Îmi place cât de cât Dusterul, mi-aș fi și dorit unul pentru aspectele practice și consum, în dauna altor factori cum ar fi motoare mici, dar realitatea a fost că nu aveam bani de unul cinstit când a fost momentul și am trecut pe lângă. Și lipsa cutiei automate – plm , sunt un leneș.
Acuma nu știu dacă mă mai întorc la Duster, tot nu cred că-i o mașină rea, dar na. Poate dacă mă bagă ăștia pe taxe maxime cu SUV-ul meu de 3 litri diesel, cine știe.
Dar ăsta nou, conceptul , pare foarte-foarte nimerit. Nu mă entuziasmez că mașina finală va apărea la fel precum conceptul, că totuși după cu zice CEO-ul de la Dacia :
Dacia will stay Dacia, always offering a trustworthy, authentic, best-value-for-money proposition to smart buyers,
adică, rămânem pe ieftineală, că aia e șmecheria.
Dar nici nu trebuie. Observ, însă două lucruri și ambele îmi plac.
- Au copiat (atenție) ideea/ stilul de la Tesla Truck și cred că ăsta e noul trend, să vedem truckuri într-un stil industrialist, finisat, dar nu cum începuseră de mai bine pe zece ani, totul pe rotund, pe flower power, de li se cam vedeau gleznuțele la toate SUVuri de zici că erau făcute să le fută un bărbat, nu să le conducă – adică e un pic de reverse la trendul de pizdificare al SUV-urilor, care nu m-a atras prea tare, chit că dețin unul creat în cam aceeași notă. Acum întrăm în epoca SUV-ului de tip lumberjack, ăla care calcă, nu fute.
- Observ că sigla DACIA a fost restilizată cu ocazia asta – și nu pot să zic că nu e mișto. Minimalist, simbolic -> așa da. #românesc #deladaci.a
Ba, daca ar arata APROXIMATIV asa si ar veni in pula calului macar cu un 2.0+, 4×4, 170+ cai (si peste 250-300Nm) si cutie automata, JUR ca imi bag pula in VAG si il cumpar cu toate ca nu ma omor neaparat dupa SVU-uri.
Dar o masina care sa arate cam ca poza si cu un motor/tren de rulare decent care sa fie sub 20-25k (probabil cat va fi la lansare)…..nu stiu daca ai optiuni (vorbest strict de value for money, nu de figuri).
Nu cred ca o sa vedem in epoca noastra 170+cai la Dacia. Cel putin nu pe motoare care au macar o componenta de alimentare cu petrol. Motivul printre altele e ca Dacia facand cotinețe ieftine , isi permit sa puna motoare mici cu emisii SUB NORMA de amenda, ca sa ”subventioneze”, balanseze , spune-i cum vrei, motoare mai mari/puternice din grup, puse pe rable mai scumpe. Si deja cel mai puternic motor de pe Dacia TCe 150 GPF ( de 150 CP) are emisii de 145gCO2/km,pe Duster. https://www.euromotor.ro/dacia/images/Duster_Orange_Caracteristici%20tehnice.pdf Poate pe ceva hybrid, sa ajunga la puterea aia ajutat de electric… Read more »
De la concept pana la mass production e ceva drum… Arata ca o corcitura intre Hyundai Vision T, cu bot dodge si lumini de Renault Megane eVision.
Probabil se va alatura altor rable frantuzesti care n-au ajuns in mass production gen Peugeot Instinct, Renault EZ Tournee si Ultimo, Citroen Divine DS2020, Peugeot Onyx, Renault XY-2, Citroen GT, Citroen DS X E-Tense, Renault mOrphoz, Citroen Metropolis, Renaul Trezor…
Tesla truck arata a Dacia 1310. Daca tot se va cere o caruta de bani pe ele mai degraba ceva gen Audi AI trail ( https://m.youtube.com/watch?v=rrdfa-Qovns ) , la suv ar prinde bine rotile alea in afara caroseriei…