Poluare cauciucată. Făcând lucrurile incorect

Cred că lumea în care trăim e așa futută pentru că suntem nerezonabili și nu vrem să facem lucrurile “cum trebuie”, cu respect față de alții, vrem doar să profităm, iar aici mă includ.

In 2019 , după ce am cumpărat mașina din UK, neștiind să conducem corect pe partea cealaltă , am dat atât eu cât și soția cu roata din stânga în caldarâm până am bosumflat cauciucul și l-am schimbat. Pentru că nici cel din dreapta nu era chiar nou , le-am schimbat pe amândouă ca să se țină, că credeam că e și la ăștia legea ca in Romania, să te oblige să ai același model de caucioace măcar pe două roți. Nu e. Au ăștia care unul de câte un fel pe toată mașina. Nu contează.

Am cumpărat cele mai ieftine cauciucuri, cu cel mai ieftin montaj – 100 de lire 79 de lire amândouă.  M-a întrebat ăla de la service dacă vreau și geometria la roți și i-am spus clar că nu. Mașina asta urmă să o ținem 1 an , ceva de genul, până învățam să conducem și, să o vindem , nu să bag bani aiurea în ea.  Ce să se întâmple într-un an. Nimic, a veni pandemia, am zis că nu mai cumpăr nicio mașină în 2020, i-am făcut inspecția tehnică și am ținut-o. 

Și anul trecut a fost tot pandemie, n-am avut motiv să circule prea tare, deci tot rabla aia. In 2021 la inspecție, însă mi-au zis ăia de la inspecție că sunt cauciucurile din spate uzate. Eram sigur că până acum când mașina, așa că am cumpărat tot din alea cele mai ieftine 100 de lire 75 lire (later edit) 2 bucăți s montate. Lucs.

Anul ăsta voiam să o vând, dar nu am avut timp și nici bani, că au fost alocați pe la reparații și upgrade-uri la casă, iar mașinile SH costă cât alea noi și nu vreau să îmi cumpăr mașină nouă, lol.

Așa că trebuie să fac iarăși inspecția tehnică, in ideea că până în aprilie mai sigur o vând. Dacă nu se mai întâmplă dracu știe ce.

Și m-am uitat la caucioacele de pe față, alea de le-am schimbat in 2019 , nu au 3 ani împliniți, unul era un pic tăiat ( tot în borduri ), dar ambele uzate rău pe exterior și am zis că vreau inspecție tehnică fară avertismente ca să dau rabla bine.

Eh, puțin plătești, puțin face… Din 2019 până acum făcut sub 10,000 de mile ( 16,000 km ).

Și de data asta am cumpărat aceleași cauciucuri ieftine. 105 lire – inflația!

Se vedea clar că sunt rotile dezaliniate , și m-au întrebat iar ăia de la garaj dacă le vreau aliniate.

In mod normal, nu, că “iar” o vând. Dar, in timp ce ziceam nu, mă uitam la mormanul de cauciucuri de la ușă, multe uzate pe una din părți, neuniform .

-Hai, mă, treacă de la mine 50 de lire de data asta. Dacă programam online era 40, dar am zis că nu.

Și mă gândesc că dacă făceam aliniamentul asta din 2019 și dacă cumpăram cauciucuri ca lumea nu era nevoie să fac nimic acum. Poate. Că în borduri tot am dat.

În România am cumpărat cauciucuri bune in 2018, 100 de lire bucata, făcut geometrie, bune și acum, după vreo 30k km.

Așa distrug planeta, cu chibzuință/ zgârcenie.

5 Replies to “Poluare cauciucată. Făcând lucrurile incorect”

  1. Nu are de a face calitatea cauciucului cu modul in care se uzeaza (pe interior sau exterior).
    Importante sunt unghiurile de fuga de la directie, presiunea pe care o pui in pneuri si cat de incarcata e masina.

  2. Dar…si dupa doi ani mai iei bordurile? Nu intelege gresit, le-am luat si eu (si borduri si garduri vii, plm), dar…timp de vreo doua saptamani, atunci, prin 2010. Cum plm le mai iei si dupa doi ani?

  3. Nu le mai iau în aceeași măsură. Acum aveam o tăietură pe un cauciuc, nu știu de unde.
    Dar da, plm, mi se mai întâmplă că nu prea mă uit pe unde merg. Mă uit după pietoni, după bicicliști, nu după “uite că se îngustează drumul ca să încetinesc. “. Zbang, înjur și gata.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.