Marketing și propagandă: Unii învață, alții nu

E vremea aia din an când vin ăia de la Wikipedia cu plugușorul. De mai mulți ani le-am dat, că apreciez și susțin cauza lor. Până într-o zi când au început cu wokisme și women empowerment ( cu asta n-am nimic per se, dar nu îmi băga mie bețe în ochi).

Am citit pledge-ul lor de sub poza unei tanti și nu m-au convins nici textul nici fața din poză (Katherine Maher cred că era), deci le-am dat voie să să plimbe ursul la altă masă, că așa merge când bagi cu cerșeala, tre’ să iei lecții de la Dinică, sau GTFO. Preferam mai bine muianu’ lu’ Jimmy Wales – nu neapărat, dar m-au enervat niște chestii acolo.

Tot ce știu e ca ăla a fost ultimul/singurul an când am văzut mizerii de genul ăla în pledge-ul lor.

De atunci au revenit cu chestii care contează gen ”hai boss, că uite, nu ne dă nimeni ( normal, dacă o luați pe arătură, că nu vă dă), că să ținem accesul la informație gratis, că astea. Și n-am mai văzut figuri de propaganda ca înainte, au dat PC-ul mai încet. Or mai fi, dar nu mi le-au prezentat mie să vomez în ele. CEO-ul lor e tot femeie, dar asta nu e o problemă, e foarte bine. Părerea mea personală e că oricum femeile se pricep mai bine la treburi din astea cu ONGisme, acte oarecum caritabile si o bună organizare a cheltuitului banilor și n-o spun deloc peiorativ, pe partea asta aș angaja oricând o femeie competentă, mai degrabă decât un bărbat, pentru că-i probabil că bărbatul s-ar gândi cum să facă ceva profit, nu cum să cheltuiasca banii responsabil. Na, mă știu pe mine.

În fine, ce contează e că, în ceea ce mă privește, am observat o schimbare de atitudine de cerșeală, ceea ce e de apreciat, că, sincer, ar fi păcat să dispară doar pentru că-s proști și sar în bandwagonul de propagandă, în fond, scopul lor, neutralitatea informației, ar trebui să fie profund împotriva trendurilor de politici sociale și manipulare a ceea ce gândesc oamenii. Drept care…

Bun. Alții nu.

Gillette au ieșit cu reclama aia jegoasă de acum 2 ani cred. Au pierdut bani dar tot nu s-au dezis și pe undeva e de înțeles. Companie americană, contextul e de așa natură. Asta nu înseamnă că de aceptabil pentru mine. Să se bărbierească americanii și în general populația de culoare cu ei.

La cum văd eu lucrurile, Gillette devine o companie cu un bias etnic către negri. Ultima lor reclamă ”Look Good. Game Good” are muzică ( cântată ) de negri pe fundal, are vocea unui negru ( care e OK, sună bine) care bagă textul, și prezintă un negru care se bărbierește.

Din tot clipul de 30 de secunde, vreme de două secunde ( începând cu secunda 6) apare în clar un alb . Care cară bagaje. Presupun că reprezentarea de 6.66% a populației albe e una legitimă în cultura americană ”be less white”.

Ceea ce poate fi OK, înțeleg reclama, atâta că înțeleg și că nu mi se adresează. În sensul că nu-i nicio problemă dacă Gillette se poziționează drept compania de aparate de bărbierit pentru negri. Pe planetă, cât mai ales în SUA, trebuie că o să aibă destui clienți, chiar poate fi o mișcare de marketing deșteaptă.

Până una alta, eu înțeleg marketingul ălora care vorbesc limba mea și mă reprezintă.

Si…

7 Replies to “Marketing și propagandă: Unii învață, alții nu”

  1. Lol, ala nu cara bagaje, ISI cara bagajele. E la fel de umilitor cum ai arata o tipa pe tocuri ca isi cara zeci de plase de gucci, lv and co. :)))))

    Nu mi se pare ca e centrat nici pe negri, nici pe albi, e un spot de ala de punem niste fotbalisti celebri (ma rog, pt cine se uita) si vindem niste produse ca uite, sponsorizam fotbalul. Meh. Nu ti se adreseaza sigur ca ma indoiesc ca stii cine sunt aia din imagine ca ma indoiesc ca urmaresti fotbal american. :)))

    Sigur au si ei vreo versiune cu fotbal sau tenis pt europa.

    https://youtu.be/vijYFuj_cdI

    Aa, si uite bic pentru SUA:

    https://youtu.be/teUQoQKr-1E

  2. Lol, ala nu cara bagaje, ISI cara bagajele. E la fel de umilitor

    Exact. Nu vreau sa reafirm evidenta, dar cu atatia negri in reclama aia isi cara singur bagajele /s

    Lasand asta la o parte, nu conteaza. Conteaza ca in clip vezi negri barbierindu-se si jucand fotbal american si 2 secunde un alb carand bagaje. GG. Sa se barbiereasca negrii cu alea.

    Sigur au si ei vreo versiune cu fotbal sau tenis pt europa.

    E din 2019 de cand cu toxic masculinity.

    Aa, si uite bic pentru SUA:

    De acum 20 de ani.

  3. Mie imi plac reclamele de la $shave.
    https://m.youtube.com/watch?v=ZUG9qYTJMsI
    Alea cu who to si cu shaving butter… “you’d get it”. :))

    Ce zici tu seamana cu ce imprastie bosorogul ala contracandidat al lui Macrou, cu great replacement. Noh, ce sa faci daca Napoleon i-a dus pe francezi sa moara pe campul de lupta, cineva trebuia sa se ofere sa le f**a si femeile. Culmea ca mi se parea ca Franta cam acceptase cra-cra d-aia de prin Africa.

  4. Renaud Camus – cam are dreptate.
    Franta a acceptat africani, da – asta si conduce la substituirea populatiei lor – faptul ca i-a acceptat.

  5. Pai si ce daca e de acum 20 de ani reclama la bic? Nu e o reclama tot cu 100% bias etnic?

    Deci daca iti place urmatoarea reclama la gillette uiti tot si incepi sa folosesti iar? :))))) dupa cat timp se prescrie o reclama?

    Iar legat de reclama actuala, nu e asa ca il arata doar carand bagaje, de fapt singurul care joaca efectiv fotbal in reclama e fix tipul alb, si mai multe secunde. Dar da, modelul principal e cel negru, aici de acord.

  6. :))))) dupa cat timp se prescrie o reclama?

    Nu e vorba de după cât timp se prescrie o reclamă ci de cum evoluează politica companiei in timp.
    Și nu e vorba că uit tot ci că dacă mă simt reprezentat de produs pot să îl cumpăr.

    Sau când nu mă mai simt reprezentat nu mai cumpăr.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.