Nu e un secret că principalul motiv pentru care am venit în 2019 in UK e educația copiilor, și singurul, bă, singurul – pentru care mai sunt aici. Altfel eram ori înapoi ori în altă țară așa brambura.
Sunt multe probleme cu școala din România, dar nu sunt numai lucruri rele. Unele lucruri se fac mai bine decât în UK ( nu peste tot, ho) , dar prea puține și în prea puține locuri.
Acestea fiind zise văd știrea asta cu schimbarea structurii anului școlar.
Se apropie puțin de structura din UK, dar nu asta e radical, e doar o abordare mai modernă.
Radical e că în sfârșit iau în considerare să schimbe modul de evaluare , să se facă standardizat și la final de an, inclusiv cu corectură încrucișată.
Dacă , fac asta, doamne ajută, cred că România are șanse să ofere educație mai bună. Sigur, contează forța de muncă disponibilă, dar orișicât mai sunt profesori cât se cât OK pe acolo, însă problema cu ei era că erau preocupați să fie mici dumnezei, să decidă ei chestii, să pună pârghii,să facă orice altceva decât pedagogie și educație corect. Și așa se ajungea la abuzuri cu teme și plm-uri, sub sancțiunea corijenței și a notelor proaste. Dacă li se ia puterea de Dumnezeu și se obiectivizează procesul un pic cred că școala românească poate renaște.
Nu e nevoie de prea mult. Desigur în România vorbesc de să nici nu îi lase să corecteze lucrările propriilor elevi. In UK nu e așa. Că nu e nevoie, că nu vrea nimeni să împartă ierarhii pe interese și să pedepsească, că aici dacă nu ești mulțumit de școală mergi la alta, dacă școala nu are rezultate bune, mai bine pulea la ea și mai primesc bani din pulă. Pe de alte parte aici sunt umflate un pic calitățile elevilor,bag seamă, din pricina asta.
România are nevoie de mai mult în procesul de corecție al proceselor strâmbe, că are nevoie de o reformă a orice înseamnă evaluare, proces de evaluare și evaluator, deoarece e plină de justițiari, nu de oameni care vor să facă o meserie. Prin urmare trebuie să li se ia puterea de justițiari și asta e tot, se îndreaptă ei.
Cam greu fara malai.
Daca in invatamant ajung doar absolventii de studii superioare care nu gasesc in alta parte, poti sa faci tu mama procedurii ca tot pilaf iese daca n-ai cu cine.
Nu-i asa deloc. 1) In invatamant nu ajung doar absolventii de studii superioare care nu gasesc in alta parte. In Romania, acum, salariile profesorilor sunt mici doar comparativ poate cu ale altor bugetari mai norocosi si cu ale ITstilor. Si hai poate cu alea din constructii. Dar ITstii au salarii bune ( vorbesc din informatii la prima mana) doar in orase de tip hub ( Bucuresti, Cluj, Timisoara). Si nu toti. In rest, mai subtire. Uite salarii. https://www.portalinvatamant.ro/articole/stiri-profesori-106/ce-salarii-au-profesorii-din-invatamant-lista-completa-de-la-debutant-pana-la-gradul-i-10492.html Salarii nete in 2021- profesori: profesor debutant – 2.428 lei – fara dirigentie profesor cu definitivat – 3.586 lei – definitivat 25-30… Read more »
Da, salariile nu sunt neaparat rele. Mai ales daca te uiti la 62 de zile de concediu pe an. Problema pentru calitatea oamenilor din invatamant e nu salariul, ci procesul de angajare si evaluare. Sa zicem prin absurd ca tu ai vrea sa fii profesor de informatica la tine la tara – crezi ca ai putea? Hai ca iti cer nu stiu ce modul pedagogic, aia inteleg – dar dupa te duci si dai examen de titularizare si iei 10 si predai….in alt judet, ca la tine nu mai e loc. Ca ocupa careva un loc de 20 ani incoace,… Read more »
Sa zicem prin absurd ca tu ai vrea sa fii profesor de informatica la tine la tara – crezi ca ai putea? Daca nu ocupa cineva deja postul ala, da. La mine in sat cred ca ar fi usor, ca nu stiu daca predau deja informatica. Daca predau aproape sigur nu au pe cineva calificat. Daca merg si le spun ca vreau sa predau eu, cred ca pot sa o rezolv si in jumatatea anului. Daca vreau in alta parte, probabil ca e altfel. dar dupa te duci si dai examen de titularizare si iei 10 si predai….in alt judet,… Read more »
Nu-i vorba de materie in sine, ci de psiho-pedagogie. Care la noi se trateaza la misto in facultate. Iar pe unul platit cu 500 de euro la inceput de cariera o sa il doara la 2 metri de cur de investit timp in dezvoltare personala si-o sa mearga cu turma, care e a dracu de proasta in invatamant. Da, in provincie 500 de coco e oarecum la limita decentei (inca) daca ai o casa de la maica-ta si nu platesti chirie, dar cine ramane in provincie cu perspective de 1000 de euro peste 10 ani doar? Doar cei carora e… Read more »
Despre psihopedagogie in general nu știu și nici ce se face in facultate pe temă, că n-am jucat pe partea mea. Cred că te poți descurca și fără, dar e posibil să mă înșel. Legat de faptul că dacă unul câștigă 500 de euro pe lună la început de carieră nu se preocupă de dezvoltare personală, e posbji, deși e contraintuitiv, că ar trebui să vrei să faci, câștigi mai mult, dar nu mă bag. Tot ce spun e că nu are treabă cu salariul de debutant, eu la început de carieră câștigam mai puțin de atât, lucram și la… Read more »
By the way, ca ziceai ca nu prea gasesti salarii mai sus de 2500 in afara de IT pentru debutanti. Asa, la o cautare scurta:
https://www.olx.ro/oferta/loc-de-munca/angajam-shaormari-bucatari-3500lei-15zile-IDfW2bk.html#a4f1fbcb57;promoted
Nu am zis asta. Am zis In Romania, acum, salariile profesorilor sunt mici doar comparativ poate cu ale altor bugetari mai norocosi si cu ale ITstilor. Tu ai gasit un job de shaormar din Bucuresti , care zice asa: 15 zile pe luna x 12 ore. Norma standard e de 8 ore. Adica ai 22.5 zile pe luna. Norma standard medie e de circa 22 zile pe luna, plus libere nationale. Pentru profesori plus vacantele copiilor. Sunt 18 saptamani de vacanta. Zice asa 3000-3500, in functie de pricepere. Deci, profesor debutant 3000 de lei. Ti se pare avantajos 3000 lei/… Read more »
Nu zic ca mi se pare mai comod. Doar ca daca platesti un profesor debutant ca pe un saormar, cam asa iti face si treaba, de saormar, chit ca-i mai comod postul. De fapt ce conteaza e viata pe care o duce de banii aia si potentialul de bunastare, ca tot era vorba de provincie versus Bucuresti mai sus. Iar in Bucuresti o cam zgarii grav de banii aia. Si sa zici ca “bai hai ca acum nu fac bani, dar o sa fac peste 6-7 ani 1000 de euro pe luna”, tot nu tine. Iar alegerea pentru un om… Read more »
Citat: “In invatamant nu ajung doar absolventii de studii superioare care nu gasesc in alta parte” Ba, din pacate, da. Exemple nenumarate: – cunostinta, profesor de liceu de informatica in Bucuresti. Nu a fost in stare vreodata sa ia un interviu de angajare in IT. Recalificat dupa cativa ani croitor (nu e banc) – seminarista in facultate, proasta cu spume (incompetenta). E profesor plin de vreo 15 ani, parca si sef de catedra – fost coleg, printre cei mai slabi din departament. “Incurajat” sa plece, acum cateva zile am primit notificare in LinkedIn ca a fost promovat intr-o facultate din… Read more »
Ba, din pacate, da. Exemple nenumarate: – cunostinta, profesor de liceu de informatica in Bucuresti. Nu a fost in stare vreodata sa ia un interviu de angajare in IT. Recalificat dupa cativa ani croitor (nu e banc) Aveti un hindsight cu Bucuresti si Informatica. Realizati ca tara asta nu e numai Bucuresti si scoala are mai multe materii decat informatica? In plus, conteaza mai putin. Cand am studiat eu informatica la liceu am avut 4 profesori dintrecare 3 erau cam asa. Fie doamne care se pregateau sa ramana insarcinate si, na, stii cum e, fie un tip care pana la… Read more »
Din curiozitate, de ce sistemul educational este singurul motiv pentru care ai ales sa ramai in UK? Ce s-a intamplat cu restul motivelor care tin de latura profesionala, sociala, financiara….? Crezi ca este un motiv suficient pentru a ramane in UK pe termen lung/definitiv?
Ziceai ca in uk poti sa te muti la alta scoala daca nu iti place unde esti? Nu esti tot repartizat dupa adresa si abia apoi, daca raman locuri libere, vedem unde ne putem transfera? (adica ca in Romania) Legat de calitatea persoanelor din invatamant, de acord iarasi, nu e doar salariul in sine. Dar mai e si naveta, si posibilitatile reduse de promovare…se aduna motivele pentru care oamenii nu vor. Mai e si programa care nu permite deloc deloc creativitatea profesorilor. Plus felul in care sunt evaluati. Poate unii ar face chestii de placere, poate altii mai sunt impinsi… Read more »
Nu s-a intamplat nimic. Au fost doua motive, unul realizat, unul nu. Restul erau la bonus, ma asteptam sa fiu surprins pozitiv, am fost surprins negativ. Pentru ca motivul #1 pentru care am venit in UK a fost scoala la copii. Motivul #2 – a fost ca uite, a fost Brexitul, si daca ne gandim mai incolo ca am fi vrut sa mergem in UK ( aka din 2021, sa zicem ) n-o sa mai putem, asa ca hai acum, ca o sa plece europenii si pe urma o sa fie in UK contracte pe bani mai multi. Dupa 3… Read more »
Mai, in afara de trainer care cred ca e chiar mai bun dupa vreo 4-5 ani de experienta practica, restul erau chiar la coada clasamentului inclusiv din punct de vedere intelectual. Cel putin tipa asta e un pic stupida, nu stiu cum au angajat-o (de fapt stiu, diversity and inclusion, orice tipa care aplica e angajata, nu glumesc deloc). Aseara ma intreba fiu-meu daca pot sa il ajut la un proiect (seg fault) in C. Stie ca nu am scris o linie de C in viata mea (nu am facut nici in facultate), dar acum vreo 2 luni l-am ajutat… Read more »
Catalinx: > Cred ca as putea sa predau 3-4 discipline in acelasi timp Faci confuzia omului de rand. Nu trebuie nici macar sa stapanesti materia ca sa o predai; nu acolo e problema, ci la cum te raportezi la elevi si ce persoana esti. Ca profesor, trebuie sa fii un om de succes, corect, onorabil si fara infirmitati – si sa arati bine fizic. E aceeasi confuzie pe care o are protagonistul romanului Descult: a fost refuzat la pedagogie pentru ca era… schiop. Oamenii din trecut, chiar si ai nostri, stiau ce stiau: aspectul fizic/charisma face omul 100%. Ca profesor… Read more »
Nu fac nicio confuzie – dimpotriva sunt constient ca nu trebuie sa stapanesc materia pentru a ajuta pe cineva sa invete. Desigur ajuta daca si stii ce trebuie sa predai, dar nu e musai.
Nu e ca m-am autolamurit, ca imi era clar asta de la inceput.
OK. Nu ai facut confuzie. Dar asta este confuzia generala a romanilor: ca trebuie sa fii “om destept”, toba de carte, profesor etc ca sa predai. Si e valabil si in alte domenii, ca programare, de exemplu, unde iti da intervievatorul probleme de algoritmica. Si nu ai continuat ideea in spiritul care trebuie. Carisma este 100%. Da, infatisarea fizica face totul. Foarte probabil directorii aia din IT bazati care au predat cativa ani si s-au deziluzionat si dezamagit repede erau niste oameni ratati care au avut noroc de job. Altfel, daca esti multumit de tine insuti de ce ai preda?… Read more »