Se zboară da’ mai pe șustă

Într-o dimineață o să mă trezesc și n-o să mai vreau să plec nicăierea. Dar nu azi .

Azi ne-am luat iarăși picioarele la spinare și haida, ‘napoi pă Anglea că a început școala la copii, să nu rămânem noi de căruță.

Și ne-am și lenevit acasă. Când am venit mai făceam una alta. În ultimele săptămâni doar munca obișnuită, soția școală cu copiii și în rest relax. Ne-a cuprins spiritul Crăciunului și nu mai ieșeam din el.

Acestea fiind spuse, după ce ni s-au anulat planurile pentru săptămâna trecută, a rămas treaba cu întorsul în coadă de pește.

Sunt zboruri ieftine de pe 18 iunie, dar UK impune izolare obligatorie la aterizare începând de poimâine. Adică, ar fi urmat să stăm pe izolare până la sfârșitul lunii, dacă veneam atunci. Mai ajungeau copiii la școală la pulivară; practic, aproape că mai bine nu mai mergeam pe anul ăsta școlar. Șmecheri ai dracu’ ăștia.

Doar că cum mă uitam eu așa pe cer și vedeam avioane , mă simțeam un pic invidios, adică cum să nu fiu și eu într-unul, băi, nene .

Și am găsit cu Tarom și era și săptămâna trecută ( dar prea din scurt s-au anulat zborurile cu Saraki Air Wizz să mai fac ceva) un zbor de “repatriere” lol, că sunt în mare numai romulani. Toți cetățeni englezi, aha ( revin).

Eram chitit pe rezervat bilete , dar am văzut că e cu condiții. Și am sunat să întreb de condiții, că pe site erau mesaj de descurajare , ca și în media online in general, ca atunci când am venit , că e posibilă doar repatrierea aia adevărată și #statzacas’. Acuma, repatrierea asta are și ea nuanțe.

Pe TV /online aproape nimic (bloagării romulani scriu doar comunicate de presa plătite, la fel și site-urile de știri ), toată lumea merge pe burtă, ca și noi acuma. Am sunat, am aflat că dacă locuiesc legal acolo mă calific și asta e tot. Hai cu rezervat bilete ( iar scumpe – 1336 Euro , pentru 5 omuleți doar dus) și făcut formalități.

Ni s-au spus că o să avem nevoie de ceva acte de rezidență și posibil adeverință că suntem sănătoși. Da’ știu, nu ar avea nicio semnificație adeverința aia , dar nu comentăm, do$ar cu șină sau ce? Mers la medic luat foi care “atestă” că suntem sănătoși beton . Ghilimelele sunt că nu ne-a testat cineva până acum și sper să nici nu ne. Și nici nu ne-au cerut efectiv adeverința

Scos la imprimantă acte că avem o companie in UK, scos documente de adresă de la consiliu și ceva factură, scos notificarea de presettlement, scos ceva cod care permite oricui care are internet și e interesat să îți verifice statutul.

La aeroport am e de spus că se face o preselecție înainte de intrarea propriu-zisă, cam unde erau parcările de short term de la plecări.

Se intră câte douăzeci , cu pauze. La intrare cineva te scanează cu termometrul. Dacă ai temperatură #staiacas’ fraiere. Deci hai, repetați după mine, în maxim 2 săptămâni de când se va deschide cerul pe bune, orice fraier va ști că dacă ai febră , bagi ceva pastile și îi dai drumul, bang, bang.

După care se trece obligatoriu pe la check-in in aeroport, chit că ai făcut tu checkinul online. Aici se uită ei “un’ te duci tu, Gogule? Ce atâta globalizare?”

Intențiile lor sunt cât se poate de bune și serioase. Există o lege de “alertă maximă” pe tema asta, care de fapt spune în ce condiții ai/n-ai voie să călătorești. Mai greu cu pregătirea că deh suntem romulani.

Pe scurt, statul englez oferă tuturor ălora care sunt settled sau presettled , posibilitatea să își dovedească statutul cu un cod care poate fi verificat (+data nașterii) pe un link. O să revin pe temă, că cred că nu știe lumea de asta. Nici cei de la aeroport.

Ajuns acolo cu dosar cu șină cu tot ce trebuie, aia mă întreabă de NIN.

-Aveți?

-Avem.

-Să le văd.

Poola mea. Scoate telefoane ,mailuri , prezentat și alea.

Merge și cu permis auto britanicesc, dar nu aveam de-alea că nu dau eu carnetul românesc european de șofer pe plasticele lor . Până nu mă obligă, desigur.

Pe unii îi mai întrebau și la controlul pașapoartelor despre “unde se duc ei pe molima asta la Londra, ia , aveți unde locui?” pe noi nu.

Au pus în Otopeni semne să te așezi pe scaune unul da, unu ba.

Ca să păstrezi distanța.

Eu cred că Aeroportul Otopeni acum se pregătesc de fapt pentru perioada următoare când se deschid toate zborurile.

Când o să fie de căcat situația fără doar și poate, că acuma , la 8 curse pe zi, din care două interne e spațiu berechet să faci ce vrei .

În 2 săptămâni de acu’ încolo când vor incerca ei să facă preselecție și genul ăsta de măsuri pentru toată lumea o să fie omor. Dacă nu cumva prelungesc restricțiile și mai mult că nu se descurcă.

Treaba e ca cine a vrut să se întoarcă în UK in perioada asta și să nu stea pe carantină cu pulimea, a avut la dispoziție doar două curse. Aia de săptămâna asta și aia de săptămâna trecută. Și poți să mergi cu rabla ta pe pământ ( 2000km ) sau cu avion personal/închiriat, desigur .

Și cum faci oamenii să nu se bată pe ele ? Cu ajutorul media și vreo două trei comunicate de presă; zbang, zbang.

Acu’, io puteam să dau o soluție exactă pentru toată lumea de atunci de când a apărut vestea că nu se mai zboară, am zis doar succint câteva cuvinte, că nu am de gând să îmi stric mie petrecerea doar ca să poată știi oricine soluții. În fond, pe cine îl macina nevoia urgentă de a călători, presupun că trebuia să fi putut a se descurcă și singur.

Copii, doar atât vă spun, sper că ați uitat deja de gurnalism , presă de informare and shit. Tot ce primiti e numai propagandă,comunicate plătite și conținut viralizabil, care să îi aducă creatorului de conținut ( că-i televiziune, blog, vlog) ceva avantaj ( urmăritori ).

Trecând mai departe, s-a tot vorbit de zboruri cu pasageri distanțați de nevinderea locurilor unul langa altul – aha ! Din părți.

Era avionul plin ochi. În treacăt fie spus , nu știu dacă așa sunt acum avioanele Tarom către destinații europene, dar asta era tip low cost. Scaune care nu se reclină și spațiu mai mic la picioare.

S-a mai vorbit și că serviciile de catering se vor restrânge – asta da, că e ușor de făcut . Se servește doar apă și șervețele umede.

Nu-i asta problema, romulanul are mereu slana și ceapa in straiță.

Erah zvonuri că UK cere să ni se ia temperatura în zbor. De unde dracu’ atâta efort.

Nici la Heathrow nu făcea nimeni niciun fel de triaj. Doar la controlul de pașapoarte an fost întrebați de scopul și durata vizitei și cât timp am fost plecați din UK. Am spus și am intrat.

Și Heathrow tot pustiu, dar ăștia măcar au control de pașapoarte automat, pentru persoanele fără minori după ei.

Send to Kindle

5 Replies to “Se zboară da’ mai pe șustă”

  1. Bravo, eu am schimbat 1-18 iulie pt uk>ro si inapoi, sper sa fentez carantina in ambele sensuri

  2. Asa e cu si cu granitele terestre. Unele sunt pazite. Te intorc daca nu ai ce-ti trebuie.
    Altele sunt libere. In tren nu sunt controale aproape deloc. Mai ales in alea unde nu au timp sa treaca prin tot trenul, ca sunt garile aproape.

  3. “Până nu mă obligă, desigur.” – strict legal si teoretic, dupa 6 luni de rezidenta ai obligatia sa ti-l schimbi. Acuma n-o sa te ia nimeni la omor ca nu conduci masina cu numere straine, dar ziceam asa.

  4. Mai exact:
    If you are an EU citizen living in the UK you can drive on your EU or EEA car or motorcycle driving licence until you are 70. If you are 68 or over when you become resident, you can drive for 3 years. After this time, you must apply for a UK driving licence. You cannot drive if your licence expires.

    Different restrictions apply for holders of EU and EEA lorry or bus licences who are (or become) UK residents.

    If you passed your driving test in the EU or EEA, the UK will continue to exchange your driving licence after Brexit.

    If you hold an EU driving licence but you passed your test outside the EU or EEA there are restrictions on driving licence exchange. You may need to take a driving test to get a UK licence.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.