Vauxhall: Episodul “Sărăcie in sufletele tuturor”

Nu numai al meu.

De când am venit aici fac service-ul anual și ITP-ul rezervând pe net la unii ( nu sunt mereu aceiași) care vin, iau rabla de acasă, o sexează, o verifică și o aduc înapoi valida pe încă un an..

Plătesc ceea ce ei numesc full service ( care e de fapt o vrăjeală – explic mai jos – zici că ești în România ) , vreo 150-160 de lire ( da, mult) , 40 de lire pentru MOT ( ITP) și ce se mai strânge extra. Anul ăsta era o bucșă de pe spate și farul spart pe care l-am cumpărat, îl puteam schimba singur in 1-2 ore, dar nu aveam orele alea până expira ITP-ul .

In service-ul asta full, ei zic că verifică nivelul la lichide și completează. De 3 ani , să moară mamele lor, că nu au completat nimic la nimic.

A scăzut lichidul de răcire încet încet până la minim, ăla de frână e aproape de minim.

Anul ăsta le-am zis cu subiect și predicat. Bă, vedeți că e lichidulde răcire la minim. Completați că de aia plătesc.

Da-da,sigur, muie. Bine, mă așteptam că sunt lepre, nici nu au venit să ia mașina în ziua corecta, iar pe urmă i-am sunat eu să vină. Dacă nu era grabă găseam pe alții. De obicei fac asta cu 1 lună înainte să expire.

M-au sunat că e gata mașina, că să plătesc cu cardul și că o aduc ei în 1h .

Plătit cu cardul, verificat pe net rezultatele la inspecție ca să văd acolo – pe lângă că s-au uzat discurile de frână pe spate și am primit avertisment, lucru pe care eu îl știam de anul trecut, ha fraierilor ( o vând, de doi ani o vând ) – avertisment că e lichidul de răcire la minim.

M-au luat capul și i-am sunat pe ăia:

-Bă, nu v-am spus că vreau MOT fără avertismente, CE PULA MEA ați făcut ? Trebuia să verificați voi discurile ÎNAINTE și să îmi spuneți , trebuia să umpleți lichidul de frână, că v-am zis , muilor!

-Da, că noi am făcut totul după manual. ( Pișa-m-aș în cărțile lor de jepcarit clienți).

-Ați pus lichid? Că am plătit pentru asta.

-Da, normal, am verificat, dar nu a verificat ăla de la MOT bine.

-Bine, când vine mașina verific eu nivelul. Dacă nu e ce trebuie ați belit pula, banii înapoi.

-Vine într-o oră.

-Lux.

A venit peste o oră și jumătate și i-am zis ăluia , să stea acolo să verificăm lichidul, că trebuia să fi completat ÎNAINTE de MOT și că ai lui mi-au zis că nu s-a uitat inspectorul bine. Hai, să vedem și noi.

Că da, că au observat și ei după ce le-am atras eu atenția că de fapt nivelul e la minim și au făcut plinul atunci.

– Hai să vedem plinul atunci.


Plinul era la jumătate. Că atâta au completat FMM. Muie pa.

Bă, nu trece bine ziua risipei că îmi spune soția că nu mai merge una din cele două chei, că s-o fi terminat bateria. S-o fi.

Pus baterie nouă. Testat, tot nu. Desfăcut bateria din nou, observat că am pus-o, ca de obicei, fără să dezlipesc hârtia aia de pe spate, montat corect.

Tot nu. Măsurat tensiunea bateriei celei vechi și observat că nu era consumată.

Aia e, încă 200 de lire.

4 Replies to “Vauxhall: Episodul “Sărăcie in sufletele tuturor””

  1. “Plinul era la jumătate. Că atâta au completat FMM. Muie pa.”

    Nu se face plinul la vasul de expansiune de la lichidul de racire.
    Se pune maxim pana la jumatatea vasului. Cand se incalzeste puternic, la mers sustinut, sa nu depaseasca nivelul de MAX al vasului.

    De ce tot amani achizitia altei masini ?
    De ce tot mai tragi de cea veche ?

  2. De ce tot amani achizitia altei masini ?
    De ce tot mai tragi de cea veche ?

    1. Acum-acum nu prea am bani. Sărac , ca toată lumea. Gen nu mor de foame, dar nu am bani de aruncat pe rable, că am alte cheltuieli. Am prin firme , dar mai durează până la dividende.

    2. Nu am musai nevoie de rablă pentru mai mult decât drumuri relativ scurte, în oraș, lungi mai rar, iar pentru aia e OK, pornește la prima cheie , se oprește când apeși pe frână, merge aerul condiționat, tot.

    3. Cel mai important – trenează de un an – nu am timp sat cumpăr alta. Dacă nu am timp să schimb un far, sau să duc mașina la service, îți imaginezi că ia un pic mai mult timp să cumpăr o rablă mai noua.

  3. @Alex. . Cu privire la plin, instrucțiunile zic sa pui până la max cu motorul rece.
    De la max mai eu spatiu de expansiune destul.
    Lăsând asta la o parte, era la jumătate cu motorul cald. Rece e un pic sub jumătate.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.