Am trăit s-o văd și pe asta, deși acum nu mă mai încântă, lol.
Tesla rupe la vânzări, în parte pentru că au rable bune și au devenit competitive la preț cu petrolistele – că s-au scumpit ălea, Dar și Teslele s-au ieftinit.
ÎNTENȚIONEZ să NU cumpăr Tesla, nu pentru că am ceva cu mașinile, sunt OK, nu pentru că urăsc electricele, nu numai pentru că eu sunt zgârcit/ sărac, cum vreți voi să-i spuneți, mă doare-n pulă, și mă uit la mai ieftin ci pentru că nu vreau să-i bag bani în buzunar lui Musk, deși consider că face un produs bun, dar direcția în care se duce pe ”banii noștri” nu-i a bună. Sau nu cred eu că-i a bună.
Dar nu se știe, că ofertele devin tot mai bune și cine știe cum mă scap o dată.
Acestea fiind zise am observat că a au dat cu facelift pe Model 3 și că în România costă 43,000 de euro, cu termeni de livrare, oarecum normali, nu nebunii.
Acceași mașină în UK costă 43,000 de lire. Asta înseamnă, la cursul de azi 50,000 de euro.
Sfântă vacă, e ceva.
Poți să găsești explicații de care vrei, că salariile sunt mai mari în UK, că englejii sunt bogați și își permit – nu-mi pasă. 7k EUR sunt bani adevărați, iar în trecut obișnuia să fie FIX invers, în UK rablele erau cele mai ieftine din Europa, nu că doar în comparație cu România. Not anymore.
Încă nu e așa la toate rablele, la Mercedes m-am uitat și sunt oarecum la paritate ( în România găsești cu un pic un pic mai ieftine, unele variante, mai entry level așa, altfel cam pe acolo, într-un range de +/- 2% în funcție de model ) Toleranța e mai mică decât variația cursului de schimb Euro – liră , deci putem considera prețuri similare, un exemplu mai jos.
45.165 lire = 52.765 EUR.
Nu-i așa de simplu, vine de la faptul că varianta cea mai ieftină din România nu e disponibilă în UK , anume C180 hibrid slab.
Iar în UK nu se fac că nu vând nimic sub linia de echipare AMG Line. Se fac, că dacă cauți la dealer găsești, dar nu pe configuratorul online. Dar îi spun ei ”best deal” să ai impresia că ai făcut afacere, aha – tipic.
Trecând peste, dacă aduci oferta like for like iese:
53.627 EUR <> 52.765 EUR este in toleranta amintită anterior. Deci p-acolo.
La Diesel tind să fie mai ieftine un pic, un pic ălea din UK – trăiască ULEZ-ul extins.
La BMW tot cam așa. 39.605 lire = 46.275 EUR – cu 3% mai scump ăla din UK. Not great , not terrible, dar schimbarea principala constă în faptul că nu pare că mai sunt mai sunt mai ieftine rablele în UK.
Înainte nu era nevoie să faci niciun calcul că să vedea din ochi că erau mai ieftine.
Faza care mi se pare cea mai amuzant și pentru care am scris textul ăsta de tristă amintire, e că acum a devenit hilar că Tesla, asta de săraci, Model 3, dar orișicât, a devenit mai ieftină decât Mercedesul și BMW-ul, tot de săraci, liniile new entry de la C-Klasse/ Serie 3, adică clasele comparabile, dar cu performanțe dinamice mai scăzute. În UK mai ai termeni de comparație, că uite ai 43,000 de lire vs 45k lirem vs 39k lire ( Merc, respectiv BMW) , că în AMG line ai piele mai mișto, că motive.
Dar în România treaba e clară ca lumina zilei.
Ai 43,000 de EUR versus 47k EUR cel mai ieftin BMW si vreo 45k EUR cel mai ieftin BMW petroliste.
Io nu o să cumpăr Model 3, probabil, dar nu îi pasă nimănui de mine – se vor vinde ăstea ca pâinea caldă.
Suntem deja cu tiping pointul la seria 3 si C Klasse, aici suntem așa în middle class ( că n-am eu mașini din astea, ci mai ieftine nu contează, nu raportez totul la mine). Ăsta e un nou val, iar presupun că următorul , în vreo 5 ani o să schimbe jocul și pentru les săraks și pentru țăranii ca mine.
Pentru țăranii ca mine deja se schimbă jocul, că eu cumpăr mașini SH și nu prea se mai arată nimic pe combustie, în condițiile ăstea.
Of, viața mea, să îmbrățișăm schimbarea.
A se citi, îmi caut un diesel, de data asta cât mai nou, care să mă țină de acum până prin 2040 – ce-o fi atunci, oi mai vedea, când mă apropii de 60 nu mai îmi pasă așa tare,bănuiesc.
Salut,
Am un Kuga AWD automat din 2017 la aproape 67000km pe care vreau sa il vind.
L-am adus acum vreo 3 luni, e curat (fara accidente, cu intretimere cu evidenta, un singur proprietar, DEKRA).
In afara de el, am o firma prin care derulez operatiuni cu masini, probabil am putea gasi ceva care sa corespunda cu ce cauti.
Da-mi un mail daca te intereseaza, am lucrat si cu clienti veniti prin Vali zoso.ro
Merci, succes la vânzare, nu-i pentru mine.
Problema mea cu Tesla e că interiorul ăla e complet aiurea pentru orice om trecut de o vârstă. Pentru cei din generația voastră poate e mai “înghițibil” dar pentru ăia nițel mai moși… E greu de acceptat un interior foarte contra-intuitiv, un set de comenzi complet ne-ergonomice și niște decizii de design și inginerie copiate din manualul ălora de la aple (mașini făcute/gândite aproape exclusiv pentru California, pe care hai să le facem cât mai idiot ca dacă se fărâmă ceva doar noi putem rezolva ever) doar ca să fie egomaniacul ăla cel mai bogat om de pe planetă. Bine,… Read more »
Vad ca a inceput sa te manance in fund ideea de a-ti lua o rabla noua (bine… noua pentru tine).
De cand a incoltit ideea si pana se va concretiza, tot va ramane acolo, in cerebel, iesind la suprafata din cand in cand 🙂
Va fi ca o chestie neterminata care tot revine si iar revine.
Pai banuiesc ca taxe – vs cand te-ai uitat tu inainte de brexit.
Ce sa faci, daca te uitai la aston martin si rolls royce nu mai aveai problema asta :)) ba dimpotriva, probabil remarcai ca sunt si mai scumpe in europa – nu stiu daca e careva care sa cumpere in romania.
Cat despre Tesla, din ce am auzit, vine tare din urma concurenta mai ieftina din asia – ma rog, nu ca tesla ar fi facuta la paris, dar ca idee.
@Buntzi : habar nu am , probabil nu sunt nici eu din generația aia. Mi se par urâte Tesla X,Y, 3 iar Model S meh, așa și așa. Și pe afară și pe dinăuntru. @Stropic: Poate există și o componentă legată de taxe, dar am comparat Mercedes și BMW pentru că există frabrici in UK pentru amândouă. Nu toate modelele și nu știu care pe unde sunt fabricate. Inclusiv pentru Romania unele Seria 3 parcă veneau din Mexic , dacă nu mă înșel. Tesla se importă atât în România cât și în UK. @Alex: Cred că te preocupă mult mai… Read more »
S-a dus si mertzanul 🙁 Ieri am vazut unul de a luat foc in mers
https://www.libertatea.ro/stiri/mercedesul-unei-familii-de-romani-cu-copii-mici-a-luat-foc-in-mers-pe-autostrada-in-ungaria-au-incercat-sa-l-calmeze-video-4651099
parca asiaticele sunt mai robuste
tu cum verifici daca nu a trecut prin inundatie ?
Asta cu EVurile sunt ca inlocuirea sticlelor cu peturi. Si acum nu stim cum sa mai scapam de plastic.
Ca a doua masina(pt oras) sunt nostime astea(Wuling Bingo EV)
https://piataauto.md/Stiri/2023/07/Varianta-chineza-a-lui-Dacia-Spring-Dongfeng-EX1-are-un-pret-de-aproape-de-3-ori-mai-mic-in-China-decat-Spring-in-Romania-analizam-de-ce/
<blockquote>Mi se par urâte Tesla X,Y, 3 iar Model S meh, așa și așa. Și pe afară și pe dinăuntru.</blockquote>
X și Y îs urâte cu crăci, 3 e doar urât fără grilă iar S într-adevăr, e singura care e mașină ok…ish. Doar că asta cu urâțenia e suficient de personală pentru fiecare și influențează mai puțin (să zicem) experiența cu mașina respectivă. Chestiile de care ziceam că-s eu nemulțumit mi se par mai profunde și mult mai probabil să-ți fufu ziua.
@Catalinx: din pacate, nu ajunge sa faci masina in uk ca tara de origine sa fie uk. trebuie peste 50% parca sa fie cu piese produse in uk si niste formule cu valoare adaugata – desi cred ca se descurca ei cumva.
in uk nu sunt ajutoare pt masini electrice? 🙂 nu iti da guvernul un banut, te iarta de niste taxe ceva pt o planeta mai verde? ma gandesc ca poate de acolo diferenta. sau poate se adauga ajutoarele peste pretul asta si atunci sigur iti iei tesla :))
Nu cred ca stiu la ce te referi.
@Stropic : Da, e posibil, de aia am pus exemplul cu Tesla – ca e similar UK/ EU – relativ la productie.
https://www.autovit.ro/blog/inundatii-in-masina-cum-verifici-daca-masina-second-hand-fost-inundata/
Sincer, nu mi-am pus niciodată problema cu privire la pericolul ăsta în detaliu. Nici nu cred că am vreo metodă precisă fără să pierd foarte mult timp, pe care nu îl am și dacă îl am prefer să fac altceva cu el, că nu sunt samsar. Dacă aș vrea să fac asta as trimite un mecanic auto, că e și mai ieftin și mai competent decât să merg eu. Dar pentru mine e relativ simplă treaba. In UK majoritatea – gen vasta majoritate – mașinilor sunt asigurate “full”. Dacă a fost inundată foarte probabil a fost trecută la daună totală… Read more »