A treia cameră auto.
Dupa Prestigio RoadRunner 560 pe care am dat 365 de lei și a murit în 2018 și care filma binișor ziua, dar noaptea era un jeg, m-am zgârcit și-am luat cu 20 de lire ( gen, hai, băi, chiar așa? ) o Innosinpo, care nu stiu ce e, dar camera nu e.
Am luat-o cu mine in UK s-o pun pe rabla d-aici, daț i-am uitat prinderea si decat sa cumpar alta am cumparat alta camera. Am dat pe asta o gălăgie de bani, tot de pe amazon. 60 de lire, adica 316 lei, adică mai puțin decât pe prima cumpărata în 2016 de la emag , lol.
Daaar, de data asta nu mi-am mai cumpărat un jeg, zic eu.
Se numește VIOFO A119. Nu e reclamă să cumpărați, nu nimic. Filmează 1440p @30fps, F1.8, 160 de grade FOV.
Ziua se vede bine, zic eu. Noaptea nu am ajuns încă să filmez, că din mai, am mai v[zut noaptea doar la televizor, în UK.
Îți trebuie un card cât de cât rapid ( class 10 pe bune, d-ăla care să scrie măcar la 30-40Mbps, ca să tragi 2k lung și să nu ți se blocheze. Eu mi-am luat un Transcend 64GB microSDXC/SDHC 300S Class 10 , cica citeste la 95Mbps, scrie la 45Mbps.
Filmele in sine au 880MB/ 5 minute. Deci viteza de scriere cca 3 MB/s , deci cca 24Mbps. P-ăsta l-am găsit la 10 liroaice tot pe amazon. Ieftin ca braga. Dacă ii pui jeguri se va bloca la scriere. Sau va trebui s-o pui sa filmeze/ salveze in 1080p(fullhd).
Alimentarea se face cu cablu miniUSB, alimentat tot din USB. Vine cu un incarcator d-ala de se baga in bricheta si are 2 iesiri de USB deci mai e loc de alimentat un telefon ceva si destul curent 3.5Ah.
Cablul în sine e destul de lung. Am montat aparatul sub prinderea oglinzii retrovizoare, în jumătatea parbrizului, l-am tras pe după parasolarul șoferului, pe după mânerul lateral de susținere, cu suportul de ochelari , prin spatele scaunului șoferului, a ajuns în brichetă și mi-au mai rămas vreo 1.5 metri pe care i-am făcut sul.
Prinderea e mhh, nu știu ce să zic. un port de cameră care are o chestie adeziva ce se lipește pe parbriz. E destul de adezivă, iar camera stă bine. Nu cred să cadă de acolo prea curând. Dar mi se pare nu știu cum să fie fixată cvasi-permanent. Vreau să iau camera în România s-o pun la altă rablă și nu știu cum o să fac asta :/
Are și chestii de parcare de nedepășit banda. Nu știu dacă funcționează foarte bine alea, habar nu am și nu mă interesează. Are și GPS, poate înregistra viteza de deplasare, evident că nu vreau să afișez așa ceva pe filmările mele martor.
Până acuși io sunt mulțumit.
Nu se poate face nimic cu refelxiile alea ale bordului. Ceva lentila cu polarizare gen
Ba da. Da’ mai era 10 lire și aia :))
Tot d-aia am și eu, de vreo doi ani (parcă) și e ok. Nu i-am pus filtru și uneori are reflexii ale bordului. Altfel nu am nimic să-i reproșez.
Eu am comandat-o cu modulul GPS și lentilă de polarizare. În cutie a venit cu modulul/suport GPS și unul normal. Până acum nu am ce să-i reproșez, filmează ok. Mă bate gândul s-o înlocuiesc cu surioara mai tânără și mai pizdoșă (cred că A129 îi zice), dual channel.
ce inseamna dual channel?
O cameră filmează spre față și a doua spre spate. De obicei cea din spate e cu rezoluție / capabilități ceva mai reduse. Poate fi folositoare ca să-i dovedești polițaiului că ăla din spate făcea tailgating deși nu aveai unde să te dai din fața lui (de exemplu).
Aici e un exemplu în care ar fi putut fi util dual channel:
https://drive.google.com/file/d/1M_PRVHC2bvLyd-5Z3z7C8AWWn29Nw2zL/view?usp=sharing
Dacă aveam cameră și pe spate, puteam să demonstrez mai ușor că nu puteam să frânez să mă bag în spatele Nissanului argintiu (mergeam sensibil mai iute ca el) din cauză că retardul cu Lexusul era lipit de bara mea.
Nu, nu m-a atins. Nu știu precis ce s-a auzit așa.
Si camera de pe spate unde se monteaza, ca aia de parcare langa numar sau filmeaza si habitaclul, ca daca e in habitaclu nu prea mi-ar conveni , cred.
eu am o camera mai veche Viofo A118C si filmeaza acceptabil ziua, dar noaptea e aproape inutila. o sa iau unele cu S la sfarsit care au senzor Sony, cica alea filmeaza foarte bine noaptea.
Camera pentru spate se montează absolut similar cu cea pentru în față. Cea mai preferată poziție e pe lângă a treia lampă stop, sus pe lunetă. E tot în habitaclu, dar nu filmează mai nimic din interior, ca și cea din față. E posibil să se vadă în imagine o bucată din policioara de sub lunetă, dar cam atât.
Am A129 Duo, cu filmare față / spate. E o cameră decentă. Recomand uSD-urile marcate “ENDURANCE”. Kingston sunt destul de ieftine. Mai ales dacă folosiți și parking mode.
Cat de ieftin? Mai ieftin decat transcendul asta?
Oricum, e scumpa aia. Nu dau eu 7 milioane pe o camera de bord, ce-ai?
Na mumu… ? Eu am dat pe un Kingston Endurance de 128GB, 95 lei. Foarte important aspectul de Endurance, mai ales dacă înregistrezi în parking mode. Cică astea sunt rated 20K ore de înregistrare.
Dar duo merită 700 lei, nu e ca și cum cumperi una pe lună. O dată la ~4 ani e OK. În final cu plus sau minus 3-400 lei la patru ani e fix același lucru. 🙂
ai facut ceva filmari de noapte cu asta? cat de bine se vede noaptea?
@speedy.gonzales:
Nu pe noapte, ca nu prea am prins noapte in UK pana am plecat de acolo.
Pe inserat asa. N-am apucat s-o montez pe rabla din Ro.
https://www.youtube.com/watch?v=lGFXfViHwI4
@XC47: Da, ieftin pentru 128GB, da’ mai scump decat ala de 64 :). Treaba e ca nu stiu cata nevoie am de 20k ore de inregistrare.
Daca tine 2-3k ore sunt multumit, ca nu lucrez ca sofer. Eu conduc anual undeva intre 250 si 400 de ore. De cand m-am mutat in UK mai putin .
Cred ca 10 ani e ok.