Loganul nu e masina. Confirm

Pen’ că Furia Roșie a fost deconectata de la aparate trebuie sa închiriez masina,  din când în când, pana ma decid cum rezolv problema.

Cea mai mare utilitate pe care i-o pot da mașinii vechi este sa o înscriu în programul rabla, sa încasez mirobolanta suma de 6500 lei ( eu rad, dar un coleg a dat mondeo cam din același an,  funcțional, cu GPL și taxa platita cu 5500 lei – gen dacă știam îl  luam eu).

Văzusem eu la Buhnici pe site cat de smecher e Loganul și ce dil bun e, dar nah, când faci pentru bani, ma gândesc ca ai ceva constrângeri. Normal ca e dificil sa-ti bagi pula in oala cu teci daca  nu cumva vrei sa testezi Logan 2013 in 2015. Gen , ca mine si pe banii tai :). Banuiesc ca trebuie sa pastrezi o nota pozitiva. Altfel nu-mi explic cum toate review-urile la Logan,ca e nou sau vechi sunt “de bine” .

Acestea ziind fise, singura masina noua pe care ma lasă gena zgârceniei sa o achiziționez ,  pentru ca sa pot folosi sărăcia aia de tichet e Logan. Adică, gând la gând cu guvernu’,  ce sa mai.

DSC_0555

Nevasta ca nu, ca “visele tale cu Jeep, ca ești prea tânăr sa renunti la ce îți dorești,  ca ai zis ca Logan e nașpa,  când am zis eu sa luam unu SH” …am zis eu, dar gândeam in alte coordonate.

Și, având și un coleg care are un Logan gepelos 1.6 de 90 de cai care se declara multumit, a început sa ma bata gândul la unu nou gepelos din fabrica cu motor de 1.2 – 75 de cai frumoși.Asa se fac acum. Eco și ieftin. Ba, gen, platesti 18 lei pe suta de kilometri. Dacă îmi arătați voi mai ieftin…

Și m-am gândit ca nu s-o face gaura în cer…poate doar… Asa ca am închiriat unul,  sa fac cu el drumurile mele obișnuite. asta nu are GPL, e doar motorisca de 1.2/75.

În tot ce am sa spun mai jos nu ma voi plânge/ lega câtuși de puțin de motorul de 75 de cai. La dracu,până și Nissan are  minim 105 cai pe 1.2.  Dar și Logan vine cu motoare mai puternice la o adică. Gen 90 de cai :). Nu râdeți.  90 de cai sunt suficienți și va voi explica de ce.

În prima zi am fost teribil de dezamăgit. Ba, teribil! La întoarcere a fost mai bine,  ca nu a mai bătut vântul din lateral pe autostrada. Știți voi, și avioanele au probleme în caz de vânt lateral, da’ Logatronu’.

Lăsând juma de gluma la o parte sa încep cu review-ul.
Tag line ca poate nu aveți răbdare la detalii e asa:
Brava bah, Renault. Ați făcut o masina pe care as putea sa o cumpăr. Tot ce mai trebuie, e sa faceți una cu care pot sa merg .

 

Am sa compar masina asta, nu cu vreuna noua cu care am mers în ultimele 6 luni, nici măcar cu Juke– îmi retrag cuvintele, Juke e un pic mai bun, ci cu Furia Roșie, care acum e moarta.

Pentru ca am convingerea ca dacă ii fac respirație bușon la bușon și o întorc din morți, bătrâna doamna de 14 ani tot se mai scutura odată si-i arata Logatronului cum se mănâncă jaratecul.

De ce compar asa? Ca acum 4 ani ma gândeam la un credit sa iau un Logatron, ca aveam doar fo 5-6 000 E cash, gen banii pe doua luni din vremurile alea.

Nevasta zicea ceva de Logan SH. Eu m-am calculat, cum m-am calculat și am luat Mondeo de 10 ani, cu 4000.

Care Mondeo acum zace pe dreapta, deci +10 puncte Logan, la faza asta.
Da, doar zece, ca dacă aveam Logan de acu 4 ani și dacă mai trebuia sa merg cu el, îmi bagam pula. Poate +10 e chiar mult , daca stau sa ma gandesc , la banii platiti , dar hai, Incepem asa, intr-o nota pozitiva  🙂 .

Bah, Loganul nou arata binișor pe afara, gen, pentru banii aia ma convinge și nu glumesc. Sunt subiectiv, dar consider ca arata un pic mai bine decât rabla mea. +1 punct.

Nici înauntru nu e chiar rău. E ieftin, la fel de ieftin ca Juke, ca Kia Rio, dar nu nașpa.
Gen, volanul se simte ca un covrig, dar pot trai cu asta, știu ce mașina e.

Pedalele zdrangane, dar și cu asta pot trai.

Pedalele de ambreiaj și frana nu îmi lasă impresia ca acționează continuu. Ci în trepte. Știu, am zis ca trăim intr-o lume discreta, dar e nașpa când scapă ambreiajul ca asta înțelege masina prin cuplare- decuplare. -1 punct.

Ambreiajul se aude a tabla goala, ca o fofeaza. Sincroanele de la treapta 1a zornăie când te pregătești sa i-o bagi. -1 punct.

Cutia e sparta în pizda ca la orice Renault. Hai treacă, ca și a mea făcuse un pic de joc.

Media Playerul, ala cu Bluetooth. Toată stima. Nu vorbesc de ala cu navigație, ci de playerul simplu, ala nou. Conectează Bluetooth ușor, din 1 pas.La Juke și la un Focus mi-am futut nervii aiurea. Muzica din telefon. Zicem +1 punct ca la mine nu e cu Bluetooth, nici mp3 și ca radio s-a cam stricat (antena).

Geamuri cu manivela (cremaliera) pe spate. Nu îmi rupeti pula ca poți sa pui opțional. Poți, dar nu încape în 10 000. In 4000 a încăput. Nu zic minus, ca pula mea, masina ieftina, nu mori.

Cotiera ” față – spate”? Vise. Pe fata iar e opțional dar, tot asa, nu în 10.000 eur.
Pe spate nu e și contează. Iarăși, hai ca pot trai și fără, nu e musai, chit ca eu aveam.

Torpedou de ochelari în plafon (plm, sunt ochelarist, îmi pasa) – dream on
Din nou, suntem de bun simt, nu penalizam, ca e ieftin?

Parbriz încălzit? Încălzit bah, nu ca sufla ventiliciul în el aer cald. Vise, iar aici diferența e esențială. -1 un punct.

Reglaj scaun șofer, pe înălțime? Cică manual, dar eu nu am reușit. Trebuia sa citesc cartea. La mine e cu butoane, dar din nou, sa nu fiu cârcotaș. E bun și manual, dacă înveți cum se face.

Airbag pentru locurile din spate?
Siiiigur ca da. Ce vrei bah, la banii ăștia? La mine este, deși după 14 ani nu am siguranța ca s-ar mai deschide asa ca lasă așa, sa nu zică cineva ca sunt bulangiu.

Cică Loganul are computer de bord fata de varianta mea, care n-are. Dar hai sa va spun eu cum e cu asta la Logan și care sunt diferențele.

Asadeci, la mine, care nu am computer de bord îmi afișează:
Temperatura exterioara pe un display, cu avertisment de îngheț galben și rosu.
Distanta parcursa de la născare pe un ceas analog ( odometru d-ala)
Distanta parcursa de la ultimul reset ( tripometru d-ala) pe un display digital separat.
Ceas, analogic pe consola centrala.
La Logan care are, vez’ doamne, computer de bord îți afișează toate astea pe un singur display cu leduri, secvențial, adică pe rand, în funcție de cate clickuri dai pe capătul levierului de ștergătoare. În plus îți mai afișează și consumul sau kilometri pana la pompa, gen dacă ești handicapat și nu vezi nivelul în rezervor.

Pe mine ma enervează maxim sa dau 3 clickuri ca sa vad ceasul, doua sa vad zilierul..etc. Dar o lăsăm asa ca tine de gust.

La mine rezervorul se deschide din mașină. La Logan te dai jos cu cheia, descui și îți rămâne busonul pe cheie ca sifilisul pe pula. Foarte bun, sa nu îl pierzi/uiți. Tata l-a pierdut la Astra.
În schimb, la mine capota motorului nu se deschide din mașină, ci cu cheia în bot. Deh, gusturi.

dsc1

Centurile de siguranță. Am inteles de ce nu îmi pot pune centura în taxi. Bretelele care țin prizele sunt scurte și moi și aluneca sub bancheta. Nu ar fi o problema, decât ca m-am tăiat în ceva tabla, sâmbătă cautand după ele. Și nu e prima oara. M-am mai tăiat odată intr-un taxi. Nevasta-mea si-a prins mana prin ceva tabla de portbagaj. Sor’sa si-a agățat parul intr-o tabla de la ușă din dreapta fata. În decurs de 2 zile. Pai mai da-o ba și în pula mea de ieftineala. Ia d-aici -1 punct și muie. Nici chiar asa!
Și acum rad ca prostu’ când îl aud pe Buhnici cum zice: ” Dacă acoperi cu mana sigla Dacia ( punând el, sugestiv, mana acolo) , poate sa fie orice masina germana“.
Bah, da, de acord, poate sa fie, dar ai grija sa nu te tai în tabla când pui mana acolo ca mușcă.

 

 

 

Portbagajul. E important la romani. La mine 510 litri, la Logan idem. Capacul se rabateaza mai mult, iar gura e un pic mai larga, la fel cum și portbagajul e mai înalt la Logan. La mine e un pic mai lăsat și mai lung, ceea ce-i da Loganului un mic avantaj, în sensul ca încap chestii mai voluminoase. Dar închiderea e pe arcuri, fără pistoane de amortizare. Apesi butonul și zbamg se duce în slavile cerului fiind oprit sa rupă vopseaua de 2 tampoane de cauciuc aplicate pe balamale, cred ca asa le
Spune. Dacă pui chestii în dreptul lor, când închizi le storcosesti, ca or fi oua, ca or fi laptopuri, pula mea design. Și asta înseamnă că nu chiar 510 litri fix folosibil. La mine se poate descuia din masina Treacă și asta.

DSC_0542

Spațiul pe bancheta din spate e mai mic la Logan decât la mine și în lățime și în materie de spațiu la picioare. Semnificativ mai mic. “îți faci treaba și asa”, poate pentru cei mai multi e mai mult decât ok, dar fata de masina mea e un minus vizibil. -1.

Confortul pe scaune e asemănător. Gen, Logan nou versus rabla de 14 ani. Nevasta zice ca e mai nașpa în Logan, dar o pun pe seama faptului ca nu vrea sa ne luam Dacie.Mda.

Izolarea fonica e ca și inexistenta. Degeaba ai super player cu BT și chestii, dacă nu poți sa mai asculți muzica la volum mai mic decât 12 unități de la 80km/h în sus. La 140 nu mai poți sa asculți muzica și pace. Nici la mine izolarea nu mai e ca noua, dar much much better. -1.
Nu mai pun ca boxele se aud de doua ori mai fidel la mine și sunt stock, n-am ceva Bose, sau asa.

Nici izolarea anti apa nu e fantastica. Nu, nu te ploua in masina . Dar uitati-va la poza de mai jos. Namolul ala pe praguri e de la mers prin ploaie si nu am mers cu usile deschise. -1

DSC_0556

Opțiune de blocat geamurile pentru ușile din spate? Nu ai nici la geamuri electrice. Kids will love it!
Opțiune de blocat ușile din spate sa nu se deschidă din interior (copii)? Eu nu am gasit. -1.

Vrei alarma? Au în vitan, 2 milioane. -1.

Aerul condiționat. Bah, asta e bun. Asa manual cum e, parca parca am nimerit temperaturile un pic mai bine decât la, sanchi, climatronicul meu care arata grade dar livrează aerul bazat mai mult pe diferența între ce e afara și cat ii zici tu sa bage +2,3 alți factori pe care trebuie sa ii înveți. Da, da – aici + 1 punct Logan.

Consumul: Aici e haios tare. Am facut aproape de casa plinul. Dar  plin d-ala pana in gura gurii rezervorului de sa pice pe jos benzina si alta nu. Am mers fix 370 km pana a scazut prima linie ( din 8). Mda :). Urmatoarele au scazut mai repede normal.  Oricum ar fi, am obtinut consum de ~6 litri / 100 km  overall – mai mult in afara Bucurestiului. Sunt sigur ca se poate si mai mic , dar nu cu mult. Cu aer conditionat ON tot timpul .

La a mea , cel mai mic consum vreodata a fost de 6.9 l/ 100 km de la plin la plin. Mers  ca babalicii , doar sa vad daca pot. In general  8 – 8.5 l/ 100 km in aceleasi trasee. In ultima vreme 8.5 – 9 , ca ii cam puneam aripi pe autostrada, Poate ca si d-aia isi doarme acum somnul cel de veci.  . Deci , da  +1 Logan.

Daar eu aveam motor de 1.8l cu 125 CP. Si masina mai grea.  Ceea ce ne duce la urmatorul aspect.

Putere ( si aici includ  si viteza si acceleratie ( demaraj) . Clar ca se misca mai bine a mea, deci -1. Totusi recunosc fara  dubii si rusine ca daca as fi avut motorul de 90 de cai pe benzina , posibil si dizelosul, Loganul s-ar fi miscat un pic mai bine decat rabla mea. Probabil si consum mai mare as fi inregistrat , dar diferenta vine din greutate  1 tona versus 1.45 tone ( a mea) . Ce vreau sa spun e ca desi e mai lesinat cu motorul de 1.2  “iti faci treaba” in anumite limite , nu risti sa fii ucis in depasire , daca esti responsabil si , in general pus in legatura cu restul caracteristicilor masinii probabil ca e un motor potrivit.

Adica am si depasit alte masini , unele  mai de soi , am mai condus si un pic mai Loganardo  si mai Golan  asa si e ok.

Repet , nu compar cu ce am testat  in Germania  in ultimele 6 luni , ca e alta liga , sunt alte conditii.

Si acum deal breaker-ul :

Pe autostrada  la 140 km/h cu vand lateral , ceva gen moderat , nu vijelie , vantul te bate unde vrea pula lui. Bai , te muta de pe banda.  Acum inteleg de ce zicea colegul meu ca el asa merge 130 -140, nu mai repede. Pai atata poti, frate. Ca daca bate ceva mai tare vantul si mergi mai repede nu am dubii ca vi fi rasturnat sau in cel mai bun caz scos de pe strada. Nu am dubii! Nu stiu cum e Loganul ala vechi , dar asta nou , de 30 000 km asa e. Si acum inteleg si de ce spunea ca pentru el e bun ca el cara multe chestii. Pai trebuie sa cari, sa se mai lase suspensia si sa il faci mai greu , ca altfel treci autostrada cu frica sau cu 100. Sau , poate nu bate vantul cum mi s-a intamplat la intors.  Ma simteam la 140 km/h ca cu Golful la 220 . Si nu-mi rupeti pula ca in germania sunt autostraazi mai bune , ca alea pe care am mers eu A2, A3 sunt fix de calitatea lui A1 din Romania . Da , alea au trei benzi dar asfaltul e fix asa de naspa in multe locuri.

Chiar si asa, cand depasesti un camion si ajungi aproape in fata lui in locul in care te intalnesti cu jetul de aer  deflectat de el , aerul te impinge inspre exterior.

Normal ca poti sa compensezi din directie , desi la un momentdat  cand depaseam un camion , cand era vant  am simtit ca imi fuge spatele. Si frate , fara nicio smecherie. Acia Reak ( dacia break) a lu’ tata  nu facea asa la 130 cand mergeam cu ea. Avea alte probleme mai grave de joc in directie si pula suspensii , dar nu o lua vantul .

Am mers pe un drum intre localitati , si ma lua vantul la 90 km/h. E drept acolo , atunci batea mai vijelie asa si tot lateral. Tot la 90km/h am observat ca masina cam aluneca pe asfaltul umed ( ploaie).

Pe Dealu Negru mai sunt denivelari pe asfalt. Le simti. Creaza ruliu mare.  In curbe d-alea prevazute cu linie continua pe mijlocul drumului , daca intri cu mai mult de 70 km/h  te apleci de atingi asfaltul. Nu striu cate puncte minus vedeti voi la treaba asta. Ziceti 1 , ziceti 10 , dar eu nu cumpar . Si nu vreau sa aud prostii cum ca limita vitezei in Romania e 130km. Apropo , vorbeam de  140km/h indicatie de bord , deci foarte probabil 130 , de fapt.  Ideea e ca vreau o masina ca la 130 ( ca sa va fac voua pe plac) sa se poata conduce RELAXAT.  Va suna cunoscut cuvantul? Faceti autostrada cu Loganul si nu va mai suna. Pentru mine asta e fix egal cu  faptul ca masina mea nu merge acum. Daca s-ar fi comportat asa, as fi schimbat suspensiile cu ceva aftermarket , le-as fi lasat mai jos , sau as fi carat permanent 2 saci de ciment . Gen , pana mi-as fi cumparat o masina  adevarata.  Iau inapoi toate 10 punctele.

Pai , nu vrem masina usoara , care sa consume putin si sa aiba demaraje bune cu motoare proaste , depasite cu minim 5 ani? No, astea-s efectele secundare.

Acum inteleg si de ce  Logatronul nu trece testul elanului. Pentru ca e facuta sa treaca testul gropilor facute cu excavatorul. Da. Refac unii asfaltul pe la mine pe la poarta si e santier acolo. Podul era la alt nivel fata de umplutura de balast/ pietris. Tata zicea sa dau incet ca sa n-ating. Ce sa ating frate , ca  pot urca pe borduri in Bucuresti cu ochii inchisi. Am vazut , cand am luat-o ca era totusi atinsa sub spoiler.  Cred ca cineva a incercat sa urce pe stanci pe munte cu ea. Altfel , nu imi imaginez.  Si-atunci bine , na +1 pentru drumuri grele , dar e aberant.

 

Am crezut ca poate se potriveste condusului de oras. Nu. Dupa 10 semafoare deja se incinsese ambreiajul de la stop, 1,2, stop, 1, 2 , trancanea ca toti dracii , vibra la plecare si alte alea.

Si hai sa va mai zic una:

Uitati-va la pozele astea doua :

Am fost lovit din spate  dupa ce am franat de la 100 la 0 cu ABS si tot ce trebuie , la o trecere de pietoni, de Renaultul din poza 1, care mergea cu vreo 50-60 in momentul impactului , estimez eu.

Vreti sa vedeti  ce se intampla cand un logan in situatie similara e lovit din spate? Pai luati de vedeti. Care e diferenta la treaba asta. –1 , -2 …vieti ?

fordmondeobackcrached

 

 

 

 

 

 

 

 

Oricum aduni plusurile si minusurile concluzia e aceeasi.

E ok , doar daca mergi cu ea la tara , gen intre comune. Poti sa cari cu ea chestii . Poti sa te dai smardoi , poti sa faci multe, gen sa iti faci treaba cu ea, dar masina nu e. Deci keywords: rural, carat , consum redus,  ieftin de intretinut. Atat.

Ii dau un pic dreptate nevestei la replica :” parca n-as vrea sa testam si cele trei stele NCAP.” .

Parca nu.

Erau niste baieti cu care ma  mai contram pe tema undeva pe opencube.ro. Nu mai stiu exact postul .

Incepusem sa ma gandesc ca e ceva in neregula cu mine, dar acum i-as intreba. Bah , voi ati pus vreodata mana pe Logan , toti astia care ziceti ca e masina ? Sau va uitati voi ca arata decent si plm , tre’ sa fie buna , ca nu se poate altfel.altfel.

 

 

 

Send to Kindle

33 Replies to “Loganul nu e masina. Confirm”

  1. Mneatza,

    Ti-am citit pe telefon review-ul referitor la Logan si cum probabil te gandeai ca o sa sara pitpalacii sa apere masina nationala, hop, iata-ma cu niste pareri. Am ajuns la birou, pot sa vad si pozele, si pot sa scriu mai comod.

    Fac o comparatie la inceput, apoi le iau si eu pe capitole ca si tine:

    Buuuuun!

    INVESTITIE FIESTA:
    In 2004, angajat fiind de mai mult timp la o firma, seful apreciaza activitatea mea si ma ajuta cu bani si rate direct la el sa-mi cumpar o masina. Asa ca gaseste un prieten pe net in Germanica un Ford Fiesta din 2001, full (asa cum putea fi la vremea aia) si cu numai 42000 km la bord, super ingrijita la interior dar cu spoilerul fata busit. Ii zic: ia-ooooo ca o buchisesc eu aici cu bani putini! Dau pe ea 4300 EUR si o vad acasa in 3 zile. Deh, motor benzinar de 1250 cmc, 75 CP cu 16V, EUR4, ABS, 4 airbags, frumos inauntru, ergonomic, nebunii…

    COSTURI DE UTILIZARE FIESTA:
    Repar eu spoilerul, o inmatriculez, imi venea sa plang de bucurie. In urma cu cateva zile mi se nascuse ficiorul, eram mandru tatic cu ficior si masina “noua”. Prima vacanta, hai sa mergem in Croatia cu firma. Hai frateeeee! Atunci dau de greu cand trebuie sa bag inauntru bagaje pe 10 zile la 3 persoane, carucior, scoica de copil, pachet XXXL de pampersi, paturici, vase, biberoane, lapte praf etc. etc. stii si tu etc. etc. Am ajuns sa-mi mut ciorapii dintre scaune si sa-i bag in torpedou! OOOOOKKKKK, masina s-a comportat foarte bine asa incarcata chiar si pe autostrada, unde i-am dat cateva reprize de 150-160 in depasiri, in rest 130-140 pe autostrazi. Consumul, era un pic cu samburi la drum lung combinat: 10.5 litri/100 km fara AC (vezi mai sus –> copil mic).

    Ajung acasa din vacanta, in primavara urmatoare ma duc sa-i schimb cauciucurile de vara ca erau un pic la limita. Imi zice omul 470 lei/buc. Bah, esti prost??? Da’ ce au astea, sunt cu perle? Se umfla singure? Ce au de banii astia? Pai nene, sunt o dimensiune atipica, de 185×55 R14, pe care numai Continental o face si cu care a fost echipata masina in standard. Bine omu’, da-mi ceva compatibil, mai relache la pret. Cumva a gasit niste gume mai normale care sa fie scrise si in talon, pe la vreo 230 lei/buc.

    Apoi, ca tot omul grijuliu, ma duc sa-i fac CASCO. Ma duc la firma de asigurari si le zic ce vreau. Incepe ala sa ma intrebe: dar AC are? Are! Geamuri electrice? Are! Cati ani are? Pai 4! Vopsea perlata? Are! Jenti aluminiu? Are! 4 usi? DA. Zice: 1700 lei/an! Baaaaah! Ai inebunit? Pai tre sa o lovesc usor de minim 2 ori pe an ca sa zic ca imi recuperez parleala. Zice: Shefuuuu’, masina asta de noua are valoare de catalog 11300 EUR. Ma pish pe ea de noua, frate, tu nu vezi ca e un ghemotoc de masina din care nu mai poti iesi daca ti se scoala pula???

    Trece timpul, foarte multumit de masina in oras cu exceptia consumului pe timp de iarna, care era tot pe la 10-11 litri/100 km.

    INVESTITIE LOGAN:
    In 2010, ajung sa-mi fac firma si sa-mi permit o alta masina. Eu in capul meu gandeam: de ce sa dau o caruta de bani pe o masina noua, cand o masina de 2-3 ani e ca si noua si nu poate avea multi km. Mi se recomanda un dealer care se ocupa si cu recuperari din leasing si gasesc: Logan MCV din 2008, deci batran de 2 ani cu 67000 km. Ingrijita pe exterior, iar la interior avea doar o tigara stinsa pe bancheta, in rest era acceptabila. Ma gandeam ca imi trebuie o masina mai mare sa pot cara marfa (electronice) dar sa pot sa-mi duc si familia si prietenii. Asa ca iau Loganul MCV diesel de 85 CP (cu i rosu :D) cu 7300 EUR, varf de gama :)))))) pentru statusul lui: motor EUR 4, ABS, geamuri electrice fata, 2 x Airbag, oglinzi electrice reglabile din interior, 7 locuri, bord computer minimal, CD Blaupunkt fara BT. Asta e, sa-mi fie de bine, da Doamne sa mearga! Minus la design, pentru ca arata ca un fier de calcat, dar am trecut peste. Vreau utilitate nu frumusete!
    BTW: la Logan usile din spate au o putza pe profil cand le deschizi care se misca stanga-dreapta si blocheaza usile pentru copii.

    VOLUM LOGAN:
    Eu obisnuit cu Fiesta, cand facea nevasta-mea bagaje de calatorie, trebuia sa calculez la kil si la volum, muuuulte sacose mici sa poata fi inghesuite. Stau si la etajul 4 (fara lift :P), incepusem sa am o conditie fizica bunicica… Cu Loganul? Wohooooo, deschid usile din spate (ambele sau numai una in functie de ce am de bagat), imi iau avant de la 1 m si arunc bagajele inauntru! La prima groapa se aranjeaza ele, heheheheeee! Baaaah! Ramanea in casa numai gresia din bai si dulapurile din dormitoare, in rest tot bagam in masina cand mergeam in vacante! 3 persoane crede-ma ca pot avea muuuuulte bagaje! Asa am scapat de complexul VOLUM! Cand mergem la ski sau cu bitzele pe munte, nici o problema sa incapa TOATE echipamentele. De doua ani am inceput sa fac artificii (care deja intra in standardul meu de transport) cu cutie deasupra si 7 insi in interior, sau cu suporti de bitza deasupra si 6-7 insi in interior + remorca in spate pentru bitzele care nu incap deasupra. Well, gashka tre sa mearga pe munti si aiurea, intre timp ficiorul a ajuns la 10 ani, facem cot-la-cot mountain biking, avem scule, corturi, tot ce e nevoie ca sa nu depindem de nimeni si nimic. Distanta la picioare pentru locurile din mijloc e mult mai mare decat la Fiesta, iar pe locurile din spate, se poate sta relativ comod daca nu ai 1.8 m, fara sa dai cu genunchii in barba. Bancheta din mijloc se rabateaza 1/3 si 2/3, iar scaunele din spate le iau jos in 30 de sec si de obicei nu le port decat cand e nevoie. In Logan intra lucruri cat in cazarma de tancuri!

    SIGURANTA LOGAN:
    Mno, aici e un pic de zis. Siguranta pasiva e data doar de ABS si de cele 2 airbaguri. Are centuri pretensionate pentru toate cele 7 locuri. Alte sisteme smechere nu are si ma gandesc ca Doamne fereste de un impact frontal sau lateral. Eu am trecut de varsta (am 40 de ani) in care ma luam la raliu la semafor, dar totusi, “intra prostu’ in tine”. Din nou, ce si cum vrea Cel de Sus! La acest capitol, mai incape de spus, dar masina se comporta acceptabil si pe zapada si pe macadam si pe autostrada. Adevaru-i ca pe la 150 km/ora se cam termina cu acceleratia si asta e nivelul. Sunetul in interior creste puternic dupa 130 km/h, dar vantul chiar nu bate inauntru.

    Ca ziceai in articol de curentii de aer de la TIR-uri, well, la MCV nu se simt asa de tare din doua motive: masina e mai lunga si e mai stabila, e mult mai grea fiind diesel, dar si telescoapele de pe spate sunt intarite deoarece are 7 locuri. E cu totul alt Logan fata de modelele noi. Astea noi, parca sunt de plastic ;))

    CONSUM:
    Dupa marea trecere de pe Fiesta benzinar la Logan dizelos, hoooopaaaaaa: nu ca mi-ar pasa foarte tare, ca doar merge pe bani din firma! Dar, cum pula mea poate o masina sa faca 950-1050 km cu un plin in proportie de 30% oras si 70% afara? Well, iaca poate MCV-ul! Ca sa dau si cifrele “nashpa”: iarna full in oras consumul e de 6.5% cu caldura pornita non-stop. Vara, in oras cu AC pornit in permanenta, consumul este tot de 6.5%. Sa va mai spun la Fiesta? N-are rost…

    Dezavantaj Logan iarna: in orasul nostru (Tirgu Mures, nu-i nici un secret) imi ia dimineata cam 45 min pana las copilul la scoala, nevasta la lucru si ajung si eu la firma. Loganul se incalzeste inainte sa ajung eu la firma! Fordul pe benzina are nevoie de fix 3 minute! Da’ nu ma deranjeaza foarte tare.

    CONCLUZII:
    PLUSURI LOGAN la capitolele: pret investitie, volum, consum, putere necesara cand trebuie in depasiri, costuri intretinere, stabilitate oarecum OK (in padurea Bogatei dupa Brasov, a luat urcand curbe stranse de 180 grade cu 60 km/ora – vroiam sa vad cand se ridica de pe asfalt, dar n-am reusit, poate n-am avut coaie mai tari)
    MINUSURI LOGAN: siguranta, siguranta, siguranta si siguranta, costuri mari la piese mai complicate (gen injectoare – doar din auzite, Doamne-fereste, ptiu-ptiu inca nu am patit), design spartan din plastic ieftin la interior, scaunele sunt semi-comode, putine locuri de depozitare (spatii sunt, dar poate i-ar fi ridicat pretul)

    PLUSURI FIESTA: parca un pic mai sigura ca MCV-ul, dar totusi e mica si grea (1012 kile fara plin facut), chestii mai de calitate la interior si design mai fin, fiind benzinar cu putere mare pentru greutatea si volumul ei are un sprint de invidiat si acum dupa 14 ani de la nasterea ei, usor si repede de parcat pe locuri mici, la varsta ei respectabila functioneaza ireprosabil mancand putin ulei (1 litru la 6-7000 km)
    MINUSURI FIESTA: in ordine, consum, volum, garda la sol, cost investitie, motor mic care gafaie cand pornesti AC-ul si mai vrei sa si depasesti, i-a inflorit rugina pe aripile din spate (defect de model am inteles)

    CONCLUZIA CONCLUZIILOR:
    Am comparat aici mere cu pere! Masina ti-o alegi in functie de ce vrei sa faci cu ea si in functie de cum poti sa o intretii.

    Sper ca nu am plictisit cu tot wall-of-textu’ de mai sus, o zi faina in continuare!

  2. Interesant ce spui. Mulțumesc de info. Nu știam de posibilitatea de a bloca ușile din spate. Nu am timp sa spun prea multe ca sunt în vacanță însă vreau sa punctez câteva chestii.

    Eu am spus ca o masina de 14 ani ( ma rog 10, când am cumparat-o) poate fi, comparabil, similara cu o Dacie Logan și mai ieftina.

    Nu am pretenția ca Loganul nu e bun pentru nimeni. De aia am pus niște cuvinte cheie pentru nișa de piață, pe care o vad eu.

    Sunt sigur ca exista mașini de 10-15 ani vechime, care ajung mult mai rable, sau mult mai dezavantajoase decât un Logan.
    Dar nu e vorba despre asta ca eu nu am zis ca toate îs mai bune. În plus, e incorect sa compari cu Fiesta, care are valoare de nou 11 000 de euro, adică cat un Logan.

    Poate cu un Polo diesel ( daca compari Logan diesel), sau cu un Golf. Eu am comparat cu Mondeo, ca asta am. Valoare de nou 24 000 E, valoare după 10 ani, 4000.

    Și nu, nu ma aștept sa îmi Sara lumea în cap, decât eventual, aia de nu au condus Logan, sau au condus numai Dacie.

    Am scris doar pentru ca nimeni care face review-uri oficiale nu scrie și părțile nașpa asa cum sunt ele, ne coafate sa para minimale, cum am văzut peste tot.

  3. Când ești prost ești prost. La geamurile electrice ai blocare geamuri și la ușile din spate le poți bloca dar deh nu e tancul tău de 14 ani

  4. Iepure, despre optiunea de blocat usile din spate am zis ca eu nu am gasit. GLU a clarificat deja in primul comentariu ca se poate si cum.
    Cealalta optiune nu am gasit-o in configurator la versiuni cu geamuri electrice pe spate, caci eu am condus cu cremaliera pe spate.

    Am mai auzit pe urma ca ar fi , iar ca sa nu fi tu mai prost ca mine , pune un link , o poza – ceva care demonstreaza ca ai dreptate.

    Iar aici nu e șanț. Eu te pot injura , că e spațiul meu, tu mă poți înjura doar pentru că îți permit eu și iți aprob comentariul. Și iți permit să mă înjuri, că nu sufăr foarte tare de vanitate, atât timp cât ai și ceva de spus, argumentat și de substanță.

    Nu văd substanța.

  5. Salut!
    Ai dreptate, singurul lucru care ma face sa doresc o alta masina decat loganu’ din dotare este stabilitatea, care cel putin ca feeling e 0. Totusi in 232.000 km facuti cu el in 8 ani nu am ajuns niciodata in sant si nu conduc batraneste. Aaaa 232.000 km cu 0 probleme la motor, cutie, ambreiaj. Capul de bara dreapta e inca original, in rest totul a fost schimbat la suspensiile fata. In spate n-am umblat la nimic. Am mai schimbat un rulment si becuri. Motor 1.5 dci 85 cp. Consum mediu undeva la 5.5. As vrea ca urmatoarea masina, oricare ar fi ea sa-mi faca tot atatea probleme ca asta.

  6. la cat esti de subiectiv, o sa ia in seama pulea articolul tau; auzi… ne spune noua ca “a zis nevasta” ca e mai bun nustiu care… si alte pareri idi

  7. Pai, din moment ce n-ai putut să închizi pagina fără să îți spui părerea despre articolul meu subiectiv, permite-mi, te rog, să îți spun Pulea.

    Așadar, dragă domnule Pulea, da, așa este, articolul este subiectiv întrucât reprezintă experiența mea cu mașina asta și singurele repere obiectivele sunt cele pentru care am aparate de măsură, viteza, timp, consum – vezi că am redat asta cât am putut de obiectiv.
    La celelalte capitole am luat ca etalon experiența mea cu alte mașini – multe. Care experiență se bazează pe memorie și pe context și, da, nu e un etalon obiectiv, dar asta e tot ce pot să fac. Să descriu mașina așa cum o percep.
    După cum am zis, am intenționat să cumpăr mașina asta, sau una ca asta și încă aș putea să o fac la un caz de sărăcie , că, în principiu, eu pot să merg cu orice rabla, am făcut asta demult.
    Dar părerea rămâne la fel.

  8. Loganul nu e maşină în 2016, ci conservă, cum spun motocicliştii. Sau, mai bine zis, alte maşini din 2016 sunt conserve de legume, Loganul e cutie de bere. Din cea pe care o turtesc drogangiii cu capul.

    Cuvântul cheie: în 2016.

    Cu 10 ani în urmă, când a apărut, să critici ceva la Logan avea ca rezultat scuipaţi, bale, muci, flegme. Ca să îşi cureţe gura şi să te poată ameninţa cu confiscarea maşinii, distrugerea ei cu ciocanele, spânzurătoare de semafor etc. Asta dacă nu erai bătut pe stradă, fără explicaţii.

    Aşa încât s-a inventat un medicament minune care să închidă gura ambelor tabere în conflict: taxa de primă înmatriculare.

  9. Cam asa e acuma Dusterul, primul suv romanesc… cand vezi cat cer pe ele in piata la 100k km te umfla rasul. Te-o ferit dracu sa zici ceva de rau de unul, iti iau proprietarii capul.

  10. Da. La asta m-am gandit și prima oară cand am voit sa-mi iau Logan. Ca daca e d-aci nu mai platesc taxe de inmatriculare. Nici nu aparuse timbrul de mediu platibil la transcriere si pentru masinile cumparate din Romania.

  11. Adevarul e ca nu am condus Duster . Ar putea fi bun, ar putea merita banii, in ceea ce ma priveste. Mi-e greu sa vorbesc despre ce nu stiu.
    Voiam sa merg la un drive test intrucat imi trecea prin cap sa iau una noua, dar mi-am dat seama ca nu am buget suficient si ca e un pic peste nivelul meu din privinta asta. Nici faptul ca am platit aproape 15000 pe asta nu-mi da pace, dar ma saturasem. A se citi ca nu vreau sa traiesc ca sa platesc masina.

    Am inteles ca proprietarii se tin batosi si nu lasa la pret deloc si cred ca e de asteptat. Daca, sa zicem ca o luam eu acum un an de noua, cu 18 000, iar peste 4 ani si 100 0000 km voiam s-o vand, faceam spume sa nu mai ramana nici 9000 din ea. Muream cu ea, vorba aia. Gandeste ca Duster se numeste, cica, SUV entry level :), adica daca nu il exploatezi pentru profit, il iei ca nu iti permiti sa te dai cu unul mai scump. Mai e si varianta in care nu iti pasa prea mult ce masina ei, dar in cazul ala iti iei SH.
    Daca esti un nene de super-success sau bagi vastul bine iti iei BMW X3, Range Evoque, ceva mai de soi, oricum. Iar peste 5 ani oricum il vinzi ca nu mai esti la moda cu aia si ala e trendul in lumea celor ca tine. Prin urmare e norma sa schimbi masina, ala e pretul de vanzare si n-ai ce face.

    Pentru saraci norma e sa nu mori de foame. De unde si tinutul la pret.

  12. de acord cu explicatia economica, pe mine insa ma distreaza cel mai tare cum au unii proprietari impresia ca au acces in ceva club exclusivist odata ce si-au luat masina 4×4, cred ca face trimitere exact la ideea cu X3-5, Q5-7; undeva in subconstientul lor astia cred ca si-au luat o varianta comparabila cu alea care cica iti confera statut social (bine, in Romania si probabil in Rusia, ca in rest nu da nimeni 2 bani pe ce masina ai). Gusteru in teren e mult peste audi si bmw, asta e clar, ca m-am dat eu cu el si cu niste gume cat de cat bate la curul gol multe masini de teren cu pretentii. Niciodata la preturile cerute pe el de Dacia, si cu atat mai putin la cele cerute de revanzatori. Ma distram zilele trecute ca am vazut samsari care au inceput sa aduca bustere din austria si germania sa le revanda in RO, asta ca sa vezi ce minte obosita are romanu in materie de masini.

  13. Am un prieten care are si un X5 in familie. Gen , masina de cărat copii si bagajele lor. Stiu ca daca esti rezonabil incapi cu tot cu 2 copii si bagaje chiar si-ntr-un Golf, dar nu contează.
    Nu stiu cum se comporta ăla in offroad/ coclauri – nici nu cred ca omul are pasiuni d-astea. Ce stiu clar e cum se comporta intr-un accident frontal cu un Logan, pe incercate, nu ?
    L-am vazut, nu are 7 locuri cum am eu, dar e misto. Mai misto. Mi-ar placea. Serios și aș accepta toate invectivele destinate șoferilor de BMW. Dar e ca si cu Dusterul, nu la banii ăia :), iar la ce bani aș plăti eu aș putea cumpăra doar o rablă.

    bine, in Romania si probabil in Rusia, ca in rest nu da nimeni 2 bani pe ce masina ai

    Nu fii așa sigur. O colega nemțoaică mutată în Elveția zice:
    – Merită să ai prieten doar pentru că are mașină să te ducă la munte, tu știi cât costă aici să ai o mașină? Merge și cu trenul , dar cu mașina e mai facil.

    Realizezi că nici eu nu muncesc chiar pe găuri de covrig – nu știu câ câștigă gagica aia în Elveția, dar nu pot să presupun decât că semnificativ mai mult decât mine.

    Altă colegă nemțoaică zicea că-l iubește pe prietenul ei că are gusturi bune la mașini. Avea un BMW Z8. Serios, a zis asta într-o discuție la o bere, iar profesional femeia nu e nici pe departe proastă.

    Iar un coleg zicea că i-a cam bătut obrazul gagica cu care locuia că ar fi cazul să schimbe și el mașina că se cam face de râs cu rabla. Așa că a vorbit cu tac-so de i-a dat 60 000 să-și ia un Audi aseis quattro. Altfel te vede lumea 🙂 . Nu strici casa din cauza unei rable, lol.

  14. Cu 10 ani în urmă, când a apărut Loganul (astfel Loganul e un reper istoric comparabil cu Unirea de la 1918 şi cu Răscoala de la 1907), era la modă o astfel de teorie politico-automobilistică.

    Adică: “între ce fel de neoameni manelişti umbli, undeva în subconştientul lor cocalarii, arabii şi ruşii au maşină şi pula mică, occidentalii nu dau 2 bani pe maşini că au RER, elveţienii şi canadienii ţi-o confiscă (maşina, nu pula), şi, în general, adevăraţii domni sunt ăia care se îmbracă în zdrenţe şi merg cu bicicleta, chiar dacă nu sunt olandezi”. Cam aşa suna, deşi e mai greu de tradus într-un limbaj raţional.

    Dar, fiindcă au trecut 10 ani, motivele care erau în spatele ei nu mai stau în picioare, şi atunci când încerci s-o scoţi la suprafaţă sună ridicol.

  15. Depinde cum privești lucrurile.
    Nu aș judeca oamenii după genul ăsta de alegeri.
    Teoria de acum 10 ani cred ca era trendul hipsteresc de atunci.

    Adică, dacă tata ar avea 60000 de euro de aruncat – corectez, dacă ar avea 60000, l-aș întreba dacă nu mi-i dă mie să-i risipesc, de ce nu. Lui nu-i mai trebuie :). Cred că chiar mi i-ar da. Că nu mi-aș lua o rabla de ei e o altă discuție.

    Sau, dacă aș fi gagică și nu aș avea gânduri de măritiș, ci doar nevoi fizice și de companie și aș avea de ales intre un pularau cu mașină și unul fără, cred că mașina ar cântări mult în alegere. Adică, nici trenul nu e rău în Elveția, dar nu e tocmai visul unei “prințese” să-și care bagajele în spinare de la gara la cabană / hotel.
    În România să fiu femeie, să câștig ca acum și să nu am mașină din orice motiv, l-aș întreba pe orice pretendent fără mașină: Auzi, Georgele, îți permiți taxi sau mă cari în… Brațe, cu tot cu bagaje?

    Iar restul de fetishuri materiale le înțeleg că am și eu. Numai bani de aș avea pentru toate.

    E mai puțin important pentru mine dacă un om cu care umblu conduce Logan, X5, sau Impreza STI, sau cum își alege partenerii. Am alte criterii de discriminare.

    Un coleg are un Logan pușcat și are venituri familiale mai mari decât mine.
    Ne înțepam reciproc cu fiecare ocazie, că așa e umorul la olteni, dar mașina nu îl face un alt om, cum nu cred că nici pe mine.

    Desigur, la spălătorie, muncitorii se așteaptă la bacșișuri serioase și au alte glume decât când aveam Fordul pușcat, chiar și ăia care îmi schimbă roțile se uită după alți bani, dar eu nu m-am schimbat, sunt la fel de zgârcit :).

  16. Întotdeauna un pulărău în ochii unei gagici e judecat după posibilităţile de a fi presat în viitorul apropiat într-o căsătorie. Numai cei care au fost prea repede şi prea multă vreme căsătoriţi au rămas cu ideea că pentru alţii există libertate sub forma de nevoi fizice şi companie.

    Cum spunea un renumit băieţaş care avea şi Ferrari roşu şi Logan bleumarin: ” Am succes la femei pentru că am bani, deşi am un metru jumate cu mâinile-n sus.” De fapt motivul era altul: majoritatea celor care au o avere comparabilă erau la vârsta lui deja căsătoriţi şi cu 1-2 copii, şi să faci un tip conservator să divorţeze, să treacă prin tot felul de scandaluri, judecată şi partaj, era o sarcină prea grea pentru o româncă. Cu burlacul nostru exista speranţa că poate fi presat într-o căsătorie, cum fusese şi Victor Slav.

    Dar, cu cei 10 ani în urmă, despre cariera de amorez a tipului se ştia doar că are Ferrari şi nimic mai mult, 60000 EUR erau o avere de neatins pentru un cetăţean mediu, salariile erau de vreo 4-5 ori mai mici în fiecare branşă, iar motivaţiile erau altele. Social şi arhitectonic, Bucureştiul bulei imobiliare semăna cu Manila. Acum, cu mare efort, maimuţărim sectoarele mai populare din Viena sau Bruxelles. Ceea ce nu-i puţin lucru pentru numai 10 ani. Dar lumea o vede ca o sărăcie de nesuportat fiindcă ar fi vrut să sară direct la nivelul lui Champs-Élysées pornind de la zero, ceea ce nici Robocop nu poate.

  17. Întotdeauna un pulărău în ochii unei gagici e judecat după posibilităţile de a fi presat în viitorul apropiat într-o căsătorie.

    Parerea mi-e familiara, mai aveam discutia asta pe opencube.
    As fi fost tentat sa te apostrofez cu “in Romania, da.”
    Doar ca nu mai e valabil. In bula in care traiesc, in care femeile castiga egal cu barbatii, iar raportat la restul tarii, mai mult decat 99% din barbatii angajati, comportamentul asta vad ca nu se mai manifesta unanim.
    Cunosc mai bine de cateva femei care n-au nicio intentie imediata de casatorie, tot mai multe care nu-si doresc nici copii, ci ii percep ca pe o povara, nu ca nu ar putea sa ii creasca, ci ca le place viata libera de obligatii.
    Cand o duci destul de bine singur nevoia de a avea un partener care sa ia decizii in viata ta nu e asa de mare precum crezi.
    E oarecum gustul libertatii si e bine ca e asa. In functie de mediul in care traiesti si de varsta femeilor din jurul tau vei fi observat sau nu, ceea ce spun eu.

    Uita-te in IT si consultanta, la 30 de ani si mai in jos si ai sa intelegi.
    Nu vorbesc despre feminizde, fashionizde si alte izde care pozeaza in femei independente dar imediat ce le taie sugar daddy conducta de bani le scade tensiunea.
    In fine, m-am indepartat destul de mult de “loganul nu e masina” .

  18. Nu neapărat. Ca să fii convins că Loganul nu e maşină, ci conservă de aluminiu (turtită de drogaţi cu fruntea), mai trebuie să ai şi backgroundul, cum ar zice un corporatist, specific celor care cred că Loganul nu e maşină.

    Sau care, în anii 1990, erau convinşi că Dacia 1310 nu e maşină, ci conservă cu tabla ieşită prost din matriţe şi îndreptată cu ciocanul în spatele stopurilor. (1310 “zâmbetul lui Iliescu”, 1998.) Golf III era maşină. Sau Passat B3. Sau Mercedes W123 “Cobra”. Sau Skoda Felicia. Evident, nu erau noi. Dar, cu câţiva ani de utilizare în cârcă, erau, parcă, altceva.

    Asta, dacă ai fi fost matur cu venituri medii sau bunicele prin cartierele din Bucureşti în acea vreme. Şi dacă ai fi fost născut în clasa muncitoare urbană. Prin alte părţi moravurile automobilistice funcţionau altfel. Şi în 1996, şi în 2006.

    Notă de subsol: cel care ştia de ce 1310 “zâmbetul lui Iliescu” nu e maşină, dar W123 cu 200D este, ştia şi de ce nici Robocop nu poate 🙂

  19. Buna, am un Logan dci din 2007, mda, ce sa zic despre el ca si consum e super ok.in oras sau afara, portbagaj ca volum la fel, dar siguranta e zero…nu am intrat in nici un sant cu el, iar cand merg cu el ii calc pedala si ma bag in depasiri dar asa e cu depasirea unui tir te face sa strangi volanul in mana, ai senzatia ca te arunca in exterior, zero ai si la confort si izolare fonica in el.
    Dar sa va intreb care e explicatia la ceea ce am patit cu “superbul logan”:
    -urcam pe Valea Prahovei, undeva intre Predeal si Azuga, afara ploua, era dimineata in jurul orei 8, in luna august(zilele trecute) incarcat cu bagaje ca doar mergeam in concediu si la o curba cu viraj pe stanga, in viteza a treia ca doar sa traga caii, cam la 70 km/ora, pe banda de langa axul drumului fiind in depasirea altei masini, cu doua benzi pe sens si la urcare si la coborare m-a aruncat spatele ca atunci cand mai faci cate-o chestie cu frana de mana…deci m-am intors 180 de grade pe axul drumului, noroc ca nu s-a bagat cineva in mine ca doar era trafic pe ambele sensuri…asa am scapat fara nici o zgaraietura, ca prin urechile acului, de-asta zic “siguranta zero”, ce sa mai zic de esp, abs sau multe alte dotari ca la o masina seccand de 5 ani…nici nu se compara…apropo varianta mea de logan e fara abs, varianta de mijloc cum se vindeau in anul 2007, ca doar de noua am cumparat-o. Cine are logan fara abs, are “ABP” in dotare, adica sa va explic si ce inseamna – “Ai Belit Pula”…
    Mna, acu vreau o explicatie de ce m-a aruncat spatele masinii ca doar eu urcam si curba nu era de 180 de grade???
    Asa ceva nu am mai auzit, la urcare, masina plina si lasata, se aseza mult mai bine pe sosea sa te arunce spatele asa cum am patit-o.
    Astept pareri!!!

  20. Nu stiu zona, adica am trecut de vreo cateva ori, dar nu stiu detaliile fiecarei curbe. Totusi se mai intampla in Romania ca in curbe asflatul sa fie inclinat catre exteriorul curbei mai ales in alea catre stanga . Pentru ca profilul drumului drept are asfaltul un pic mai ridicat la mijloc si mai lasat la margini sa se scurga apa. Curbele ar trebui proiectate cu inclinatie catre centrul de curbura ca sa anuleze un pic din forta centrifuga si sa ajute la pastrarea traiectoriei, dar nu e mereu asa.
    Se intampla destul de comun ca in curbele catre stanga sa ai problema asta de proiectare.

    In mod normal, in urcare masina se controleaza usor. Pe de alta parte ai zis ploaie , deci aderenta e semnificativ redusa, in functie si de cauciucuri. Masina o fi plina si lasata, dar daca ai cauciucuri nepotrivite pentru ploaie, daca curba e stransa si daca suspensiile-s uzate ( la Logan, cred ca pot fi si noi, tot slab se comporta) ai sanse sa patesti ce spui. Cand suspensiile sunt uzate, daca intalnesti o denivelare fix in punctul in care tensiunea virajului impinge rotile din spate, ele nu reusesc sa tina rotile pe asfalt si patesti ce spui. Nici ABS-ul nu te-ar fi ajutat aici, pentru ca tu depaseai, oricum. ESP / ESC se numeste functionalitatea care se ocupa de stabilitatea in viraje si nu stiu daca macar acum e optionala la Logan.

    Daca te incalzeste cu ceva, am patit cam acelasi lucru ( nu m-am intors 180 de grade, am putut sa corectez virajul, dar am intrat pe contrasens) cu Ford Mondeo. Nu la 70 la ora, dar tot pe ploaie si eram singur in masina. Ma si gandeam ca s-ar putea intampla asa ceva, am fortat special ca sa vad cam care e limita masinii.
    Si am patit acelasi lucru in oras cu un Jeep GC la mai putin de 70km/h. Era polei si n-am vazut la timp. Si eram si mult mai incepator si mai prost.

    In mod normal la o masina, o data ce te inveti cu ea, ii cam simti limitele si comportamentul. Nu stiu ce sa zic despre asta si Logan, nu am condus unul suficient de mult timp.

  21. Dap :), va multumesc de raspuns, ideea e ca tre schimbata masina, adica Loganul cu una alta straina care sa fie echipata cu un ESP, ESC,ABS…etc la nevoie sa te ajute si multe altele care loganul nu le are…ce sa zic ca doar cauciucurile sunt noi pe fata cu DOT 2017-Hankook(fabricatie 2017 pt.cine nu stie), iar cele pe spate sunt DOT 2010-de marca Kormoran, iar la urcare sa se intample asa ceva mai rar, ca doar nu fac drumul pe Valea Prahovei pt.o singura data pe an, doar cand merg in concediu, ci de mai multe ori, ca e vara, ca e iarna:(

  22. Pai, simplist vorbind , cauciucurile din fata nu au nici un an vechime si-s de calitate medie, iar cele de pe spate au 7 ani si-s de calitate, sa zicem mai ieftina. Nu imi imaginez ce urme mai sunt pe cauciucurile care au 7 ani vechime, da presupun ca nu cine stie ce.
    Si a fugit spatele. Mi se pare oarecum logic, nu?

  23. Curbele ar trebui proiectate cu inclinatie catre centrul de curbura ca sa anuleze un pic din forta centrifuga si sa ajute la pastrarea traiectoriei, dar nu e mereu asa.
    Se intampla destul de comun ca in curbele catre stanga sa ai problema asta de proiectare.

    In aliniamente se prevede de obicei profil transversal tip ,,acoperis”, cu doua pante de 2,5%. In functie de tipul curbeleor (clotoide, arc de cerc …) si de viteza de proiectare, se face initial convertirea pantelor transversale (din doua pante se converteste profilul transversal in panta unica) si, daca este cazul, suprainaltare (se pote ajunge cu panta transversala pana la 7%). Pe drumurile europene (unde si viteza de proiectare este mai mare) se respecta (de obicei) prevederile astea, pe comunale si judetene, si da si nu, asa ca sunt curbe care te arunca in exterior, da’ nu stiu daca neapart faci piruete.
    Io am patit cu un doblo, mi s-o blocat frana (sabot?) pe o roata din spate si am facut automat o pirueta de 270 grade in mijlocul drumului.

  24. Cine poate sa-mi spuna daca e adevarat ca Opelurile Insignia au motoare de fiat…si pe care varianta sa merg, VW golf 6 sau Opel Insignia? Pretul la care ma ridic ar fi undeva pana-n maxim 9000 euro.

  25. Da.Este vorba de motoarele diesel si nu-i vorba numai de Insignia. Opelurile au de mai bine de 10 ani motoare diesel de la Fiat, sau derivate din motoare Fiat.

    VW Golf 6 e o masina mult mai mica decat Insignia si nu prea au multe lucruri in comun, asa ca nu inteleg intrebarea.
    Ar trebui sa o cumperi pe cea de care ai nevoie mai mult. Insignia are spatiu si confort, Golf cred ca are consum mai mic si agilitate fata de Insignia ( la motoare comparabile).
    Ambele sunt masini fiabile daca nu le abuzezi si daca le intretii respectabil. Probabil Golf-ul e mai fiabil , zic cumparate de noi. Cum tu iti propui sa le cumperi SH, depinde foarte multe de cum a fost intretinuta si folosita anterior, fie ea Opel Insignia sau Golf.
    De exemplu, lumea zice ca masinile VW Passat nu mai sunt fiabile ca pe vremuri. Pe de alta parte daca te gandesti ca-s cumparate la SH si intretinute de niste dobitoci saraci nu-i de mirare.

  26. Din cate stiu la banii astia Opelul Insignia e mai dotat decat un golf, ca spatiu da, e mai incapator si e adevarat si faptul ca ele depind de cum au fost intretinute pana la momentul instrainarii, doar ca pe mine ma intereseaza fiabilitatea si siguranta mai mult decat spatiul pe care ti-l ofera masina respectiva. Asa ca de-asta cer o parere, binenteles ca parerile-s impartite si depinde de ce marca indrageste fiecare…pe mine ma intereseaza fiabilitatea mai mult decat spatiu. Va multumesc!

  27. ESP / ESC se numeste functionalitatea care se ocupa de stabilitatea in viraje si nu stiu daca macar acum e optionala la Logan.

    Daca nu vorbesc prostii, de cativa ani dotarea cu ESP este obligatorie pentru masinile vandute in UE. Si de ceva timp cred ca si sistemul de monitorizare a presiunii in pneuri. In curand n-o sa mai fie nici o diferenta intre Dacia si Mercedes.

  28. Nu mi-a venit sa cred, initial, dar ai dreptate. Si exista chestiile astea si pe Loganul cel mai ieftin. Acum. Nici vorba de asa ceva cand ma uitam eu sa cumpar. 2015.

  29. Am si eu o cutie de bere numita Logan din 2014 si da are avertizor de presiune in pneuri,are ESP,are piuitoare daca nu pui centura si lumini aprinse cand pui contactul si…cam atat.
    Fiind varianta cea mai ieftina(masina de firma) nu are nici macar manere sa te tii agatat cand esti pasager. Si da problema mare cu consumul prin oras,masin fiind grea sa obtii rezultate la demaraj consumi cam mult

  30. Aici te-ai cam căcat pe tine. La câți kilometri zici că ai abandonat Fordul că eu am 4500000 de kilometri cu Loganul meu din 2006 și încă merge . Nu ca in prima zi, dar funcționează tot pe ea. Și nu am băgat prea multi bani.

  31. Cred că vrei sa zici 450 000, nu 4 milioane și jumătate . Chiar dacă-i din 2006 mă îndoiesc că ai depășit un milion.

    Altfel, te cred pe cuvânt că ai mers atât cu rabla, da’ spune sincer, e mașină? Unde mai exact m-am căcat pe mine. Eu am abandonat Fordul la 225 000 km . Dar din ce știu încă mai merge pe undeva pe un șantier. Doar că nu prea mai era mașină, ci prea rablă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.