Ford B-max. Review de 2000 de km.

Spuneam ca cred ca am mai avut Bmax de la Europcar. Nu, n-am mai. Am cautat în arhiva și am găsit C-MAX.

Poate va plictisiți și vreți sa citiți doar concluzia reviewului.  In intarziere , pentru ca timpul petrecut cu nevasta e totusi mai interesant decat ala petrecut  singur.

image

Dacă vrei sa îți iei masina românească și ai mai mult de 9000 de Eur, cat costa un Logan cu A/C ia-ți Bmax.

Da,  fac reclama la Ford,   deși nu sunt plătit și nu sunt convins de fiabilitatea mașinilor lor. Vorba aia, numa’ eu știu cate pompe de benzina am schimbat la Mondeo. Eu și ceilalți posesori.

This slideshow requires JavaScript.

Și acum voi explica ce și cum.
1. Masina e asamblata la Craiova. Deci vei da de mâncare unui roman, nu ca ipocritul de mine, unui coreean.

2. Motorul de 1 litru se pișă cu jet pe orice 1.2 cu care am mers până acum, fie el Renault, Nissan, VW, Kia, sau Logan. Am zis cu jet, da?
Comenta cineva aici ca pe panta în sus nu ai putere și ca te depășește un tir fără sa accelereze.  Aiurea. Schimbi în treapta potrivita și îi dai blana. La 4000 de ture motorul trage.  Poate si pentru ca eu am avut ecoboostul de 1.0l si 120 de cai , nu pe ala de 100 de cai. 120 de cai pe litru , da? Muie Renault-Nissan. 75 de cai, in pula mea, pe  Loganul de 1.2.
Nu știu cum se comporta cu 4 persoane,  noi am fost doi adulți   plus bagaje.
3.    4 adulți stau înghesuiți.  Doi adulți și doi copii stau okish. Ish pentru ca depinde ce norme de confort ai. În Veracruz,  copiii se lăfăie în spate, chiar și pe locurile 6, 7.
Deci,  se numește el B-max, dar nu ai ce max sa ai pe platforma de Fiesta.

4. In portbagaj pui două trolere de 61 de cm cam înghesuite. Dacă rabatezi bancheta din spate vorbim de altceva, dar și de o masina cu doua sau 3 locuri.

5. Dotări
Masina pe care am condus-o eu avea asa:
-Cruise control pe volan
-Senzori de parcare și în fața și în spate.
-Camera de parcare în spate, care îți face enhance la obiectele pe care ești pe cale sa le lovești și îți arată traiectoria în funcție de cum sucești volanul.
-Navigație integrata, cu harta și rute ok.
-Aer condiționat automat, cu control monozona.
-Butoane media și de Cruise control pe volan,  sistem media cu Bluetooth și  computer de bord.
-Geam panoramic, care se poate, normal, acoperi. Superb.
-Explicati-mi va rog cate din astea sunt disponibile pe Logan, la ce preț ajungi și ce calitate au. Nu de alta, dar am testat și eu recent.

Aaa, si are 5 stele NCAP. Nu 3 , da?

4. Cutia de viteze. Cum am menționat anterior, este de un total căcat.  Nu e vorba de etajarea rapoartelor, ca aia e ok, ci de cum se mânuiește.  Marsarierul intra 1 din 2 incercari ( o fi contând ca i-am dat și eu și poate și alții pe ” a șasea ” după a 5a,  la peste 70km/h).  Oricum ar fi,  e dubioasa.  Masina e disponibila și cu cutie automată – 6 trepte, deci fără dubii, de aia trebuie.

Accelerație:
Mai buna ca la orice 1.2 am condus.  Aflat în treapta potrivita depaseam cu încredere chiar și când trebuia sa accelerez de la 140km/h.

Viraj de 90 de grade cu 40km/h. Nu știu, n-am făcut, ca am fost cu nevasta, care este mama la copii și am nevoie de ea.

Viteza. 190km/h blana (indicatie de bord), în condițiile de încărcare descrise mai sus.  Mai mergea un km,  doi în sus, dacă insistam, dar mama la copii…
Am parcurs traseul,  Munich – Timmendorfer Strand ( Lubeck) -Hamburg – St. Peter Ording – Hamburg – Munich. Adică am văzut și Marea Baltica și Marea Nordului și Hamburg într-un singur weekend. Da, da – 2100 km în 3 zile. Și cei de la Europcar se uitau intrebatori, dar eu conduc iute.
Unde nu erau restricții,  blocam viteza la 160 și chilotam sa o țin pe benzi ( mai sunt și curbe pe autostrăzile ăstora),  unde erau restricții mergeam mai încet. Nu mai încet decât restricția,  dar mai încet.
La 160 masina merge ireproșabil.  Nu simți ca se dezintegrează, ca Loganul de la 130. Se aude vântul cam tare, dar atât.

Consumul.  Am alimentat de 5 ori, mai mult de 30 de litri de fiecare data.  Cam 158.22 litri. Cam 7.5 l / 100km , consum mediu. E mai mult decat in carte , da , dar nu e rau la viteza cu care am mers.

image

Cam 248 de Eur. În comparație, trenul overnight Munich -Hamburg si retur pentru doua persoane, la clasa a IIa costa ~400 EUR, dacă luam biletul cu o luna în avans. 320 cu avionul.
Dar trebuia sa mai decartez ca sa ajung din Hamburg peste tot pe unde mi-am propus. Si-mi si place sa conduc. In tara ăstora, zic.

La mașină am plătit doar asigurarea GoZen, 47 de eur, de care am avut nevoie, chiria a fost moca pe 3 zile. Nu, nu piscotareala pentru ca sunt Blogger , gen, mai ales ca nu sunt, ci piscotareala pentru ca sunt membru elite la ăștia și primesc un weekend moca pe an. Nu trebuie sa fii membru elite pentru asta, doar ma laud, trebuie sa închiriezi masina de 3 ori intr-un an.

Revenind la “de care am avut nevoie”, realist vorbind, e oarecum incert dacă am avut nevoie sau nu.

Pentru ca pe drumul de întoarcere, unde voiam sa îmi bat recordul personal de la dus și sa ajung în 6 ore, la un moment dat, intr-un ceas nefericit (putea fi oricând) care m-a gasit bineînțeles pedalând la 160, vad un tir oprit pe avarii pe margine.
Nevasta-mea îmi zice sa ma dau pe banda a doua, șoferul tirului îmi baga o lanterna în ochi ca sa încetinesc, în timp ce eu vad ceva difuz pe asfalt.

Nici nu îmi trecea prin cap sa ma mut pe banda a doua și sa franez ca mai erau și alții pe drum și nici coaie n-am avut sa ma mut pe banda 2 și sa trec blana , cand ala îmi făcea semn sa încetinesc. Gen,în viața trebuie sa ai coaie și sa mergi pana la capăt dacă tot ești viteaz. Îmi voi aminti asta. De fapt dacă eram singur probabil ca asa și făceam, all or nothing, baby!
Așa că am frânat cat s-a putut, iar când am ajuns lângă obstacol, un cauciuc explodat, m-am băgat numai puțin pe banda a doua și l-am luat cu coltul bării.

Pana sa trag pe dreapta sa evaluez paguba, deja l-a mai luat încă unul din plin, de i-a împrăștiat bara.
La mine, a ieșit doar din cleme, de unde se prinde în aripa și tot asa, grila din bara.
Nu eram sigur dacă mai e ceva, dar la Europcar după ce a înfipt un angajat alea la loc, ca nici nu s-au rupt clemele, au mai rămas vizibile doua zgârieturi fine de 1 cm.
Faza interesanta a fost ca șoferul tirului a chemat poliția, am stat 45 de minute sa vina și au scris un raport cum ca tiristul e responsabil pentru toate pagubele. Cu care m-am prezentat la Europcar, care mi-au zis ca din moment ce nu e vina mea, nici nu intra sub incidența asigurării pe care am platit-o.
Ce e și mai interesant e ca nimeni, dar nimeni, nu a pus problema din perspectiva românească, la modul, stai coaie ca e și vina ta, gen de ce mergeai asa repede, nu cumva ai băut ceva ( nu, nu băusem, dar ca idee la noi, când vine poliția, primul lucru e testul de alcoolemie si-abia apoi încape orice alta discuție) .
Nu s-a pus niciun moment problema ca nu am mers ” la limita evitării oricărui pericol” – fute-m-as în limita asta, ci simplu, asa cum are sens: Eram pe autostrada, intr-un sector fără limita de viteza, noaptea, iar unui tir i-a explodat un cauciuc, care a rămas în strada, prin urmare, el e responsabil de pagubele produse.
I love this country!

This slideshow requires JavaScript.

Tinuta de drum a masinutei astia e absolut OK, usile din spate se deschid glisant , e absolut superba. Nu sariti pe mine daca v-o cumparati si se strica, e Ford, tot ce e posibil.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *