Post Meriva -> Citroen C4 Picasso

Cinstit ar fi să scriu cu diacritice corecte că mă înjură francezii. Dar eu nu sunt cinstit.

Am o chestie. Am mai zis-o. Mă enervează mașinile care nu fac uz de spațiul ocupat. Ține de zgârcenie.

Da, arată mai interesant întotdeauna o rablă cu bot de merțan, sau un sedan alungit, sau un coupé.  Pe dinafară. De dinăuntru, eu mă cam enervez, că de ce trebuie să mă car după mine cu o pulă lungă în fața volanului, de care trebuie să am grijă , și cu un cur de balabustă, dacă nu și folosesc spațiul ăla. Că e frumos? Atuncea prefer urât – Nissan Cube, Fiat Multipla – încep să iubesc urâtul, a nu fi deranjat cu rable  de status.

Mă rog, soția nu cred că poate face abstracție de estetică până acolo, i-am arătat un Cube și a strâmbat din nas.

Are ai ea dreptatea ei.

Eh, cum eram fascinat de rableta asta, nu o confundați cu grand Picasso, aia cu 7 locuri,  am zis să caut pe net . Ceva 2015+.

Vine în 3 motoare.

Unul pe benzină – 1.2 l  Puretech VTR (are nume și capacitate de zici că e de motocicletă). Ca de Logan așa.

Și două diesel, cu o variațiune.

Este un 1.6 HDI și destul de des e-HDI, adică hibridizat . Mori pe tine cu el, are 113 căluțari putere  – nu că meriva ar da pe afară de steroizi, dar e mai mică. Nu vreau hibridul, nu că am auzit eu că e prost, ci că e mild hibrid, te piși pe el, complicațiuni făcute degeaba.

Ce voiam eu era 2.0 tedei, mă rog BlueHDI, dar tot aia.

In orice moment sunt mai puțin de 10 mașini de felul ăsta pe tot autotraderul, dacă mai pui filtru și pe maxim 60k mile și cutie automată, mai rămân 2-3 , dacă ai noroc.

Eu am avut , într-un fel, că am găsit  5 ( nu în același timp)  și am întrebat la 3 din ele, că două  erau peste 13k lire. Nu că nu am atâția bani , dar  totuși , știu ce mașină de și nu vreau să plătesc atâta pe una . Bifează niste chestii , dar altele mai puțin.

Unul era fake, nu exista mașina în realitate la vânzare.

La altul mi-a promis vânzătorul de 3 ori că îmi trimite ce acte cer eu și filmare și… a durat ceva să mă prind că își bate pula de mine.

La al treilea au răspuns dealerii prompt. Din păcate venea cu tinichele , chestii care mie nu îmi plac, dar ce mi-a plăcut a fost că oamenii au sărit să îmi spună ei din prima , nu au așteptat să îi descos eu. Îmi plac genul ăsta de vânzători.

“Boss, mașina e venită de la recuperări financiare ( adică din aia care nu își plătesc rata și le-o ridică). Nu avem cartea de service, că nu e returnată de bună voie, nici măcar doua chei. “

In mod normal treaba asta nu îmi place. La service sunt curios de două lucruri. Distribuția și uleiul la cutie . Aparent niciunul nu se schimbă la mai puțin de 60k mile la rabla asta.  Uleiul o să îl schimb eu până în vară. Distribuția cică merge 100k.

Mi-a trimis omul filmări. Prețul cam bun, 9k lire, automată în versiunea Exclusive din 2015.

Cerut cu două chei, că i-am spus ăluia că eu nu cumpăr mașini cu o cheie. Că să merg să îmi fac eu, că face oricine chei auto imediat, că pula calului. Nu. Inspecția tehnică trecută fara avertismente  făcută atunci, valabilitate 1 an. Cum îmi place. 

A durat 1 săptămână să facă ăia cheie, că nu poate băiatul lor care face chei, că trebuie să meargă la reprezentanță, că la reprezentanță durează mult până îl bagă aia in piz… ăsta , în seamă. Dacă nu vreau să fac eu totuși. Nu. Nu mă grăbesc.  Păi n-ai zis mă bossule că face oricine?  Că nu, că nu știam , căcat.

Până a făcut el chei, până ne-am căcat cu transferul bancar, că eu sunt golănete și am trimis din revolut, că nu aveam atâția bani pe contul de UK că sunt săraaaak lipit, in România sunt bogat – să plătiți voi taxe aici, bă! – am plecat în vacanță. În România. Ăla că gata a primit banii, el livrează. Ho, bă , boss, că nu sunt acasă.

Că el aduce mașină și o lasă în drive și bagă cheia și actele pe gaura de poștă din ușă.  Aici l-am blocat, că nu mai am gaură de scrisori în ușa. Ia cu pâine.

L-am sunat când am ajuns înapoi .Primit.

Fix cum îmi place mie să cumpăr.  Băi, nici de data asta nu am luat țeapă fără să văd mașina.  Să nu vă mai aud . E mult mai puțin important să vezi rablamentul, că e o bucată de tabla și ăla care o deține știe ce are in curte  – e mai important să poți determina cu cine vorbești și omul ăla să nu fie un gunoi. E mult mai rar de găsit oameni ca lumea, decât mașini ca lumea și e foarte valabil si in UK. Însă pentru a determina cu ce oameni discuți nu e nevoie să îi vezi, de cele mai multe ori. Nu pentru o vânzare auto, oricum.

Cum e rabla.

Gri. Soția cică să o vopsim.  . Mai bine o vând și cumpăr alta de altă culoare când apare.

Băi, ce îmi place e că este foarte aproape de condițiile pentru care am cumpărat-o.

Ai vizibilitate maximă. Motorișca trage aș zice că parcă un pic mai  bine decât trage motorul de 3 litri de pe Veracruz.  E relativ același raport de putere pe masă ( 150 CP/ 1.5 tone  vs. 240CP /2.4 tone) dar e posibil ca motorul de 2 litri să iasă mai bine la curba de cuplu, habar nu am, să fiu sincer.  Sau poate inerția mai mică îmi lasă impresia  asta.

Pasagerii stau in spate ca niște belferi. Aș risca să zic că stau mai bine decât în Veracruz. Scaune individuale pentru fiecare pasager din spate. Culmea e că sunt pe sănii și pot culisa față-spate separat, în funcție de cât spatiu ai nevoie la picioare sau in portbagaj. Se reclină spătarele. Muie Volvo, muie toți care fabrică mașini cu spatiu in spatele spătarelor scaunelor și la care nu poți să ajustezi înclinația, pentru când vrei să îți doarmă pasagerii relaxați.

In față ai cotiere la ambele scaune, dar sunt așa, subțiri, de zici că sunt cumpărate din Vitan. Plm, e Citroen, nu Bugatti.

Scaunul șoferului e confortabil și poziția la volan destul de ajustabilă.

Portbagajul e încăpător.

Mașina pare mai mare pe dinăuntru decât e pe afară, adică fix ce căutam. Am toate astea in 4.45 metri lungime.

E doar cu nici 20cm mai lungă decât Meriva. Stai in spate mai confortul decât în Ford Mondeo, sau Mercedes C Classé , de exemplu.Nu vorbim de piele și calitate finisaje, ci de spațiu și confort. In față nu chiar, pentru căcalitatea Citroen face diferența în minus, de la forma scaunului șoferului la unele aspecte de ergonomie, dar e acceptabil.  Cum ar veni că mi-am luat mașină de Uber, să stea pasagerii bine. Dedicat familiei. Șoferul, dă-l in pulă noastră.

Are faruri care mută lumina după volan, stânga-dreapta. Mai exact se aprinde farul de ceață stânga/dreapta când iei volan în direcția respectivă.

Frână de mână electrică, cum îmi place mie.

Are GPS , iar căldura pornește mai repede decât la Meriva, chit că vorbim tot de un Diesel.

Singurul lucru pe care nu l-am nimerit e camera de marșarier. Dar are senzori OK.

Practic am primit foarte aproape de ce mi-am dorit.

Mașina se manevrează bine și se parchează ușor. Ai roțile apropiate de șofer se virează destul – e GG.  Direcția electrică în schimb e babau la drum . E moale, și durează până mă obișnuiesc să mă incadrez perfect în curbe la viteză, că nu e intuitivă. Adică are stele minus la precizie. Plm, am vrut mașina de familie.

Ideea e ca la filmele de comedie. Unde mi s-au terminat  dorințele, condițiile, e un pic pe dos.

In ciuda faptului că e mai mare pe dinăuntru decât pe dinafară, când ești înăuntru pare că e mai mare și pe dinafară. Am senzația de autobuz, de spatiu mult ocupat pe stradă , nu numai față de Meriva, dar și față de Veracruz – senzație care e falsă, că Hyundai-ul e mai mare. Iar asta dă puncte minus microbuzului Citroen.

Plm, am vrut mașină de familie.

Pentru A/C, radio, GPS si ce aparatură media mai ai, are un ecran mare central, cu controale touch screen. Care arată bine, dar nu e.  Nu poți controla din mers ( mă rog, eu nu pot )  , GPS-ul e așa de greu de setat ( e și interfața lentă) că mai bine pun telefonul.  Mă deranjează un pic că nu e volanul rotund.  Dar nu mult.

Mă deranjează un pic schimbătorul de viteze de deasupra volanului, care seamănă cu un băț de ștergătoare. Nu mult. Am mai condus un Mercedes așa. Pe soție o deranjează treptele de viteză 1, 2 foarte scurte. Ea nu știe și zice altfel – inse pare că “schimbă viteza greu” . Schimbă cum apeși pe accelerație, lol. Nu că CVT-ul de la Meriva schimbă mai bine, dar este CVT și nu simți etajarea. Eu o chestie.

Mă deranjează un pic mânerele de deschidere a ușilor din interior, care sunt mai jos decât te aștepți și uneori nu le nimeresc fără să mă uit după ele. Dar , nu mult…

Mă deranjează un pic poziția suporturilor de pahare din față, că e prea în față, dar nu mult. La Meriva aveam doar pentru UN pahar fmm.  La Hyundai e mult mai nimerită. În schimb, copii au măsuță de avion la ambele scaune. Ei se bucură.

Mă deranjează un pic că se vede jegul pe vopseaua asta. Am spălat Meriva o dată în 4 ani. Pe asta trebuie să o spăl acum.  Deja. Și a venit curată.

Soția încă merge cu rabla veche până o vând. Sincer-sincer, și mie tot cam cu aia îmi vine, dar mă abțin. Chit că asta e net mai bună. Puterea obișnuinței.

Consumul pare să fie tot ca la aia veche, undeva la 7l la sută de km( 6.73), dar nu am făcut drumuri lungi. Rămâne de văzut .

Îmi place cum arată pe dinafară, arată contrastant de ieftin și modern pe dinăuntru, are spațiul necesar și face ce am cerut de la ea și totuși îmi lasă tot timpul un sentiment de ceva nu e in ordine, e cam puțin. Nu știu de ce.  Nu e puțin pentru banii dați, nu. Aș, în general.

Ce îmi place enorm e parbrizul imens. Nu se mai termină. Vezi atâta lumină în mașină, parasolarul culisează și îl poți trage in sus de dacă mergi noaptea vezi jumătate de cer de stele. Sau poți să vezi semaforul oricât de sus ar fi și după ce ai trecut de el. Nu știu dacă egalează ceva treaba asta.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
7 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Lucian G.
Lucian G.
11 months ago

S-o stapaniti cu placere! Drumuri bune!
Totusi, portbagajul mi se pare micut pentru o masina de familie, cel putin din pozele tale asa pare.

Alex2
Alex2
11 months ago

Foarte frumos.
Arată foarte bine din poze.
În interior pare foarte curată.

Catalinx
Catalinx
11 months ago

Aia cu curatenia e o gluma, cred. Trebuie sa cumpar niste presuri de cauciuc.

buntzi
buntzi
11 months ago

S-o folosiți cu plăcere!

Ce îmi place enorm e parbrizul imens. Nu se mai termină.

La mine faza cu parbrizul imens ar fi deal breaker, mă feresc de soare ca de altceva.
,blockquote>parasolarul culisează și îl poți trage in sus
De chestia asta sunt curios, dacă poți pune o poză cu aranjamentul ar fi super.

Catalinx
Catalinx
11 months ago

Cred și eu că tu ai alergie la soare.
Se vede din clipul ăsta?
https://catalinx.ro/wordpress/wp-content/uploads/2023/03/V_20230320_082023_ES10.mp4

Alex2
Alex2
11 months ago

Ingenioasa gaselnita a celor de la citroen https://catalinx.ro/wordpress/wp-content/uploads/2023/03/V_20230320_082023_ES10.mp4
Practic, te scuteste de bataia de cap cu trapa sau acoperisul panoramic.
Interesant.