Hyundai Veracruz, dupé 10 ani

Un fel de a spune. Eu am rabla de 5 ani trecuți de curând și a fost pusă în circulație de proprietarul anterior acum 8 ani. Dar data fabricației este cândva la final de 2009, mașina așteptând in stocul Hyundai România de prin 2010 până când a fost vândută.

Multicel. Drept care unele piese, după vremea asta au uzura kilometrilor , nu prea mulți, doar ce am sărit de 130,000 ne dați înapoi încă, dar altele piese au inerent uzura timpului trecut , pentru că rulate sau nu , tablele ruginesc.

M-am uitat pe subt rabletă la ultima revizie și nu mi-a plăcut neapărat ce am văzut, cred că am nevoie de ceva tratament antirugină, că mai vreau să țin rabla asta macar 3-4 ani de aci încolo.

În fine, în general, nimic critic, dar chestii pe care le vreau întreținute mai bine.

Cu excepția unor suporți de radiator care mai au un an și crapă cred și pe care mă chinui să îi găsesc și să îi comand – mașină coreeană și rară, plm.

Ăștia sunt din tablă moartă și că urmare a unor carențe de design cu privire la scut, pentrec mai multicel timp umezi , când e cazul.

***

Acum 2 ani, la revizia de 100 și un pic mii km, domnii de la reprezentanța Hyundai ( DAB ) mi-au spus că ar trebui să schimb discurile de frână că par să fie fisurate . Nu am văzut unde și cică pe interior. Cum nu am văzut nimic și cam costă ( 1000 de lei două bucăți ), nu le-am schimbat atunci.

Am observat, în timp, că la frânare bruscă la viteze mari, gen > 100km/h, tremura volanul. Anul ăsta am decis să le schimb, întrucât s-au uzat câțiva mm, bazandu-mă pe ce au zis ăia de la reprezentanță.

De uzate sunt uzate, dar nu de km sau lucru, că nu prea pun eu frână, ci de vreme. Nu sunt sparte, în fond trebuia să le mai rulez măcar un an, de dus, mai duceau minim 40,000 km. Pe interior, crestele de ventilație sunt roase de rugină, dacă tragi cu șurubelnița se rup bucăți din ele pe adâncime de 1-2cm. Presupun că genul ăsta de uzură le-a dezechilibrat ușor , de tremură volanul la frânare la viteză mare.

Aia e.

Ceva ceva s-a întâmplat acolo, că plăcuțele de frână nu erau tocite decât în măsură de 65-70% , dar erau sparte. La ambele roți.

Acestea fiind zise, din alte puncte de vedere tableta se ține bine, nu consumă ulei, nu bate, nu troncăne și îmi place. Până acuma, e mașina mea preferată.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
5 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Fery
Fery
4 years ago

niste chesti: 1. discurile nu bat pentru ca se dezechilibreaza in timp, ci din cauza unui fenomen putin inteles: ai cutie automata, soto stai cu piciorul pe frana cand opresti; evident opresti dupa o franare, discurile si placutele sunt fierbinti, are loc un transfer de material de frictiune pe disc, ai cativa microni in plus; franarile ulterioare “apasa” cu precadere pe zona aia a discului, incalzind-o si mai tare, rinse and repeat, pana cand discul are “bolfa” – evident exagerez, dar aia simti tu in pedala; plus ca din cauza incalzirii neuniforme, dupa un timp discul chiar dezvolta bataie axiala,… Read more »

Catalinx
Catalinx
4 years ago

Poti sa te uiti pe disc, la un moment dat gasesti “amprenta” placutei de frana unde se transfera material. Posibil, are sens , dar ochiometric eu nu am văzut amprentele alea, că m-am gândit la asta. Pe de altă parte eu stau cu piciorul pe frana și la manuale. Și nici nu schimb asta pentru discuri. Stii militia, oricum eu am patit cu multe discuri, schimbate de noi, centrate perfect cu comparator and shit, dupa 5k de km bat. Si discuri ATE sau Brembo, nu gunoaie chinezesti. Știu tehnica aia , dar mi se pare amuzant. Asta e cel puțin… Read more »

Alex
Alex
2 years ago
Catalinx
Catalinx
2 years ago

Zice dar face niste exagerari si trateaza superficial masina, zici ca e platit de cineva care vinde SH-uri din astea, sau doar a vazut-o pe strada si a citit pe forumuri despre ea. Foarte multe probleme electrice marunte si cea mai tragica poate fi alternatorul. Cea mai tragica poate fi aerul conditionat, inca nu s-a rezolvat din august FMM, la reprezentanta, unde probabil am sa merg pana la urma costa circa 2200 EUR ( masina mai face undeva la 6-7000 eur, poate mai mult acum, ca s-au scumpit iar rablelele), unde probabil o sa merg pana la urma, cand vine… Read more »

Socrates
Socrates
2 years ago

O alta problema marunta care poate deveni tragica a fost inchizatoarea de portbagaj. Nu pretul e important, ci ca daca o cumparam de noua asteptam de la 40 de zile IN SUS pentru piesa. Chestia asta e la majoritatea masinilor produse in Asia. Pentru anumite piese astepti luni de zile. La 40 de zile esti pe partea pozitiva a problemei. Am zis ca nu mai imi iau nici o astiatica, dar recunosc ma tenteaza un Hyundai Santa Fe sau un Kia Sorento. Iar asta e oarecum o exagerare, sa nu ii spunem enormitate. Hai sa le scriu eu , plusuri… Read more »