Romulanii sunt scandalizați că crește prețul la energie, că toți furnizorii sunt hoți, arză-i-ar focul făcut cu gaz ieftin, etc. Așa și este. Doar că ce se întâmplă acolo unde cresc prețurile, iar furnizorii nu-s chiar golani?
Dau faliment, plm.
Cam așa arată calendarul falimenturilor în energie din ultima lună.
- HUB Energy (August 9)
- PFP Energy (September 7)
- MoneyPlus Energy (September 7)
- Utility Point (September 14)
- People’s Energy (September 14)
- Green (September 22)
- Avro Energy (September 22)
In plus, BP isi inchide vreo 100 de benzinarii de prin tara din cauza ca n-au soferi. E deficit #sestie.
Am si eu niste poze cu asta, de la Tesco Express, alta benzinarie unde saptamana trecuta n-aveau motorina la nicio pompa, ca “e pe low, boss, nu ie soferi!”. Saptamana trecuta am gasit la BP. Acuma oi vedea unde gasesc, in Franta, in Germania, gasesc eu.
Mai in plus de atat, nu prea gasesc pe nicăieri apă de băut, băi nene. Nu se găsesc decât rar bidoane la 5 litri, sau sticle de 2 / 1.5. Am dat într-o zi comandă și mi-au adus un bax de 24 de sticle de 0.5, în loc de 6 sticle de cate 2 litri :/ .
Bine așa , pângărim planeta.
Știu, pot să beau de la chiuvteă, e apa potabilă în UK, pot să iau filtre de nu știu care – lasă, distrugem planeta, eu beau doar apă bună!
Parca ar merge un job de weekend, de vineri pana duminica, ca și șofer profesionist.
De luni pana joi prin ședințe, programare, chestii, iar în weekend te plimbi, vezi lumea, etc.
Dar trebuie sa fii rezident în uk și cu carnet de șofer profesionist.
Partea nasoala e ca stai departe de copii și nevasta
Daaa, la 15 lire pe oră e aur curat un job de șofer de tir în UK. Trebuie să îmi iau și “E”-ul și gata, aia fac!
nu-i destul cu C+E numa, iti trebe si CPC si tahograf. cardul e ieftin, vreo 50 de lire, dar CPC-ul e curs de vreo 350-400 4 zile, si apoi examen la DVSA alte 400. Nu e doar ca ai permis, da-i si baga. Macar daca mergea numa cu examen direct, dar nu e asa. Daca e sa bagi transport la cisterna de combustibil iti trebuie pe langa astea de mai sus si ADR, alte 4 zile si 400 de lire. Toate astea ca sa poti apoi face 5-700 de lire pe saptamana, cu zile de cate 10-12 ore, cu nervi,… Read more »
Știu că trebuie CPC și tahograf, am un prieten care are C+E și voia să facă asta dar s-a, sucit că are job la 12 lire și ceva pe oră, din ăla pe stil UK cu safety first, una e ce pontezi alta e ce muncești. S-au gândit el mai bine, că las-așa că merge așa. Și face mai spre 900 de lire pe săptămână . Și lucrează job mai puțin calificat decât un șofer de camion din ăsta greu. Mă gândesc totuși că șoferii cu ADR care transportă chestii speciale sunt plătiți mai bine, că am un prieten care… Read more »
btw, ai refăcut stocul de hârtie inginerică?
Am luat măsuri mai serioase de-atat.
Da’ cum adica nu sunt soferi? Au disparut brusc de acum o luna-doua cand erau de toate? Mi se pare incredibil de rapida schimbarea. Sunt mii de demisii? Au aparut brusc oferte mai bune in alta tara? Erau deficite de soferi in Franta si Germania si nu stiam de ele, de au putut angaja brusc atatia oameni? Adica chiar nu vad de ce ar fi schimbarea asta asa de azi pe maine. Toti prin presa sau aiurea zic breeeexit, de parca ar explica ceva. Aia care conduceau acum 2 luni aveau sigur rezidenta si in curand cetatenie, deci nu vad… Read more »
Nu au disparut brusc, dar ideea e ca au tot disparut si nu a crescut in vreun moment numarul lor. ce se vede acum e doar paiul care a rupt cocoasa camilei. Cand toata lumea hahaia la pozele rafturile goale – ca brexit, ca pandemie, parte din probleme erau inca de atunci cauzate de transport, dar e mai usor sa spui “brexit”, “pandemie”, ca am mai zis ca stirile si in UK si in restul lumii le scriu niste golani cu interese. Abia acum isi dau oarecum seama ca nici alea 5000 de vize date la foc automat nu le… Read more »
Urmeaza si in Romania o criza cu distributia daca ANAF-ul ii strange retroactiv cu usa pe transportatori. https://economedia.ro/transportatorii-de-marfuri-protesteaza-din-nou-pe-centurile-arad-si-oradea-fata-de-impozitarea-retroactiva-a-diurnei-firmele-romanesti-cer-anaf-amnistie-fiscala.html
Se pare ca problema era ca nu voiau sa lucreze decat cu soferi angajati, nu independenti. Evident soferilor nu le convine sa plateasca tona de impozite + ca independent, isi fac ei programul si decid ce comenzi accepta, ceea ce nu convine angajatorilor, ca deh, e mai usor sa ai pe cineva la cheremul tau, si mai prost platit. Asa ca pe principiul sunt 100 la usa, au dat afara toti contractorii si au pastrat doar angajatii, in ideea ca mai recruteaza. Proasta idee, se pare. :))) Banuiesc ca angajatii veneau fix asa, sa lucreze o perioada angajat si dupa… Read more »
Problema cea mai mare era la bani. Soferii contractori castiga mai bine, dar nu atat de bine incat sa “isi stabileasca ei programul”. Cam cum mi-l stabilesc eu : salut, boss, aveti ceva de munca azi ? Baga!
Urmaresc aceasta discutie cu o mecla pioasa.
:)))
Mie nu mi-au trimis invitatie. Pe deo parte viseaza ca dau vize si vor est-europeni, pe de alta ne discrimineaza 🙁 .
Probabil tu nu ai CDE+speciale+army?
Armata n-am facut. Am C. Speciale am de tractor, D+E n-am, poate E de la anul.
Nici eu – nu in sensul clasic, oricum. Despre altceva vorbeam.
Am primit si io scrisoare. Daca n-ai E, nu-ti trimit, ca nu poti face HGV class 1 fara E.
Eh, asta e. Atunci pula motorina in Reading!