Despre drepturile omului si tacticile de gherila necesare pentru a-ti fi respectate

De felul meu sunt usor antisocial , mai degraba , as zice egoist. Sa spunem ca am spirit comunitar  foarte selectiv…la modul actionez doar in interesul meu :). Imi  imaginez ca asa e toata lumea.

Despre taximetristi si calatorii cu taxiul poti  vorbi oricand si sigur oricine are cateva povesti interesante . Era candva de notorietate sistemul  monopolist de la Aeroportul Henri Coarda ( intentionat) unde la sosiri erai intampinat “prieteneste” de firmele  acreditate sa faca taxi la tarife de lux cu masini Dacia Logan ,cu nivel de echipare si intretinere  – “Troaca” . Rechinari adica….

Sistemul de comanda taxi  de pe panoul  din aeroport adus de cei de la Clever, as schimbat irefutabil lucrurile in bine . Practic , rechinarii au ramas fara obiectul activitatii. De aceea , cred , nu toata lumea  a fost de  acord  ca schimbarea e in bine , si APTTI a reclamat printre altele lezarea  dreptului la munca pentru  taximetristii din Ilfov care nu aveau dispecereate si nu erau acceptati pentru afiliere , prin urmare nu aveau access in aeroport prin intermediul aplicatiei .  O parte din detailli  le puteti gasi la :http://www.bizlawyer.ro/stiri/tranzactii/aptti-va-sesiza-consiliul-concurentei-in-legatura-cu-softul-clever-taxi

Or fi abuzuri , n-or fi , fata de o parte dintre taximetristi (mmm… cumva fata de tocmai rechinarii care ma pungaseau fara jena si in bataie de joc ?) dar  fratica ..ce-mi pasa mie . Eu sunt client si pentru mine e mai bine .  Nu cred ca Clever Taxi este  dumnezeu pe Pamant, si  chiar daca-ar fi , pentru mine tot inteeresul meu ar conta mai mult dar scriu asta  datorita reactiei  lor la mailul de mai jos – care contine subiectul postului de fapt . Respectabil.

 

—– Original Message —–

To: office@clevertaxi.com ; reclamatii.taxi@bucharestairports.ro

Cc: bucuresti@opc.ro

Sent: Monday, November 04, 2013 12:38 PM

Subject: Plangere Comanda Clever Taxi #28249XX

 

Buna ziua ,

 

     …  in dimineata acestei zile ( in jurul orei  9:40 ) am  comandat un taxi prin intermediului panoului Clever Taxi din Aeroportul Henri Coanda  ( cel  de la care selectezi doar pretul). Am atasat bonul de comanda.   Am selectat preul 1.39lei/km iar firma selectata de aplicatie a fost TaxiYYYYY , Indicativ XXXX.

      Am asteptat masina descrisa  si la plecare i-am spus soferului unde doresc sa merg :” Faur , …, bucuresti” – fix cu aceste cuvinte .  Dupa ce am parcurs o oarecare distanta ( am iesit din aeroport)  soferul mi-a cerut inca odata sa ii spun unde merg , si i-am explicat ca pe “ Bulevardul …, Bucuresti ,  la Faur ,…”.  Atunci mi-a spus ca el nu are voie sa mearga in Bucuresti , fiind inregistrat in Ilfov .  Mi-a explicat ca ma va  transporta pana la intrarea in Bucuresti , unde ma va transborda la alt taxi , “ca sa nu ma lase in camp”. Acest lucru s-a si intamplat  – am fost lasat  in dreptul pasajului de la Ikea-Feeria la  un taximetrist al firmei Meridian.

.

    Domnul taximetrist al firmei TaxiYYYYY, sa eschivat ca nu din vina lui  s-a produs aceasta intelegere , cum ca  Firma care detine softul ar trebui sa clarifice  in aplicatia de chemat taxi faptul ca dumnealui nu poate sa  transporte in Bucuresti . A mentionat ca a cerut acest lucru expres vinerea trecuta .

    Personal ,  nu stiu daca  firmele de taxi din Ilfov  pot sa nu pot sa transporte pasageri in  Bucuresti. Mi s-ar parea normal ca orice taximetrist  care are autorizatie  sa ma ia de la o locatie sa ma poata duce oriunde , sau daca nu poate , sa specific acest lucru. Cred ca  Bucurestiul este o destinatie destul de comuna ( aproape implicita ) pentru  pasagerii care aterizeaza in aeroportul Otopeni si cer un taxi  astfel ca sa existe conditii de transport definite foarte clar .  Oricum , din perspectiva mea ca utilizator al aplicatiei de taxi , nu pot selecta din interfata , destinatia unde vreau sa merg si inteleg ca nu se asteapta ca eu sa clarifica acest lucru la  momentul la care fac comanda.

 

   Subliniez, deasemenea, faptul ca  taximetristul de la Meridian  pur si simplu astepta acolo , iar  domnul  de la TaxiYYYYY  a efectuat transbordarea fara macar sa vorbeasca cu celalalt. 

   Trebuie sa recunosc , ca a fost util  , dar inteleg din aceasta atitudine  faptul ca dumnealor au deja o practica in acest sens, cu care nu sunt de acord . Cand merg cu taxiul , implicit , nu doresc transbordare , decat evident , in conditii de “forta majora” . Daca se intampla acest lucru ca si  practica de transport  doresc sa fiu informat inainte  de a pleca , pentru a decide daca e ok, sau nu. Principala obiectie  este faptul ca la transbordare calatoresc cu alta firma de taxi  pe care nu o cunosc in avans si care poate avea alt tarif , mai mare , pentru care eu nu mi-am dat acceptul. Se creaza astfel premizele  fortarii clientului sa mearga din zona   Ikea ( sau locul unde se face transbordarea)  la un tarif neconcurential , ci monopolist . Nu a fost cazul de aceasta data , dar tot nu sunt de accord din motivele expuse.  Pentru a fi corect , mentionez ca pretul practicat de taxiul pe care l-am comandat a fost cel selectat de mine in momentul comenzii , iar diferenta de 0.01lei/km practicata de taximetristul Meridian o consider  nesemnificativa .  Ca urmare , nu solicit niciun fel de daune , doar remedierea practicii.

 

     Cred , in general , ca actualul mod de organizare al taxiurilor la aeroport este net mai bun decat practica anterioara acestui serviciu si  sper ca faceti eforturi de mentinere a serviciilor la un nivel  serios .

 

    Va rog sa considerati acest email plangerea mea formala referitor la serviciile prestate si va rog sa o investigati si sa imi oferiti un numar de inregistrare . Pentru alte detalii va stau la dispozitie .  

 

Va multumesc ,

——–

Am primit un apel telefonic in aproximativ o ora de la efectuarea reclamatiei unde am detaliat situatia domnilor de la Clever . Posibil sa fi contat faptul ca in CC era OPC :).  Dumnealor au spus ca vor renunta la colaborarea cu taximetristul in cauza si ca , atentie! ,  astfel de cazuri se mai intampla cu taximetristii din Ilfov si dumnealor le sunt recunoscatori clientilor care reclama aceste practici?   De ce le sunt recunoscatori clientilor? Pai simplu firma TaxiYYYYY ( am inlocuit numele real)  nu are dispecerat , prin urmare soferii angajati , sau colaboratori nu pot fi controlati  nici disciplinati de dispecerul lor .  Ceea ce inseamna ca in caz de orice reclamatie Clever are rol de dispecer si se ocupa in nume propriu de problemele aparute , pe cand in alte cazuri , ei doar trimit mai depoarte sesizarile la  firma afiliat.   Mult mai simplu pentru ei nu?  E logic acum  de ce  Clever  evita sa se afilieze cu  tipul asta de firme , pentru ca e pur si simplu o povara in plus  . Cred ca sunt si mai  susceptibili sa produca probleme.

De ce nu ar vrea domnu’ din Ilfov  sa ma duca in Bucuresti ? Paaai , tre sa se intoarca pe gol din Bucuresti si ruleaza acum pe tarif de 1.39, nu mai merge cu rechinareala , in plus,  Clever le verifica antecedentele si ii ia la puricat grav pe reprezentantii firmelor mici, deci mai greu japca pe contor . Fireste e mult mai profitabil sa  rulezi 4-5  curse rapide fara pic de trafic pana la Ikea in timpul uneia Otopeni -Capatul Celalalt Al Bucurestiului. Iar la  Ikea asteapta  alti taximetristi , posibil ne afiliati ( care nu platesc 10 EUR / luna) , sau  care se intorc de la Otopeni dupa ce au lasat pe cineva  ( nu pot stationa acolo) si se intorc plini in Bucuresti.

E bine pentru toata lumea, cu exceptia mea , care – da , daca vreti ,sunt atat de fitos incat  nu vreau sa iau taxi  catre Titan cu escala la Ikea .  Altfel iau autobuzul…

Imi pare rau pentru taximetrist , la modul declativ fireste ,  si nu ma simt fantastic mai bine  daca Clever intrerupe colaborarea cu el  , ma intereseaza doar sa se remedieze problema si cred ca ce fac e “ze right thing to do “… de data asta .

Aaaa si  fireste , in apararea lui , cand a fost sunat de  Clever , omu’ s-a stropsit ca i s-a aprins un bec la gaz si ca mi-a explicat clar ca nu poate continua  pana in Bucuresti si ca tre sa ma lase la o statie de taxi . Asta nu pot verifica , sunt cuvintele celor de la Clever , dar nu ma indoiesc ca ar fi facut asta , intrucat, sa fiu sincer si eu as face orice sa ies basma curata , mai ales daca as umbla cu fofirlica  ” in the first place “. Mult noroc  as zice 🙂

P.S. Poate ca asta suna a gargara cu apa indulcita fata de abuzurile care se petreceau acum o vreme ,nu? Dar sunt dispus sa opun rezistenta pentru fiecare drept pe care il am ca cetatean si consumator .

Sunt cetatean european si am drepturi!  Ultima data cand am spus asta era sa fiu perchezitionat …intern.

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.