M-a oprit poliția de două ori într-un weekend .
Înainte de a detalia, doresc să subliniez că văd în perioada asta mai multă poliție pe stradă la verificat mașinile în trafic. Ceea ce e semn de siguranță rutieră…mhh n-aș fi sigur. Așa că porniți găWaze-le și circulați atent la buzunar, cum ar veni.
E semn că nu mai sunt bani la buget și se stă cam prost cu planul de amenzi.
Lu’ tata i-au luat certificatul, pe bună dreptate și fără drept de apel că umbla cu o rablă neconformă, dar și l-a luat înapoi că a făcut-o conformă, cât de cât. Mie nu mi-au luat nimic și nici nu mi-au dat, că nu prea au avut ce și de ce, dar mai ales cum.
M-au oprit vineri noaptea în timp ce mergeam spre casă trecând suspect printr-o localitate din judetul Argeș.
Am avut, bineînțeles, doar o discuție civilizată și o verificare de rutină, că sunt în regulă cu tot ce trebuie, da, și cu trusa, și cu stingătorul și cu triunghiurile și cu pula în pizdă, vestă, și ce mai e scris pe acolo.
La întoarcere m-au oprit niște domni de la rurală din altă localitate pentru că … Am depășit o altă rablă.
Nenea ăla mergea așa cu 35 sub 40 și plm, nu că mă grăbesc , dar am totuși un vehicul mai rapid decât căruță.
Când s-a făcut linie dreaptă i-am dat talpă și am depășit. Eu de obicei depășesc cu NOS-ul pornit, accelerația la 5G , la jumătatea depășirii posibil să am și 100km/h în localitate, în funcție de cat de lunga e linia dreaptă și liber drumul; și reduc viteza pe urmă. Nu a fost cazul că i-am cipcit pe domnii agenți cam înainte de jumătatea manevrei și am umblat la robinetul de NOS am depășit probabil regulamentar sau aproape de regulamentar , dpv al vitezei. Că altfel nu era niciun fel de restricție sau linie continua pe stradă. Nici vreo altfel de linie . Doar avertizare de drum cu denivelări, dar ăsta nu mă sperie, am amortizoarele telescopice de rezervă în portbagaj.
Am oprit la semnal, am avut din nou o discuție civilizată, verificare din aia mai extinsă, am fost întrebat dacă mă grăbesc, domnu’ agent a ținut să mă mustre că am depășit, că am doi copii în mașină, că dacă e vreun pieton care nu se vede sau plm, iar eu i-am zis de la obraz că nu i-am văzut pe dumnealor la timp, că dacă îi vedeam mai așteptam și plm, #fărăradar cam atâta se poate. O discuție civilizată și verificare de rutină, plus pândă pentru siguranță și încredere.
Acuma, ca s-o spun pe a dreaptă, deși e amuzant că verificările astea “de rutină” se întâmplă cam des în ultima vreme, iar dacă te uiți pe stradă ai să vezi totuși că e plin de gioarse și oameni care conduc ca la nebuni ( poate nu e rutina bună, aș avea un articol despre asta , dar nu am să îl scriu aici, poate în altă parte ), apreciez totuși că am găsit poliția, sau ei pe mine, stând la pândă acolo unde contează, în localități , în zonă de risc și că fac cam ce trebuie. Adică nu mă pot plânge de un abuz, ba chiar, când am plecat aseară, nu am făcut-o pe aia pe a mea de mârlan, să mă depărtez 100 de metri și apoi să accelerez cu “fire and brimstone” in urma mea, ci le-am respectat oamenilor localitatea și viteza, ca să fiu un bun cetățean și să nu ne răcim ei gura și eu motorul degeaba. Mă gândesc că dacă observa că anumite acțiuni au succes, poate își notează un anume tip de comportament și civilizație, știți voi, educarea reflexului.
Poate că până la urmă și asta-i de bine. Deși plm, pe mine m-au oprit iar dud-ul pe care l-am depășit, cu o rablă cam ca a lui tata și un far stins pe spate, a scăpat filtrului (băiat dăștept) , că plm, a trecut în timp ce agentul era concentrat să mă întrebe pe mine de ce mă grăbesc. Poate pentru că mă întâlnesc cu prea multe căruțe pe drum, dar nu se face să fii nepoliticos.
În fine, mi se pare doar amuzant că în România poliția trebuie să aprecieze ochiometric dacă depășești limita de viteză , să te oprească ca să te dojenească și… cam atât…că de amendat și insistat pe respectarea limitelor, poate dacă recunoști tu, într-un acces de prostie, că ai depășit viteza legală, ca mine astă primăvară, că altfel, în ultimii 14 ani m-a prins radarul o dată, lol. Iar ăia care au radare pe mașini stau la făcut bani nu la vegherea traficului. De exemplu, domnii de aseară puteau avea un radar și dacă aveam peste 60 km/h ( până la 10 km depășire legea din România nu sancționează abaterea ) puteau să îmi înmâneze prietenește o amendă care conta mai mult decât cuvintele de bine ( nu sunt ironic ) spuse de agent. Sau, intre 50-60 putea să îmi arate cu hârtia în mână, că “uite prietene , ai depășit un pic , e seară, să îți fie rușine”. Iar eu nu prea aș avea ce sa spun decât “îmi cer scuze, aveți dreptate”. Sau ar putea să fie camere și polițiștii să se ocupe de ce alte chestii mai fac ei, că nu sunt la curent.
Dar la noi e cu spuneți nu camerelor de supraveghere a traficului, lol.
Nu am observat o creștere a numărului de controale. Poate e doar o acțiune concertata, de moment. Sigur săptămân viitoare nu va mai fi nimic în zona respectiva. Si la cât de multe mașini sunt, nu mai au nici o șansă prin filtrele clasice. Practic, pe arterele principale, nr de autovehicule a explodat. Nu ai cum fizic sa le verifici pe toate care trec. Frumos ar fi ca polițistul sa dețină un sistem automat de detectare în real Time a informațiilor despre mașina și abia apoi sa te oprească imediat. Atunci sigur ar fi și eficient. Nu ar pierde timpul… Read more »
Adica asa ca in UK unde poti vedea on-line si in timp real dupa numarul masinii daca este asigurata, are impozitul platit, ITP in termen (basca rezultatul la ultimele 10 verificari tehnice anuale, cu tot cu motivul respingerii + kilometrajul la fiecare dintre ele)? Hmmmm… Adica iti cauti masina sh, iei numarul din poza de pe anunt si stii exact istoricul din ultimii zece ani ai masinii? Si daca n-ai impozitul platit si iti trimit aia scrisoare acasa, dupa timp ti-o ridica de pe drum? Imposibil, asta aproape ca ar necesita recunoasterea placilor de inmatriculare, gen ca la o amarata… Read more »
ITP in termen (basca rezultatul la ultimele 10 verificari tehnice anuale, cu tot cu motivul respingerii + kilometrajul la fiecare dintre ele)? Inutil. La noi nu pica nimeni ITPul .Adica e util doar pentru aia care au uitat sa-l faca. Acuma daca doar ar vrea cineva ca lucrurile astea sa se si faca. Trebuie chestii omologate/ superomologate si operate manual de cate un agent ca noi nu toleram greseli ale robotilor, ce facem aici? Radeam cand am citit mai sus de raspberry pi, cand romanul se cearta in justitie si pe omologarea aparatului radar cu care a fost prins. Lol,… Read more »
In uk si daca te trece la itp, iti face niste recomandari gen vezi ca ti-e slabit putin pivotul dreapta fata, vezi ce-i cu el. Plus ca vezi kilometrajul masinii la fiecare itp. Asa ca aici nu da lumea km inapoi. Si nici milele lol.