The winter IS coming

Romulanii sunt scandalizați că crește prețul la energie, că toți furnizorii sunt hoți, arză-i-ar focul făcut cu gaz ieftin, etc. Așa și este. Doar că ce se întâmplă acolo unde cresc prețurile, iar furnizorii nu-s chiar golani?

Dau faliment, plm.

Cam așa arată calendarul falimenturilor în energie din ultima lună.

  • HUB Energy (August 9)
  • PFP Energy (September 7)
  • MoneyPlus Energy (September 7)
  • Utility Point (September 14)
  • People’s Energy (September 14)
  • Green (September 22)
  • Avro Energy (September 22)

In plus, BP isi inchide vreo 100 de benzinarii de prin tara din cauza ca n-au soferi. E deficit #sestie.

Am si eu niste poze cu asta, de la Tesco Express, alta benzinarie unde saptamana trecuta n-aveau motorina la nicio pompa, ca “e pe low, boss, nu ie soferi!”. Saptamana trecuta am gasit la BP. Acuma oi vedea unde gasesc, in Franta, in Germania, gasesc eu.

Mai in plus de atat, nu prea gasesc pe nicăieri apă de băut, băi nene. Nu se găsesc decât rar bidoane la 5 litri, sau sticle de 2 / 1.5. Am dat într-o zi comandă și mi-au adus un bax de 24 de sticle de 0.5, în loc de 6 sticle de cate 2 litri :/ .

Bine așa , pângărim planeta.

Știu, pot să beau de la chiuvteă, e apa potabilă în UK, pot să iau filtre de nu știu care – lasă, distrugem planeta, eu beau doar apă bună!

18 Replies to “The winter IS coming”

  1. Parca ar merge un job de weekend, de vineri pana duminica, ca și șofer profesionist.
    De luni pana joi prin ședințe, programare, chestii, iar în weekend te plimbi, vezi lumea, etc.
    Dar trebuie sa fii rezident în uk și cu carnet de șofer profesionist.
    Partea nasoala e ca stai departe de copii și nevasta

  2. Daaa, la 15 lire pe oră e aur curat un job de șofer de tir în UK. Trebuie să îmi iau și “E”-ul și gata, aia fac!

  3. nu-i destul cu C+E numa, iti trebe si CPC si tahograf. cardul e ieftin, vreo 50 de lire, dar CPC-ul e curs de vreo 350-400 4 zile, si apoi examen la DVSA alte 400. Nu e doar ca ai permis, da-i si baga. Macar daca mergea numa cu examen direct, dar nu e asa.
    Daca e sa bagi transport la cisterna de combustibil iti trebuie pe langa astea de mai sus si ADR, alte 4 zile si 400 de lire.
    Toate astea ca sa poti apoi face 5-700 de lire pe saptamana, cu zile de cate 10-12 ore, cu nervi, cu incarcari/descarcari in dusmanie cu clienti retardati, cu parcari ocupate la refuz, cu stationari obligatorii neplatite.
    Merge daca ai tupeu si iti iei un cap tractor la vreo 35k si 500k de km, si te faci owner-driver, iti trebuie licenta si apoi poti lua vagoane la tractat, amazon plateste acuma si 1000+ pe zi lucrata, dar toate cheltuielile sunt la tine, inclusiv motorina, asigurari, cauciucuri, uzura, tot-tot-tot.

  4. Știu că trebuie CPC și tahograf, am un prieten care are C+E și voia să facă asta dar s-a, sucit că are job la 12 lire și ceva pe oră, din ăla pe stil UK cu safety first, una e ce pontezi alta e ce muncești. S-au gândit el mai bine, că las-așa că merge așa. Și face mai spre 900 de lire pe săptămână . Și lucrează job mai puțin calificat decât un șofer de camion din ăsta greu.
    Mă gândesc totuși că șoferii cu ADR care transportă chestii speciale sunt plătiți mai bine, că am un prieten care face asta in România și cred că și acolo câștigă bine. Nu știu dacă 15 lire pe oră, dar cred că se apropie.

  5. Da’ cum adica nu sunt soferi? Au disparut brusc de acum o luna-doua cand erau de toate? Mi se pare incredibil de rapida schimbarea.

    Sunt mii de demisii? Au aparut brusc oferte mai bune in alta tara? Erau deficite de soferi in Franta si Germania si nu stiam de ele, de au putut angaja brusc atatia oameni?

    Adica chiar nu vad de ce ar fi schimbarea asta asa de azi pe maine. Toti prin presa sau aiurea zic breeeexit, de parca ar explica ceva. Aia care conduceau acum 2 luni aveau sigur rezidenta si in curand cetatenie, deci nu vad cum ii afecta pe ei pe un termen atat de scurt.

  6. Nu au disparut brusc, dar ideea e ca au tot disparut si nu a crescut in vreun moment numarul lor. ce se vede acum e doar paiul care a rupt cocoasa camilei. Cand toata lumea hahaia la pozele rafturile goale – ca brexit, ca pandemie, parte din probleme erau inca de atunci cauzate de transport, dar e mai usor sa spui “brexit”, “pandemie”, ca am mai zis ca stirile si in UK si in restul lumii le scriu niste golani cu interese.

    Abia acum isi dau oarecum seama ca nici alea 5000 de vize date la foc automat nu le rezolva problema, daca nu cumva trimit, pe clasic, o nava sa le vaneze prin vreo jungla soferii aia si s-i aduca in lanturi.

    Deficit de soferi era si in UE – iar prin asta zic salarii mici si conditii de munca proaste incat nu a mai fost atractiva meseria – dar UE mai carpeste pe ici pe colo pe tema asta SI UE are acces neintrerupt totusi la o piata de forta de munca de saraci – prin urmare vacuumul care se creaza intr-o anumita zona de forta de munca se resimte mai lent, ca se echilibreaza presiunile cu forta migranta din zone mai sarace. .

  7. Se pare ca problema era ca nu voiau sa lucreze decat cu soferi angajati, nu independenti. Evident soferilor nu le convine sa plateasca tona de impozite + ca independent, isi fac ei programul si decid ce comenzi accepta, ceea ce nu convine angajatorilor, ca deh, e mai usor sa ai pe cineva la cheremul tau, si mai prost platit.

    Asa ca pe principiul sunt 100 la usa, au dat afara toti contractorii si au pastrat doar angajatii, in ideea ca mai recruteaza. Proasta idee, se pare. :)))

    Banuiesc ca angajatii veneau fix asa, sa lucreze o perioada angajat si dupa sa fie contractor, eventual cu cetatenie. Asa ca ma indoiesc ca ajuta vizele temporare prea mult in procesul de recrutare, cel putin in cel european.

  8. Problema cea mai mare era la bani. Soferii contractori castiga mai bine, dar nu atat de bine incat sa “isi stabileasca ei programul”. Cam cum mi-l stabilesc eu : salut, boss, aveti ceva de munca azi ? Baga!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.