Am mers recent cu un Taxi Logan d-asta nou. Nu, nu asta din poza. Dar oricum, frumos p-afara, curat inauntru, nu mirosea a tigari, cam bine pentru 1.4lei/km.
Doar ca asezandu-ma in spate, iar n-am gasit receptaculul in care sa prind centura. Ce le fac frate, le taie de noi , ca pe cordonul ombilical?
Ma gandesc ca poate-s eu mai de la tara si nu stiu cum e la Loganul nou. Poate iese o chestie automata din podea si te prinde pe scaun, asa ca il intreb pe sofer:
– Stiti cumva unde prinde centura la masina asta?
-Aaa, nu stiu ca e noua ,de doua zile o am. Poate nu sunt scoase.
Ma gandesc asa pentru mine , ba ce dracu’ masinile de taxi se livreaza cu chestiile alea bagate sub scaune, sau au toti taximetristii un fetish sa le ascunda? Frustrat bag mana dupa ele, intre perna si bancheta. Misc degetele putin stanga , putin dreapta si ma tai intr-o tabla ceva. Plm, Dacia, tot Dacie e , chiar si noua. Nu dezamageste. Sa-mi fie invatare de minte ca insist sa imi pun centura in taxi!
In timp ce-mi sug degetul, imi mai scade din frustrare si ma gandesc sa ma tin de manerul de viraj.
Nu exista decat pentru locul din dreapta, fata. Normal, ca in Romania , pasagerii de taxi stau in fata, nu ca fraerii in spate.
Dupa mai bine de jumatatea distantei, ma uit pe ceas. 18.5 de lei. Surprinzator de putin. Astuia i-a stat ceasu’… Dupa nici 3 sferturi din distanta ( fara aglomeratie) :33 de lei. Stau cu ochii pe ceas , ostentativ, pana la sfarsitul cursei, 38 lei. Mda, timpul si spatiul sunt relative.
Pentru ca se pare ca nu e clar, mai incerc odata. Ceasurile pare ca stau cand te uiti la ele. Doar cand nu te uiti se misca.
…de fapt , stiu , e chestie de fizica cuantica. Daca incerci sa masori pozitia exacta a unei particule ii afectezi viteza de deplasare. Treaba aia cu principiul de incertitudine…