În tranzit: Deva, HD

HașDeu de la Hunedoara, nu de la altceva. Io nu aveam treabă aci, de fapt nu aveam nicăieri.  Da mergeam la #timisoara și nu aveam poftă să conduc toată noaptea, că nu dorm confortabil pe covrig in timp ce conduc, mă deranjează farurile ălora de pe contrasens.

Cea mai tare locanță de acolo este Conacul Archia, dar nu am fost la aia că până m-am căcat eu pe mine să rezerv s-a dat tot. Următoarea este hotelul Wien din centru și tot așa și cu aia.

Zic hai că iau ceva în Hunedoara, la hotel Astoria; m-a pus soția pe pauză, că nu știu ce , s-a dus și aia. Era joi , iar eu voiam de vineri. Următoarea cea mai bună opțiune liberă – pensiunea President.

Locația cică e “grozavă”, zice booking.com, dar totuși, plm, e Deva, un mic oraș plin de blocuri comuniste.  Adică o vilă pe o stradă, situată relativ central.

De pensiune nu am ce să zic prea multe. Hai așa succint.

De curat e curat, coșul de gunoi nu era gol când am ajuns noi, plm . În rest m-am observații, la standarde ca în Europa de Vest pentru numărul de stele. Fără fir de praf.

Mirosea frumos, camera mare, mobilat decent, baie imensă și civilizată, toiletries de provincie, săpun lichid.

Au locuri de parcare și personalul e amabil, m-a așteptat o doamnă până pe la 22:30, când am ajuns eu acolo ( nu au recepție 24/7) .

Micul dejun merge. Fără așteptări de fițe, dar îți face cineva două ochiuri fresh, sau o omletă bună, cu niste legume, dacă ești ca noi, nu ești fan mezeluri. Nu știu să facă cafea cu lapte. O fi 2020, dar tot cu lapte condensat e in provincie. Altfel, merge, decât nimic.

Ați înțeles ideea, dacă la conac, la hotel Wien  e luat, merge aci.

De ce ai avea treabă în Deva nu știu, nu mă întreba. Pentru că mi-am uitat periuța de dinți acasă am ieșit și în oraș dimineața, ocazie cu care am observat și că și ăștia construiesc sau renovează ceva catedrală a mântuirii și băteau și clopote , cum e și normal în România, băi Mitică.

Și am văzut și două cârciumi deschise unde bea lumea de la 8 dimineața, hai cu locul 5 la consum de alcool în lume, dar era totuși duminică, slujbă la biserică, tre’ să te dezinfectezi spirtual.

Ideea e că, uitându-mă în jur, nu prea aveai pe unde lua micul dejun la o cârciumă, dacă micul dejun vrea să fie mai mult de o cinzacă sau o cafea, deci și de aia la pensiune. Bine, nu prea aveai unde lua prânzul sau cina, la o adică.

Atenție, că poate ești pe drum. Revin pe temă în alt articol.

Dacă tot eram in zonă am făcut și un miniplan de mers la Castelul Corvinilor.

Care, tot așa succint, e chiar ok, merge de vizitat, e întreținut ok. După mine sunt 3 castele care merită efortul in România: Peleș, Bran și ăsta de la Hunedoara.  Știu că găsiți pe liste mai multe, adesea sunt incluse construcții care-s mai degrabă palate sau cetăți. Dar ăstea sunt . Iar ăsta e mișto decât Bran, mă abțin să compar cu Peleș.

La Bran e futai și cu parcarea, aici au ceva parcare organizată, 10 lei – bon fiscal. Pentru cine se trage pe cur sunt locuri și prin jur, dar nu stau mașini chiar carcalete, așa că așteaptă-te să găsești loc și la 500m dacă ai monedele numărate în năframă.

Nu pun prea multe poze , le găsiți pe net. Pot doar să relatez că ierea lume. Așteptați-va să crească iar cazurile de covrig-19, mă pregătesc să merg iar pă Anglea, le dau și lor. Pentru ce contează purtam măsci.

Ce mi-a atras mie atenția și apreciez mereu sunt finisajele . Ăștia in evul mediu al lor făceau totuși lucruri mișto , bibileau ei niste chestii destul de frumos. Nu mai vezi genul ăsta de bibileala in zilele noastre sunt alte valori estetice, care, proștii nu știu, dar nu se păstrează neapărat în timp, gen culoare și luciu.

Uite, soția zicea să facem și noi o masă ca asta acasă, cu tot cu scaune. O să mă apuc, plm.

Aaa și încă o chestie : nu era prea multă țigănie cu tarabe și căcaturi. Iar chestiile care erau, erau mișto. Le-a cumpărat soția rucsaci cu niste motive mișto fetelor.

Erau niște tarabe sau mașinuțe mișto cu street food, Mai un suc fresh, mai o înghețată; astea.

Dacă vrei să stai la o cafea sau să halești ceva, am ochit și o terasă frumușică, dar noi aveam in plan drumuri.

0 0 votes
View all comments
fullmeta1
3 years ago

Mergi cu mașina pă Anglea?

Ronnie

e normal sa fie lume la castel, e in top 3 vizitari din tara. plus ca lumea nu se risca sa mai iasa pe la bulgari, greci etc; pastram covidul intre noi 🙂

acum o luna l-am vazut si eu prima oara. cica merge si liftul spre cetatea Devei, cand am fost in zona nu era functional si nu am urcat perpedes

3 years ago

nu stiu cat merita pentru tine, am vazut din pozele altora ca e cat de cat refacuta, mie imi place sa vad pietre si etc 🙂 doar am fost si la ambele Sarmizegetuse

ce am vazut si as recomanda cu doua guri sunt cetatile taranesti de la Prejmer si Harman (stiu, total in alta zona) – sunt haioase plimbarile prin ziduri, pe unde patrulau strajile

pentru mine covidul a fost ok, m-a determinat sa ma plimb mai mult prin tara; nu eram fitos nici inainte insa Roma sau Florenta imi erau mai la indemana decat Deva sau Piatra Neamt

0040
3 years ago

Si eu am fost si la ambele Sarm…e acum o luna. Aia facuta de romani renovau de zor la ea dar a inceput sa arate calumea, aia a lui Decebal te apuca plansul pana ajungi, dar merita. Merita ca sa-ti pui intrebarea cum plm i-au cucerit romanii acolo pe daci dupa 30 km de paduri si munti cu pante abrupte , si fara drum pavat sau GPS. Cetatea Neamtului (am luat-o ca exemplu ca e si o relatare scrisa despre ea) e o gluma proasta pe langa ce aparare se putea face la Sarmizegetusa Regia. E suficient sa te uiti… Read more »

Ronnie

@0040: pai romanii faceau in primul rand drumuri, iar la Sarmi Regia, in al doilea razboi, au taiat aprovizionarea cu apa si au construit o platforma de asalt (aveau stiinta dupa asediul Masadei), asta dupa ce cucerisera toate cetatile suport din jur. dar acolo a fost haios: multi ezoteristi care faceau yoga, atingeau soarele de andezit sa ii ia energie (era doi pusti cu tatal lor care facea asta, pana cand unul a zis “tati, dar uite e semn de interzis sa pui mana”); o mamica ii spune unui pici de 3 ani sa se incarce de la lemnele ‘calendarului’… Read more »