Statul și a impus legi, care nu merg.
I-auzi cum suna pretenția în 2021.
Evident, n-a funcționat, că ce pula mea o să faci, cum o să prinzi vânzarea dintre samsar și beneficiar ? Nu există fapta boss, beneficiarul se duce ca client direct al mașinii din Germania și o înregistrează. E o paranteză aici – multe mașini sunt importate pe firmă și la scoaterea dintr-o țară comunitară ( adică Germania și Olanda) se cere restituirea de TVA. În mod normal, la revânzarea în România ar trebui plătit TVA. Atâta că în România nu se înregistrează vânzarea, lucru care e destul de natural dar ilegal 100%. Pentru că statul e incapabil să controleze aspectul asta din motive de incompetență, asa ca au mai adăugat la procedură de luna asta și RAR elibereaza Cartea de Identitate ( CIV) doar persoanei fizice/ sau juridice care a facut achizitia intracomunitara. Adică daca nu scrie numele tau pe contractul de vânzare făcut cu neamțul sau olandezul, nu poți înmatricula.
În teorie, i-a spart să moară mă-sa. În practică, deja de un an și mai bine, samsarii aduc mașinile ( din motive de a evita restul de taxe) cu contracte de vânzare ÎN ALB pe partea cumpărătorului, nu mă întrebați de unde o știu pe asta, e ”pe surse”. Prin urmare sunt deja pregătiți – iar ”soluția” asta o să prindă la mijloc câțiva fraiereșteni care cumpără mașini mai vechi, din stoc, de-ale unor samsari care nu aveau hârtia potrivită, iar acum nu le vor putea înscrie fără a mai deconta la samsar și taxa de șmecherie, adică să meargă el cu actul să o inscrie pe numele lui, cumpărătorul să-și plătească greșeala constând în impozit și TVA pentru samsar, că ăla n-o fi prost.
Prin urmare sfatul meu era ăla care era și anterior – cumpărați mașini deja înscrise în circulație în România, iar dacă vreți mașini de-afară, fie mergeți după ele fie lucrați cu firme cu reputație verificată și neștiribită, dacă n-aveți timp. Treaba e că firmele ălea se adresează unei nișe care cumpără mașini date buy back la leasing, de la o anumită sumă în sus.
Pentru samsari n-am sfaturi, că ăștia știu deja ce-au de făcut, iar pentru statul român ce sfaturi poți să ai…
si ptr masinile aduse mai demult e o solutie: se fac contracte noi in care se trece numele vanzatorului din afara si numele cumparatorului din tara (adica al fraieresteanului). nu conteaza ca sunt false, merg la inmatriculare. iar samsarul nu apare pe nicaieri prin hartii, asa ca ala nu poate fi prins in nici un fel.
Din cate imi aduc aminte, oricum fac samsarii contracte de vanzare cumparare in doua minute, asa ca provabil o sa mearga pe varianta cu contracte in alb sau le fac ei in 5 minute intre vanzatorul din strainatate si romulan, oricum o sa se sara singuri din acte in continuare.