-l lasa franele pe autostrada, poate nu sar benzile de rulare la anvelopele resapate cand incarci cu 5-10 tone peste maxim si stai pe statie sa nu te ia capra, poate fentezi tahograful cu maimuta, sau ii dai inainte pe concedii de odihna si diagrame “imprumutate” de la colegu?
    In schimb e mult mai interesant sa circule cu 10 la ora pe drumuri aglomerate si sa claxoneze cu afise in geam, ucigand si urma de civilizatie de pe drumuri, pentru ca pantof. ASF-ul avea treaba fix acolo, nu? Io le doresc moarte usoara, chiar ca posesor neutilizator de atestate de transport de toate categoriile, inclusiv ADR. Du-te nene si te cearta cu aia care au putere sa faca ceva, autoritatea, guvernul, parlamentul etc. pune de un protest organizat legal, hell, sparge niste capete in strada daca te tine. Cu ce te ajuta ca futi toti oamenii de pe drum care poate ar fi de acord cu tine, ba poate chiar te-ar sustine? – ca n-am vazut pe nimeni urland de bucurie ultima data cand s-a majorat RCA la turisme.
    Cu alte cuvine scoti mijlocul de productie in strada si-l transformi in unealta a protestului? Asa angajatii de la Cernavoda cred ca ar avea castig de cauza rapid in cazul unui conflict de munca, nu? Da-te jos, ia pancarta, boxul, bolovanul, bata si hai sa bagam niste lacrimogene in piata, parte in parte cu jandarmeria. Acolo vin si eu, np.
    Io in locul politiei rutiere ii amendam grav pe toti astia care merg cu 10 la ora cu camionul. Si daca pierdeam ulterior toate procesele de contestare a proceselor verbale, ca intr-adevar e greu de demonstrat ca o faceai fata motiv. Asa de-al dracu ii amendam. Spice must flow. Pentru toti.

  4. Legat de de ce tarif mai mic la RCAul transportatorilor:
    Nu știu cât e un Europa și nu am timp să caut acum, dar estimez că în vest costa oricum mai mult decât la noi orice ar scrie autorii de articole plătite de pe siteurile de presă pe care i-am văzut comparând lamentabil costul RCA la tiruri în Ro cu cel al autoturismelor în UE, doar ca să le dea mai mic afară. Sau poate pentru că sunt idioți.
    Totuși estimez că stabilirea prețului RCA la transportatori în România se face în stil socialist pentru a menține acceptabile tarifele RCA pentru autoturisme, adică pentru plebe, sau cel puțin eu asta înțeleg de aici . Lucru cu care nu sunt de acord neam.
    Cum nu sunt de acord nici cu stabilirea tarifelor pe bază de profesional sau “hobby”, Număr de km parcurși ( deși, aici există o potențială relevanță, e evident că cu cat ești mai mult în trafic crește și riscul de a produce accidente din punct de vedere al expunerii, dar la fel poate crește și antrenamentul șoferului), profit, cifră de afaceri, tonaj, poluare sau alte mizerii care nu își au sensul, altul decât emoțional.

    Tu zici ca în cazul unui accident provocat de un camion dauna este cu mult mai mare iar eu nu înțeleg de ce.
    Dacă ai statistici care arată asta, arata-mi.
    Altfel, treaba e așa :
    Un accident se poate întâmpla intre:
    a)1 camion (vehicul de tonaj mare) și un autoturism.
    b)1 camion și alt camion
    c)1 autoturism și alt autoturism
    d)1 autoturism și un camion
    e)1 autoturism și pietoni
    f)1 camion si pietoni.
    În medie firește că un accident intre două camioane produce pagube pe RCA mai mari decât intre două turisme. Rămâne de stabilit care-s mai dese și cum afectează asta raportul daunelor. Intuitiv îți pot spune ca accidentele intre 2 turisme sunt mai dese fie și numai pentru că sunt semnificativ mai multe pe șosele, nu știu însă cum afectează asta raportul daunelor. Nu am statistică.
    În cazul a) daunele sunt la fel indiferent de cine e asiguratul RCA vinovat.
    Contează doar cine provoacă mai multe accidente însă per daună e totuna.
    În cazurile e și f daunele sunt din nou comparabile și la fel contează cine produce mai multe. Estimez, fără să pot dovedi, că tot autoturismele accidentează mai mulți pietoni pentru că în orașe se întâlnesc mai des cu ei. Și din ce știu daunele pentru pietoni sunt maaari.

    Așa că nu prea înțeleg argumentul.
    Faptul că un camion e mai scump decât o mașină nu e relevant, relevant e cine produce daunele și cine plătește pentru ele.

    Legat de modul de a protesta prin circulația cu viteza mică nici mie nu imi place. Dacă aș fi, de exemplu, client de taxi și mi-ar spune că merge încet că are protest, bag pula în mă-sa cobor și iau autobuzul și sa meargă încet pe banii lui.

    Dacă aș fi o firmă care are contract cu altă firmă de logistică și aș fi afectat de întârzieri as pune penalizări fără să țin cont de protestul lor că nu e treaba mea.

    Nu știu, însă, câtă autoritate are poliția să amendeze circulația cu viteză redusă dacă transportatorii și-au înregistrat potestul. În justiție s-ar putea interpreta ca act de represiune și nu e vorba de faptul că se anulează amenda cat de că ar putea cere daune, inclusiv la CEDO, cred.
    #Parereamea.

  5. De acord ca nu sunt date statistice concrete cu privire la daunalitatea cauzata de diversii participanti la trafic. Eu zic asa insa: in accidentele care implica masini care transporta marfa, sansele sa fie victime umane sunt mult mai mari pur si simplu din cauza maselor implicate, indiferent in care caz de cine cu cine se ciocneste. Si aici sunt costurile foarte mari, nu cand iti da dauna totala pe o masina facuta praf. Aia e fix pedala in raport cu niste costuri de spitalizare, infirmitate pe viata etc.
    Un accident cu masina cu girofar galben pe care scrie chestii pe fond portocaliu poate duce la groapa destui oameni (vezi prostia aia cu azotatul de amoniu – Mihailesti? cred – cand au murit habar n-am cati). Si daca nu mor oameni, daca se rastoarna o cisterna cu motorina, ai idee cat costa interventia pompieri, depoluare, eliberare sosea, etc.? Are rost sa vorbim despre un autocar plin de oameni care merge cu un idiot la volan care vorbeste la telefon intruna de la cluj pana la sibiu? E normal zic eu pentru companiile care sunt obligate sa asigure transportatorii pe aceleasi reguli ca si restul participantilor la trafic sa scaleze tarifele in functie de riscuri. Pentru ca da, asa cum masinile sunt obligate sa aiba RCA, asa sunt si asiguratorii obligati sa le asigure. Si asa cum la asigurarea aia obligatorie de casa sunt imobile pe care nu vrea nimeni sa le asigure ca sunt construite in lunca raului si sunt la a 4-a iteratie dupa primele 3 inundatii din deceniul asta, asa sunt si firme de transport carora eu nu le-as face asigurare RCA (daca m-as ocupa cu asa ceva, sa nu se inteleaga altceva) nici mort. Pentru ca masini vechi, soferi idioti si o gramada de alte criterii. Dar compania nu are voie sa-i refuze, eventual poate sa le mareasca prima. Dar acuma aia n-o sa mai fie o optiune, pentru ca ASF.
    Concret, cand inca imi luam masini noi (ce sa-i faci, tanar si idiot) si aveam casco la ele, niciodata n-am iesit in pierdere, gen cat plateam casco in 4 ani de leasing aveam daune cam dublu valoare. Deci nu eram clientul ideal pentru aia. Asa si astia, le limiteaza astia rca-ul la 7500 de ron, iti garantez ca daunele vor depasi sumele astea (evident, in medie) si o s-o suga asiguratorii maxim. Moment in care intarzieri la deconturi, tepe, evaluari la jumate a daunei, mai apoi supravegheri si falimente. Poate or s-o mai dreaga cu duma aia ca sa iti faci masina pe rca-ul propriu, oamenii ar deveni un pic mai interesati si de calitatea asiguratorului, nu numai de pretul minim.
    Ce nu inghit eu este asta: esti pe piata europeana cu drepturi depline, faci curse pana in Spania si nu te intreaba nimeni de sanatate, pai plateste fratele meu tarife europene, macar la asigurari. Ce te tot caci pe tine ca e scump? Baga pe factura la clienti. A, ai coaiele mari si vrei sa demonstrezi o chestie, muta in pula mea toata firma pe Bulgaria, asa vreun an, si daca tot esti plin de sindicalism si o pui de proteste nationale, mutati-va toti in Bulgaria cu camioane si toate alea. Evident scriptic. Si atunci o sa poti sa pui pe masa la negociere o pula de aia mare si groasa cand vorbesti cu anaful si cu guvernul.
    Nu e o metoda ok de protest sa ma faci pe mine sa ma enervez indirect pe factorii decidenti ca nu ti-au schimbat pampersii la timp si tu ai aruncat cu cacat pe pereti si acuma putim toti la gramada. Te tin coaiele, opreste camioanele o luna. A, dar ce sa vezi, intra peste tine transportatorii unguri si polonezi si te lasa cu ochii in soare? Cam asa cum ii lasi tu pe aia germani cand iei cursa la juma de pret ca platesti sub 2000 de euro asigurare la masina, cam cat plateste neamtul la un S?
    Repet, io chiar le tin partea la transportatori la filmul asta, ca as putea fi unul dintre ei, la o adica am fost la o decizie distanta de asta, dar nu pot fi de acord cu protestul asta neam. Si incercand sa tot reduci costurile la minim nu e o solutie ok pe termen lung. Doar tarifele ok la serviciile prestate si investitiile in calitatea lor te poate scoate la liman. Ce cacat ai facut cand nu platesti 2500 de euro rca ci doar 1800? Adica asta e marja ta de profit? pai astia-s bani care raman ca profit brut din 1500 de km parcursi la 40 de tone. Adica o saptamana de munca. Acolo e discutia? I rest my case.

  6. Pentru ca masini vechi, soferi idioti si o gramada de alte criterii. Dar compania nu are voie sa-i refuze, eventual poate sa le mareasca prima.

    Păi știi de ce, boss? Pentru că asigurarea aia e OBLIGATORIE. Nu poți să ALEGI nu o faci, iar părerea ta, ca asigurător, legată de calitatea mașinii mele e irelevanta. Atelierele ITP autorizate rar decid dacă mașina are voie să circule. Dacă are voie înseamnă că nu reprezintă un pericol per se, prin urmare refuzul asigiratorului nu se justifică.
    Plus că dacă toți suntem obligați să cotizam, cu mic cu mare, se presupune ca le iei banul și ălora care nu reprezintă decât un risc infim, că și ăia sunt obligați să se asigure, deci legea compensației, că așa e în asigurările oblicatorii.

    Ce cacat ai facut cand nu platesti 2500 de euro rca ci doar 1800? Adica asta e marja ta de profit?

    Vezi, mie nu îmi place treaba asta. Că nu despre marja de profit e vorba. Cum e când îți mai pune statul 5-10% impozit/ taxe pe salariul ? Păi ce asta e marja ta de profit? Tu în banii aia stai?
    Nu, boss. Problema se pune ca de ce să îmi iei banii aia? Aaa, serviciile oferite și costurile pe care le produc justifică asta? Ok,hai să discutăm. Dar, dacă se pune problema, că ce, băh, nu mai ai tu 800 de Eur de camion din toată sărăcia ta? normal ca îți vine să îi strângi de gât. Sau dacă se pune problema, că, hai, mai dați cu banul că s-a furat cam mult- o știi tu pe aia cu contractele de decontare intre asigurători și serviceuri cu comisioane gârlă la agenții de daune, sau diverși, și costuri umflate la scos parleala.
    Aici aș duce discuția. Iar duma aia cu Reparația la asigurătorul tău e za shit, chestia care face asigurarea asta funcțională, pentru că altfel e o țeapă, e taxa pe șmecherie, un fel de lasă-mă să circul și să scap de răspundere.

    Se vorbește de creearea unei companii de asigurări de stat, care să facă concurență și sa normalizeze preturile și serviciile. Dacă asta se face fără “duma aia” va fi un alt serviciu de sifonat bani și de dat faliment la stat, pe care îl vom deconta pe urmă tot noi, post mortem deaigur.
    De fapt, oricum e o idee proastă pe o piață concurențiala, nu are cum să fie bine, pentru că fie va scoate de pe piață jucători legitimi, fie va intra în pierderi, faliment.

    Legat de costul intervenției de pompieri, smurd, spitalizări: Care, serviciile alea plătite de la buget? Ce treabă au alea mai exact? Știi ni se cer bani să le finantam pe ălea aparte.

  7. zice asa: “Până nu se stabileşte exact cauza accidentului feroviar, nu putem stabili cine este poluatorul, care, oricum, va trebui să plătească”. Bine, e feroviar, dar ma gandesc ca e la fel si la rutier.
    Adica “Poluatorul plăteşte şi pe cheltuiala lui se vor executa lucrările de depoluare. Depoluarea a 500 de metri pătraţi de teren va costa enorm, pentru că va trebui excavat pământul şi decopertat terenul până la adâncimea unde a ajuns motorina”, a precizat Rozor”.
    N-am zis de smurd, ala e clar gratuit. Dar am zis de risc maxim in caz de accident la transportul de marfuri periculoase si de cheltuieli enorme de “renovare”. Nu-mi dau inca seama daca intra pe RCA chestiile astea.
    Io astept sa vad daca o sa vreau sa imi fac asigurare daca nu la Allianz (ca n-am cristiale swarowski in jante) macar la ceva mai rasarit decat euroins si sa imi fac masinile pe asigurarea mea. Ca asa mai intru si eu in unu-altu cand forteaza aia intersectia, acuma mi-e frica, daca are ala asigurare la euroins, m-am futut.
    Legat de bonus 800 de euro, discutia nu e ca n-ai dreptate, eu ma oftic si la 5 euro ceruti in plus fara justificare, cu atat mai mult cand e pe “obligatorii”, ci doar ziceam ca suma nu justifica vehementa protestului sau modalitatea aleasa. In rest, foarte de acord, luati-le gatul la aia cu asigurarile, dar gasiti o metoda care sa nu va transforme in paria societatii, nu ca acuma ar iubi cineva foarte tare pe drumurile tarii camioanele si conducatorii lor. Na, un rau extrem de necesar, lipsa de autostrazi si infrastructura feroviara, got used to it.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.