ANPC – sunt cam inutili, însă din alte motive și am să explic mai încolo, probabil în curând.
Bine, nici cu asta nu se dezmint. Citez din articol.
Va trebui să depuneți diligențele ca la nivelul fiecăruia dintre operatori economici, în momentul când vă confruntați cu astfel de situații, date de disfuncționalitate a unui aparat de măsură, date de faptul că nu a citit corespunzător contoarul, să vedem cum putem prin soft să naștem un sistem de alarmare în așa fel încât să luăm măsurile înaintea emiterii facturii.
Asta ar trebui sa adreseze doua probleme, din ce citesc. Cazul unei defectiuni a unui contor și cazul unei citiri/ scrieri incorecte a valorilor din contor.
Pentru a doua sunt de acord. Da, măcar atât ar putea să implementeze fiecare operator. Îl plătește pe unul ca mine să-i implementeze chestia asta, dar nu cu 240 de euro pe zi, ceva mai ca lumea, că le treg pula prin gură și de banii ăștia le implementez maxim un mesaj de avertizare care-i spune consumatorului că ”dacă nu belești ochii, belești pula, că furnizorul e sărak și te jupoaie”.
Cu prima, ce pula mea o să faci? Ia. Ai consumat 1000 de kwh și una dintre cauze ar putea fi contorul defect. Sau poate e doar mai frig. EXACT CE O SĂ FACI CÂND O SĂ PRIMEȘTI AVERTIZAREA CĂ AI CONSUMAT FOARTE MULT?
Nu de alta, dar ăștia din UK tot afișează avertizări de genul ăsta. Gen, băi ai consumat prea puțin față de cât ne așteptăm noi, când sunt plecat, sau prea mult , în alte situații.
Și da, am văzut că am consumat cam mult. 1.5Mwh în mai puțin de o lună, ca o frabrică mai mică. Am ridicat din umeri și am dat cu cardul la diferența de la direct debit, că trimiteau ăia recuperatorii, eram direct 500 de lire pe minus.
Să zicem că n-aveam bani, că aici e problema. Ce puteam să fac eu în situația aia ?
Să mă răzgândesc și să declar mai puțin ?
După aia ce făceam , mă duceam să dau contorul 1000 de kilometri înapoi? Puneam un magnet pe el să stea așa vreo 3 luni?
Că nu pot să bag curentul consumat sub preș. Mă rog, pot, câteva luni, până vine cineva să citească, dar la ce bun?
Scoteam tot din priza să nu mai consum? Pai mor dracului de frig, că eu nu aveam numai calorifere pe ulei prin toate prizele ca să dau contorul peste cap.
Nu ai ce să faci, efectiv, decât să iei la cunoștință că ai belit pula și un lucru util pe care îl poate face ANAF e să îi fută pe furnizori să respecte legea cu privire la tarifare și portare, că astea sunt cele mai importantelucruri care țin de ei și nu se întâmplă cum ar trebui.
Practic se agită degeaba. Ar putea să ceară de exemplu transparentizarea și eficientizarea costurilor intermediare ( dintre producător și consumatorul final).
Ar putea impune condiții mai bine pentru prosumatori. Astea.
Păi, e doar sistem de avertizare. De exemplu, ăstia care dau apă și curent aici au implementat același sistem și (zic ei) au economisit numaiștiucâte sute de metri cubi de apă care s-ar fi risipit din cauza pierderilor în zone ascunse (de exemplu robinetul din grădină care picură) sau ceva asemănător. Așa, respectivul locatar a primit mesajul și a luat la puricat instalația și a rezolvat problema înainte să aibă de plătit 3 cisterne de apă scurse în pământ. În plus, poate fi un factor psihologic. Una e să primești avertizarea, alta e să primești direct f(r)actura în fălci. În… Read more »
Eu am fost in situatia asta, mi-au trimis o factura mult mai mare. A durat cam jum de an sa rezolve deci nu stiu ce spera ei sa castige cu avertizarea cu 2 sapt inainte. :))) Si inca la mine era situatia simpla – pe factura era alt numar de kW fata de contoar. Au zis ca tre sa trimita pe careva sa arunce musai un ochi. Evident nu aveau oameni pt asta, deci a durat luni bune. Eu nu am platit absolut nimic in perioada asta, nici factura aia mare, le-am dat mail lunar cu citirea corecta. S-a rezolvat… Read more »