Una scurtă cu ANPC-ul: Ar trebui să ajute, dar…

Au acuma ceva campanii în forță. Adică două.

Cea mai recentă e cu promoțiile de Black Friday. Au dat amenzi în stânga și în dreapta. Ultima la emag, deși anul asta au fost mai cinsiți decât restul ( au fost ultimii cu promoția și au avut timp să se alinieze, dacă nu cumva ei or fi cerut un pic de curățenie).

Primii futuți au fost Altex. Legat de care, amenzile au fost MICI. O știre susține public că în primele 30 de minute de promoție emag a vândut de 142 de milioane de lei, cu 15% mai mult decât anul trecut, iar amenda primită e de 50,000 de lei. Adica 0.035% din cifra de afaceri pe 30 de minute dintr-o zi.

Orice operator de retail face profit operațional de măcar 5%. Care va fi afectat de amendă, în primele 30 de minute în proportie de 0.7%. Ăsta e ”cost of doing business” și încă unul foarte mic.

Altex a primit aceeași amendă , însă pentru abateri mai mari. Pe ei i-a afectat și mai mult, întrucât au o cifra de afaceri mai mică.

Dar orișicât, aceasta e o campanie de imagine a ANPC, nu o campanie serioasă.

Cea de-a doua campanie pe care au avut-o a fost cea cu controlul prin supermarket-uri, cu propuneri de inchidere si amenzi mai serioase ( raportat la cifrele de afaceri, cat si absolut), însă pentru abateri mult mai serioase decât scamatorii cu oferte promoționale.

Acestea fiind spuse, eu sunt curios daca in afara de agenda institutiei cu privire la campaniile de controale se mai ocupa și de altceva.

În ceea ce mă privește personal , nu.

Am făcut o sesizare cu privire la problema asta, pe care au avut-o ăia de la Wizz Air. Anume că pe 29 august, am rămas pe jos ( nu numai eu, niște zeci de pasageri) deși am stat minim 2 ore la coadă la checkin ( nu se putea face online către UK, nu primeai carte de îmbarcare), cu tot soiul de nereguli.

Nu pentru că am fost lăsat pe jos, se întâmplă din astea, ci pentru că :

  1. Mi-au în ziua aia la casa de bilete oferit posibilitatea de rebooking cu un cost suplimentar din partea mea – nici costul suplimentar nu a fost musai problema cea mai mare ( e o problema, dar aveam banii ăia), cât că nu mă ajuta la nimic și am zis pas.
  2. Dar le-am cerut ulterior banii înapoi pe bilete , precum și compensația legală de 400 EUR/ pasager pentru situații de genul ăsta.

Am primit, așa cum se cade, muie.

Să-i caut eu în Ungaria . Eu m-am gândit să-i caut în România, că mă doare în pulă de autoritățile bozgoreze cât timp ei operează în România.

Și am făcut o reclamație la ANPC în 24.09.2021. De drept au obligația legală să răspundă după 30 de zile cu soluția sau să mă notifice că e nevoie de mai mult timp. Practic nu au răspuns nici la solicitarea mea de a-mi trimite informații cu privire la reclamație, trimisă pe 04/11.

Motivul pentru care am făcut reclamația la ANPC nu-s musai banii mei, eu mi-am luat bilet la British weekendul viitor, mi-am extins vacanța în România, n-am probleme din asta, gen să se usuce haterii înainte s-apuce să se bucure de suferința mea, ci faptul că Wizz încalcă sistematic regulamentele de aviație, o știu și ăia de la Otopeni cărora le-am solicitat niște probe și evident că n-au răspuns nici ei până acum. Și că le încalcă cu, fie acordul tact, fie durerea în pulă a autorităților care trebuie să guverneze asta și e relativ imposibil să-i faci să plătească, nu musai mie, dar să-i scuture cieva de ceva bani, prin orice mijloace din astea comode.

Mai exact, ăia de la AirHelp, unde mai trimit eu detaliile, iar ei actioneaza compania aeriana si-mi primesc despagubirile minus ceva comision, au zis scurt că nu se bagă la astfel de cazuri cu Wizz Air în România, că nu le câștigă vreodată, în ciuda legislației. Au mai zis asta și cu altă ocazie.

Prin urmare am zis că, bă, hai să încerc la ANPC. Am mai încercat la ăștia și cu altă ocazie.

Pula.

Nu știu dacă o să continui speța, că am fost și un pic idiot și nu am filmat ce trebuia să filmezși până una alta, nu sufăr eu de banii ăia, în ceea ce mă privește ă pot mulțumi să spun că eu am încercat, mi-am făcut partea.

Dar e evident că nu prea mai are rost să fac eu reclamații la ANPC, trebuie direct cu avocat și bani.

Iar textul asta e aici doar ca să-l dau ca link, când mă mai înreabă careva sforăitor pe nas ”reclamație la ANPC ai făcut?”

Da, am făcut și, probabil, că dacă nu îmi răspund la sesizare am să-i dau și în judecată și am să le cer s-o facă și să fie sancționați pentru depășirea termenului legal, dar altfel, nu contează.

Mă gândeam așa la o chestie, poate că directorul ANPC ar trebui să fie ales de populație, cam ca președintele țării așa, acum în momentele în care UDMR+PSD+PNL se gândesc că ar fi bine să facem altfel. Căîn fond, protecția consumatorului ne reprezintă pe noi, iar eu nu știu cine e directorul ANPC acum, dar știu că aș vrea să fie altul, dacă aș putea alege asta.

7 Replies to “Una scurtă cu ANPC-ul: Ar trebui să ajute, dar…”

  1. Cu ANPC am avut castig de cauza contra Orange si Auchan, in schimb cu Evomag au dat-o aia ca de fapt pretul de pe site la care am bagat in cos si platit, nu era decat pentru primele x produse, iar eu am fost al x+1/2/3/4… lea. Plm, in cazul asta trebuia sa revina pretul la normal, dar n-a revenit. Desi aveau pe stoc suficiente produse, si s-au si oferit sa-mi vanda dar la pretul intreg…. ANPC cica da, ca au dreptate, eh atunci muie nu mai vreau produsul daca e la pret altul decat la cel la care l-am bagat in cos, asa ca a fost remiza. Ei nu au vandut, eu nu am mai cumparat.

    Concluzie, cateodata da, cateodata nu rezolvi cu ANPC. Da probabil se duc si ei la aia mici si amarati, fara bani de avocati.

  2. Aaa, deci tie ti-au si raspuns la reclamatie, interesant. Nu se duc nici la aia. Ca in 2016 am facut reclamatie pentru o problema legata de o firma de vreo 2 oameni, nu altceva. Le-am trimis acte, inregistrari audio – atunci au raspuns, au zis ca au nevoie de timp, dupa aia PULA.

  3. La Orange tot faceau aia pe smecherii , si le-am zis, bah dati in scris ca asa si pe dincolo, cu ce ma certam eu cu ei. Lol, nu i-am crezut asa de prosti, dar au raspuns prin email, apoi cu ala , si probele adunate, direct la ANPC. 2-3 luni mai tarziu ma suna una de la Orange bucuroasa ca s-a gasit o solutie la situatia mea, zic nah minune, fix dupa ce v-am dat in gat la ANPC. Dar sa fie primit. Si dupa ce am primit , cateva zile mai tarziu m-a sunat si una de la ANPC sa ma intrebe daca m-am rezolvat cu aia la Orange, zic, saru’mana desigur. Da cred ca fara sa-i ameninte cu vreo amenda babana ceva nu aveam noroc.

    La EvoMag am zis…

    La Auchan am luat asta vara niste cutii de suc “natural” d-ala la box de 3l. Si cand sa le bag la consum, una dupa alta aveau un gust de pishat statut. Desfac cutiile si se vedea in toate pungile cu suc ditamai floarea inauntru. TOATE, nu 1. N-am luat decat vreo 6 da m-am ofticat ca odata distrusa cutia nu mai puteam sa ma duc sa le dau in cap cu sucul, asa ca le-am facut poze dupa bon, dupa cutii unde sa se vada ca erau inca in valabilitate, dupa bon, dupa posirca din punga etc. Si le-am zis ca bah, dati o vizita pe la astia ca uite am luat suc valabil si e tot stricat, pe semne nu le tin la frigider ceva. In reclamatie am zis ca nu vreau banii, da vreau control si amenda daca gasesc aiureli.Si dupa asteptare mi-au zis ca s-a verificat lotul cutarica si nu s-a mai descoperit. Plm normal, ca lotul cu floarea s-a vandut la raft la prosti ca mine… da oricum mi-au dat banii inapoi.

    Curios cum te-au sarit mai ales ca la tine sunt sume mai mari.
    Ai primit numarul de inregistrare la cerere? Vine pe mail ca notificare. Fa-le spam… vreau raspuns la sesizarea #6373738 din data de … . Totusi nu spera ca se rezolva in cate zile zic ei pe site. 15/30. La Orange a fost 2-3 luni. Probabil e plin mereu de reclamatii, in functie de specificul reclamatiei.

  4. Din cate stiu, nu se baga la firme care nu’s inregistrate in Romania. ANPC verifica doar ce-i inregistrat la registrul comertului, in rest… sanatate multa.
    Eu inca mai astept banii inapoi (astept pe dracu din mai 2020) pe 3 huse de telefoane comandate, platite si nelivrate de la un site .ro si de fapt era bla bla sro de prin Polonia cred.
    Altfel cand am avut o “neintelegere” la o comanda pe email de 7ml de gard+montaj, in 45 de zile “s-a rezolvat” fix ca in scenariul lui 0040 cu Orange. Ei m-au porcait la telefon “mult succes la ANPC”, eu aveam factura, plata, emailul de comanda, email trimis de mine, inca un email trimis de mine, perioada de timp acordata mai mult decat rezonabila pentru raspuns din partea lor (2 luni) si inca problema nerezolvata.
    Mi-am furat-o cu Orange ce-i drept (in 2016), am avut “pachet promo” pe perioada contractuala, desi n-am luat vreun telefon de la ei si n-am putut sa inchid mai devreme contractul fara sa platesc lunile ramase.

  5. @kd- este, dar eu le-am dat CUI-ul de Romania al Wizz. Au firma inregistrata in Otopeni. Acuma, am zis problema nu e ca nu au rezolvat nimic, ca habar nu aveam ce-o sa faca. Problema e ca nu au raspuns de vreun fel.

  6. L-au dat afara in urma, dar de unde ma uit eu l-au dat afara pe merit ca e incompetent. Amenzile alea sunt la misto.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.