In rablele din România am băgat bani am schimbat chestii, le-am ținut ganță. În asta din UK numai ce trebuie. Chiar și așa, după 2 ani desfășurătorul îmi arată un cost total, rablă , plus maintenanță de vreo 3900 de lire. 4000, că tocmai cumpărai 2 cauciucuri.
Scump, scump. Dacă pun și asigurări și taxa de drum – sunt 5900 de lire. Nu știu exact cât am dat pe o amendă. Chiar și așa aici schimb doar ce e musai nevoie.
Data trecută mi s-a arătat la MOT ( ITP) un avertisment, care este că aveam motorul murdar de ulei. Inițial m-am gândit că e pentru că pun handicapații ăștia prea mult ulei la schimb. Chiar pun peste maxim.
Pe urmă am observat că nu cred că e asta. Anul ăsta am dus-o la service că să șteargă uleiul de acolo și să schimbe uleiul, filtrul și filtrul de motorina + refil la consumabile că cică e în pachet. Atât. Nu să repare, nu să nimic, că nu mă interesează cât timp rabla merge, dar să arate și motorul ăla frumos la MOT.
Ăia că nu, că ei vor să investigheze, să le mai dau 80 de lire pe două ore de verificări că pula mea – hai mă, luați, că e frig să o spăl eu.
După aia că e o garnitură de deasupra supapelor care trebuie înlocuită și că a fost montat simeringul de la distribuție prost și dă pe lângă câte un pic. Și că manopera e la fel ca la schimbatul distribuției și că ar fi OK să schimb și cureaua + pompa de apă, dacă tot fac ei munca. Fără astea , treaba făcea vreo 280 de euro cu totul ( ei credeau că s-a întâlnit hoțu cu prostul, le-am dat 80, să-i entuziasmez, să se apuce de treabă și să curețe pe acolo) și aproape 500 cu tot cu distribuție, pe care am schimbat-o acum 2 ani și 12,000 mile. Ce-aveț’ bă, căcat în capul ăla? Păi voi vreți să luați toți banii mei munciți până la prânz? Lasă așa că merge așa, că dacă o vând iau 1500-1700 ( în varianta optimistă, dacă prind un fraier) pe ea.
Hai, ITP-ul și-aduceți-o acas’, păi asta nu e mașina preferată să bag în ea pisti 500 de euro pe an. La MOT anu’ ăsta s-au mai arătat 2 avertismente pe cauciucuri din spate, unul uzat și unul futut și un pivot care bate, l-am simțit și eu.
P-ăla o să-l schimb, dar nu acu, la vară, taică! Cauciucrurile în schimb nu merg cu ele zdrențe, că nu mă joc, știu eu pe unii de la ASDA, magazinul sărakilor, de unde am luat două super premium cele mai ieftine din China, M+S acum 1 an și jumătate la numai 80 de lire și montate.
Acuma? Acuma aveau și discount! 74.5 FTW. 400 de lei cu montaj, cum ar veni și gata, fac și eu 4 cauciucuri la fel pe căruță.
Deci rămân cu un cost de circa 2400 lire / 2 ani ( excluzand asigurare și taxă), devalorizarea și maintenanța mașinii. 200 lire/ lună. Atât eu o să o țin cam 2.5 ani – la toamnă mă uit să scap de ea , probabil cu aceleași costuri, hai să se mai adune 100-200 pe ceva MOT și scăpat de un advisory ca să iau bănet mai pizdet la vânzare. Deci mă uit undeva la cost spre 150 lire/ lună,
La leasing, singura oferta sub 150/luna dar mai vine cu un avans d-o mie e Toyota Aygo, pentru rable automate.
Dacă vreau să-mi schimb singur vitezele sunt ceva mai multe opțiuni, dar astea-s fără maintenanță – adică tot pe banii mei să schimb uleiuri și cauciucuri.
Dacă adaug maintenanță în leasing, nu mai e nimic sub 150 lire/ lună. Cam nimic în care să încapă 5 persoane sub 200 de lire pe lună. Să vedem – poate iau ceva pe firmă, la o adică, că decât să plătesc taxe la stat, mai bine plătesc servicii de LO , dar să vedem dacă pot justifica costurile, legal vorbind.
În veață tre’ să știi să te tragi pe cur.
Singurul care merită cât de cât ar fi cross land ul.
În rest, no way. Toate sunt mici și Neîncăpătoare
Eventual mai crești un pic suma și iei ceva mai mare. Eventual noul Logan cu cvt. Pare un Best buy
Lol, nu.
Noua vs. 3 ani vechime? Ai calculat deprecierea?
Opel are 2 modele, COMBO CARGO si VIVARO, ambele au optiune de minivan pt. pasageri, cutie automata si camera marsarier.
Nu fac reclama la Opel, doar m-am plimbat in una si mi-a placut.
Nu inteleg ce spui. Am zis leasing operational (LO), ma doare in pula de depreciere, eu calculez costul rablei in cel mai simpli termeni – sa o detin si sa o inchiriez. In ambele situatii e un cost lunar. Daca ajung la un cost lunar comparabil pe LO, am sa folosesc asta . Altfel eu, defel, nu cumpar masini noi. Daca as cumpara una as tine-o 20 de ani sa se balanseze depreciera si ma plictisex mai repede de ele, asa ca nu vreau sa suport deprecierea. Eu apreciez Opel, tata are 2 :), doar conduc una – da’ pula… Read more »
Da vezi, depinde, ca daca ii credeai pe cuvant si le dadeai 500 la service, se mai strica calculul asta. Si daca adaugai vizite anterioare/ulterioare la service tot a cate 500, se strica rau de tot. :))
Nu era de cuvant, pot sa vad si eu cand picura ulei din motor. Ideea era ca nu 500 de lire erau problema, chiar deloc. Si ii dadeam , in ideea in care refaceam distributia si ma mai uitam la minim 60,000 de lire de uzura la rabla – adica, mai dau 500 ma mai uit la 5 ani minim. Nu, nu inseamna 500/ 60, ca in restul anilor vor aparea alte consumabile, o placuta de frana, alte cauciucuri, ca merg ca pulea prin toate bordurile, suspensii etc. Dar motivul e ca nu vad viitorul rablei cu mine in niciun… Read more »
Nu stiu pe cine ai intrebat tu acolo, cat de mic au salariul sau cat de mare egoul. :))
Dar ideea e ca daca nu te pricepi macar vag la masini, e bine sa iei o masina mai scumpa, in ideea in care daca iti zic aia sa schimbi placutele de frana, sa nu dai din umeri si sa intri in urmatorul pom. Adica sa cerni nitel ce te sfatuiesc in service si sa poti baga minimul necesar.
Nu stiu daca regula de 6 luni, dar macar sa nu coste masina cat casa.:))
Scumpe serviceuri nu esti destul de calic… cauta mosi cu mici garaje, pe mine m au rezolvat fara sa ma jupoaie, mi au inspirat respect ca erau tot timpul murdari de ulei pe maini cand am fost sa vb. Pt MOT m a trimis la un unit/depozit oarecum obscur, platesc 40£ (in rest 5£ schimbat bateria i am lasat 10£ asa de rusine ca ne cunoastem:)))
Nu sunt deajuns de zgarcit, eu nu merg la service, platesc pe cineva sa ia masina, si s-o aduca cand e gata. Asta imi place in UK, ca gasesc serviciul asta.
Foarte interesant sondajul, am dat și eu pe acolo răspunsuri ca să văd cum merge lumea. Destul de mare oftica pe ăștia cu motoare mari, mai ales că majoritatea respondenților erau cu motoare < 2.000 cmc. Eu, ca fan al masinilor cu motor baban, mi se pare cam ciudat să am o rabla < 10 ani care pe care am dat cam 10.000 E și să plătesc de vreo 20x cât unul care a dat poate 20.000 + pe o dudă cu motor 1.6, dar nouă. Căci ăsta ar fi rolul impozitelor, să taxeze valoarea proprietății, ca și la case,… Read more »
Căci ăsta ar fi rolul impozitelor, să taxeze valoarea proprietății, ca și la case, nu cât consumă (utilități, carburant etc.). Nu, nicidecum, sau doar intr-un stat ce se vrea comunist. Cum adica sa taxeze valoarea proprietatii. Proprietatea aia provine din bani DEJA taxati. Ma opun vehement unui asemenea principiu de taxare. Rolul impozitelor e acoperirea serviciilor pe care le ofera statul. Unul ar putea sa argumenteze ca statul ofera protectie, deci percepe taxe proportional cu valoarea, dar statul (roman) nu ofera niciun fel de protectie. Daca iti fura unii casa sau masina, sunt in stare sa te amendeze ca nu… Read more »