Companii aeriene: Qatar

Când am plecat în vacanța asta, puteam ajunge la destinație cu Qatar, Turkish, Emirates și Air Jihad ( Etihad ). Astea sunt, în momentul de față, sigurele opțiuni de a ateriza in Seychelles . Cred că mai zboară ai lor, dar nu mai ajung in Europa, astă iarnă AirSeychelles a avut cursă directă din București #desezon.

Cu Turkish am mai zburat și deși lumea îi laudă ( lumea care călătorește cu Wizz, BlueAir și Lufthansa, probabil) nu-s chiar OK pe alocuri; calitatea pasagerilor poate să fie îndoielnică, dacă pleacă mulți din Istanbul. Și deși aveau ore mai bune și era mai ieftin, mi-am rupt din inima contului bancara și am trecut peste.

Și Emirates aveau ore mai bune și am auzit de bine, însă din păcate segmentul București – Dubai se operează doar cu FlyDubai ( brandul lor low cost ). Asta ca să știți și voi că toate pizdele care merg la Dubai să nu știu ce, merg cu un fel de Wizz/BlueAir. Rușine, pe Instagram n-ar spune una asta. Nu mi s-a părut o idee bună să stau 4.5 ore pe niste scaune înghesuite care nu se dau pe spate. Mai mergem noi 3 ore pe Londra și mda. Mai bine nu.

Etihad erau mai scumpi, dar altfel o dată merg eu și cu ăștia că am un fetish.

Așa că am ales ce-a rămas , Qatar Airways.

Pentru ce contează, eu până acum am mers in destinații mai îndepărtate cu zboruri lungi. Adică escale in Europa și zboruri de 10 ore sau mai mult, per segment. Că erau mai ieftine :). Acuma a văzut soția că se poate mai bine, cu 10 ore de zbor împărțite în ceva gen 4.5 și 5.x cu pauză și gata, nu cred că mai cumpăr eu bilete vreodată la Oceanul Indian, cu escală în Europa.

Qatar are niște noțiuni de confort pe care eu nu prea le-am prins doar vag la începuturile perioadei de zbor, mai mult am auzit de ele de la alții mai bătrâni.

Astăzi până și scaunele rabatabile pe avioane mici și zboruri relativ mai scurte ridică sprâncene. Știi, scaunele au un buton pe cotieră, pe care dacă apeși se întâmplă ceva, nu-i doar de decor. Se lasă așa pe spate să poți dormi într-o poziție cât de cât. Și nu lovești cu genunchii scaunul din față.

Uniforma doamnelor ( și domnului, dar eu pe doamne le remarc ) e impecabilă și în culori bine alese. Din ce-a rămas prin Europa cred că doar la Wizz am văzut uniforme ca lumea și doamne bine ( sunt unele botoxate și operate care arată exagerat de păpușa Chucky, dar în general sunt prezentabile ) . In rest – Tarom, Lufthansa, Air France, Lot – au niște uniforme care “țin la jeg”, de obicei arată lucite și perimate de vreme. De fiecare dată când mă gândesc la uniforme am coșmaruri cu cele alb-roșii de la Austrian și dresurile roșii ( zici ca-s baloane ) pe care le poarta stewardesele lor. KLM sunt cam la fel, SAS idem. La British nu mai țin minte, dar nu am remarcat nimic special.

Băi, la ăștia arată ca in reclame. Mă amuză pălăriile doamnelor care arată ( din punctul meu de vedere, săracul Freud ) ca niște pizde puse pe cap ( nu știu dacă e ceva sexist la managementul Qatar sau la mine), dar în rest e ganță.

De mâncare nu îmi era foame, dar am mâncat doar ca să scriu aici. N-am făcut poze, dar calitativ peste orice linie aeriană cu care am zburat eu până în acest moment. La clasa economică tacâmuri de metal că nu se scoatem ochii cu ele.

Nu știu când m-a mai întrebat vreodată o stewardesă dacă m-am saturat, sau mai vreau o porție. Credeam că am față de fomist, dar întrebau pe toată lumea.

De băut aveau o grămadă de alcoale, nu zici că sunt musulmeți; gin, coniac, whisky 🥃, votcă, vinuri, bere. N-am băut nici de-alea , dar aveau.

Pe foarte scurt, cred că mai zbor cu ei. Tot în direcția aia, unde îmi place mie.

Un pic despre hubul lor din Doha.

Am platit vreo 100 de euro pentru acces la un lounge de ale lor; transit lounge.

Aveam escală de 8 ore la întors și nu aveam poftă să le petrec pe scaune tari. Am stat într-un fotoliu, dar e țeapă. Nu merita banii, au alte lounge-uri care merită ( Al Safwa, Al Mourjan, Mariner Lounge – nu ăla standard de tranzit, care ți-l recomandă aplicația de booking) .

Altfel, aeroportul e destul de civilizat, restaurante cât de cât, așa .

Am văzut cel mai scump borcan de 🍯 miere, din viața mea.

8 Replies to “Companii aeriene: Qatar”

  1. Așa ca idee (eventual pentru viitor): FlyDubai NU e low cost. E mai jos decât Emirates, sigur, dar au scaune normale, zboară 737 care au toate inclusiv business class (dacă-ți permiți că au niște scoruri…), scaunele se dau pe spate (în afară de alea de la ieșirile de urgență parcă) și în general e o linie aeriană absolut ok.
    Singurele aspecte care ar putea să țină de low cost ar fi modul de configurare al biletelor, în sensul că e o opțiune cheală (7kg bagaj de mână și atât, no rebooking, no cancelling etc.), apoi +20kg bagaj de cală (asta vine și cu ceva masă la bord și poți alege locurile la check–in online și încă ceva legat de rebooking dar am uitat ce) și opțiunea finală, cu 30kg bagaj de cală, masă și toate alea legate de rebooking sau cancelling disponibile.
    Nu am mai zburat cu Qatar de multă vreme, dar erau foarte ok și atunci (2011-2016).
    Am zis chestiile de mai sus nu musai ca să le fac lor reclamă, cât ca să știi să nu-i elimini din prima din cauza unor idei preconcepute(și ne adevărate). Dacă nu te satisfac din alte motive sau pur și simplu ăilalți au oferte mai bune, no prob desigur.

  2. LE: Pizdele care merg în Dubai cu “un fel de wizz” merg…chiar cu wizz, că zboară și ăla (sau zbura) în DXB. Am încercat să configurez aceleași condiții și la ei, și am ieșit cu vreo 30€ mai scump decât la Fly Dubai, plus că zboară numai de vreo 3 ori pe săptămână…

  3. La 8 ore de escala incearca sa iei o camera la hotel, daca esti singur e scump dar daca sunteti minim 2 (cuplu) e cam acelasi pret cu lounge-ul ala bun din Doha.
    Ultima oara (2019) am luat camera la hotel, m-am dezmortit bine dupa un zbor Seoul- Doha.
    Recomand magazinele de bijuterii: aveau pret bun la aur.
    Mancarea din food court e buna.
    Incearca si Etihad, musai dupa experienta cu QA.
    In 2018 am luat o data FlyDubai: era martie si nu prea am vazut “turiste” in avion.

  4. Băi, nu știam că au hotel in aeroport până am ajuns acolo, am vazut pe urmă , dar și așa nu m-am lămurit dacă îl pot folosi fără să intru în Qatar ( efectiv, prin vamă), că în Qatar puteam intra doar pe carantină, ceea ce nu mă interesa.

    Apreciez recomandarea la magazine de bijuterii , poate ajută pe altcineva, dar pe mine nu mă interesează aurul sau bijuteriile, în general.
    Eu port verigheta de nevoie. Din tungsten de 12 lire. Nici soția nu poartă bijuterii.

  5. Dacă zici că se lasă scaunele pe spate , data viitoare cu ei zbor, cu prima ocazie in direcția aia.

    Acuma sincer, nu-mi mai aduc aminte cât de mult se lasă pe spate. E posibil să fie mai restrânsă mișcarea pe 737 de la FD decât pe A320 de la QA.

  6. nu știam că au hotel in aeroport până am ajuns acolo […] nu m-am lămurit dacă îl pot folosi fără să intru în Qatar

    Dacă nu s-a modificat mare lucru în ultimii 5 ani, ai acces la hotel direct din terminal, doar că mie mi s-a părut foarte scump. Nu mai țin minte precis prețul, dar am avut o dată 10 ore între avioane (de la Jakarta) și chiar am vrut să intru la hotel și am făcut imediat stânga-mprejur când am văzut scorul. Poate 300$ ? 360? Ceva de genul.
    Accesul era pe undeva pe lângă atriul principal, erau indicatoare. Dacă s-a schimbat ceva din 2017, nu mai știu…

  7. Orice e bun, decat nimic. Da, eu prefer A320, parca au si zgomot de motor mai mic in cabina, dar nu-s asa pretentios pentru 4.5h, numai sa nu aiba locurile asezate cu densitate low cost si sa se lase un pic pe spate.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.