Genii neînțelese

Încerc dacă pot să fac business-uri direct cu ofertantul de servicii, să nu mai trec printr-o mie de mâini care să ia comision și să  îl lase pe ăla cu serviciile cu pula în mână.

În UK e dificil, pentru că  există agregatori la care același serviciu e mai ieftin. De exemplu, în România deja am văzut pe la hoteluri afișuri cu ”dacă rezervi direct prin noi e mai ieftin!” – față de prin booking.com , de exemplu.

În UK nu e.

De o grămadă de vreme trebuie să schimb discurile de frână la rablă, am primit advisory pe spate. Tot zic că o vând, dar în martie implinește 4 ani la mine, așa că o fac, dă-o în sărăcie de rablă.  Dar le schimb pe toate, față-spate.

Sun la un service, îmi fac o ofertă bună 450 de lire.   Mi se pare cam scumpuț și zic, băi o fi cu piese de calitate – îmi dă niște nume generice de care n-am auzit și zic că au numai din alea.

OK, de banii ăștia îmi luați și mașina de acasă?

Îmi iau pula. 

M-am uitat cât costau piesele , sub 200 de lire , văd că o oră de service, manopera, e între 50 și 80 de lire. Pula mea, să schimbi ăstea, dacă ai ce trebuie și dacă nu sunt toate blocate, dureaza , 30 de minute – 1h, cum am văzut eu până acum la alte mașini, dar e normal să-l normezi la un conservator 2 – 3 ore, că ce facem aici.

Am văzut după aia că dacă aleg să montez cu ăia  când cumpăr piesele de pe  EuroCarparts ( un autodoc de-ale ăstora din UK), la același service, era 145 de lire montajul și vreo 170 piesele. 315. Mi-a dat eroare, dar nu am ales să montez cu ăia că erau un pic cam departe și am plecat în vacanță. Când m-am întors , am luat-o de la cap, mi-am adus aminte că se face vremea să schimb și uleiul și filtrul și să fac ITP-ul, MOT-ul, cum zic ăștia, și zic să merg la ăia care sunt cel mai aproape și erau ȘI MAI IEFTINI pe EuroCarParts.

Practic, site-ul ăsta imi dă manopera la discuri, plăcuțe pe toate roțile + ulei + filtru de ulei ( altceva nu mai schimb , că n-am nici 10,000 km de anul trecut cu rabla de aici) -163 de lire. Fără ulei și filtru era 122. Îmi imaginez, deci, că normează ora de manopera pe la 40-60 de lire, ceva de genul? Nu știu, nu-mi pasă.

Ce știu e că golanii de la EuroCarparts iau și comision la schema asta, că nu fac ei gratis combinația.

Și mai știu că dacă aș suna la ei, să comande ei piesele, le iau la preț mai mic decât mine, că iau bulk, lucru care nu mă deranjează.

Așa că sun la ei direct, Transauto îi cheamă, și le cer o ofertă și ăstora. Zic, băi, dacă îmi iau rabla de acasă și o și aduc, merge și un 400 de lire , zic plm, să facă și ei un ban și să meargă treaba bine și să vedem cât mai vor să schimbe uleiul.

Îmi dă omul direct la temelie.  Îmi spune așa pe bucăți, civilizat – 329 de lire,  piese și montaj plăcuțe PE FAȚĂ, 237 montaj și plăcuțe, pe SPATE. Subtotal 566 de lire.

Îmi mai dă o ofertă de 150 de lire să-mi schimbe uleiul și filtrul ca să fie suma rotundă. Dar pot să ia și să aducă mașina de acasă, n-am mai întrebat dacă tot în banii ăștia , am zis că revin io cu un telefon. Aha.  716 lire.

Și mai  bate o suspensie îmi dau ei preț după ce constată. De asta nu scap, că nu știu ce piese să cer, așa că  tot mă încalță unii.
Dar, băi, ce pula mea e vrăjeala asta?

Lasă atunci, că am comandat eu piesuțele de la ăia care le dau lor japcă, nu mie.  Și am programat montajul tot la ei.

Tot ce am zis mai sus, mai puțin partea de suspensie, 380 de lire. Adică nu chiar la jumătate de preț, dar pe aproape.

Singurul inconvenient e că trebuie să merg cu rabla până la service și deși nu e departe, nu prea am cu ce să mă trambalez, că e complicat cu taxiul în orășelul ista.

Nu de bani e problema, cât că până vine cred că fac drumul pe jos.

Era bună o bicicletă pliabilă, dar n-am, așa că mi-am comandat una de pe ebay, pe care am dat doar 130 de lire. De diferența de bani îmi cumpăram trotinetă electrică, nu glumesc, dar nu sunt eu cu alea.

Cum a mers?

A mers pe jos, soția, că bicicleta a venit mult prea târziu, dar e bună la ușa casei pentru data viitoare. Plm, stau în orășel mic fără taxi și câini pe stradă și nu aveam și eu o bicicletă, pentru orice distanță mai mare de 500  de metri de făcut  când mă grăbesc trebuia sa iau mașina și să mă chinui să parchez cine știe pe unde ,  sau să alerg, ca săracii .

E mișto că e pliabilă și încape în portbagaj, acum pot duce rabla la service. Pe  2 mile – fac  și eu 10-12 minute, nu 45.

Cum a fost experiența cu ăia de la service. Doar un pic cam meh , dar nu îmi pasă. Adică au ținut mașina de dimineața până la prânz în ziua următoare. Mi se rupe pula, că nu aveam nevoie de ea.

Au mai băgat un pic in factură, dar nu o să le fac reclamație la EuroCarParts pentru asta, pentru că i-am întrebat dacă se uită să îmi spună dacă trebuie să schimb ceva la suspensie că bate. S-au uitat, și mă gândesc de acolo au mai pus 17 lire, foarte bine, munca trebuie plătită, și au zis că nu e nevoie, că sunt bieletele antiruliu uzate , dar nu de schimbat. O pulă, dacă eu aud din când în când tac-tac , sunt de schimbat, dar nu m-am contrat cu ei, o să le cumpăr de pe eurocarparts și îi pun să le schimbe când fac inspecția tehnică. Dacă nu vor să ia un ban in plus la suprapreț, că pentru asta plăteam nu mă mai căcam pe mine, treaba lor .

De acum încolo tot cam așa o să procedez, nu mă mai obosesc sa sun să plm, că fie sunt pe vrăjeală pe mangleală, fie nu înțeleg eu cum merge business-ul. Plm.

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
3 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Fery
Fery
1 year ago

vezi ba tarane ca iti apare numarul de la masina pe factura. nu ca ar fi important, dar daca tot te-ai chinut sa blurezi poza plm…

gg, ce prosti is astia in service-urile pulii. in loc sa faca bani, fac figuri.

Livache
Livache
1 year ago

btw, dacă tot schimbi opelul.. uite o propunere de vw 😉

https://youtu.be/8ndT21coSFA