Mergi-nu mergi, bateria se uzează

A stat anul ăsta rabla din UK pe dreapta de s-a plictisit. No problem, că si aia din Romania, noroc ca prietenul care o are la poarta iși mai face câte un pustiu de bine s-o mai învârtă de colo-colo.

Și într-o bună zi, ieri, mă sună soția că a rămas cu rabla la școală, parcată în benzinărie, nu pornește. Se restartează tot bordul când bagă cheia, nu merge, cod de eroare 94, cod pe pizda mă-sii.

Bine. Sun la unii cu platformă, mă învoiesc de la o ședință, chem un taxi. Timp în care soția ajunge acasă pe jos. Așa știi că faci drumuri prea scurte cu rabla. Înviorarea de dimineață, 3 kilometri. Merge. Ea, eu merg cu taxiul, că n-am înebunit, nici timpul ăsta liber. Ajung la fața locului, benzinesc, scânteiesc, da, nu merge,nu dă peste cap. Ori bateria, ori electromotorul.

Aia e , să-l sun pe ăla cu platforma să vie mai repede în morții lui. Un alt taximetrist, Mr. ”I’m muslim so I like to help” , ma întreabă dacă am cabluri de curent, să mă pornească el. N-am , da-s în benzinărie, stai așa. Mă duc, decartez 17 lire, mă întorc cu cabluri.

Nea’ taximetristul “că, ho, ușor, nu trage așa de ele că le împachetăm și le duci înapoi, îți iei banii pe ele”. Nex, că n-am , le opresc eu.

Nu știa omul nimic, că se pune întâi plusul pe mașina aia bună, apoi…

Pula, până m-am dus eu să iau o șurubelniță din rucsac el pusese plusul și minusul pe rabla mea, capetele celelalte în scurt, scoteau scântei, mă uit la el – bă, nu prea știe ăsta, dar vrea s-ajute.

-Ho, nene, stai așa, că și-așa e futută, hai să n-o mai punem în scurt.

Direct pe viteză, să pună masa pe mașina lui, că mă pornește imediat.

-Mă, nene, mă, eu am mai rămas fără curent știu cum se face. Nu așa. Pornește motorul întâi…

-Eu n-am mai rămas niciodată, dar am văzut la televizor.

Cred și eu că n-a rămas, el are Mercedes E Klasse din 2019, nu Vauxhall Meriva din 2010, la care arăta becul negru la baterie de astă vară, dar am decis eu că cred că nu s-a futut, doar e nemearsă ea….

Mno, legat plusurile, legat minusurile, luat lumină, cum se face creștinește, nu pe sistem dezorganizat musulman, mulțumit omului…

Ho, stai așa, paranteza:

Eu, venit din România, el taximetrist, m-am simțit nevoit să-l întreb pe om ”cât face”, că așa e creștinește la noi!

-Domnule, vă aflați într-o situație dificilă, sunt musulman ( da, textul politic), e plăcerea mea să vă ajut.

Treaba e alta. În țara asta observ că omul random de pe stradă dacă te ajută nu o face ca să ia o pauză de la statul cu mâna întinsă.

Când ai primit vreodată curent de la un taximetrist fără să-i dai 20 de lei?

Ultima dată când am cerut curent unui taximetrist ( eu uit mereu becurile aprinse și consum bateriile, doar de data asta nu e cazul, că n-am mai folosit eu mașina de o mie de ani și se sting singure la asta) în București mi-a cerut din start, 20 de lei, dacă vrei.

-OK.

-Ai cabluri?

-Nu știu.

-Am eu, 30 de lei.

-Stai să mă uit în portbagaj.

Și de atunci prefer să sun direct la firme care îți oferă serviciul ăsta și plătesc cât costă. Sau la prietenul care îmi păstrează mașina, dacă nu se întâmplă de două ori într-o săptămână, sau ceva.

Acuma am sunat la firma care oferă serviciul ăsta cu tot cu platformă ca să nu mai vie, că s-a rezolvat și nu-mi bat joc de oameni.

Bateria asta PARE să fie aia originală ( că e General Motors ) dar nu-s sigur, poate o fi fost schimbată vreodata – 10 ani(?) . Găsesc eu baterii destule și ieftine, de la 70 de lire în sus. Dar una să vină ieri-azi, nu. Am gasit eu ceva , vin și-o și montează. Da și costă.

Că aia e idea, aici oamenii sunt gentili și îți oferă ei ajutorul, dar de la jobul lor iau și bani, nu lucrează pe ”mulțumesc” ca taxiul din România.

Dacă o montez eu pe asta o scot la 117 lire – bine, trebuia să merg dupa ea. Adusă acasă vreo 130. Cu 10 lire taxiul și 17 cablurile , se făcură 9 milioane aproape! Lumeee.

Apropo de care, eu nu am auzit în viața mea de Yuasa ( eu știu din ălea Bosch, Varta, Rombat), dar aparent sunt firmă șmecheră, garanție 5 ani ( mai mult decât mai țin eu rabla asta)

Treaba e că e posibil ( rămâne să verific, să fie ceva care consumă bateria aia și nu-s becuri), motorul parcă nu-mi place cum s-aude.

Să vezi cum îmi cumpăr eu mașină nouă… Nouă în sensul de alta, bă. Dar asta la anu’ , după ce-o vând pe asta, etc. Mai vedem.

Un cod de eroare tot persistă acolo, fără nicio noimă – 60, de când s-a pușcat bateria. O s-o duc la service, când o să am timp .

7 Replies to “Mergi-nu mergi, bateria se uzează”

  1. Boss, ala cam suna a tacheti dusi…ar mai putea sa fie si din cauza de ulei stat mult(si nu mai unge cum trebuie), dar la cum te stiu, nu prea ai chef de din astea, asa ca full service si da-i viteza…daca motorul e 1.7/1.9 CDTI, cu atat mai mult 🙂 🙂

  2. lasă om Lenovo ăla în pace și zi dacă ai făcut provizii de cartofi și de făină.. vad ca brexitul se termină fără acord 🙁

  3. pff, am ratat noutatea asta.. atunci e clar, uită ce ziceam mai sus și caută și tu, ca tot românul, un PS5 😂

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.