Nu chiar, e mai degraba masina lunii iulie, lol, dar a aparut stirea peste tot, cum e cea mai vanduta masina din Europa, mai ales cum a batut “the mighty VW Golf”.
L-a batut, cu puțin și în niște condiții. În condițiile în care timpul de așteptare la golf e 18-20 de săptămâni, asta-i circa 4 luni. Adică avem o dată o problemă a capacității de producție. Zicea frate-meu ceva de 40 de săptămâni dar nu am găsit nimic valid pe temă.
La Sandero timpii sunt, în general mai mici, precum și stocurile se aprovizioneaza mai bine, motivația e dublă:
- e mai ușor să fabrici mașini cu puține opțiuni de customizare ( trimm levels si opționale)
- când ai puține niveluri de customizare e și mai puțin motivant să îți cumperi mașină pe comandă și ești tentat să cumperi din stoc ( eu nu-s niciodată tentat să cumpăr o mașină nouă pe comandă fix din motiv de timpi lungi de așteptare, dar să trecem peste acest aspect subiectiv).
Apoi mai e desigur aspectul prețului, Sandero fiind o mașină mai ieftină – și mai mică, că nu-i chiar cât Golful, ci un pic-piculeț mai mare decât Polo.
După care ai aspectul de fork și mediu, VW oferind de anul trecut cred Volkswagen ID3 care-i mănâncă din vânzări, că-i versiunea electrică. Și era o dată și un e-Golf, nu știu dacă se mai fabrică, și-s promoții peste tot, cu bani de golf + ajutorul de la stat ajungeai la e-Golf. Nu se mai fabrică că a fost cam gunoi pentru o masina electrică. De oraș așa.
E posibil ca per total ( tot anul) Sandero sa nu reușească să fie cea mai vândută mașină , sau să bată Golful, dar nu contează, tot e de bine, le urez succes, am ceva de zis pe tema Loganului, dar nu am timp acum.
Mașina în sine nu e chiar rea, în sensul că cele mai vândute mașini au cam ajuns să fie niște gunoaie, Golful e unul din cele bune, ei au pastrat tot timpul un nivel mediu de calitate după părerea mea, decent.
Am zis mediu, nu premium, nu figuri și pretenții.
Dar dacă te uiți pe tabelul ăsta vezi vânzări în creștere la Tucson -> ultimul model e un gunoi, cele anterioare arătau bine și mergeau binișor, dar din punct de vedere al calității , cam meh.
VW T-cross am văzut, arată bine, mai puțin pe dinăuntru, dar e o mașină care nu prea s-a vândut la fel de bine ca Golf-ul nici conform așteptărilor, în general , estimez că creșterea de 12% e suportată din stoc. Nu s-a vândut conform așteptărilor că are un preț, iar dinăuntru prețul ăla nu se vede foarte bine. Dar acum, când e greu cu mașinile noi, presupun că brusc e foarte bun.
De unde mă uit eu cred că vânzările sunt acum date mai tare de posibilitatea de aprovizionare, decât de cerere.
Sunt companii care stau la rând să cumpere flote întregi ( au făcut downsize, sau au amânat anul trecut), darămite civilii, iar treaba cu cipurile e doar o chestie care stă în cale și care îi afectează, evident, pe ăia care au nevoie de mai multe cipuri și din cele mai noi. Gunoaie se mai găsesc.
Când cea mai vândută mașină e de 2 stele NCAP, nu pot decât să-i felicit pe Dacia și Renault, că au înțeles ce vrea, sau ce-și permite piața. Minimul necesar, sau minimul acceptabil legal, că de necesar e mai subiectivă discuția.
Pe scurt, singuranță pentru pasageri, cât de cât acolo, să nu iei amendă că de ce nu porți centură ( gen, să ai) , de restul nu ne pasă, să stea la rând, iar de asistență de siguranță lasă, că suntem șoferi buni.
Nu o spun la mișto și nici nu critic , sunt conștient că-i o chestiune de ”atâta putem”. Când munca ta e plătită cam prost nu mai ai musai nevoie de airbag de genunchi, la o adică mergi și cu ei juliți.
Sau de capotă activă cu capse pirotehnice care să protejeze pietonii. Pai tu n-ai bani să ai grijă de tine ca lumea iar societatea visează protecția altora? Să se uite pe unde merg.
O mașină cât de cât , ca lumea la treaba asta costă de la dublu în sus. Dar nu prea au public, că publicul nu are bani.
Cumpar eu in Stepway acum, si deja m-au dus cu termenul de livrare la 3 luni, deci chestia cu de Golf nu-s piese dar de Sandero se găsesc nu prea ține. In plus masina asta v-a schimba tot in Sandero. Ca tehnica si elementele de siguranță e OZN față de aia veche. Bine si prețul e cam cu 50%mai mare, dar vine cam cu tot ce e decent si normal in vremurile actuale. Ceea ce nu a-și putea spune despre vechea mașină la care un amărât AC automat nu era nici măcar opțional. Pentru o mașină de care nu cu… Read more »
Ai cerut ceva special ? Ca am vazut – din mers – stepway din asta nou in ceva showroom, deci presupun ca poti cumpara din stock. Ca tehnica si elementele de siguranță e OZN față de aia veche. Serios? In ce sens e OZN? Ca eu OZN-uri cu doua stele nu prea am vazut. Sau aia veche era complet caruță? Nici nu ma uit la categoriile alea din dreapta unde are 40% – acolo sunt chestii de daca iti pasa de altii, e ok, inteleg. Dar la primele doua e 70-72% nu prea pare a OZN de unde ma uit… Read more »
E variantă full cutie automată. Aia veche din 2008 are airbag șofer, airbag pasager, ABS și……cam atât. Se lauda cu AC manual, geamuri electrice față si radiocasetofon cu CD. Deci da asta in varianta full e OZN față de ea. Față de ce e pe piața se luptă să atingă pragul de decență al anului 2021. Dar chiar si aici ecartul față de ce însemna decent la nivel de industrie cu ce consideră DACIA ca e s-a redus destul de mult față de 2008. Apropo e mașină care v-a fi condusă exclusiv în oraș, 80% din timp pe o porțiune… Read more »
Eu nu zic ca masina nu e de ajuns sau ca nu e utila. Am condus recent 800 km Opelul lui tata din 2005 care e foarte bun, fara vreun senzor, si cam tot atat un seria 1 al lui frate-meu, tot cam de atunci – care si ala e OK. Deci un Sandero automat cu senzori si Airbaguri din 2021 trebuie ca e absolut OK. Adica sunt sigur ca se vinde asa de bine cu un motiv bun.
Zic doar ca pentru o masina noua nu prea pare OZN. Conteaza intradevar si pretul.
Nu mă! E OZN față de aia veche!
Si eu sunt de parere ca noul logan/sandero stepway arata foarte bine. Toti prezentatorii din lumea auto sustin sus si tare ca e un pas urias in fata.
Daca ar avea lane assist si adaptive cruise control, ar fi o masina de nota 10+… dar nu cred ca o sa vedem vreodata asa ceva pe vreo Dacie.
Oricum, momentan pentru banii pe care ii cere, e best buy.
Băi, asta da – arată foarte bine, chiar îmi place. Pe afară, cel puțin.
Pe mine nu Lane assist și ACC mă umezesc. Treaba e așa, când dai cu ea frontal , sau te ia cineva lateral ( că se întâmplă des in România ) cum ieși de acolo. Eu m-am uitat și pe filmele și pozele de la NCAP . Și nu mă încântă – zic de elementele de protecție alea de bază pentru șofer și pasagerul din dreapta, nici nu mă uit la copii și la ăia din spate.
Da, dar ai protectie integrata in mersul cu 30 la ora. :))))
E mai mult de target audiece – ai masina asa, ai si lifestyle de mers la supermarket cu ea bara la bara, unde ce accident sa faci.
Da, masina perfecta cu care sa stai in trafic .
O mica actualizare. Fabrica nu a muncit in August, de fapt pana la 15 Septembrie. Termenul estimat de livrare sfârșitul lui August acum e 13 Noiembrie. Cu accentul pe estimat. Deci ce ziceai că nu-s cipuri si-n Dacia? Sau mai știi mie imi livrează prima rachetă românească!
Eee pula – și dacă ai vrea, ai putea să ceri banii înapoi ?
Ce e asta momeală?
Pai asta am vb cu ei. Au zis ca azi se apuca din nou uzina de treabă și vad cum stau, poate mai scurtează din perioadă. Eu vreau avansul înapoi, soția zice ca încă nu e cazul. MI mult leam explicat că atunci cand ar livrar ei nu o sa pot eu sa o iau și nici nu accept să o facă mașină de drive test sau sa fie expusă. Vedem…
Mda, nu știu dacă ai observat, s-au scumpit un pic mașinile SH și nici nu prea se găsesc nici alea ( numai rebuturi ).